Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Jeg mener nå at jeg har mitt på det tørre. Kilden viser at Australia stenger med igjen, mens vi her hjemme og andre åpner opp. Ergo, ulike strategier. Ergo, understøtter ikke (men - for ordens skyld - motbeviser selvsagt heller ikke) umiddelbart en påstand om sentral styring.

Hvorfor skulle det at ulike land gjør de samme tingene til ulik tid bety at det ikke finnes sentralstyring?  I spania hadde de full lockdown og stengte strender og alt i fjor sommer, og nå er det åpnere i Spania og nedstengt i Bali, som hadde åpent i fjor sommer. Det viser jo at de har samme strategi, ikke ulik strategi. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Betroz said:

Nei, det underbygger ikke det. Planene til eliten tilpasses de ulike geografiske områdene på planeten alt ettersom hvilken kultur det er der og motstanden de får fra folket. Samtidig så bruker eliten bevisst kaos for å fremme sine planer. Det at ulike land "håndterer Covid krisen" annerledes vil bare fremme det ultimate målet : Verdensregjering og styring av ALLE land fra ETT SENTRALT punkt.

Tenk på nettverket til eliten som et digert edderkoppnett, der de som virkelig bestemmer er Edderkoppen i midten, og nærmest dem i nettet så finner du ulike frontmenn og organisasjoner, der alle vet kun det dem trenger bare for å kunne utføre sin lille del av planen. Men det er dem som sitter i midten av nettet, som vet hvordan alt passer sammen, og disse individene får plass i samme rom, så de er få sammenliknet med hele nettet - og spessielt sammenliknet med hele menneskehen.

Du forklarte det veldig bra, takk.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Delta eller en ny variant kan enkelt sette en stopper for planene om å åpne opp. Poenget mitt er at de vil fortsette med Covid regler/lockdown helt til målet med vaksinene er nådd. Om det skjer mot slutten av 2021 eller 2 år fra nå vet jeg selvsagt ikke. De vil VIRKELIG at alle skal ta den. Hvem tror du de legger skylda på hvis disse planene tar lenger tid... mennesker som meg. Saken er at det begynner å bli flere som meg, som nekter vaksinen, og dette vil skape et 2-delt samfunn. Hvordan tror du DET vil ende...?

Mhm, men vi er jo da grunnleggende uenige om hva målet - hensikten med vaksinene - er. Og da er vi igjen tilbake til det jeg skrev i siste avsnittet i innlegget du besvarte.

graavik skrev (1 time siden):

Kokofolket er en fellesbetegnelse. Drittsekk et personangrep. Enkelt og greit. Om man er lei av såkalte "spydigheter" som Betroz kaller det, så ignorer dem. Ikke gå til personangrep.

Du fikk en tilbakemelding fra en meningsfelle på hvordan innlegget ditt fremstod. Så kan du velge å ta det til deg eller ikke.

Hapi70 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle det at ulike land gjør de samme tingene til ulik tid bety at det ikke finnes sentralstyring?  I spania hadde de full lockdown og stengte strender og alt i fjor sommer, og nå er det åpnere i Spania og nedstengt i Bali, som hadde åpent i fjor sommer. Det viser jo at de har samme strategi, ikke ulik strategi. 

Jeg trenger jo ikke motbevise din påstand, kun påpeke at du ikke har bevis for dine påstander.

Og hvor likt det er, har vi allerede hatt en diskusjon om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 timer siden):

At vi må være åpen for andre årsaker til at folk blir syke med "Covid symptomer". Jeg stiller meg åpen for muligheten at det er en kobling her, men ikke at det er det helt sikkert.

Man kan være _åpen_ for at det er det rosa spaghetti-monsteret som kom ned og utførte seksuelle eksperimenter på oss. Det er bare vås, ingenting tilsier det, og hvis jeg foreslår det så håper jeg at du tenker litt dårligere om meg etterpå?

Når du nevner Covid og 5G stråling i samme setning så må det være lov til å påpeke at Covid har ført til at offentlige myndigheter har måttet ty til massegraver og lastebiler med kjøleaggregat for å ta unna likene, mens 5G-konspirasjoner har nøyaktig samme dokumentasjon som spaghetti-monsteret?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som knutinh påpeker så er liksom det litt essensen av det hele. Så lenge man tror på grunnløse påstander bør man være like tilbøyelig til å tro på nisser, dverger og troll. Isteden velger man selv hva man tror på og skrur sammen sin egen custom virkelighet. Alt som ikke passer inn er bare propaganda fra makteliten.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (12 minutter siden):

Det er holdepunkter for at områder som har 5G-systemet Huawei er hardere rammet.. men Island har neppe dette systemet, og Island sier nå de er hardt rammet. 

Jeg hadde vondt i hodet når jeg våknet i morges og jeg spiste taco i går. Hvilket skulle bevise at taco forårsaker hodepine.

-k

• Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Skrekkugle said:

Isteden velger man selv hva man tror på og skrur sammen sin egen custom virkelighet. Alt som ikke passer inn er bare propaganda fra makteliten.

Rart da at din mening om Covid er AKKURAT slik det blir presentert av myndighetene og i media. Det har jeg lagt merke til med folk utenfor internett også da jeg snakka med dem om Covid. De repiterer ofte ord for ord det som blir fortalt av "expertene", og så tror dem at det er deres EGNE meninger. Alt annet er bare konspi tull og feilinformasjon får jeg høre her inne og der ute.

Whatever floats your boat man....I don't care anymore.

“A sane person to an insane society must appear insane.”

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Betroz said:

Rart da at din mening om Covid er AKKURAT slik det blir presentert av myndighetene og i media.

Noe som også er ekstremt rart er at "2+2=4" er akkurat som det blir presentert i media(MSM) også. Da jeg var liten mente jeg hele tiden at 2+2=7 eller 16 eller 3. Ble etterhvert hjernevasket av media(MSM) og Staten(tm) til å tro at 2+2 faktisk var 4. Sånn gikk det altså med meg. Nå har jeg fått vaksine og skrubbsår på kneet. :( 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Rart da at din mening om Covid er AKKURAT slik det blir presentert av myndighetene og i media. Det har jeg lagt merke til med folk utenfor internett også da jeg snakka med dem om Covid. De repiterer ofte ord for ord det som blir fortalt av "expertene", og så tror dem at det er deres EGNE meninger. Alt annet er bare konspi tull og feilinformasjon får jeg høre her inne og der ute.

Det er så enkelt som at jeg tror at viruset eksisterer, er meget smittsomt og medfører en viss risiko for alvorlig sykdom og død. Dette tror jeg fordi det ikke eksisterer noe som helst som tilsier at dette ikke er tilfelle. I tillegg har jeg ironisk nok lest en hel del ekstra bevismateriale for pandemiens eksistens i jakten på å debunke konspirasjonsteoretikere.

Jeg er ikke faglært i medisin og kan umulig validere informasjonen i dokumentasjonen, men den eksisterer og er fagfellevurdert. Jeg legger altså min lit til at disse menneskene vet hva de gjør fordi det er umulig for meg å lære meg alt om alle ting. Det betyr at hvis jeg skal tro på påstander fra "den andre siden" så må det i det minste foreligge fagfellevurdert dokumentasjon. Som regel foreligger det intet annet enn påstander. Det holder ikke.

Så fort du annerkjenner virusets/pandemiens eksistens blir den generelle befolkningens "mening" plutselig veldig logisk. Informasjonen som kommer fra myndighetene/media (i Norge) stemmer som regel med data man også kan finne andre steder. Hadde jeg bodd i Brasil der presidenten bare avfeide hele greia hadde jeg altså IKKE hatt samme "mening" som myndighetene.

"Meningen" min om covid er også primært basert på offentlige tall og statistikk over smitte/innlagte/døde fordelt på tiltak/vaksinasjon. At min "mening" stemmer overens med befolkningen generelt, samt myndigheter og medier er nok da fordi det er en realistisk og logisk mening å ha.

Det skal sies at jeg nesten aldri leser VG/DB fordi det er tabloid dasspapir (bortsett fra covid statistikken på VG som er knall). Avisene vil selge klikk så de må man generelt ta med en neve salt. Stemmer informasjonen med flere kilder gir jeg det tommel opp. Jeg er også kritisk til diverse beslutninger tatt av myndighetene underveis så det er ikke som at jeg bare sitter her og følger dem med stjerner i øya.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

For dere som ikke skjønner hvorfor enkelte individer her i tråden konstant spammer på med linker fra "bitchute! : Les her hva "bitchute" er for noe :) https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/bitchute-far-right-youtube-neo-nazi-terrorism-videos-a9632981.html (Inside the UK-based site that has become the far right’s YouTube)
“It is taking an increasingly large share of Nazi propaganda and really out-there Covid-19 conspiracy theories, including documentaries that question the existence of the virus,” he told The Independent."

Noen her i tråden som føler seg truffet? Skal ikke nevne navn her men...host.. @Betroz ..kremt ... @Hapi70

Endret av graavik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Selvsagt er det mye «talking points» og pr rådgivere der ute. Om 50 år vil vi kanskje finne ut at noen av dagens «sannheter» var gale.

Men hvis du ser bakover. Hvor mange konspirasjoner som omfattet verdens statsledere, medier og helsepersonell tror du at vi har hatt? Eller tror du at polio også var en bløff, og at den var så godt gjort at vi fremdeles ikke har fått sannheten?

Den enkle forklaringen er ofte den beste. En forklaring som innebærer at Biden og Putin og 150 andre statsledere og hauger av undersåtter skal ha konspirert i 1.5 år og greie å holde munn om det er ikke «enkel».

-k

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

"I think we're being run by maniacs for maniacal ends.
If anybody can put on paper what our government and the Amercian government, and the Russian, Chinese what they are actually trying to do and what they think they're doing, I'd be very pleased to know.
I think they're all insane.

But I'm liable to be put away as insane for expressing that, and that's what insane about it"

Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Eller tror du at polio også var en bløff, og at den var så godt gjort at vi fremdeles ikke har fått sannheten?

Det dreier seg ikke om å tro at alle sykdommer er en bløff, men at det noen ganger oppstår panikk og skal lages en hastevaksine som skal rulles ut i befolkningen. 

Sammenlign heller med svineinfluensaen i USA i 1976, eller svineinfluensaen i 2009-2010.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...