Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

1 minute ago, knutinh said:

Hvis man ønsker å jobbe i helsevesenet så er det rimelig å forvente at man har en viss tillit til moderne medisin og vitenskap.

Hvis jeg hadde jobbet for Bellona så hadde de vel forventet at jeg hadde en viss tillit til FNs klimapanel. Ikke at jeg blindt leste rapporten som om det var bibelen, men hvis jeg trodde at hele panelet var en scam for å berike Bill Gates så hadde vel noen diskret foreslått at jeg byttet arbeidsgiver?

Så også med en som jobber ved en Toyota-forhandler. Hvis man ærlig og oppriktig mener at Toyota er møkkabiler og kjører til jobb med en Golf med stickeren «VW - verdens beste biler» så hadde kanskje arbeidsgiver lurt på hva opplegget var?

-k

Ja fordi å ha en jobb er mye viktigere enn evnen til å tenke selv, og ta vare på friheten vår. En frihet forresten som mange har DØDD for å beskytte!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (2 minutter siden):

Om bare for et lite øyeblikk, prøv å forestille deg muligheten for at Covid vaksinene kan være farlig for oss mennesker når det har gått en stund, la oss si innen de neste 10 åra. Der etterhvert som tiden går så får flere og flere av de som er vaksinert alvorlige helseplager som vil belaste helsesystemet mer enn Covid har gjort. At titusenvis, kanskje mange flere, vil dø av vaksinene bare her i Norge. Innen de neste 10 åra.

Hva vil du si da Simen? Har du i det hele tatt vurdert muligheten for at dette kan skje?!

Det er selvsagt _mulig_. Når Colgate introduserer en ny tannkrem så er den ikke testet i 40 år, derfor er det _mulig_ at alle som bruker den kommer til å dø om nøyaktig 38 år og 4mnd.

Spørsmålet er om det er særlig sannsynlig. Og hvorfor skal vi bekymre oss for uforutsette langtids-effekter av en vaksine, men ikke for tannkrem. For meg som hverken er kjemiker eller biolog er det langt fra opplagt. Jeg forstår det slik at langt de fleste vaksine-skeptikerne heller ikke har tung fagkunnskap, så hvorfor skal vi godta deres risiko-analyse av vaksiner basert på føre-var, men ikke bruke samme prinsipp på tannkrem?

-k

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Ja fordi å ha en jobb er mye viktigere enn evnen til å tenke selv, og ta vare på friheten vår. En frihet forresten som mange har DØDD for å beskytte!

Du har friheten til å tenke akkurat som du vil. Du har tilogmed friheten til å si stort sett hva du vil uten å frykte straff.

Friheten til å ha en jobb, motta lønn og samtidig uttalt mene at arbeidsgiveren farer med humbug? Det er jeg ikke så sikker på.

-k

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, knutinh said:

Jeg forstår det slik at langt de fleste vaksine-skeptikerne heller ikke har tung fagkunnskap, så hvorfor skal vi godta deres risiko-analyse av vaksiner basert på føre-var, men ikke bruke samme prinsipp på tannkrem?

Wow. Du sammenlikner det å bruke en tannkrem med å få sprøyta inn en eksperimentell mRNA vaksine... Cool story bro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Wow. Du sammenlikner det å bruke en tannkrem med å få sprøyta inn en eksperimentell mRNA vaksine... Cool story bro.

Jeg synes at du er nedlatende ovenfor mitt ønske om å være føre var mot potensiell masse-død som følge av tannkrem. Har du spesiell fagkunnskap om tannkrem som trumfer min tannkrem-skepsis?

-k

• Liker 8
Lenke til kommentar
Betroz skrev (16 minutter siden):

Om bare for et lite øyeblikk, prøv å forestille deg muligheten for at Covid vaksinene kan være farlig for oss mennesker når det har gått en stund, la oss si innen de neste 10 åra. Der etterhvert som tiden går så får flere og flere av de som er vaksinert alvorlige helseplager som vil belaste helsesystemet mer enn Covid har gjort. At titusenvis, kanskje mange flere, vil dø av vaksinene bare her i Norge. Innen de neste 10 åra.

Hva vil du si da Simen? Har du i det hele tatt vurdert muligheten for at dette kan skje?!

Lite sannsynlig i og med at det kan se ut som om vaksinene slutter å virke etter et halvt år, slik det nå ser ut til i Israel. Hvorfor skal vaksiner som sluttet å virke for 9 og et halvt år siden ta livet av folk om 10 år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Selv om vi er uenig i veldig mye må jeg si at jeg er enig i at det blir for søkt å sammenligne tannkrem med legemidler. Det er ikke akkurat pakningsvedlegg i tannkrempakker som lister opp alle mulige bivirkninger.

Lenke til kommentar

Akkurat fluor er noe som har blitt angrepet mye på youtube. Det har versert videoer om "the truth about fluor". Fordi det har blitt tilsatt i drikkevannet i flere land. Og det var stor motstand mot fluor i begynnelsen, men senere da folk hadde fått "fluor-hjerner", minket motstanden :)

En svensk lege, Erik Enby, opptrer nå i en video. Han har klart å nappe til seg en vaksineflaske som ble satt igjen på et bord, og sett på innholdet i et mikroskop. Han mener det er levende mikroorganismer, og samme type mikroorganismer som sees i blodet til kronisk syke mennesker. Og dette er utrivelig å se, og ikke noe som noen ønsker å få injisert i kroppen. 

https://www.bitchute.com/video/jYcDfYTsRyp6/

Disse organismene kan vel fortsette å utvikle seg uavhengig av en eventuell virkning av vaksinen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Selv om vi er uenig i veldig mye må jeg si at jeg er enig i at det blir for søkt å sammenligne tannkrem med legemidler. Det er ikke akkurat pakningsvedlegg i tannkrempakker som lister opp alle mulige bivirkninger.

Men _vet_ du at den nye formelen til Colgate er ufarlig på lang sikt? Hvordan vet du at ikke tannkrem + sukkerfri saft har en ukjent samvirkning som dreper alle som er eksponert etter 30 år, 4mnd og 27 dager? Hvordan kan man vite not slikt uten å basere seg på vitenskap?

Hvis vi bare skal basere oss på noens følelser og føre-var så vil jeg nominere alle husholdningsprodukter innført de siste 40 år. Med mindre du kan bevise at jeg tar feil så mener jeg at min frykt må trumfe din skepsis. Tilbake til grønnsåpe og pepsodent!

-k

Endret av knutinh
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Lite sannsynlig i og med at det kan se ut som om vaksinene slutter å virke etter et halvt år, slik det nå ser ut til i Israel. Hvorfor skal vaksiner som sluttet å virke for 9 og et halvt år siden ta livet av folk om 10 år?

Man kan vel tenke seg skadevirkninger som skjer uavhengig av hvor lenge vaksinen er effektiv? Paracet fungerer mot hodepine i noen timer, men kan likevel gi leverskader om 20 år?

-k

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

Her er jo heller spørsmålet hva som er viktigst av enkelte helsepersonells selvråderett over egen helse eller hensynet til pasientsikkerheten. Man har altså fortsatt friheten til å "tenke selv", men ikke nødvendigvis retten til å velge selv hvor man vil jobbe. At man i Norge ser ut til å legge seg på en linje der man fint kan nekte å vaksinere seg som helsepersonell uten større konsekvenser for at karrieren enn at man kanskje blir omplassert, synes jeg er et godt kompromiss. Men det er da også kun mulig fordi vi lever i et land der svært få helsearbeidere unnlater å vaksinere seg. Paradoksalt nok er nok den friheten konspirasjonsteoretikerne er så redde for å miste, tryggere dess færre som tror på teoriene deres.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

Muligheten er vurdert, men sannsynligheten for at det skal skje er veldig veldig lav ut fra både matematikk og erfaring. Så lav at det er en nobrainer å fortsette å bekjempe covid19 med vaksiner. Covid19 er en sykdom med relativt dårlig kombinasjon av risiko og spredningsfare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 minutter siden):

sannsynligheten for at det skal skje er veldig veldig lav ut fra både matematikk og erfaring.

Selv om folk vanligvis ikke dør 5 år etter en vaksine, hvilken erfaring har man med mRNA-vaksine? 

Og som noen skrev på tv2 nyhetene facebook: Det blir morsomt når de som nekter å ta dose nr 3, blir sett på som antivaxxere. Og videre, de som nekter å ta dose 4 blir sendt til Sibir. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man har testet mRNA-vaksinene i tre runder med stadig større testgrupper og deretter rullet de ut til et enormt publikum. Hvis man regner sistnevnte som en fjerde testrunde så er det verdens største og raskeste massevaksinering gjennom alle tider. Erfaringene er at andelen som får symptomer er lavt og at andelen som får alvorlige symptomer er ennå mye lavere. Videre så er det erfart at symptomer viser seg i hovedsak de første dagene og deretter avtar. De mest langvarige symptomene har bare vart i noen få uker før de har avtatt og forsvunnet. Derfor har vi allerede svært mye erfaring med vaksinene og kan stipulere langtidseffektene til å være forsvinnende små. Det er ingenting som tyder på at det skal dukke opp noe alvorlig etter lang tid.

Hva bermen skriver på facebook er revnende likegyldig og bør over hodet ikke tillegges noe vekt eller troverdighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Budeia skrev (21 minutter siden):

Selv om folk vanligvis ikke dør 5 år etter en vaksine, hvilken erfaring har man med mRNA-vaksine? 

Og som noen skrev på tv2 nyhetene facebook: Det blir morsomt når de som nekter å ta dose nr 3, blir sett på som antivaxxere. Og videre, de som nekter å ta dose 4 blir sendt til Sibir. 

Det er fullt mulig å være skeptisk til noen vaksiner og ikke andre. Å dele alle inn i enten «rasjonelle» eller «anti-vax» er uheldig av grunnet som du peker på.

For at jeg skal snu og bli skeptisk til en vaksine som beskytter mot en smittsom sykdom som har tatt veldig mange menneskeliv, og som i tillegg har vært godt testet krever gode argumenter og god empiri. Når noen presenterer misforstått logikk og tvilsomme linker til et eller annet video-tryne eller alternativ-this-or-that nettside så er ikke det nok til at jeg vil risikere livet mitt og til de jeg er glad i.

Å stå mot strømmen og hevde at alle tar feil er ganske lett - det er nok å være sta og tykkhudet. Å faktisk se det som ingen andre ser og påvise og bevise det krever i tillegg kunnskap, intelligens og saklige evner. Det er få forunt å besitte slikt.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er jeg skeptisk til en panikk som oppstår, og panikken fører til at folk påvirkes til å ta en vaksine. Og så snart panikken er over er det på tide å angre på at en tok vaksinen. I modell av Svineinfluensaen i USA i 1976, som var altfor opphausset. Og det var en større runde med svineinfluensapanikk i 2009-2010. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Simen1 said:

Muligheten er vurdert, men sannsynligheten for at det skal skje er veldig veldig lav ut fra både matematikk og erfaring. Så lav at det er en nobrainer å fortsette å bekjempe covid19 med vaksiner. Covid19 er en sykdom med relativt dårlig kombinasjon av risiko og spredningsfare.

Alt jeg ser er at du forsvarer din egen frykt for døden, og så vil du at alle andre skal delta i den frykten ved å gjøre det samme, som er å ta vaksinen. Vaksinen er den fysiske representasjonen av folk sin frykt for døden. Tanken på at tar man den vaksinen så kan dem leve kanskje litt lenger i denne verdenen. En verden som blir mer og mer gal dag for dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis jeg bruker bilbelte, så er jeg redd døden? Er jeg uredd døden om jeg dropper vaksinen? Er det macho? Får jeg flere damer etter meg? Blir jeg en helt? Kanskje til og med fryktløs?

Er jeg redd støv hvis jeg støvsuger gulvet?
Hvis jeg ringer familien min, er det fordi jeg er redd de er døde?

Hva slags tullelogikk er dette?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...