Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
1 hour ago, knutinh said:

Eller tror du at polio også var en bløff, og at den var så godt gjort at vi fremdeles ikke har fått sannheten?

Er du interessert i å forsøke å finne det ut? Historien er kanskje ikke så enkel som mange tror.

"Unbeknownst to most doctors, the polio-vaccine history involves a massive public health service makeover during an era when a live, deadly strain of poliovirus infected the Salk polio vaccines, and paralyzed hundreds of children and their contacts.  These were the vaccines that were supposedly responsible for the decline in polio from 1955 to 1961! But there is a more sinister reason for the “decline” in polio during those years; in 1955, a very creative re-definition of poliovirus infections was invented, to “cover” the fact that many cases of ”polio” paralysis had no poliovirus in their systems at all. While this protected the reputation of the Salk vaccine, it muddied the waters of history in a big way."
http://whale.to/a/smoke_mirrors.html

"In April 1955 more than 200 000 children in five Western and mid-Western USA states received a polio vaccine in which the process of inactivating the live virus proved to be defective. Within days there were reports of paralysis and within a month the first mass vaccination programme against polio had to be abandoned. Subsequent investigations revealed that the vaccine, manufactured by the California-based family firm of Cutter Laboratories, had caused 40 000 cases of polio, leaving 200 children with varying degrees of paralysis and killing 10."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1383764/

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Hapi70 said:

Er du interessert i å forsøke å finne det ut? Historien er kanskje ikke så enkel som mange tror.

Flotte kilder du har der "Hapi" :)  Som vanlig er  det 100% søppel. Men du og dine likesinnede biter lett på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Skrekkugle said:

Det er så enkelt som at jeg tror at viruset eksisterer, er meget smittsomt og medfører en viss risiko for alvorlig sykdom og død. Dette tror jeg fordi det ikke eksisterer noe som helst som tilsier at dette ikke er tilfelle. I tillegg har jeg ironisk nok lest en hel del ekstra bevismateriale for pandemiens eksistens i jakten på å debunke konspirasjonsteoretikere.

Jeg er ikke faglært i medisin og kan umulig validere informasjonen i dokumentasjonen, men den eksisterer og er fagfellevurdert. Jeg legger altså min lit til at disse menneskene vet hva de gjør fordi det er umulig for meg å lære meg alt om alle ting. Det betyr at hvis jeg skal tro på påstander fra "den andre siden" så må det i det minste foreligge fagfellevurdert dokumentasjon. Som regel foreligger det intet annet enn påstander. Det holder ikke.

Så fort du annerkjenner virusets/pandemiens eksistens blir den generelle befolkningens "mening" plutselig veldig logisk. Informasjonen som kommer fra myndighetene/media (i Norge) stemmer som regel med data man også kan finne andre steder. Hadde jeg bodd i Brasil der presidenten bare avfeide hele greia hadde jeg altså IKKE hatt samme "mening" som myndighetene.

"Meningen" min om covid er også primært basert på offentlige tall og statistikk over smitte/innlagte/døde fordelt på tiltak/vaksinasjon. At min "mening" stemmer overens med befolkningen generelt, samt myndigheter og medier er nok da fordi det er en realistisk og logisk mening å ha.

Det skal sies at jeg nesten aldri leser VG/DB fordi det er tabloid dasspapir (bortsett fra covid statistikken på VG som er knall). Avisene vil selge klikk så de må man generelt ta med en neve salt. Stemmer informasjonen med flere kilder gir jeg det tommel opp. Jeg er også kritisk til diverse beslutninger tatt av myndighetene underveis så det er ikke som at jeg bare sitter her og følger dem med stjerner i øya.

Det svaret ditt der var et seriøst og velskrevet innlegg som jeg har savnet fra flere her inne! Logisk tankegang faktisk, og ja det komme fra MEG av alle personer. Du fikk en "Like" av meg også her. :)

Jeg er dog ikke enig med konklusjonen din, og ikke de kildene du velger å stole på angående Covid, men det tror jeg du skjønner ;)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hapi70 skrev (8 timer siden):

Gjerne. Så kanskje du kan svare på posten min heller enn å dra inn masse annet rart?

Var polio reell? Eller har bestefaren min løyet i alle disse årene om at han hadde polio som liten?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Jeg er dog ikke enig med konklusjonen din, og ikke de kildene du velger å stole på angående Covid, men det tror jeg du skjønner ;)

Men hvordan rasjonaliserer du å velge bort de kildene som har klart mest kunnskaper om temaet? Du mener vel ikke at en person automatisk blir en ondskapsfull løgner når h*n har opparbeidet seg god forståelse om et emne?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Splitter said:

Men hvordan rasjonaliserer du å velge bort de kildene som har klart mest kunnskaper om temaet? Du mener vel ikke at en person automatisk blir en ondskapsfull løgner når h*n har opparbeidet seg god forståelse om et emne?

Nei, jeg mener ikke det. Igjen, jeg har aldri påstått at alle de som forsker på virus (og Covid) er onde eller med i en konspirasjon... Det er noe folk tror jeg mener. I såfall har jeg forklart meg veldig dårlig hvis du og andre tror det.

De peer-review rapportene om Covid som finnes, hvordan kan vi vite at de ikke kommer fra samme kilde? De navnene som står der, hvordan kan vi vite at de forskerene har skrevet det som står der? Kan ting ha blitt tatt ut av kontekst?

La oss si da at det er sant at dem har isolert og renset ut Sars-Cov2 - at Covid er virkelig. Okay. Har du da vurdert at viruset ikke er så farlig som myndighetene og media påstår? At bare er noen få mennesker som faktisk blir skikkelig syke av det, men at WHO og gjengen tar med vanlig influensa OG andre sykdommer med i samme statestikker? At faktisk en del mennesker, spessielt de eldre, som dør har blitt DREPT med farlige legemidler som f.eks Midazolam?

Jeg er åpen for at Covid viruset finnes, men det er også ting som tyder på at det ikke gjør det, alt ettersom hvilke kilder man bruker. Jeg snakker ikke bare om David Icke her nå... Jeg stoler bare ikke på WHO og andre organer knyttet til dem fordi jeg vet at Rockefeller og Gates styrer over dem - og disse jobber for eliten. For ikke å snakke om at vaksine produsentene er eid av eliten.

Det er også mange forskere som er avhengige av økonomisk støtte fra myndighetene eller de store selskapene, og da blir dem presset til å følge visse "retningslinjer" ellers kan dem miste jobben. Det betyr ikke at disse forskerene er onde eller med i en konspirasjon som sagt...

Det er MYE vi ikke vet og derfor har jeg valgt å takke nei til vaksinen. Kanskje det vil endre seg med tiden, hvem vet.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

"Unbeknownst to most doctors, the polio-vaccine history involves a massive public health service makeover during an era when a live, deadly strain of poliovirus infected the Salk polio vaccines, and paralyzed hundreds of children and their contacts.  These were the vaccines that were supposedly responsible for the decline in polio from 1955 to 1961! But there is a more sinister reason for the “decline” in polio during those years; in 1955, a very creative re-definition of poliovirus infections was invented, to “cover” the fact that many cases of ”polio” paralysis had no poliovirus in their systems at all. While this protected the reputation of the Salk vaccine, it muddied the waters of history in a big way."
http://whale.to/a/smoke_mirrors.html

"In April 1955 more than 200 000 children in five Western and mid-Western USA states received a polio vaccine in which the process of inactivating the live virus proved to be defective. Within days there were reports of paralysis and within a month the first mass vaccination programme against polio had to be abandoned. Subsequent investigations revealed that the vaccine, manufactured by the California-based family firm of Cutter Laboratories, had caused 40 000 cases of polio, leaving 200 children with varying degrees of paralysis and killing 10."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1383764/

Den første kilden der har du allerede fått innspill på. Kildematerialet til teksten er elendig, noe som igjen resulterer i at teksten kun ender opp med å fremme en rekke ubegrunnede påstander.

Den andre kilden din lurer jeg på hva du mener underbygger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (22 minutter siden):

De peer-review rapportene om Covid som finnes, hvordan kan vi vite at de ikke kommer fra samme kilde? De navnene som står der, hvordan kan vi vite at de forskerene har skrevet det som står der? Kan ting ha blitt tatt ut av kontekst?

Vitenskaplige journaler er basert på forskere (i stor grad offentlig ansatte professorer og deres PhD-er) som forsker, skriver en publikasjon, og så sørger journalen for at den blir peer reviewet av andre fagfolk (i stor grad offentlig ansatte forskere og professorer). 

Det finnes tulle «journaler» hvor hvem som helst kan publisere hva som helst. For de prestisje-fylte journalene så kjenner fagmiljøet hverandre. De møter hverandre på konferanser og i gangen på universitetet. De tilbringer sabbatsår i labbene til hverandre. De sender PhD-er og post-docer fram og tilbake mellom miljøene.

Hvis hypotesen din er at «the Lancet» er en scam, så må man anta at at størsteparten av verdens medisinske forskere er med på svindelen. Det faller på sin egen urimelighet, så mange personer greier ikke å holde tett om en så stor hemmelighet, og motivasjonen deres for å svikte egen profesjon er vanskelig å se.

Sitat

Det er MYE vi ikke vet og derfor har jeg valgt å takke nei til vaksinen. Kanskje det vil endre seg med tiden, hvem vet.

La oss være ærlige. Det er nok mye vi ikke vet, men i dette spørsmålet later det til å være spesielt mye _du_ ikke vet. Ikke fordi dette er veldig vanskelig (på et oversiktlig nivå) eller fordi informasjonen ikke finnes, men fordi du har en dårlig evne til å vurdere informasjonen du har tilgang til. Du prøver å stille deg «åpen til alle muligheter» men ender opp med å ta dårlige valg. Forhåpentligvis er dette en dumskap som vi greier å holde i sjakk med god skolegang og kritisk sans. Jeg trener daglig med barna for å lære dem å kjenne igjen internett-vås. Å lære at vi sjelden finner absolutte sannheter men at vi bør vurdere informasjon vi får presentert, kilde og motivasjon og sannsynlighet for at dette er presist. At vestlig sivilisasjon er basert på mange lag av verifiserbar kunnskap og vitenskap, ikke en gjøk på youtube som får masse likes.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (57 minutter siden):

Vitenskaplige journaler er basert på forskere (i stor grad offentlig ansatte professorer og deres PhD-er) som forsker, skriver en publikasjon, og så sørger journalen for at den blir peer reviewet av andre fagfolk

Det kan ta tid før mange nok fagfolk ser for seg at omfattende vaksineskader overhodet er en mulighet. 

Her forteller en helseansatt om hvordan det kan arte seg. 

https://brandnewtube.com/watch/this-is-the-first-paramedic-i-039-ve-heard-speak-out-so-far-thank-god-for-him_jbzQzJpxKFq9J2Y.html

Han får inn pasienter i 30-årene som har fått slag, ikke lenge etter at de tok vaksinen. Og han rapporterer dette inn. Men han har mange kolleger som får inn samme type pasienter, og de rapporterer det ikke inn. 

Hvis han kommer og sier at de har et mulig Covid-tilfelle, blir kollegene imponerte og engasjerte. Men hvis han sier at noe må være en vaksineskade, er de veldig avvisende. 

De ser det ikke som en mulighet. Sykt. Han kan derfor ikke presentere noe tall på hvor mange som har dødd av vaksinen. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

La oss være ærlige. Det er nok mye vi ikke vet, men i dette spørsmålet later det til å være spesielt mye _du_ ikke vet. Ikke fordi dette er veldig vanskelig (på et oversiktlig nivå) eller fordi informasjonen ikke finnes, men fordi du har en dårlig evne til å vurdere informasjonen du har tilgang til.

Min vurdering av å ikke ta Covid vaksinen er ikke kun basert på "en gjøk på youtube som får masse likes" ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener ikke det. Igjen, jeg har aldri påstått at alle de som forsker på virus (og Covid) er onde eller med i en konspirasjon... Det er noe folk tror jeg mener. I såfall har jeg forklart meg veldig dårlig hvis du og andre tror det.

Alle forskere innen relevante fagfelt vil med 100% sikkerhet vite om Sars-Cov2 eksisterer eller ikke. Det er her snakk om tusenvis av mennesker som enten må være med i konspirasjonen, eller på en eller annen måte bringes til taushet av de som står bak.

La oss si da at det er sant at dem har isolert og renset ut Sars-Cov2 - at Covid er virkelig. Okay. Har du da vurdert at viruset ikke er så farlig som myndighetene og media påstår? At bare er noen få mennesker som faktisk blir skikkelig syke av det, men at WHO og gjengen tar med vanlig influensa OG andre sykdommer med i samme statestikker? At faktisk en del mennesker, spessielt de eldre, som dør har blitt DREPT med farlige legemidler som f.eks Midazolam?

Men hvorfor skulle jeg sitte og vurdere slike ting når det ikke er noe som tyder på at det er sant? Slik jeg ser det så reagerer verden akkurat slik jeg ville ha forventet om det var en global pandemi ute av kontroll. På hvilken måte mener du selv at verden ville ha reagert annerledes hvis det ikke eksisterer noen konspirasjon?

Jeg er åpen for at Covid viruset finnes, men det er også ting som tyder på at det ikke gjør det, alt ettersom hvilke kilder man bruker. Jeg snakker ikke bare om David Icke her nå... Jeg stoler bare ikke på WHO og andre organer knyttet til dem fordi jeg vet at Rockefeller og Gates styrer over dem - og disse jobber for eliten. For ikke å snakke om at vaksine produsentene er eid av eliten.

Det er også mange forskere som er avhengige av økonomisk støtte fra myndighetene eller de store selskapene, og da blir dem presset til å følge visse "retningslinjer" ellers kan dem miste jobben. Det betyr ikke at disse forskerene er onde eller med i en konspirasjon som sagt...

Men igjen så virker det for meg at du kun velger bort kildene med mest kunnskaper om emnet. Hvorfor er det slik at det bare er disse kildene som kan bli utsatte for korrupsjon og konspirasjoner? Hva om det er "eliten" som kontrollerer dine kilder, og prøver alt de kan for at folk ikke skal ta vaksinen?
Vi kan jo også dra det hele enda litt lenger og anta at det var "eliten" som slapp løs viruset. Kanskje er det slik at viruset har svært alvorlige langtidsvirkninger som vi ikke har oppdaget ennå, og som "eliten" ønsker å kontrollere befolkningen med. Etter min mening er noe slikt langt mer troverdig enn at de klarer å forhindre alle verdens eksperter i å fortelle sannheten. Men som du selv sier så er det mye vi ikke vet. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som ikke stoler på de fakta som "oss andre" tror på. Hvis dere blir syk, sliter med pusten, og trenger oksygen eller i verste fall intubering eller respirator på sykehus fordi dere enten ikke tror viruset eksisterer, fordi vaksinen gjør mer skade enn nytte eller av andre ikke-medisinske grunner dropper vaksinen.

Kommer dere til å oppsøke Norsk helsepersonell?
Kommer dere til å benytte dere av en sengeplass på sykehus for å motta behandling, eller velger dere å sitte hjemme og satse på å bli frisk med egenmedisinering eller kanskje satser på at kroppen ordner opp selv?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 timer siden):

(...)

Har du da vurdert at viruset ikke er så farlig som myndighetene og media påstår? At bare er noen få mennesker som faktisk blir skikkelig syke av det, men at WHO og gjengen tar med vanlig influensa OG andre sykdommer med i samme statestikker? At faktisk en del mennesker, spessielt de eldre, som dør har blitt DREPT med farlige legemidler som f.eks Midazolam?

Fordi det ville kreve at en uhorvelig mengde personer var med på en slik konspirasjon for at dette skulle fungere, og at det fremstår som fullstendig urealistisk at noe slikt ville la seg gjennomføre. Og det er selv om man har som utgangspunkt at ikke alle vet alt, slik som du hevder at dette fungerer.

I publiseringen av en enkelt fagfellevurdert artikkel, vil det være involvert flere forskere og forskningsassistenter, i tillegg til at du har ledere på ulike nivåer for institusjonen og avdelingen som gjennomfører studiet som vil være involvert i hva slags forskning som gjennomføres. Så har du alle kollegaene til disse som også vil ha en interesse for hva som skjer på deres arbeidsplass. Videre kommer fagfellene som gjennomfører kvalitetssjekken av studiet og deres arbeidsplass og ledere. Og til slutt har du selve tidsskriftet hvor dette publiseres, med alle personene der som vil være involvert i prosessen fra mottak til publisering.

At dette så skulle skje gjentatte ganger fra flere ulike institusjoner og tidsskrifter over tid i ulike land, innebærer at så ekstremt mange personer ville være involvert at det er nødt til å bli lagt merke til eller avslørt. Det ville også kreve at tilnærmet alle verdens sykehusleger, leder ved  sykehusene, laboratorieansatte, mm. også var mer eller mindre involvert, for ikke å snakke om byråkrater og politikere på ulike nivåer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
10 hours ago, knutinh said:

Gjerne. Så kanskje du kan svare på posten min heller enn å dra inn masse annet rart?

Var polio reell? Eller har bestefaren min løyet i alle disse årene om at han hadde polio som liten?

-k

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg om du syns at research er "masse annet rart".

Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 11.8.2021 den 16.13):

Dermatpathology + 3 other specialities in pathology, betyr at han langt fra er en vanlig hudlege. 

https://health.usnews.com/doctors/ryan-cole-724324

Dermatology og dermapathology er dessuten ikke det samme. 

https://www.humorousmathematics.com/post/the-earth-is-flat-stationary-destroying-the-freemasonic-luciferian-globalist-globe-lie

Dermatopathologists are doctors who use microscopes to look at samples of skin, hair, and nails to diagnose diseases.

Man kan flisespikke hvilken gren av hudlege han er. Men han er uansett en hudlege. Han er kun sertifisert som det. Generelt så er han en del av diagnosteringspersonell om man tar hans delspesialiseringer til betraktning.

Merk også at han ikke er virolog, eller noe annet relevant i henhold til virus. Spesialiseringer betyr nokså mye i helsevesenet.

Endret av anon_83104
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

I fjor når dette begynte tenkte jeg at jeg kan like godt få meg en gul stjerne nå, etter hva de legger opp til. De uvaksinerte blir selvsagt som jødene under 2. verdenskrig, en pariakaste som får hets og skylden for alt mulig tenkte jeg. Jeg brukte faktisk en gul stjerne som profilbilde på KG til jeg ble kastet ut derfra.
Og nå skjønner jeg hva som blir "stjerna": Munnbindet.

Her fra en sykepleier som nå sliter som uvaksinert:

"Jeg har aldri tidligere følt på et så stort press til å gjøre noe jeg ikke ønsker, og jeg har aldri fått så mye stygt mot meg uten å ha gjort noe galt(...)
Men kampen min er så absolutt ikke over. Etter hvert som kollegaene mine blir vaksinerte, vil det bli mer og mer synlig at jeg ikke er vaksinert. Munnbindet er nemlig veldig vanskelig å skjule, og jeg vil bli spurt om hvorfor jeg fortsatt bruker det når alle andre slipper."

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/34BPwX/jeg-takket-nei-til-vaksinen-reaksjonene-jeg-fikk-skremmer-meg?utm_source=facebook&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn&utm_medium=social media&fbclid=IwAR1EvExzbTbIBxs-0x8HYjqLpFSKRfz1txHBr0k-tA254ofrrAthjMtmyCA

Hvordan visste jeg for over ett år siden at uvaksinerte kom til å bli paria-kasten? Jeg må være sinnssykt god til å gjette.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Hapi70 said:

Hvordan visste jeg for over ett år siden at uvaksinerte kom til å bli paria-kasten? Jeg må være sinnssykt god til å gjette.

Det vi lever i mellom nå er en test av karakter. Gruppe mentaliteten vil bare bli sterkere mot oss som nekter vaksinen. Ny lockdown vil gjøre folk enda mer sinte, og dem vil legge skylda på sånne som oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...