Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
10 minutes ago, Betroz said:

Det vi lever i mellom nå er en test av karakter. Gruppe mentaliteten vil bare bli sterkere mot oss som nekter vaksinen. Ny lockdown vil gjøre folk enda mer sinte, og dem vil legge skylda på sånne som oss.

Jepp, det har jeg sagt om og om igjen i denne tråden, at vi får skylden for lockdown og smitte, og på den måten blir vi presset på alle bauger og kanter til å ta sprøyta. Men det blir selvsagt fornektet, da de tror Norge kommer til å åpne opp om 14 dager for så å aldri stenge ned i gjen, og at uvaksinerte kan få forbli uvaksinerte med null problemer i all oversiktlig fremtid.
Jeg må bare komme hit og le av og til for å overleve denne galskapen 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 31a75...8fd
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Bare slutt med offermentaliteten. Du er ikke en jøde eller en annen utsatt gruppe, ikke i nærheten. Folk blir bedt om å ta på seg en maske, de blir ikke lagt ned i massegraver. 

Skammelig og historieløst innlegg, ha litt hensyn til ofrene av holocaust. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 timer siden):

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg om du syns at research er "masse annet rart".

Hvilken research er det du mener kilden din inneholder? Det oppgis ikke et eneste forskningsstudie i de artiklene du linket til.

Hapi70 skrev (3 timer siden):

I fjor når dette begynte tenkte jeg at jeg kan like godt få meg en gul stjerne nå, etter hva de legger opp til. De uvaksinerte blir selvsagt som jødene under 2. verdenskrig, en pariakaste som får hets og skylden for alt mulig tenkte jeg. Jeg brukte faktisk en gul stjerne som profilbilde på KG til jeg ble kastet ut derfra.
Og nå skjønner jeg hva som blir "stjerna": Munnbindet.

Her fra en sykepleier som nå sliter som uvaksinert:

"Jeg har aldri tidligere følt på et så stort press til å gjøre noe jeg ikke ønsker, og jeg har aldri fått så mye stygt mot meg uten å ha gjort noe galt(...)
Men kampen min er så absolutt ikke over. Etter hvert som kollegaene mine blir vaksinerte, vil det bli mer og mer synlig at jeg ikke er vaksinert. Munnbindet er nemlig veldig vanskelig å skjule, og jeg vil bli spurt om hvorfor jeg fortsatt bruker det når alle andre slipper."

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/34BPwX/jeg-takket-nei-til-vaksinen-reaksjonene-jeg-fikk-skremmer-meg?utm_source=facebook&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn&utm_medium=social media&fbclid=IwAR1EvExzbTbIBxs-0x8HYjqLpFSKRfz1txHBr0k-tA254ofrrAthjMtmyCA

Hvordan visste jeg for over ett år siden at uvaksinerte kom til å bli paria-kasten? Jeg må være sinnssykt god til å gjette.

Og det er selvsagt kjipt hvis hun får hets bare fordi hun ikke ønsker å vaksinere seg, i likhet med all annen hets folk får av ulike grunner. Men legg også merke til at hun beskriver hvordan hun verken har mistet jobben eller opplevd noe press fra sjefen sin. Lang vei til jødeforfølgelsen du påberoper deg å kjenne på med andre ord.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I det store og hele synes jeg ikke folk virker veldig sinte for Covid-bølgene, og de leter i liten grad etter noen å plassere skyld på - de fleste krummer nakken og passer på seg selv og sine så godt de kan når det er nødvendig, og tar seg inn igjen mellom bølgene. Selvsagt er det noen rabiate kommentarer i diverse medier, men det mistenker jag kan skje om tulipanblomstring og godværsskyer også, og slikt fortjener kun å bli oversett ;) 

Jeg tror dog at ulike begrunnelser for å la være å ta vaksine kan møte ulik grad av forståelse. Personlig synes jeg at begrunnelsene gitt i BT-debatt Jeg takket nei til vaksinen. Reaksjonene jeg fikk, skremmer meg var gjennomtenkte og gode begrunnelser, selv om konklusjonene var stikk motsatt av mine egne. Der jeg oppfattet at nytteverdien av vaksinering var så høy for meg at det neppe kom til å dukke opp langtidsbivirkninger som kunne utligne nytten, ble usikkerheten ift langtidsvirkninger og -bivirkninger et hakk for negativt for skribenten. Jeg synes det er greit og forståelig, og jeg håper at arbeidsgiveren finner fornuftige arbeidsoppgaver inntil skribentens usikkerhet er nok redusert (enten det nå er fakta eller pedagogikk som mangler før ting blir klare ene eller andre veien).

Dersom argumentasjonen derimot hadde vært nettvideo-baserte påstander om at Covid ikke finnes, eller at en skjult elite styrer verden med henblikk på å utsette menneskehetene for noe grusomt ved å få dem Covid-vaksinert, med forskere og lokale myndigheter som nyttige idiot-støttespillere, så hadde jeg nok ikke møtt konklusjonen med samme forståelse.

Men ingen trenger jo min forståelse, er ikke det bra!? :) Det er faktisk helt frivillig å vaksinere seg mot Covid i Norge. Og jeg spår (igjen) at om ikke lenge - før nyttår - er innenlands bruk av koronasertifikat blitt skrotet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 hours ago, Guest 31a75...8fd said:

Bare slutt med offermentaliteten. Du er ikke en jøde eller en annen utsatt gruppe, ikke i nærheten. Folk blir bedt om å ta på seg en maske, de blir ikke lagt ned i massegraver. 

Skammelig og historieløst innlegg, ha litt hensyn til ofrene av holocaust. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Her er enda et skammelig og historieløst innlegg, fra en 93 år gammel holocaust-overlever:

Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
8 hours ago, a_aa said:

Og jeg spår (igjen) at om ikke lenge - før nyttår - er innenlands bruk av koronasertifikat blitt skrotet.

Og jeg spår at smittetilfellene vil gå opp utover høsten, og på et punkt vil det komme en ny nedstengning, munnbind påbud og de andre godsakene dere liker. Om nedstengningen kommer før jul eller etter får vi se da.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Og jeg spår at smittetilfellene vil gå opp utover høsten, og på et punkt vil det komme en ny nedstengning, munnbind påbud og de andre godsakene dere liker. Om nedstengningen kommer før jul eller etter får vi se da.

Ja, FHI er enig med deg der. I siste rapport anslår de at vi får 1000-1500 innlagte, ~300 på intensiv rundt nyttår hvis vi viderefører dagens smittenivå, eller 200-ish innlagte hvis vi holder på tiltak for å dempe smitten. 

Hvis (når?) antall innleggelser skyter i været så tror jeg politikerne strammer til igjen.

Står her.

https://www.fhi.no/contentassets/e6b5660fc35740c8bb2a32bfe0cc45d1/vedlegg/nasjonale-og-regionale-rapporter/2021-08-11-national_regional_model_2021.pdf

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 timer siden):

Det vi lever i mellom nå er en test av karakter. Gruppe mentaliteten vil bare bli sterkere mot oss som nekter vaksinen. Ny lockdown vil gjøre folk enda mer sinte, og dem vil legge skylda på sånne som oss.

Dette blir jo anekdotisk, men det er jo i og for seg ditt innlegg også; Jeg opplever ikke at det er noe sinne rettet mot det lille fåtallet som ikke ønsker å ta vaksinen i de diskusjonene jeg har hørt eller sett. Det er lite snakk om dere, og når folk uttrykker frustrasjon over situasjonen, opplever jeg mer at det handler om at man synes det er en del vingling, at ikke all tiltak gir mening, og en viss uenighet rundt om man synes det tas for lett på smittevern eller om tiltakene er for omfattende. Generelt har fokuset på uvaksinerte personer i media vært demografisk tilhørighet for disse, og enkelte saker fra utlandet om tilfeller der disse har møtt ulike sanksjoner, feks. den saken med CNN som Hapi tok opp her tidligere. Så har det også vært en del skriverier rundt andelen vaksinerte vs. uvaksinerte når det har vært smitteutbrudd i det siste, men der har vinklingen i vel så stor grad vært hvordan også vaksinerte blir smittet fremfor å sette fokus på antallet uvaksinerte.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Når Covid har utspilt sin rolle (når vaksine målet er nådd), så vil dem snakke om klima lockdown. Bare vent å se ;)

Hva tenker du på da? Sosial distansiering? Portforbud?

Nå vet jeg ikke om det er det du mener, men hadde jeg fått portforbud fordi klima, så må de legge frem noen ganske overbevisende grunner til hvorfor jeg bidrar ved å holde meg inne for at jeg skal gidde. Det høres ikke logisk ut med lockdown i klimaforbindelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Skrekkugle said:

Nå vet jeg ikke om det er det du mener, men hadde jeg fått portforbud fordi klima, så må de legge frem noen ganske overbevisende grunner til hvorfor jeg bidrar ved å holde meg inne for at jeg skal gidde. Det høres ikke logisk ut med lockdown i klimaforbindelse.

Reiseforbud kanskje? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Dette blir jo anekdotisk, men det er jo i og for seg ditt innlegg også; Jeg opplever ikke at det er noe sinne rettet mot det lille fåtallet som ikke ønsker å ta vaksinen i de diskusjonene jeg har hørt eller sett. Det er lite snakk om dere, og når folk uttrykker frustrasjon over situasjonen, opplever jeg mer at det handler om at man synes det er en del vingling, at ikke all tiltak gir mening, og en viss uenighet rundt om man synes det tas for lett på smittevern eller om tiltakene er for omfattende. Generelt har fokuset på uvaksinerte personer i media vært demografisk tilhørighet for disse, og enkelte saker fra utlandet om tilfeller der disse har møtt ulike sanksjoner, feks. den saken med CNN som Hapi tok opp her tidligere. Så har det også vært en del skriverier rundt andelen vaksinerte vs. uvaksinerte når det har vært smitteutbrudd i det siste, men der har vinklingen i vel så stor grad vært hvordan også vaksinerte blir smittet fremfor å sette fokus på antallet uvaksinerte.

Det kommer mer hets og fingerpeking etter hvert. Nå er det på det nivået at man får hets i sosiale media, man blir stadig spurt om man er vaksinert, det presses på på arbeidsplasser, familien presser, venner presser. Man blir kneblet i sosiale media, kastet ut av forum, assosiert med høyreekstreme, kalt vaksinemotstander, koronafornekter, man har farlige meninger, det legges opp til frykt for 'koronafornektere', man blir latterliggjort osv.

Og fokuset kommer bare til å øke. De legger skylda på oss for fullt når folk er blitt mørnet og hjernevasket nok. Det kommer flere slike artikler som den under etter hvert. Og la meg legge til: Du kommer ikke til å merke det om du er vaksinert, fordi det ikke er rettet mot deg. Du merker det ikke i media, ikke på sosiale media, ikke på skolen, ikke på arbeidsplassen, ikke blant venner, og ikke blant familiemedlemmer. Om man er uvaksinert blir man mer og mer utfryst nå, på alle disse arenaene.

https://eu.usatoday.com/story/opinion/2021/04/30/require-covid-vaccine-resume-normal-life-herd-immunity-column/4886673001/

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Skrekkugle said:

Nøyaktig hvilket regelverk de vil implementere angående "klima lockdown" vet jeg ikke enda, men det å reise blir nok sterkt regulert. CO2 avgift på mye mer enn det som allerede er på plass. Økte priser på mat og etterhvert blir det mat rasjonering. Tilgangen på kjøtt og fisk vil bli begrenset. Covid sertifikatet blir borte og blir en del av en ny digital ID der de vet alt om deg.

Det vi har gått i mellom til nå er bare starten på hva som er planlagt. Kommer an på hva folk vil godta, men ser man på alt som folk har akseptert under Covid, så vil dette bare fortsette med mer kontroll over folk sine liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

Ja, FHI er enig med deg der. I siste rapport anslår de at vi får 1000-1500 innlagte, ~300 på intensiv rundt nyttår hvis vi viderefører dagens smittenivå,

Tror ikke at Delta kan stå for innleggelser ved nyttår, da det sies at den nå er spredd blant hele befolkningen. De smittede er ikke smittefarlige i mer enn noen uker. Så da må det komme noe nytt innen den tid hvis det skal være mange innleggelser ved nyttår. 

Men det er unikt med så mye smitte gjennom sommeren. Sommeren har alltid vært en tid for smittenedgang. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (22 minutter siden):

Det kommer mer hets og fingerpeking etter hvert. Nå er det på det nivået at man får hets i sosiale media, man blir stadig spurt om man er vaksinert, det presses på på arbeidsplasser, familien presser, venner presser. Man blir kneblet i sosiale media, kastet ut av forum, assosiert med høyreekstreme, kalt vaksinemotstander, koronafornekter, man har farlige meninger, det legges opp til frykt for 'koronafornektere', man blir latterliggjort osv.

Hets er jeg enig i at er en uting, men det er nå en gang slik at folk blir hetset i sosiale medier tilnærmet uavhengig av hva det er man står frem med. Står man frem som vaksinert i en del av de gruppene du frekventerer på facebook, blir man nok også hetset. "Sau" og "hjernevasket" (et ord du selv bruker her) er jo begreper som har blitt brukt i denne tråden. Det du beskriver er altså mer et problem med debattklimaet på nett, enn det er et spesifikt resultat av at de uvaksinerte er en paria-klasse.

Poenget rundt sensur er det vanskelig å forholde seg til som et binært spørsmål. Jeg ser det helt klart det negative og hvordan det prinsipielt bryter med ytringsfriheten, samtidig som jeg også ser utfordringen hvis villedende informasjon får lov til å spre seg ukontrollert.

Sitat

Og fokuset kommer bare til å øke. De legger skylda på oss for fullt når folk er blitt mørnet og hjernevasket nok. Det kommer flere slike artikler som den under etter hvert. Og la meg legge til: Du kommer ikke til å merke det om du er vaksinert, fordi det ikke er rettet mot deg. Du merker det ikke i media, ikke på sosiale media, ikke på skolen, ikke på arbeidsplassen, ikke blant venner, og ikke blant familiemedlemmer. Om man er uvaksinert blir man mer og mer utfryst nå, på alle disse arenaene.

https://eu.usatoday.com/story/opinion/2021/04/30/require-covid-vaccine-resume-normal-life-herd-immunity-column/4886673001/

Velger å svare på dette med det jeg skrev over som svar til Betroz:

Sitat

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (40 minutter siden):

Nøyaktig hvilket regelverk de vil implementere angående "klima lockdown" vet jeg ikke enda, men det å reise blir nok sterkt regulert. CO2 avgift på mye mer enn det som allerede er på plass. Økte priser på mat og etterhvert blir det mat rasjonering. Tilgangen på kjøtt og fisk vil bli begrenset. Covid sertifikatet blir borte og blir en del av en ny digital ID der de vet alt om deg.

Det vi har gått i mellom til nå er bare starten på hva som er planlagt. Kommer an på hva folk vil godta, men ser man på alt som folk har akseptert under Covid, så vil dette bare fortsette med mer kontroll over folk sine liv.

Hvilket lovverk ser du for deg at man vil hjemle dette i?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...