Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (33 minutter siden):

Og før noen sier at "dette er bare spådommer bla bla", jeg skriver dette for å vise at det går i akkurat den retningen som jeg har visst at det har gjort hele tiden. Og hvorfor har jeg visst det? Er jeg synsk, eller bare veldig god til å gjette? Eller finnes det en plan bak som det går an å se? Planen er:
Vaksinering av alle, med oppfriskningsdoser minst hvert år.
Og så:
Microchipping av alle, som noe man må ha for å delta i samfunnet, handle, jobbe, alt sammen.

Du utviser her sånn ca. like gode evner som synsk som den berømmelige retrospektive spåmannen din ;) Det du spår er altså at vaksinerte vil slippe en del smittevernstiltak enn uvaksinerte og at man ønsker å vaksinere flest mulig (helst alle). Da har jeg nyheter til deg: Akkurat dette skjer i skrivende stund, og "spådommen" din er dermed ikke veldig imponerende. Så er hovedproblemet ditt at du ikke underbygger hvordan du årsaksforklarer dette. Igjen: eksistensen av smittevernstiltak beviser ikke annet enn at smittevernstiltak eksisterer. Det er ikke et bevis for din årsaksforklaring - eksistensen av en global konspirasjon.

Oppfriskningsdose hvert år? Joda, mulig det. Igjen: Hva beviser dette?

Og til spådommen din om microchipping og ekskludering fra samfunnet uten, blir svaret at jeg ikke tror det vil skje, men jeg er villig til å endre mening hvis så skjer. Du har derimot uttalt at du ikke kommer til å endre mening hvis det ikke skjer, noe som sier sitt om ditt forhold til evidens.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Tilbake i juni snakket vi f.ex. om hvor mange det er målet å vaksinere, jeg visste da, og visste i mars 2020, at alle skal vaksineres, og ikke 60% slik som de "sier". Hvorfor visste jeg det, og ikke du? Jeg kan ikke spå, jeg bare vet hvordan de tenker og hva de legger opp til; nemlig vaksinepass og microchipping for alt, alltid, i all fremtid.

On 6/14/2021 at 4:47 PM, Hugo_Hardnuts said:

Hvor har du det fra at man sikter etter en vaksinedekning på "nær 100%"? Det samsvarer ikke med det man har uttalt etter erfaringene fra bla Israel, som tilsier at man oppnår flokkimmunitet med en vaksinedekning på 60%. https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S0140-6736(21)00947-8

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (39 minutter siden):

Tilbake i juni snakket vi f.ex. om hvor mange det er målet å vaksinere, jeg visste da, og visste i mars 2020, at alle skal vaksineres, og ikke 60% slik som de "sier". Hvorfor visste jeg det, og ikke du? Jeg kan ikke spå, jeg bare vet hvordan de tenker og hva de legger opp til; nemlig vaksinepass og microchipping for alt, alltid, i all fremtid.

Nei, her fordreier du det som ble diskutert. Her er det du skrev som jeg svarte på:

Sitat

Og dessuten, hvem sier at nivået av dette nyinnførte begrepet 'smittenivå' eller det litt eldre 'vaksinedekning' noen gang kommer til å tilsi noe slikt? Det man sikter mot her er altså en 'vaksinedekning' nær 100% og et 'smittenivå' nær null. Det er som å si at behovet for 'restriksjoner' opphører når alle kan hoppe to meter høyde og sju meter lengde. Det kommer jo aldri til å skje, særlig ikke når de slipper ut nye virus hele tiden og vaksinene er livsfarlige.

Du påstod altså at man aldri ville få noen gjenåpning fordi man ville sette urealistiske krav til vaksinedekning og smitte, hvilket var det jeg svarte på. Og sannelig sider jeg eder: Pr. i dag er ca. 50% av Norges befolkning fullvaksinerte, mens i underkant av 70% har fått minst en dose, og vi har daglig ca. 500 nye smittetilfeller. Allikevel er prosessen med gjenåpning i full gang.

Din spådom har altså ikke inntruffet, faktisk heller tvert i mot.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Dessuten VET "dere" ikke noe mer enn resten av oss. Slenger man 1000 påstander på bordet er det klart at man kan treffe med et par av dem.

"Vi" så også tiltak, vaksiner og lettelser for vaksinerte komme lang vei.. Det kalles logikk og det er gledelig at "dere" utviser et snev av det inni mellom alt våset. Resten er gjetting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Du påstod altså at man aldri ville få noen gjenåpning fordi man ville sette urealistiske krav til vaksinedekning og smitte, hvilket var det jeg svarte på. Og sannelig sider jeg eder: Pr. i dag er ca. 50% av Norges befolkning fullvaksinerte, mens i underkant av 70% har fått minst en dose, og vi har daglig ca. 500 nye smittetilfeller. Allikevel er prosessen med gjenåpning i full gang.

Din spådom har altså ikke inntruffet, faktisk heller tvert i mot.

Edited 1 hour ago by Hugo_Hardnuts

"Prosessen" er ikke over, de kommer til å stenge ned igjen om og om igjen til alle er vaksinert.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (25 minutter siden):

"Prosessen" er ikke over, de kommer til å stenge ned igjen om og om igjen til alle er vaksinert.

Ja, du sier så. Men poenget her var altså at du påberopte deg at dine tidligere spådommer er oppfylt, en påstand som da viser seg å ikke være korrekt. Og svaret ditt på dette er altså å fremme nye spådommer.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Her er det boostere i sikte fremover, det var jammen en overraskelse. Ja unntatt for konspirasjonsteoretikere da..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qWOkK1/nye-tall-fra-israel-immuniteten-faller-etter-seks-maaneder

Bildet av de to personene viser hvordan det er mulig å gå med munnbind, samtidig som en ikke egentlig går med munnbind. 

Hvordan er det i det hele tatt mulig at en vaksine slutter å virke etter 5-6 måneder? Da må det tross alt være bedre med vanlige vaksiner som virker hele livet ut. 

Siden en som deltar i Koronatråden om Norge har fått kraftig forøket puls etter å ha tatt vaksinen, leste jeg litt om høyt blodtrykk. Her demonstreres vegringen for å konkludere med at noe har med vaksinen å gjøre. 

https://www.aaaai.org/allergist-resources/ask-the-expert/answers/2021/hypertension

Det beskrives en 42-årig kvinne som har fått forhøyet blodtrykk etter 1. dose med vaksine, og hun må i dag gå på blodtrykkssenkende medisin for å holde det i sjakk. 

Nedenfor står konklusjonen:

Sitat

In summary, I do not think the vaccination was causally related to the increase in blood pressure but was associated with the increase. The blood pressure change was not related to an immune response. I suspect the increase in blood pressure was due to a stress response.

Altså, man skjønner ikke hvordan vaksinen kan ha ført til dette, og mistenker derfor at det høye blodtrykket var utløst av stress. Og dette med en ny type vaksine som en ikke kjenner virkningene av. Så våger de å konkludere på denne måten. 

Et skoleeksempel på hvorfor en ikke bør ta vaksinen. Først bruker en tid på å komme seg dit, får kronisk dårlig helse som må kontrolleres av tabletter, og får bare høre at det er en stressreaksjon. Samtidig er det jo et enormt press for å ta disse vaksinene. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Her er det boostere i sikte fremover, det var jammen en overraskelse. Ja unntatt for konspirasjonsteoretikere da..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qWOkK1/nye-tall-fra-israel-immuniteten-faller-etter-seks-maaneder

For all del, det kan jo være en av disse spådommene dine endelig treffer. Men i så fall står fortsatt spørsmålet jeg stilte deg over her: 

Sitat

Oppfriskningsdose hvert år? Joda, mulig det. Igjen: Hva beviser dette?

• Liker 3
Lenke til kommentar
aklla skrev (31 minutter siden):

Skulle ønske noen lagde noe tilsvarende på f.eks snapchat, tiktok eller bitchute for de som har dødd av covid og sliter med long-covid..

Da ville de liksom nullet ut de vaksineskadde? Det finnes mange resultater hvis du søker på long covid på youtube og Google. 

Merkelig er det første treffet Long covid after vaccination?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville ikke nullet ut, men fortsatt ignorerer du nesten 4,4 millionene som har dødd av covid og langt flere som sliter med langtidsvirkninger og i stedet kun fokuserer på ett fåtall problemer med vaksinasjon..

Jada, vet du vil si at 4,4 millioner er kraftig blåst opp og at de som får problemer med vaksinering knapt rapporteres inn slik at det skal virke som at nesten ingen har dødd av covid men at nesten alle får problemer etter vaksinering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (9 timer siden):

Merkelig er det første treffet Long covid after vaccination?

Det er nok ikke så merkelig mtp. hvordan algoritmene for søk på nettet fungerer. De regner seg frem til hva slags type informasjon du mest sannsynlig er interessert i ut fra tidligere nettaktivitet og viser deg disse søkene først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
16 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Som med alle legemidler øker nok sjansen for både vi virkning og bivirkninger med flere doser ja. Så er spørsmålet hvorfor du mener det er relevant i en diskusjon rundt hvorvidt det er en konspirasjon bak pandemien.

Hvis vaksinene er til for å utrydde oss/gjøre oss syke må de nødvendigvis ha noen nasty bivirkninger, og man vil ønske å påføre folk så mange stikk som mulig for å øke disse bivirkningene i det uendelige.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hapi70 said:

Hvis vaksinene er til for å utrydde oss/gjøre oss syke må de nødvendigvis ha noen nasty bivirkninger, og man vil ønske å påføre folk så mange stikk som mulig for å øke disse bivirkningene i det uendelige.

Med andre ord er tydeligvis ikke vaksinen til for å utrydde oss og gjøre oss syke. Isåfall ser de ut til å være rimelig ineffektive..

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (3 minutter siden):

Med andre ord er tydeligvis ikke vaksinen til for å utrydde oss og gjøre oss syke. Isåfall ser de ut til å være rimelig ineffektive..

Er du sikker? Flertallet av de som er vaksinert til nå kommer til å være daue om en femti års tid. Det er en helt briljant plan. Alle kommer til å tro at de døde av alderdom, men de skulle bare visst.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er også logisk at BigPharma ønsker å selge så mange legemidler som mulig, og dette kan de gjøre med boostere. (hvis ikke forsøksobjektene dør underveis). 

Noe av det siste nye som blir hevdet, er "shedding of spike proteins". Eller at de vaksinerte avgir piggproteiner i miljøet rundt seg. Faktisk har jeg selv hatt en skremmende opplevelse med det, at etter å ha vært i en folkemengde opplever jeg til tider en kraftig hodepine. I ukevis etterpå. Dette er ikke normalt for meg. Hvis dette stemmer, er det en grunn for uvaksinerte til nok en gang å isolere seg. 

Video av enda en som sier at de vaksinerte har en begrenset tid å leve på grunn av "micro-clotting". Eller mikroblodpropper som sakte ødelegger hjerte og lunger. Var sikker på at folk kom til å le av ham i dette skolemøtet, men nei. De klapper for ham. 

https://www.bitchute.com/video/7stdKs2YiFHq/

Selv om jeg nå kjøper dette prinsippet, er det vel fortsatt en sjanse for at produksjonen av disse piggproteinene kan reduseres i løpet av et par år. Og flere kan overleve. Men erfaringen fra dyreforsøkene er vel ikke spesielt god. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...