Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Nei, det er ikke bekreftet. Hadde du tatt deg bryet med å ta et kjapt google søk rundt påstandene den videoen fremmer, hadde du raskt oppdaget at den er blitt faktasjekket og at det ikke stemmer.

Ahhh enda godt den ble faktasjekket da... :p

Lenke til kommentar
22 minutes ago, nomore said:

Og det er alt liksom? Du føler ikke et visst ansvar for feilinformasjon og bullshit du sprer videre som om det skulle vært sant?

Utfordringen er at det er umulig å bevise eller motbevise. Til slutt må man bare velge hvilken kilde man stoler på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (6 minutter siden):

Utfordringen er at det er umulig å bevise eller motbevise. Til slutt må man bare velge hvilken kilde man stoler på. 

I enkelte tilfeller ja, men i mange tilfeller finnes det klare faktorer man kan vurdere troverdigheten til en kilde på. Det er noen varsellamper der for den videoen @Budeiapostet, for å si det sånn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Benbjo said:

Man kan väl börja med att filtrera ut videor på tiktok eller bitchute som kommer med påstander helt utan kilder eller argument i alla fall. Kanske ikke tro på videor som visar att folk blir magnetiska for eksempel? 

Ja, det är vansklig för en lekman å veta vilken kilde som är korrekt hvis man står inför två olika välskrivna kilder med forskjellige slutsatser men väldigt lite av det som denna tråden handlar om är i närheten av välskrivna kilder. Är ju bara påstander helt utan sammanhang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det är ju bara tragiskt hur de som verkar anse sig som mer opplysta än de andra (saune) tror på alla videor de ser och når sen bitchute eller tiktok videon blir faktsjekad så håller de för örona och skriker att någon kontroll av sanningen i videon vill vi ikke ha.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sitat

Rundt 8500 tyskere må få ny koronavaksine. En sykepleier ga dem saltløsning istedenfor koronavaksine. Politiet tror kvinnen med vilje byttet ut vaksinene med saltvann.

Ifølge politiet har det gjennom etterforskning kommet fram opplysninger som tyder på at utbyttingen var med overlegg. Det skal også ha vært langt mer omfattende enn først antatt. Motivet er foreløpig uklart. Ifølge politiet skal kvinnen ha uttrykt skepsis til koronavaksiner.

Kvinnen skal i sosiale medier ha sammenlignet covid-19 med en vanlig influensa, skriver tyske medier.

Via meldingstjenesten WhatsApp har delt en karikaturtegning som sirkulerte blant konspirasjonsteoretikere.

https://www.nrk.no/urix/sykepleier-byttet-ut-koronavaksiner-med-saltvann-i-tyskland-1.15605990

• Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Simen1 said:

Come on da. Du tror vel ikke seriøst at vaksinene har tatt flere liv enn de har reddet?

Nå mener jeg at vi ikke trenger Covid vaksinene av grunner som jeg har forklart flere ganger i denne tråden. Jeg har også sagt at etter de påfølgende "booster" vaksinene i tiden fremover, så får vi se hva DET vil gjøre med folk som har tatt dem, la oss si om 2-3 år fra nå. Så selv om ikke "alle dropper daue" akkurat nå, så betyr det ikke at mange ikke vil dø i årene fremover som følge av vaksinene. Jeg sier ikke at ALLE kommer til å dø av vaksinene, for det ligger ikke i planene.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (19 minutter siden):

Nå mener jeg at vi ikke trenger Covid vaksinene av grunner som jeg har forklart flere ganger i denne tråden. Jeg har også sagt at etter de påfølgende "booster" vaksinene i tiden fremover, så får vi se hva DET vil gjøre med folk som har tatt dem, la oss si om 2-3 år fra nå. Så selv om ikke "alle dropper daue" akkurat nå, så betyr det ikke at mange ikke vil dø i årene fremover som følge av vaksinene. Jeg sier ikke at ALLE kommer til å dø av vaksinene, for det ligger ikke i planene.

Nehei, og korleis sikrar vaksina at kun dei "rette" dør av den?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...