Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Benbjo skrev (5 minutter siden):

Long covid virker som at blant annet skyldes at Sars-CoV-2 angriper hjernen. Dessuten er forekomster av langtidssykdom ved covid-19 langt høyere enn ved andre virusinfeksjoner. 

Nei, men det finnes ikke grupper på Facebook og andre kanaler der folk som har tatt influensavaksinen sliter med diverse langtids bivirkninger 

De fleste virusinfeksjoner og stressreaksjoner generelt angriper teknisk sett hjernen. Diagnosen post-viralt ME/CFS-syndrom fantes lenge før pandemien. Mye tyder også på at alt fokuset på long covid er med på å forsterke effekten (psyke og somatikk er nemlig ikke to uavhengige systemer):

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/11/24/helseproblemer-etter-covid-19-vi-trenger-et-helhetlig-kunnskapssyn/

Nei, men som du selv sier, er det for det første ikke i nærheten av like mange som tar den årlige influensavaksinen. Og for den andre, så får da heller ikke influensavaksinene en bitteliten brøkdel av den oppmerksomheten som korona-vaksinene får. Man kan ikke etablere objektive fakta på bakgrunn av hva folk vier sin oppmerksomhet til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

De fleste virusinfeksjoner og stressreaksjoner generelt angriper teknisk sett hjernen. Diagnosen post-viralt ME/CFS-syndrom fantes lenge før pandemien. Mye tyder også på at alt fokuset på long covid er med på å forsterke effekten (psyke og somatikk er nemlig ikke to uavhengige systemer):

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/11/24/helseproblemer-etter-covid-19-vi-trenger-et-helhetlig-kunnskapssyn/

Nei, men som du selv sier, er det for det første ikke i nærheten av like mange som tar den årlige influensavaksinen. Og for den andre, så får da heller ikke influensavaksinene en bitteliten brøkdel av den oppmerksomheten som korona-vaksinene får. Man kan ikke etablere objektive fakta på bakgrunn av hva folk vier sin oppmerksomhet til.

Da er du med på å skyve plagene til millioner av mennesker under teppet 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er bivirkninger og personlige historier som rakker ned på vaksinen så godt mottatt, men disse "jeg bryr jeg ikke om vaksinen, men her ligger jeg på akutten og dør" blir oversett? Hvorfor så mye bekreftelses-bias når en er ute etter sannheten?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (40 minutter siden):

Da er du med på å skyve plagene til millioner av mennesker under teppet 

Og jeg kan hevde at du er med på å forsterke plagene til millioner av mennesker, men det gjør vel ikke at vi kommer så mye lenger.

Dessuten strever jeg med å se relevansen til trådens tema for dette?

Lenke til kommentar
Thor. skrev (15 timer siden):

Hvorfor er bivirkninger og personlige historier som rakker ned på vaksinen så godt mottatt, men disse "jeg bryr jeg ikke om vaksinen, men her ligger jeg på akutten og dør" blir oversett?

Begge sider er vel "biased" så det holder. Eller sterkt forutinntatte. Har litt å si at disse historiene i det siste har kommet fra USA. Utenom han fiskeren fra Nord-Norge som hadde vært på tur i Litauen (eller lignende).

Pluss at en ikke har blitt innlagt på sykehus under diverse runder med panikk, som originalviruset i 2020, britisk mutasjon, sør-afrikansk mutasjon.. Da vil vel du si: Haha, du kommer til å bli innlagt på Sykehuset før eller senere!! Bare for å oppmuntre meg.  

Nye oppdagelser om hva vaksinene inneholder; av ekspert på mikroskopanalyser Dr. Robert Young. 

https://www.bitchute.com/video/DlHbxoCw3skm/

Og en link til Helene sjekker inn, som nå har blitt til "Helene sjekker ut". Helene driver dyneløfting av koronaskeptikere. Men nokså gamle opptak, fra april.

https://tv.nrk.no/serie/helene-sjekker-ut/2021/MDFP12700121/avspiller

Endret av Budeia
Lenke til kommentar
7 hours ago, Budeia said:

Begge sider er vel "biased" så det holder. Eller sterkt forutinntatte. Har litt å si at disse historiene i det siste har kommet fra USA. Utenom han fiskeren fra Nord-Norge som hadde vært på tur i Litauen (eller lignende).

Pluss at en ikke har blitt innlagt på sykehus under diverse runder med panikk, som originalviruset i 2020, britisk mutasjon, sør-afrikansk mutasjon.. Da vil vel du si: Haha, du kommer til å bli innlagt på Sykehuset før eller senere!! Bare for å oppmuntre meg.  

Nye oppdagelser om hva vaksinene inneholder; av ekspert på mikroskopanalyser Dr. Robert Young. 

https://www.bitchute.com/video/DlHbxoCw3skm/

Og Robert Young er en troverdig og objektiv type tenker du?

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_O._Young

Lenke til kommentar

Meget bra at slik samfunnsfiendtlig oppførsel får reelle følger for involverte. En organisator av anti-lockdown-oppvigleri må nå sone minimum 3 måneders fengselsstraff i Australia. Det burde gi ham greit med tid til å tenke over hvordan han har oppført seg.

"Encouraging 100,000 people to come out in those circumstances is not only stupid and irrational, I might say, but of danger to the community and a serious offence in itself," the judge said.

https://www.abc.net.au/news/2021-09-01/nsw-covid-protest-organiser-loses-appeal/100425316

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (9 timer siden):

Meget bra at slik samfunnsfiendtlig oppførsel får reelle følger for involverte. En organisator av anti-lockdown-oppvigleri må nå sone minimum 3 måneders fengselsstraff i Australia. Det burde gi ham greit med tid til å tenke over hvordan han har oppført seg.

https://www.abc.net.au/news/2021-09-01/nsw-covid-protest-organiser-loses-appeal/100425316

Samfunnsfirndelig oppførsel? Her må jeg si at jeg er 100% uenig med deg. Et grunneleggende element ved en fri og demokratisk rettstat er nettopp retten til å protestere mot det man opplever som urett i samfunnet; her snakker du om "oppvilgeri" og "samfunnsfiendtlighet". Det er begreper man mer forbinder med totalitære stater og Australia som har langt færre coronasmittede enn noe land i Norden driver en aggresiv politikk hvor man bruker militæret - MILITÆRET - for å jage befolkningen inn i sitt eget hjem og nekte dem adgang til utendørsarenaer, ja selv strender jages mennesker vekk fra selv om sjansen for å få covid utendørs er tilnærmet 0%. Det de holder på med står med andre ord ikke i tråd med smittefaren. Annet er at Australia forbyr folk å snakke med hverandre fordi de kan spre "farlig desinformasjon", et hløyst subjektivt kriterie. Amnesty har også begynt å fatte interesse for de grove menneskerettighetsbruddene som nå finner sted i Australia og snakker om regjeringer i tilsynelatende liberal-demokratiske land som behandler sin egen befolkning som en fiende.

Og å si at situasjonen for covid er mer alvorlig enn i Skandinavia er ikke et argument, for det er den ikke i det hele tatt. Australia har hatt 55 000 smittetilfeller i hele perioden med en befolkning på nærmere 32 millioner. 1012 har død. Dette er et langt mindre antall enn noe nordisk land per innbygger. Det som skjer er at Australia har mutert fra en liberal-demokratisk rettstat til et reindyrka fascistisk samfunn hvor det å bekjempe covid brukes som argument for å slå ned på folks bevegelsesfrihet og atpåtil ytringsfriheten. De har til og med vedtatt en lov som gir regjeringen lov å hacke folks private sosiale medie-kontoer på mistanke om at folk er "samfunnsfiendtlige". Dette er ikke en rettstat verdig. Hensikten helliger ikke alltid middelet. Den mannen er dømt fordi han protesterte mot mynidhgtenes politikk. Australia hadde store BLM-protester i fjor uten at et menneske ble arrestert, så dette er politisk.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Morromann said:

Samfunnsfirndelig oppførsel? Her må jeg si at jeg er 100% uenig med deg. Et grunneleggende element ved en fri og demokratisk rettstat er nettopp retten til å protestere mot det man opplever som urett i samfunnet; her snakker du om "oppvilgeri" og "samfunnsfiendtlighet".

Når han forsøker å arrangere store opptog som er til for å få folk til å spre enda mer smitte, i en tid hvor hele samfunnet arbeider på spreng for å forkorte og forhindre slike lockdowns mest mulig, så er det i høyeste grad samfunnsfiendtlig og oppvigleri. Slike individer utgjør en direkte fare for samfunnet. At han rettmessig sperres unna samfunnet i en periode har ikke noe med politikk å gjøre, selv om selvsagt konspifolket og deres likesinnede tror det.

Lenke til kommentar
graavik skrev (6 minutter siden):

Når han forsøker å arrangere store opptog som er til for å få folk til å spre enda mer smitte, i en tid hvor hele samfunnet arbeider på spreng for å forkorte og forhindre slike lockdowns mest mulig, så er det i høyeste grad samfunnsfiendtlig og oppvigleri. Slike individer utgjør en direkte fare for samfunnet. At han rettmessig sperres unna samfunnet i en periode har ikke noe med politikk å gjøre, selv om selvsagt konspifolket og deres likesinnede tror det.

For å spre mer smitte? Utendørs? For et virus som man nå vitenskapelig har bevist har så godt som 0% sjanse for å spres utendørs? Det skal man kastes tre måneder i fengsel for?

Man er ikke konspirasjonsteoretier fordi man forsvarer grunnleggende menneskerettigheter i demokratiske rettstater, å hevde slikt er et misbruk av konspirasjonsteori-begrepet. Er isåfall Amnesty Internation konspirasjonsteoretikere også? Det er helt , 100% legitimt i å være uenige i hvordan en regjering opptrer for å berense et virus. I et fritt og demokratisk samfunn er det tilltatt med full åpenhet om dette. Er isåfall den norske regjeringen konspirasjonsteoretikere fordi de tillater demonstrasjoner og ikke har forbud mot å gå utendørs i en pandemoi?

Det du hevder er så diametralt forskjellig fra hva jeg står for. Det du da indirekte sier er at hensikten helliger middelet.

Nei, jeg kan ikke under noen som helst omstendighet si meg enig med deg om at mennesker skal kastes i fengsel i tre måneder fordi de er uenige med myngihetene. "Å spre smitte" er ikke noe argument fordi covid-19 ikke sprer seg slik utendørs, det er ikke et argument i det hele tatt. Dersom du forsøker å klistre konspirasjonsklistrelappen på meg, noe jeg ikke vet om du gjør, er ihvertfall det fåfengt og vil ikke få meg til å endre mening om noe såpass grunnleggende.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Morromann said:

Det du hevder er så diametralt forskjellig fra hva jeg står for.

Det får så være. Det vil alltid være de som aldri vil være enige med sittende makter og som alltid ønsker å bryte alt av gjeldende lover og regler. Det får de gjerne gjøre, men da får de også lære seg å ta følgene av oppførselen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Helt enig med Moromann over, bruk av slike begreper som "oppvigleri" og "samfunnsfiendtlighet" er helt klart tydelig tegn på totalitære systemer, noe vi har lært - eller burde ha lært grundig av historien.

Det var noe annet jeg ville vise fram her, og det er at de som har gjennomskuet narsissister og psykopater, veldig ofte gjennomskuer det splitt-og-hersk spillet som blir spilt med oss nå.

Narsissisme og psykopati er det mye av, og mye av i høye posisjoner. F.ex. Trump (mener jeg) er en åpenbar narsissist, en såkalt "overt narsissist", altså en du ser og som er "over the top" med måten han uttrykker seg på, slik at man tydelig kan se det. Andre kan være "covert" narsissister, altså at man ikke ser det så lett. De går under radaren, men de fungerer egentlig på samme måte. Alt disse menneskene ønsker er materiell gevinst, å utnytte, undertrykke og ødelegge andre, mens de hever seg selv slik at de virker som "redningsmenn" og er helt fantastiske. Mange av dem er vanskelige å oppdage. Om man vil ha eksempel, kan man f.ex. google Amanda Knox og Chris watts. Chris Watts er mest sannsynlig en covert narsissist, og også Amanda Knox, hvis hun  ikke er en psykopat. (Disse begrepene går litt i hverandre.)
Chris Watts lurte "alle" helt til han drepte familien sin, og Amanda Knox lurer fortsatt veldig mange til å tro at hun er et offer, og ikke drepte Meredith Kercher (noe vi forsåvidt ikke vet, da vi ikke har konkrete beviser, men jeg mener altså at hun viser tydelige tegn på psykopati).
Et annet godt eksempel er også NRK-serien "Exit", der ser man tydelig hvilke mennesker som trekkes mot penger og makt. Å tro at disse ikke finnes i politikken er svært ignorant og naivt. "Exit" er ikke fantasi. Serien er basert på intervjuer med mennesker i miljøet. Heller ikke boken "American Psycho" som beskriver en iskald psykopat høyt opp i finansverdenen er ren fantasi, det har jeg skjønt av å lese en del av og om Bret Easton Ellis.

Her er fra tre youtube-kanaler som jeg har fulgt i et par år. De poster utelukkende videoer om narsissisme og psykopati:

Fra en av Inner Integration's facebook-poster:

"Å gå med på overgrep vil ikke lede til frihet
Overgripere vil forsøke å få deg til å tro at hvis du gjør som de vil, da vil du være trygg og få hva du ønsker.
De vil gi deg masse tomme løfter og de vil få deg til å fortsette å jage etter de de målene de setter.
Men målpostene vil bare flytte seg.
Overgriperne (og ofte medhjelperne også) vil fortsette å komme med tvilsomme grunner til at du fortsatt ikke fortjener det som var lovet deg, selv om du gjorde som de sa.
Det blir aldri nok.
Overgripere vil fortsette å ta fra deg. Medspillere vil fortsette å normalisere og gå med på alt.
Dette onde spillet fungerer bare om du er med på det.
Ikke gi etter for kravene deres. Det vil ikke blidgjøre dem. De vil fortsette å kreve mer og mer."
https://www.facebook.com/752558561476144/photos/a.756042051127795/4370898439642120/
Her er en av hennes videoer om noen er interessert: https://www.youtube.com/watch?v=x1o--TPzZQs

En annen er begood4000.
Her snakker han om hvordan narsissister kontrollerer familier. De bruker et system der de skaper "gullunger" og "syndebukker". De skylder f.ex. på familiemedlemmer for noe de ikke gjorde, og går man med på det, så er man gullungen, og gjør man det ikke  og snakker imot dem, og påpeker noe som er helt klart urettferdig, så blir man syndebukken. Alt blir din feil, du blir den "slemme", og du får ikke lenger (den falske) kjærligheten deres, de fryser deg ut og skylder alltid på deg.
Men på et tidspunkt vil de vende seg mot deg, og ødelegge livet ditt. De ødelegger livet ditt mens du ikke legger merke til det, selv om det på utsiden ser ut som de favoriserer deg. Nå spilles dette spillet for fullt i samfunnet rundt oss.
De har sjeldent en ordentlig løsning for å ordne et problem, et problem som de selv har skapt. Og når de kommer med en løsning, så involverer det ofte å skylde på syndebukker: https://www.youtube.com/watch?v=OGoEhynWEyw

En tredje er Frilanserkanalen, her er et par poster fra hennes facebook det siste året:

«Greie mennesker ble de beste nazister. Min mor vokste opp med dem som naboer. De samarbeidet, nektet å lage bråk, så en annen vei når ting ble stygt og fokuserte på hyggeligere ting enn «politikk». De var nydelige mennesker som snudde ryggen til mens deres naboer ble fraktet bort. Vet du hvem som ikke var greie mennesker? De som gjorde motstand.»
Kilde: Frilansskribent - Naomi Shulman
Fra boken: Sannheten seirer

"Narsissister og psykopater er eksperter på splitt og hersk. Spliden på mange plan er veldig, veldig synlig i vår egen befolkning nå.
De er også eksperter på svertekampanjer, karakterdrap og forfølgelse av mennesker som truer deres falske eksistens. Svært mange er medløpere for disse krypene i denne tiden. Just saying."
https://www.facebook.com/opplysningmotnarsissisme
Lenke til kommentar
graavik skrev (3 minutter siden):

Det får så være. Det vil alltid være de som aldri vil være enige med sittende makter og som alltid ønsker å bryte alt av gjeldende lover og regler. Det får de gjerne gjøre, men da får de også lære seg å ta følgene av oppførselen sin.

Det er overhodet ikke det jeg skriver og du tillegger meg helt andre meninger og intensjoner. Jeg står inne for at grunnleggende element ved en rettstat og demokrati er retten til å si ifra når grunnleggende rettigheter tråkkes på også når de som styrer hevder de gjør det "for fellesskapets beste".

Jeg vet ikke om de som sympatiserer med Australias covid-respons tilhører venstresiden. Vel, isåfall la meg minne om at nettopp er Asutralia har vært beryktet hos vestlig venstreside for behandlingen av flyktnger, spesielt afghanske flyktninger gjennom internering på en øy i Stillehavet uten skikkelige fasiliteter og under enhver kritikk. Det er mye av dette som også gjenspesiler seg i hvorden det faktisk HØYREorienterte regimet i Australia også nå behandler sin egen befolkning. Australia har også mottat mye kritikk også i nyere tid mot behandling av urbefolkningen, diskriminering som har blitt forsterket og forverret i coronatiden.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Hapi70 said:

Helt enig med Moromann over, bruk av slike begreper som "oppvigleri" og "samfunnsfiendtlighet" er helt klart tydelig tegn på totalitære systemer, noe vi har lært - eller burde ha lært grundig av historien.

Politiseringen er i full gang ja. Stå på! :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (10 minutter siden):

Jeg er grunnleggende uenig med vaksinemotstandere og de som fornekter at det er en viruspandemi. Men er de "oppvilgere" og "samfunnsfiender" i mine øyne? Definitivt ikke; jeg mener de er feilinnformerte og på ville veier in jakten på sannheten, men "fiender" vil jeg ikke kalle noen som ser samfunnet på en annen måte enn jeg gjør og jeg vil klart fordømme uten forbehold om samfunnet begynner å forfølge dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Morromann said:

Jeg er grunnleggende uenig med vaksinemotstandere og de som fornekter at det er en viruspandemi. Men er de "oppvilgere" og "samfunnsfiender" i mine øyne? Definitivt ikke; jeg mener de er feilinnformerte og på ville veier in jakten på sannheten, men "fiender" vil jeg ikke kalle noen som ser samfunnet på en annen måte enn jeg gjør og jeg vil klart fordømme uten forbehold om samfunnet begynner å forfølge dem.

Når de gjør sitt beste for å ikke følge smittevernsregler og for å forsinke gjenåpningen av samfunnet, da er de direkte samfunnsfiendtlige ja. Man må kunne kalle en spade for en spade. Alle kan få mene hva de vil uansett hvor sprø de er, men når de sprøeste av dem begynner å leve ut visse meninger i praksis kan det fort få veldig alvorlige følger for både dem selv og samfunnet rundt dem.

Endret av graavik
Lenke til kommentar
graavik skrev (2 minutter siden):

Når de gjør sitt beste for å ikke følge smittevernsregler og for å forsinke gjenåpningen av samfunnet, da er de direkte samfunnsfiendtlige ja. Man må kunne kalle en spade for en spade.

På hvilken måte begrenser de gjenåpningen? Og hvor hensiktsmessig er Australias lockdown? Har Australia et helt annet coronavirus enn Norge har som smitter mye lettere utendørs i Norge siden de må sette militæret inn mot egen befolkning og behandle innbyggerne sine som om det var Nord-Korea? Hvorfor sender ikke Erna militæret etter det norske folk dersom dette er så nødvendig? Hvorfor får folk i Norge lov å gå utendørs og atpåtil demonstrere mens australiere som gjør det skal stemples som konspirasjonsteoretikere og "samfunnsfiender"? Dette gir ingen mening. Fordi det er corona så skal man akseptere og ikke stille spørsmål overhodet? Bare på grunn av corona og ikke noe annet. Det er regjeringer som bestemmer om noe skal "gjenåpne" så det er slett ikke noe man skal stemple innbyggerne som skyldige i. Dette går helt og holdent på hva myndighetene bestemmer.

Lenke til kommentar
graavik skrev (3 minutter siden):

Ved å bryte smittevernsregler handler de aktivt mot at gjenåpning kan skje raskest mulig. Enkelt og greit.

Hvem har bestemt når det er gjenåpning da? Folket eller regjeringen?

Og igjen; har Australia et helt annet coronavirus som smitter på strendene og i gatene i motsetning til i Norge?

https://www.itv.com/news/2021-02-17/no-covid-19-outbreaks-have-been-linked-to-crowded-beaches-mps-told

https://www.nettavisen.no/nyheter/hvor-mye-smitter-egentlig-koronaviruset-utendors/s/12-95-3424116347

Så hvor mye forsinket blir denne gjenåpningen av at folk er utendørs når sjansen for å bli smittet utendørs er nesten 0% og 99,9% av all smitte verden over skjer i begrensede innendørs omgivelser med dårlig lufting?

I Norge blir folk oppfordret til å gå ut på grunn av dette faktumet, så Norge og Asutralia må da ha to vesentlig forskjellige coronaviruser dersom dette skal stemme.

Sjansen for at gjenåpningen utsettes på grunn av at folk er utendørs er nok tilnærmet 0%.

Dette er maktmisbruk, det de driver med i Australia. Rene og skjære maktmisbruket. Om det er noen som er vitenskapsfornektere er det Australias regjering som prøver å innbille folk at det skjer massespredning av covid-smitte ute i friluft.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...