Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

742 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 531ae...f4b
Skrekkugle skrev (6 minutter siden):

Fatter ikke hvem dere føler dere presset av? Ikke EN person har i det hele tatt spurt meg om jeg er vaksinert eller ikke. Det har ALDRI skjedd. Kanskje presset stopper om dere slutter å legge ut om vrangforestillingene deres til alle dere støter på?

Edit: Når det gjelder det stakkars offeret av en jordmor som må ta i mot unger i fullt smittevernsutstyr så kan hun søke en annen jobb. Jeg hadde bedt henne stikke om hun skulle ta i mot mine unger.

Kan det være fordi du sier at du er vaksinert før de spør? Jeg har blitt spurt mange ganger, og det begynner å bli ubehagelig å svare. Jeg vurderer å bare svare ja for å slippe spørsmålrunden. 

Anonymous poster hash: 531ae...f4b

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Guest 531ae...f4b said:

Kan det være fordi du sier at du er vaksinert før de spør? Jeg har blitt spurt mange ganger, og det begynner å bli ubehagelig å svare. Jeg vurderer å bare svare ja for å slippe spørsmålrunden. 

Nei, og ingen har spurt. Ikke spør jeg folk heller. Ja, det er jo bare å si ja det isåfall.

Lenke til kommentar
Mr.Green skrev (6 timer siden):

Du tok det såpass personlig ja.. begynn å grin.

Å sitere på absolutt alt jeg sier er ett billig forsøk på å virke kul og smart.

På en side er du enig i at vaksina er frivillig men så presser du veldig på at alle bør ta vaksina.

Så du mener at man skal egentlig ikke ha lov å bestemme over egen kropp lenger?

Nei.. begynn å grin du da.

Det er selvsagt frivillig om en vil ta vaksinen eller ei. Men det kommer selvsagt med andre følger, som å møte forakt fra en rekke mennesker.

De som har nektet å ta vaksine er i all hovedsak årssaken til at intensivavdelinger nå er på sprengt kapasitet i enkelte sykehus. Og sprengt kapasitet betyr flere dødsfall, også som følge av andre sykdommer. Og helsepersonellet ved avdelingene begynner å bli helt utmattet. 

Tenk at antivaksinefolk virkelig tror at folk skal gi dem både frihet til vaksinenekt, og et frikort fra samfunnsansvaret og de skadene de påfører alle andre. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b

Jeg sitter hjemme alene, hvem skader jeg? 

Dere sier at uvaksinerte skader andre, men hvordan gjør jeg det? 

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Guest 531ae...f4b said:

Slapp av. Uvaksinert er ikke likt for alle. Noen bare drar en kam og dømmer alle i sine kommentarer. Men saken er at flere er lite blandt andre, kanskje noen mest alene.

Nå er det også mange som faktisk ikke bryr seg nevneverdig og eller er ignorante om hva de eter og om de får viktige næringstoffer som hjelper å ha i balanse før en feks får Covid, kommer dette frem i statistikken på de som er lagt inn? Da ville immunforsvaret være sterkere og bedre. Kanskje ikke like mange uvaksinerte ville bli lagt inn?

Endret av cuberen
Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b skrev (9 minutter siden):

Hjemme alene skader du sikkert ingen. Men slik som alle andre må vel du også på butikken inniblant osv. Blir du skikkelig syk kan du virkelig skade/påvirke andre indirekte og unødig ved å ta opp kapasitet i helsevesenet.

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-vaksinert-1.15776518

• Liker 2
Lenke til kommentar
nightowl skrev (4 minutter siden):

Men slik som alle andre må vel du også på butikken inniblant osv.

Til og med folk i karantene kan visst gå til butikken like før stengetid, og gå tur i parken. Men de som er i isolasjon kan ikke gå i butikken. Det kan ikke være et faktum at uvaksinerte alltid er smittefarlige. Gjennom flere år, liksom. 

Tror at disse dagenes mediedekning viser en panikk over at vi nærmer oss juleferie. Da vil vi nemlig miste noen vaksinedager (akk o ve), derfor kjøres det på for fullt i dagene før. Sjansene minker mer og mer for drop-in fram til lille julaften. Og så er det jul, og romjul. Blir spennende å se om kvaksinatørene jobber i romjula. Hvis de gjør det, vil de nok forsøke å bite seg fast i leggen på forbipasserende. Og annonsere det på face. Etter bitingen vil det i tillegg bli nødvendig med rabiesvaksine, noe som kvaksinatørene ikke nøler med å stikke inn. De er nemlig avhengige av å stikke. Og så etter noen dagers gremmelse over forsinkelser på nyttårsafta og 1. nyttårsdag, er det opp med tempoet igjen i januar. De vil ta da i bruk fall-lemmer og garn utenfor vaksinekontorene, for å fange inn forbipasserende. Det vil nemlig være stor sjanse for å få tak i personer som prøver å sluntre unna dose 3. Og en sjelden gang, kanskje en av de største unnasluntrerne (storfiskene) som ikke har tatt dose 1 eller stanset før 2. 

Hvorfor har de sånt hastverk? De vil at alle skal ha tre doser, og helst igår. De er nok redde for at flere piloter skal besvime, og så videre. Og at folk vil forstå sammenhengen. At din astma har blitt verre etter vaksineringen, eller kreften har blomstret opp igjen som aldri før, eller andre ting, er et alvorlig tegn. Det er et tegn på at immunforsvaret har blitt endret til det verre. Og du trenger en detox, eller anti-forgiftning.

Jeg har litt erfaring med å nekte. Har ikke bestilt kreftprøver i underlivet som de sender ut påminnelse om til alle, og avstått fra svineinfluensavaks og influensavaks. Har ikke begynt å få innkalling til mammografi (undersøkelse for brystkreft), men det er vel ikke lenge til det skjer. Vet ikke hva jeg da vil gjøre, men er noe skeptisk til at helsevesenet går ut og henvender seg til friske mennesker. Som de i høyeste grad gjør nå før jul. Blir litt sur da, og nekter. Denne kampanjen er så langvarig at man rett og slett risikerer å bli sprø av den. Men jeg får nå bare fortsette å være nekter. Livmorhalsprøver er også noe de driver kampanjer for, både på facebook og i lokalavisene. Slik at de som ikke tar prøvene, skal føle seg litt teite og bestille prøve. Det er dessuten en påkjenning å vente på resultatet av slike prøver. 

Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b skrev (6 timer siden):

Poenget er vel heller at helsevesenet takler dårligere at uvaksinerte smittes av corona enn at vaksinerte gjør det. Fordi vaksinerte har mindre sjanse for å bli alvorlig syke når de får corona og blir derfor en mindre belastning for helsevesenet. Så jeg vil være forsiktig med å gå for nær en uvaksinert akkurat nå, ikke for min egen skyld, jeg er 100% likegyldig om jeg får corona, men for den uvaksinertes egen skyld siden vedkommende kan bli smittet av meg og dermed belaste sykehuset; joda, for min egen skyld også for jeg har ikke lyst på mer nedstenging av samfunnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 timer siden):

Til og med folk i karantene kan visst gå til butikken like før stengetid, og gå tur i parken. Men de som er i isolasjon kan ikke gå i butikken. Det kan ikke være et faktum at uvaksinerte alltid er smittefarlige. Gjennom flere år, liksom. 

Tror at disse dagenes mediedekning viser en panikk over at vi nærmer oss juleferie. Da vil vi nemlig miste noen vaksinedager (akk o ve), derfor kjøres det på for fullt i dagene før. Sjansene minker mer og mer for drop-in fram til lille julaften. Og så er det jul, og romjul. Blir spennende å se om kvaksinatørene jobber i romjula. Hvis de gjør det, vil de nok forsøke å bite seg fast i leggen på forbipasserende. Og annonsere det på face. Etter bitingen vil det i tillegg bli nødvendig med rabiesvaksine, noe som kvaksinatørene ikke nøler med å stikke inn. De er nemlig avhengige av å stikke. Og så etter noen dagers gremmelse over forsinkelser på nyttårsafta og 1. nyttårsdag, er det opp med tempoet igjen i januar. De vil ta da i bruk fall-lemmer og garn utenfor vaksinekontorene, for å fange inn forbipasserende. Det vil nemlig være stor sjanse for å få tak i personer som prøver å sluntre unna dose 3. Og en sjelden gang, kanskje en av de største unnasluntrerne (storfiskene) som ikke har tatt dose 1 eller stanset før 2. 

Hvorfor har de sånt hastverk? De vil at alle skal ha tre doser, og helst igår. De er nok redde for at flere piloter skal besvime, og så videre. Og at folk vil forstå sammenhengen. At din astma har blitt verre etter vaksineringen, eller kreften har blomstret opp igjen som aldri før, eller andre ting, er et alvorlig tegn. Det er et tegn på at immunforsvaret har blitt endret til det verre. Og du trenger en detox, eller anti-forgiftning.

Jeg har litt erfaring med å nekte. Har ikke bestilt kreftprøver i underlivet som de sender ut påminnelse om til alle, og avstått fra svineinfluensavaks og influensavaks. Har ikke begynt å få innkalling til mammografi (undersøkelse for brystkreft), men det er vel ikke lenge til det skjer. Vet ikke hva jeg da vil gjøre, men er noe skeptisk til at helsevesenet går ut og henvender seg til friske mennesker. Som de i høyeste grad gjør nå før jul. Blir litt sur da, og nekter. Denne kampanjen er så langvarig at man rett og slett risikerer å bli sprø av den. Men jeg får nå bare fortsette å være nekter. Livmorhalsprøver er også noe de driver kampanjer for, både på facebook og i lokalavisene. Slik at de som ikke tar prøvene, skal føle seg litt teite og bestille prøve. Det er dessuten en påkjenning å vente på resultatet av slike prøver. 

Sprøyt alt sammen. Prøv igjen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b skrev (På 18.12.2021 den 1.13):

Men kven er alle dei som har spurt deg, siden du sitter hjemme alene? Kan meddele at eg har blitt spurt om eg har tatt vaksinen. Då eksklusivt fra familie medlemmer. Kanskje 3-4 ganger, då i henhold til vaksineprogrammet vi har i kommunen. Ikkje for å spørre om eg er vaksinenekter, men om eg endelig har fått den, då eg er i gruppa som er sist i køa. 

Har ei gammel tante, nabo, som eg snakker titt og ofte med. Ho har fått sin tredje dose. Uendelig takknemlig for at vi begge er vaksinerte, slik at eg kan ha slike samtaler, uten ein overhengende frykt for at eg smitter ho, og ho potensielt blir dødssyk. 

Om ein fremmed hadde spurt meg om vaksinering, hadde eg svart at det har vedkommende ingenting med.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (På 18.12.2021 den 13.31):

Med andre ord så har du angst for at det skal være noe galt med deg og foretrekker å ikke vite.

Hvor fikk du det fra? https://www.bt.no/amagasinet/i/dnb7w1/bildene-vi-ikke-trenger - bak betalingsmur, så stort sett kun en overskrift, men nyttig vinkling. "Friske går hver dag til røntgen. Her er de ti bildeundersøkelsene nordmenn misbruker oftest". 

«Legevitenskapen har gjort så store fremskritt at det knapt finnes et friskt menneske igjen», sa den britiske forfatteren Aldous Huxley.

Legeforeningen gir ham langt på vei rett."

https://brandnewtube.com/watch/vaccinator-coronavirus-song-the-prodigy-parody_t9HqGzzXDT2GQCA.html

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Budeia said:

Hvor fikk du det fra?

Fra din beskrivelse av egen situasjon. Du unngår anbefalt screening fordi det er en påkjenning å vente på svar? Eventuelt så projiserer du din egen frykt på andre her?

Jeg fryktet å gå til tannlegen fordi jeg ikke hadde giddi på 10 år. Så tok jeg mot til meg og bestilte en time. 7 høl og 2 visdomstenner måtte ut. Ja det var dritt og som fryktet, men nå er det iallefall på stell. Har du brystkreft eller livmorhalskreft er det best å oppdage det tidlig så her ødelegger du bare for deg selv. Eller er disse sykdommene også bare konspirasjoner for å kontrollere befolkningen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (13 minutter siden):

Du unngår anbefalt screening fordi det er en påkjenning å vente på svar?

Leger har også sagt det er mulig å teste seg fram til svar. Risikerer en situasjon der jeg ikke kjenner noen rar kul eller noe rart, og der helsefolkene får full kontroll over livet mitt i år framover. Og jeg blir sluppet ut stråleskadet og traumatisert.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 18.12.2021 den 5.11):

De vil ta da i bruk fall-lemmer og garn utenfor vaksinekontorene, for å fange inn forbipasserende.

Akkurat...

Sitat

De er nok redde for at flere piloter skal besvime, og så videre. Og at folk vil forstå sammenhengen. At din astma har blitt verre etter vaksineringen, eller kreften har blomstret opp igjen som aldri før, eller andre ting, er et alvorlig tegn. Det er et tegn på at immunforsvaret har blitt endret til det verre. Og du trenger en detox, eller anti-forgiftning.

Og dette kan du underbygge med hvilke kilder?

Sitat

Jeg har litt erfaring med å nekte.

Og hva har du erfart at det å nekte har medført av konsekvenser så langt?

Budeia skrev (6 minutter siden):

Leger har også sagt det er mulig å teste seg fram til svar. Risikerer en situasjon der jeg ikke kjenner noen rar kul eller noe rart, og der helsefolkene får full kontroll over livet mitt i år framover. Og jeg blir sluppet ut stråleskadet og traumatisert.

Det er helt frivillig å motta behandling i Norge. Unntakene er de tilfellene hvor du av en eller annen grunn anses som ikke samtykkekompetent (aktiv psykose, bevisstløshet) eller utgjør en alvorlig smittefare for andre. Du vil altså ikke motta strålebehandling mot din vilje.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Budeia said:

Behandling er jo frivillig, så om du heller ønsker å la kreften gå sin gang uansett så skjønner jeg at du ikke gidder screening heller.

Litt fjernt for meg at folk velger konsekvensene som sannsynligvis er mye værre enn behandlingen, men you do you antar jeg. Om dette er et resultat av at du har begravd deg selv i konspirasjonsteorier eller at du begraver deg i konspirasjonsteorier for å begrunne for deg selv at du tar de rette valgene er vanskelig å si.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (25 minutter siden):

Du vil altså ikke motta strålebehandling mot din vilje.

Møter man opp til prøvetaking for kreft, aksepterer man liksom hele pakka med undersøkelser og behandling. Vil tro det er vanskeligere å ignorere et brev om kreftbehandling, for da har det kommet lengre i prosessen og det står svart på hvitt at det faktisk er innkalling til kreftbehandling. Enklere da å unnlate å bestille en undersøkelse. 

Skulle det være noen direkte unormale ting med kroppen, vil jeg nok prøve å få behandling. Men det er ikke alle eldre som får kreft heller. Har sett en gammel hund som fikk kreft, så selve sykdommen er nok reell. Det er likevel vanskelig å forutsi hva man kommer til å lide av, har også lest at kontrastvæske ofte fører til hjerteposebetennelse. Fordi kontrastvæsken inneholder giftstoffer. Det er heller ikke noe som er ønskelig. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (30 minutter siden):

Møter man opp til prøvetaking for kreft, aksepterer man liksom hele pakka med undersøkelser og behandling. Vil tro det er vanskeligere å ignorere et brev om kreftbehandling, for da har det kommet lengre i prosessen og det står svart på hvitt at det faktisk er innkalling til kreftbehandling. Enklere da å unnlate å bestille en undersøkelse. 

Skulle det være noen direkte unormale ting med kroppen, vil jeg nok prøve å få behandling. Men det er ikke alle eldre som får kreft heller. Har sett en gammel hund som fikk kreft, så selve sykdommen er nok reell. Det er likevel vanskelig å forutsi hva man kommer til å lide av...

Det er fortsatt frivillig, samme hvor mye du føler det blir vanskelig.

Sitat

...har også lest at kontrastvæske ofte fører til hjerteposebetennelse. Fordi kontrastvæsken inneholder giftstoffer. Det er heller ikke noe som er ønskelig. 

Mye du har hørt og lest, men påfallende sjeldent (les: aldri) du klarer å dokumentere det...

For øvrig klarer jeg ikke helt å se hvordan din helse-/behandlingsangst er relevant i en diskusjon rundt covid som en konspirasjon?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Budeia skrev (5 minutter siden):

Det sier du nå, etter å ha stilt meg titalls oppfølgingsspørsmål på det. 

Ehm, nå stilte jeg deg først og fremst spørsmål om å underbygge noen av de andre påstandene du fremmet.

Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):
Budeia skrev (På 18.12.2021 den 5.11):

De vil ta da i bruk fall-lemmer og garn utenfor vaksinekontorene, for å fange inn forbipasserende.

Akkurat...

Sitat

De er nok redde for at flere piloter skal besvime, og så videre. Og at folk vil forstå sammenhengen. At din astma har blitt verre etter vaksineringen, eller kreften har blomstret opp igjen som aldri før, eller andre ting, er et alvorlig tegn. Det er et tegn på at immunforsvaret har blitt endret til det verre. Og du trenger en detox, eller anti-forgiftning.

Og dette kan du underbygge med hvilke kilder?

Sitat

Jeg har litt erfaring med å nekte.

Og hva har du erfart at det å nekte har medført av konsekvenser så langt?

At du valgte å overse det og kun svarte på det ene innspillet mitt, kan ikke jeg gjøre så mye med.

Sitat

En sør-afrikaner synger nasjonalsangen i en personlig protest:

https://brandnewtube.com/watch/corona-humor_a6YFgr3cxTnUPaP.html

Og dette beviser hva?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...