Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
14 minutes ago, Skrekkugle said:

Med andre ord er tydeligvis ikke vaksinen til for å utrydde oss og gjøre oss syke. Isåfall ser de ut til å være rimelig ineffektive..

For det første, da er du ikke på sosiale media. Det er endeløst med personlige poster om alvorlige bivirkninger nå.

For det andre, vi vet at kun en liten prosent av bivirkninger meldes inn.

Og for det tredje, man skal ikke kunne knytte bivirkningene til vaksinene på et veldig åpenbart vis heller, så dumme er de ikke. Det beste var om man kunne knytte sykdom og dødsfall mest mulig til pandemien, slik at man fikk et påskudd til å vaksinere, kontrollere og overvåke mer, da får man lett innført microchipen også.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (27 minutter siden):

Hvis vaksinene er til for å utrydde oss/gjøre oss syke må de nødvendigvis ha noen nasty bivirkninger, og man vil ønske å påføre folk så mange stikk som mulig for å øke disse bivirkningene i det uendelige.

Det er en påstand ja. Men den er ubegrunnet. Påstanden om at booster-doser gir bedre beskyttelse - altså det offisielle narrativet - er derimot ikke ubegrunnet.

Budeia skrev (12 minutter siden):

Det er også logisk at BigPharma ønsker å selge så mange legemidler som mulig, og dette kan de gjøre med boostere. (hvis ikke forsøksobjektene dør underveis). 

Noe av det siste nye som blir hevdet, er "shedding of spike proteins". Eller at de vaksinerte avgir piggproteiner i miljøet rundt seg. Faktisk har jeg selv hatt en skremmende opplevelse med det, at etter å ha vært i en folkemengde opplever jeg til tider en kraftig hodepine. I ukevis etterpå. Dette er ikke normalt for meg. Hvis dette stemmer, er det en grunn for uvaksinerte til nok en gang å isolere seg. 

Video av enda en som sier at de vaksinerte har en begrenset tid å leve på grunn av "micro-clotting". Eller mikroblodpropper som sakte ødelegger hjerte og lunger. Var sikker på at folk kom til å le av ham i dette skolemøtet, men nei. De klapper for ham. 

https://www.bitchute.com/video/7stdKs2YiFHq/

Selv om jeg nå kjøper dette prinsippet, er det vel fortsatt en sjanse for at produksjonen av disse piggproteinene kan reduseres i løpet av et par år. Og flere kan overleve. Men erfaringen fra dyreforsøkene er vel ikke spesielt god. 

Er kriteriet ditt for at noe er sant at noen i en video på nettet sier det?

Det er en myriade ulike grunner til hodepine, men du drar altså en konklusjon om at den må være utløst av piggproteiner fra vaksinerte, en mekanisme man ikke har noe som helst evidens for.

• Liker 5
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Hapi70 said:

For det første, da er du ikke på sosiale media. Det er endeløst med personlige poster om alvorlige bivirkninger nå.

Og for det tredje, man skal ikke kunne knytte bivirkningene til vaksinene på et veldig åpenbart vis heller, så dumme er de ikke. Det beste var om man kunne knytte sykdom og dødsfall mest mulig til pandemien, slik at man fikk et påskudd til å vaksinere, kontrollere og overvåke mer, da får man lett innført microchipen også.

Nei jeg går ikke til sosiale medier for å finne troverdig informasjon. Merkelig at jeg ikke kjenner noen som har opplevd eller hørt om andre som har hatt disse fryktede elusive bivirkningene som visstnok er så utbredt (i følge sosiale medier). Også litt rart at det er flest antivaksere som ser ut til å kjenne noen som opplever dette (ref kjapt overblikk i div bivirkningsgrupper på face). Hmm så merkelig.

For at en bivirkning skal meldes inn antar jeg at personen det er snakk om og bivirkingen må være reell..

Om du er så bekymret for overvåkning bør du heller kjempe mot datalagringsdirektivet. Hvorfor i alle dager skal de tvinge microchip under huden på folk når folk frivillig går med dem i lomma?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (37 minutter siden):

Anekdoter. Hvor er tallene på alvorlig syke og døde etter vaksinering?

Sitat

Nei, du generaliserer basert på en situasjon som var tidligere. Situasjonen nå er vesentlig endret, med stadige overskrifter som omhandler bivirkninger for vaksinene og nettet flommer over med info om hvordan man melder inn disse.

https://www.nrk.no/nyheter/flere-meldinger-om-bivirkninger-1.15616275

Sitat

Som er en ubegrunnet påstand.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (41 minutter siden):

Det er en myriade ulike grunner til hodepine, men du drar altså en konklusjon om at den må være utløst av piggproteiner fra vaksinerte, en mekanisme man ikke har noe som helst evidens for.

Det slår meg jo som en ekstrem teori, spesielt hvis en blir påvirket bare av å puste i samme luft og ikke engang har hudkontakt. Så jeg må tenke litt mer over den, om det virkelig kan være slik. 

Nurse Warning: STAY AWAY FROM VAXED PEOPLE (bitchute.com

redigert: Det er veldig bra at det blir meldt inn flere bivirkninger. Men systemet er fortsatt slik at det blir meldt inn mulige bivirkninger, og at en heller ikke har erfaringsgrunnlag for å si hvilke bivirkninger vaksinen gir. Sånn sett går det for sakte. 

Endret av Budeia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Hvis vaksinene er til for å utrydde oss/gjøre oss syke må de nødvendigvis ha noen nasty bivirkninger, og man vil ønske å påføre folk så mange stikk som mulig for å øke disse bivirkningene i det uendelige.

Hvis jeg hadde en ond plan om å utrydde menneskeheten via vaksiner så ville jeg konsentrere forskningen om å finne et stoff som var 100% dødelig etter ett stikk, med 1 års forsinkelse eller så.

-k

• Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 minutter siden):

Det slår meg jo som en ekstrem teori, spesielt hvis en blir påvirket bare av å puste i samme luft og ikke engang har hudkontakt. Så jeg må tenke litt mer over den, om det virkelig kan være slik. 

Nurse Warning: STAY AWAY FROM VAXED PEOPLE (bitchute.com

Men dette i seg selv er en appell til enkeltautoritet. Og hun har dubiøse påstander, og hun har hatt en dubiøs karriere. Litt om hvor dubiøs hun har vært:

2121985374_Skjermbilde2021-08-19kl_17_33_36.png.ad94b8f5150777faa7bd6cda3aa24337.png

- Sciencemag.org: https://www.sciencemag.org/news/2020/05/fact-checking-judy-mikovits-controversial-virologist-attacking-anthony-fauci-viral

Ikke overraskende at påstandene hun har i henhold til vaksinen er også funnet misvisende.

• Liker 4
Lenke til kommentar
anon_83104 skrev (18 minutter siden):

Og hun har dubiøse påstander, og hun har hatt en dubiøs karriere. Litt om hvor dubiøs hun har vært:

Ikke sikker på om det er Mikovits selv som snakker i videoen, det ligner ikke helt på bildet. Men du har rett i at selve kanalen heter det. 

Også viktig å få vite hva som foregår i Australia. Det foregår tvangsvaksinering i Australia og Sør-Amerika. Sykehjemspasientene her i landet har vel heller ikke hatt store muligheter til å si nei. 

I Australia kommer de til å jage 24.000 barn inn på stadion for å injisere dem.  

https://www.bitchute.com/video/NQuSELUTloeY/

Lenke til kommentar
3 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Det er en påstand ja. Men den er ubegrunnet. Påstanden om at booster-doser gir bedre beskyttelse - altså det offisielle narrativet - er derimot ikke ubegrunnet.

Er kriteriet ditt for at noe er sant at noen i en video på nettet sier det?

Men kan du bevise at dette med mikroblodpropper ikke skjer? 

Så lenge du ikke kan det står påstandene like sterkt. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (10 minutter siden):

Men kan du bevise at dette med mikroblodpropper ikke skjer? 

Så lenge du ikke kan det står påstandene like sterkt. 

Nope, det er den som fremmer påstanden som må bevise denne. Ellers kunne jo jeg sagt at vaksinene kurerer kreft, og dette var en like sterk påstand inntil den er motbevist.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, anon_83104 said:

Men dette i seg selv er en appell til enkeltautoritet. Og hun har dubiøse påstander, og hun har hatt en dubiøs karriere. Litt om hvor dubiøs hun har vært:

Alle som sier noe kritisk om vaksiner er "dubiøse", uten unntak. Det er noe feil med dem i 100% av tilfellene, dette er ikke noe nytt. F.ex. Wakefield blir kalt for svindler uten at han har stått bak noen svindel overhodet. Kanskje man burde begynne å tenke LITT.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (17 minutter siden):

Alle som sier noe kritisk om vaksiner er "dubiøse", uten unntak. Det er noe feil med dem i 100% av tilfellene, dette er ikke noe nytt. F.ex. Wakefield blir kalt for svindler uten at han har stått bak noen svindel overhodet. Kanskje man burde begynne å tenke LITT.

Jeg vil nå påstå at det å forfalske et studie for deretter å fremme muntlige påstander om en link mellom vaksiner og autisme, og deretter å forsøke å profittere på dette, går under svindel: https://www.popsci.com/science/article/2011-01/british-doctor-faked-data-linking-vaccines-autism-and-hoped-profit-it/

• Liker 5
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (16 minutter siden):

På sosiale media. Bare 10% av bivirkninger meldes inn:

Alle medikamenter har stort sett bivirkninger, men sett i lys av at snart 5 milliarder doser av diverse vaksiner, som alle er utviklet raskere enn normalt, nå er satt, så har det etter alt å dømme gått særdeles bra så langt.

Med mindre noe svært dramatisk skjer i kommende år, enten i form av bivirkninger, vaksineresistente varianter eller lignende, så bør det være helt innlysende at massevaksineringen har vært en gigantisk suksess, og at alle bør bidra til å bekjempe SARS-COV-2 dersom de har mulighet til det, i form av å la seg vaksinere, men valget er likevel opp til hver enkelt.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Jeg hater å innrømme det men....

Mye av det konspirasjonsteorietikerne har sagt helt siden mars i fjor har desverre vist seg å stemme. La meg legge til at jeg absolutt tror at covid er ekte og at vaksiner er bra, nødvendig og viktige men....

Konspirasjonsteoretikerne har hatt helt rett i at de aller rikeste i verden har utnyttet dette på det groveste. De har helt rett hvordan World Economic Forum, de multinasjonale selskapenes mektige lobbygruppe som innflytelsesrike politikere som blant annet en tidligere norsk utenriksminister er medlemmer av utnytter dette for sin egen agenda. De har fått helt rett i at målstrekene flyttes kontinuerlig for når man skal avslutte unntakstilstanen for covid-19; de har fått helt rett i at massevaksinering ikke innebærte avslutningen på unntakstilstanden og nedsteningsreglene; ;: det hører vi hver eneste dag nå. De fikke helt rett i at masstesting vil bli brukt for å rettferiggjøre nedstenging av samfunnet selv i perioder hvor nesten ingen legges inn på sykehus eller dør. Jeg synes ikke lenger det er rart at folk tror på konspirasjonsteoriene lenger; hadde det ikke vært for at jeg har nære bekjente i et område av verden hvor man erfarer at covid ER reelt og at mange dør av det; er det slett ikke utelukkende at jeg hadde begynt å tvile på om dette er ekte.

Men det jeg vet ER at noen melker dette for alt det er verdt og setter stor prise på situasjonen; tenker da på de aller rikeste i verden, som Jeff Bezos og hans like; forskjellene mellom fattige og rike øker; og jeg synes ikke det er merkelig at WEF støtter opp om lockdowntiltak.

Covid er ekte, og spesielt hos enkelte befolkninger; spesielt i Latin-Amerika; har det vært utrolig destruktivt; og vaksinene er ikke døedelig gift som er laget av en hemmelig satanisk elite for å drepe oss; men jeg mistenker virkelig at det faktisk er krefter som ønsker å opprettholde nedstenigng og unntakstilstand så lenge som overhodet mulig fordi de selv tjener på det. Jeg er ikke lenger fremmed for tanken på at enkelte bare ventet og håpet på at et pandemiutbrudd skulle skje. Never let a good crisis go to waste.

Og lobbysister skal man aldri undervurdere. Og WEF er en ganske skumme lobbyorganisasjon som ikke akkurat representerer grasrota hos folk.

Jeg startet tråden med å spøøre hvorfor noen tror på konspirasjonsterorier om covid-19. Vel; jeg kan konkludere nå med at jeg ikke lurer lenger i det hele tatt. Jeg forstår dem nå bedre enn tidligere, selv om de i hovedsak tar feil. Covid-19 er ekte og har ført til mye elendighet og død, og vaksinene er et fantatsitk medisinsk gjennombrudd. Men det er mye annet som rett og slett er *merkelig*. Så jeg klandrer dem ikke lenger.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En sak som är intressant med denna konspirationen är att den på en del måter är helt otroligt bra. Bara det att ett fåtal personer kan klara att få hela värden att tro att det finns ett virus och klara att kontrollera alla världens smittetal, sjuka och döda, sjukhus kapasitet och sånt. Kontrollera all sjukvårds personel och få nestan all media och alla andra att tro att vi lever i en pandemi är ju helt fantastiskt bra projektstyrning och kontroll. Imponerande att bara ett fåtal personer kontroller allt detta.

På den andra sidan så er det alltså inte tillräckligt med två doser "vaksin" för att drepa alla eller få in microchip (hvorfor man nu ska chippa personer som snart kommer vara döda...). Så vansklig kan det väl ikke vara att tillverka ett dödligt "vaksin"?

• Liker 4
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 timer siden):

(hvorfor man nu ska chippa personer som snart kommer vara döda...).

Merkelige greier... må være fordi en skal lese av qr-kode fra graven deres, og vips så kommer det opp alle detaljer om livet deres. De som blir kremert og omdannet til beinmjøl, vil få qr-koden på gravsteinen.

https://www.bitchute.com/video/fG3KVR4mwj8t/ (Timmy meets the killshot)

Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Konspirasjonsteoretikerne har hatt helt rett i at de aller rikeste i verden har utnyttet dette på det groveste.

Du har prøvd deg på dette før.

På kva måte? Om konspi folket sier at dei aller rikeste i verden utnytter situasjonen for økonomisk vinning, fordi dei er øglefolk som skal ta over verden, microchip og styre menneskeheiten, er ikkje det ein påstand som dei har rett i.

Big pharma tjener penger selvfølgelig, og rike folk som har aksjer i desse selskapene tjener penger. EUREKA!! For ein spådom. Derimot har vi ein vaksine. Det er det vi kaller handel. Business. Transaksjon.

De har fått helt rett i at målstrekene flyttes kontinuerlig for når man skal avslutte unntakstilstanen for covid-19

Har det blitt satt ein dato kortid samfunnet skal gjenåpnes for fullt? Der vi driter i viruset og der det er fastslått at vi aldri kjem til å agere på smitte igjen? Alle har vært klar over at der det finnes smitte, nye bølger, vil tiltak være deretter. Igjen, fantastisk spådom.

de har fått helt rett i at massevaksinering ikke innebærte avslutningen på unntakstilstanden og nedsteningsreglene;

"Fordi dei meiner at det er ein ondsinnet plan bak". Du må få med heile, så ser du kor feil dei tar. Massevaksinering fungerer dessverre best om alle som kan vaksinerer seg, vaksinerer seg. No er det slik at nær halve populasjonen kun i USA, er vaksineskeptikere, og kanskje like mange motstandere. Då sprer viruset seg. Kven kunne tenkt seg det? Og kven står bak desinformasjonen som gjer at folk er skeptiske? Jo dei samme folka du er så ivrig til å stryke på ryggen her.

Ellers passer ikkje narrativet med at fotballstadioner fylles med supportere igjen. "Nedstengning"?

De fikke helt rett i at masstesting vil bli brukt for å rettferiggjøre nedstenging av samfunnet selv i perioder hvor nesten ingen legges inn på sykehus eller dør.

På kva måte? Staten er veldig ivrig til å gjenåpne av økonomiske grunner. Tenker du at staten bare later som, fordi staten liker å stenge ned?

selv om de i hovedsak tar feil.

Nei ikkje kun i hovedsak. På alle måter tar dei feil. Det handler om begrunnet tro.  Om eg påstår at samfunnet ikkje kjem til å gå tilbake til normalen, sjøl etter 5 år, fordi dei aller rikeste i verden, vil sørge for at vi aldri får bukt med viruset, vil melke denne pandemien og tjene penger i all eve, fordi dei vil styre oss som nåken melkekuer, er det ein ubegrunnet påstand. 

Ja det kan faktisk hende at vi vil slite med covid viruset 5 år fram i tid. Men det gjer ikkje påstanden min korrekt, eller gir deg legitimitet når du påstår at eg har korrekt, om det viser seg at viruset er her om 5 år. Påstanden min er søppel, fordi den er ladet med idioti. Det er ein ubegrunnet påstand.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...