Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (1 time siden):

Hvordan kan vi egentlig vite at det er eller ikke er seriøse leger og forskere som HAR beviser for at Covid vaksinen er farlig? Hvordan skal slike folk få en plattform til å presentere sine beviser når ALT som går imot det WHO har etablert som "sannheten" automatisk blir avvist som "medisinsk feilinformasjon"?!

Konspirasjonsteoretikere har etter slik jeg ser det, tatt over den rollen som ekte journalister BURDE hatt i dagens samfunn. Mennesker som undersøker om informasjonen som kommer ut faktisk stemmer, og ikke bare gulper opp igjen det som myndighetene sier, eller det som WHO og andre organer sier.

Folk som Edward Snowden og Julian Assange har kanskje ikke akkurat bevist at det finnes en global konspirasjon, men dem har bevist at de institusjonene folk tror er "de gode" er faktisk korrupte så det holder. Dere må gjerne tenke at dette er snakk om isolerte tilfeller der folk innen statene misbruker sine posisjoner bare, men det er iallefall høyst naivt å tro at det ligger bare der, for blandt annet CIA har drevet med slike tvilsomme ting helt siden starten, noe deklassifiserte dokumenter har vist gjennom "Freedom of Information Act" i USA.

Dem trenger ikke å kontrollere ALLE forskere i hele verden for å lure folk med Covid plandemien. De trenger bare å kontrollere dem som er i viktige posisjoner de de viktigste besluttningene taes - og sist men ikke minst : kontrollere media og de plattformene som folk får sin informasjon fra. I dag eies det meste av verdens selskaper av dem som har aksjer i gigantene : Blackrock og Vanguard.

Vel, jeg synes dette blir for sort-hvitt. Er det deler av pandemihåndteringen som man har stilt for lite kritiske spørsmål ved? Ja, det er jeg enig i. Er det slik at pressen utelukkende ukritisk gulper opp igjen informasjon fra myndighetene rundt smittevernstiltak og vaksinene? Nei, det mener jeg man ikke har belegg for å påstå.

For det første mener jeg at man har forklart ganske godt hvordan man har utarbeidet og testet disse vaksinene, og at det faktisk er en ganske stor åpenhet om at man er temmelig - men ikke helt - sikre på at de er trygge og effektive. De offisielle kanalene fremstår ganske nøkterne i sine fremstillinger og som regel bruker ordet "sannsynligvis" når de beskriver funnene sine, noe som blir motsatsen til både de som demoniserer og glorifiserer vaksinene.

For det andre, er det slik at mediene unektelig følger med på både trygghet og effektivitet av vaksinene med argusøyne - det mangler hvert fall ikke på overskrifter som omhandler både mistenkte bivirkninger og smittetall blant vaksinerte.

Videre er et bevis for at det er lav sannsynlighet for at det sitter noen seriøse leger eller forskere med beviser for at covid-vaksinene er farlige, at vi faktisk har sett at slik informasjon har blitt produsert og kommet frem gjennom de normale kanalene ifbm. AstraZeneca-vaksinen. Sitt dette argumentet ble tatt opp, var vel forklaringen din noe om at det kanskje var slik at det var en del av planen for å få vaksinert alle med mRNA-vaksinene, og det er en påstand som ikke akkurat består Occam's razor.

Deler man verden opp i "god" og "ond", kan man nok få seg et sjokk av folk som Snowden og Assange ja. Så er det fortatt min påstand - det begynner vel å bli en kjepphest - at man fint kan være kritisk til myndighetene uten å måtte tro at Illuminati e.l. styrer verden.  Troen på slikt, er tvert i mot med på å polarisere debatten og drukner de viktige spørsmålene i støy. Og er man av den typen som deler verden opp i "god" og "ond", befinner man seg i en av to grøftekanter uansett - og der bør man ikke være.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (13 minutter siden):

Det blir litt vanskelig å få trollene inn igjen i esken nå når de har sluppet ut, ikke sant? Folk dør og blir syke som fluer av disse giftsprøytene, og det er varslet folkemord i lang lang tid, så jeg ser ikke hvordan man skal kunne debunke det med 'informasjon'.

En av de andre små tingene som må tilbake i esken er dette:

https://www.dyreid.no/hjelpesenter-for-veterinarer/48-pyramidion-diagnoseregister-vetserve.html

De er veldig ivrige på å få riktig kontaktinfo nå også: Screenshot_2021-08-10-10-43-17.thumb.png.1dd43b87b8dee00c0ca81a6cd6af147d.png

Navnet deres er svært påfallende, en pyramidion er toppsteinen på en pyramide: 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pyramidion

Toppsteinen symboliserer Illuminati, de opplyste få som svever over resten av oss:

https://amredeemed.com/list-illuminati-symbols-meaning/

all-seeing-eye-pyramid-illuminati-symbols.jpg.9fef1c72dee5154aa9669fd3672841cc.jpg

Så svaret på spørsmålet mitt er altså nei?

At "folk dør og blir syke som fluer av disse gift-sprøytene" og at det er et "varslet folkemord" er også ubegrunnede påstander. Det må i så fall være det mest mislykkede folkemordet i historien...

Innlegget ditt er for øvrig et svært typisk mønster fra de som er tilhengere av konspirasjonsteorier; hvordan man finner bevis i symboler. Tar du et google-søk på hvor mange firmaer som har en pyramidion som logo, tror jeg du blir overrasket over hva du finner og kommer til å få en kreativ jobb med å skulle påvise hvordan alle disse passer inn i teorien din ;)

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

For det første mener jeg at man har forklart ganske godt hvordan man har utarbeidet og testet disse vaksinene, og at det faktisk er en ganske stor åpenhet om at man er temmelig - men ikke helt - sikre på at de er trygge og effektive.

Covid vaksinene er åpenbart ikke trygge nok når det allerede har død tusenvis av mennesker av den, og skadet enda flere. Ikke akseptable "bivirkninger" i det hele tatt! Du må gjerne rasjonalisere dette bort ved å si at "ja men Covid hadde stått for mer lidelse og død uten vaksinene", men da unnviker du bare fra virkeligheten. Du er veldig flink til å rasjonalisere bort all galskapen i verden.

Klar for ny runde til høsten/vinteren? Delta og varianten av varianten av varianten av... Jeg er sikker på at du klarer å rasjonalisere bort dette også :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Betroz said:

Covid vaksinene er åpenbart ikke trygge nok når det allerede har død tusenvis av mennesker av den, og skadet enda flere. Ikke akseptable "bivirkninger" i det hele tatt! Du må gjerne rasjonalisere dette bort ved å si at "ja men Covid hadde stått for mer lidelse og død uten vaksinene", men da unnviker du bare fra virkeligheten. Du er veldig flink til å rasjonalisere bort all galskapen i verden.

Klar for ny runde til høsten/vinteren? Delta og varianten av varianten av varianten av... Jeg er sikker på at du klarer å rasjonalisere bort dette også :wee:

Så da graver du opp en kilde som viser dødsfall som direkte konsekvens av vaksinasjon der det er påvist årsakssammenheng? Denne kilden viser også at det er et høyere antallet vaksinedøde er høyere enn coviddøde (4m+)?

Siden vi neppe vil bli kvitt viruset vil det komme nye varianter og bølger i uoverskuelig fremtid, så vet ikke hva du vil frem til her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden):

Det må i så fall være det mest mislykkede folkemordet i historien...

Mange her har ikke tatt 2. dose, og de fleste tilstander skal oppstå omkring 4 måneder etter dose 2. Mikroblodpropper som gradvis skaper store problemer i kroppen. Så i tilfelle et folkemord som benytter seg av de saktegående systemer, og på en slik måte at de syke kanskje ikke forstår hva som skjer med dem. 

Denne overskriften sier - At nesten ingen er vaksinert i Afrika er en trussel for oss. Jaha? Skal de gå til en vaksinekrig nå da, i tilfelle de ikke får vaksinert særlig mange flere. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lVwXvL/nesten-ingen-vaksinert-i-afrika-en-trussel-for-oss

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Budeia said:

Mange her har ikke tatt 2. dose, og de fleste tilstander skal oppstå omkring 4 måneder etter dose 2. Mikroblodpropper som gradvis skaper store problemer i kroppen. Så i tilfelle et folkemord som benytter seg av de saktegående systemer, og på en slik måte at de syke kanskje ikke forstår hva som skjer med dem. 

Denne overskriften sier - At nesten ingen er vaksinert i Afrika er en trussel for oss. Jaha? Skal de gå til en vaksinekrig nå da, i tilfelle de ikke får vaksinert særlig mange flere. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lVwXvL/nesten-ingen-vaksinert-i-afrika-en-trussel-for-oss

Du er klar over at det er mange millioner mennesker som har hatt to doser innabords i over 4 måneder på verdensbasis? Og mediene kaster seg ikke over muligheten til å generere klikk via sensasjonelle overskrifter fordi?

Heldigvis har den skjulte makteliten akkurat nok pistoler til å sikre at de større mediene holder kjeft, mens alternative medier får holde på som de vil.. (Samtidig som de som vet for mye, f.eks. Hans Gaarder blir tatt av dage).

Ser dere åssen det ikke er logisk?

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Budeia said:

For ikke å glemme "booster" vaksinene folk må ta for å fortsatt ha grønn status på Covid sertifikatet sitt. Hvem vet hva den samlede effekten blir da for kroppen til folk. Det kan ta 2-3 år før vi ser effekten godt nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Skrekkugle said:

Heldigvis har den skjulte makteliten akkurat nok pistoler til å sikre at de større mediene holder kjeft, mens alternative medier får holde på som de vil..

Flere og flere blir sensurert eller bannet i disse dager, så det der stemmer ikke helt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Jeg vil jo påstå at det er rasjonelt å rasjonalisere når dokumentasjonen tilsier at det er rasjonelt ;) Vi er tilbake dit at dokumentasjonen tilsier [sett inn hva jeg har sagt tidligere her], mens det du hevder ikke er dokumentert.

Sitat

Nei, jeg er ganske dritt lei og mener at alt tilsier at vi nå burde åpne opp. Men selv om vi allikevel ender opp i lockdown, vil fortsatt ikke Icke sin forklaring på dette fremstå som rasjonell for meg. 

Og sånn apropos rasjonalisering, så vil jeg nok mene et og annet om hva jeg antar vil være din respons på dette ;)https://www.nrk.no/norge/hoie-varsler-lettelser-i-september_-_-kan-leve-som-normalt-i-norge-1.15605617 

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

At "folk dør og blir syke som fluer av disse gift-sprøytene" og at det er et "varslet folkemord" er også ubegrunnede påstander. Det må i så fall være det mest mislykkede folkemordet i historien...

Gå heller her og les istedenfor å stikke hodet i sanden og latterliggjøre. Norsk gruppe for bivirkninger: https://www.facebook.com/groups/erfaringermedcv19vaksiner/?ref=share

Engelsk gruppe for bivirkninger: https://www.facebook.com/groups/367216208134006/?ref=share

Og angående spørsmålet ditt i Biden-tråden så aner jeg ikke hva dette Qanon, som du tydeligvis har mer peiling på enn meg, sier om Biden. Jeg tror de er en misinformasjonsorganisasjon laget for å forvirre og passivisere de som er kritiske til det som foregår, samt å kunne stemple dem som høyreekstreme, og kunne latterliggjøre dem når spådommene ikke slår til. De er fabrikert av eliten for slike formål. Icke støtter meg i dette, han sier lignende har blitt gjort av stormakter før: 

https://davidicke.com/2021/01/22/qanon-is-a-psyop-wake-up-people-david-icke-dot-connector-videocast-please-share/

(Og jeg mener Flat Jord er samme greia: Misinformasjon bevisst spredt i alternative miljøer for å kunne latterliggjøre folk.)

At Biden er pedo trenger man ingen til å fortelle seg om man har øyne i hodet, men det er det visst fader meg ingen som har. At dette kan passere er utrolig! Og til opplysning liker jeg ikke Trump heller, eller Erna, Støre eller noen av de pampene. Dette er IKKE politisk, det handler om barns trygghet. 

Hadde dette vært ditt barn, hvordan hadde du reagert?

FB_IMG_1628585764937.jpg.a4e51e212538704ceec78d71006db25e.jpg

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Hapi70 said:

Gå heller her og les istedenfor å stikke hodet i sanden og latterliggjøre. Norsk gruppe for bivirkninger: https://www.facebook.com/groups/erfaringermedcv19vaksiner/?ref=share

Det er ikke et rødt flagg for deg at gruppa er stappfull av antivaksere antar jeg. Det forteller meg at gruppa er laget av antivaksere, for antivaksere. En nøytral gruppe med saklig diskusjon hadde bestått av en mer variert medlemsbase.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Follow the money" er en kjent teknikk og begrep som kan gjøre det enklere å finne koblinger mellom folk, stater, selskaper, banker og andre organisasjoner. David Icke og mange, mange andre har gjort dette. F.eks har Bill & Melinda Gates Foundation sine tentakler inn i de fleste steder i helseindustrien, WHO og mye annet.

Det er jo fordi de er så snille og hjelpsomme så klart... :p

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 minutter siden):

Engelsk gruppe for bivirkninger: https://www.facebook.com/groups/367216208134006/?ref=share

Og angående spørsmålet ditt i Biden-tråden så aner jeg ikke hva dette Qanon, som du tydeligvis har mer peiling på enn meg, sier om Biden. Jeg tror de er en misinformasjonsorganisasjon laget for å forvirre og passivisere de som er kritiske til det som foregår, samt å kunne stemple dem som høyreekstreme, og kunne latterliggjøre dem når spådommene ikke slår til. De er fabrikert av eliten for slike formål. Icke støtter meg i dette, han sier lignende har blitt gjort av stormakter før: 

https://davidicke.com/2021/01/22/qanon-is-a-psyop-wake-up-people-david-icke-dot-connector-videocast-please-share/

(Og jeg mener Flat Jord er samme greia: Misinformasjon bevisst spredt i alternative miljøer for å kunne latterliggjøre folk.)

At Biden er pedo trenger man ingen til å fortelle seg om man har øyne i hodet, men det er det visst fader meg ingen som har. At dette kan passere er utrolig! Og til opplysning liker jeg ikke Trump heller, eller Erna, Støre eller noen av de pampene. Dette er IKKE politisk, det handler om barns trygghet. 

FB_IMG_1628585764937.jpg.a4e51e212538704ceec78d71006db25e.jpg

Antar at det er en link til en gruppe for bivirkninger etter covid-vaksinen, og jeg har allerede vært innom flere slike og lest. Og jeg har allerede forklart deg hvorfor jeg mener det er svært suspekt å tillegge det som skrives av tilfeldige personer i sosiale medier noe som helst form for empirisk verdi. Jeg forsøkte å illustrere poenget mitt ved å forklare deg hvor urimelig det også er å anse at covid-vaksinene er en mirakelkur for kroniske sykdommer, selv om det faktisk finnes flere som har rapportert om slike "bivirkninger" også.

Godt mulig du ikke har hørt om QAnon, men da virker det ganske random at det du skriver er som snytt ut av den "bevegelsen"; at demokratene styres av en sekt/kult pedofile. https://en.wikipedia.org/wiki/QAnon Et google-søk på det bildet, får dessuten en rekke treff på grupper som fremmer tilsvarende innhold.

Og et bilde av en voksen/gammel mann med et barn på fanget omgitt av folk - åpenbart tatt i PR-sammenheng - er i følge deg et bevis for at mannen er pedofil? Det sier altså kun noe om ditt forhold til dokumentasjon og en modus operandi sterkt preget av bekreftelsesbias.

Hvis det hadde vært mitt barn, hadde jeg nok tenkt at barnet mitt akkurat i den settingen var så sikkert fra å bli utsatt for overgrep som det noen sinne vil komme til å bli ila. livet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (44 minutter siden):

Er det ikke da påfallende hvor få som har dødd av de fullvaksinerte i feks. Israel? 250.000 israelere var fullvaksinerte rundt årsskiftet, endog folk i risikogruppen (altså gamle og folk med underliggende sykdommer). Så hvorfor har ikke disse dødd som fluer?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (36 minutter siden):

For ikke å glemme "booster" vaksinene folk må ta for å fortsatt ha grønn status på Covid sertifikatet sitt. Hvem vet hva den samlede effekten blir da for kroppen til folk. Det kan ta 2-3 år før vi ser effekten godt nok.

Det kan godt være, men du ser forskjellen på å si at vi aldri sikkert kan si hva som vil skje i fremtiden, og det å fastslå med sikkerhet at her kommer det til å skje noe forferdelig og det er attpåtil planlagt?

Betroz skrev (16 minutter siden):

"Follow the money" er en kjent teknikk og begrep som kan gjøre det enklere å finne koblinger mellom folk, stater, selskaper, banker og andre organisasjoner. David Icke og mange, mange andre har gjort dette. F.eks har Bill & Melinda Gates Foundation sine tentakler inn i de fleste steder i helseindustrien, WHO og mye annet.

Det er jo fordi de er så snille og hjelpsomme så klart... :p

Ja, og da var det denne dokumentasjonen da, og så er spørsmålet om pengeveien leder til en understøttelse av påstandene om totalitarisme, chipping og alt det andre du hevder er end-state...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (3 timer siden):

Er det slik at pressen utelukkende ukritisk gulper opp igjen informasjon fra myndighetene rundt smittevernstiltak og vaksinene? Nei, det mener jeg man ikke har belegg for å påstå.

nja, de opptrer temmelig ensartet eller følger et mønster da? Så det f.eks. tydelig vedr. mistanken at viruset var sluppet ut fra et laboratorium i Kina. Siden Donald Trump leflet med slike tanker, ble det av media liksom automatisk tillagt del av tankegodset i konspirasjonsmiljøene.

Helt inntil Joe Biden for en tid tilbake gikk ut å kunngjorde det skulle nedsettes en etterforskningsgruppe som nettopp skulle se nærmere på dette, -det var som å skru på en lysbryter, -plutselig var det stuerent å snakke om det i media, forskere og eksperter rundt omkring stod frem og mente "det burde undersøkes"

• Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mr.M said:

Siden Donald Trump leflet med slike tanker, ble det av media liksom automatisk tillagt del av tankegodset i konspirasjonsmiljøene.

Kan jo ha noe med det at Donald Trump i starten av Covid19 leflet mye med konspirasjonsteorier samtidig som han var i en tradewar med Kina, som han hadde startet. Eller det at han mente at covid19 ikke var farlig selv om de internt hadde informasjon om noe helt annet.

Hvis man er kjent for å komme med en viss mengde rene løgner i hver pressemelding, så hjelper jo ikke akkurat på kredibiliteten på utsagn som høres ut som konspirasjonsteorier mot landet man er i økonomisk krig mot.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mr.M said:

Helt inntil Joe Biden for en tid tilbake gikk ut å kunngjorde det skulle nedsettes en etterforskningsgruppe som nettopp skulle se nærmere på dette, -det var som å skru på en lysbryter, -plutselig var det stuerent å snakke om det i media, forskere og eksperter rundt omkring stod frem og mente "det burde undersøkes"

Biden bare følger det scriptet som legges frem foran ham. Mannen er dement for det første :wee:

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Kan jo ha noe med det at Donald Trump i starten av Covid19 leflet mye med konspirasjonsteorier samtidig som han var i en tradewar med Kina, som han hadde startet. Eller det at han mente at covid19 ikke var farlig selv om de internt hadde informasjon om noe helt annet.

Hvis man er kjent for å komme med en viss mengde rene løgner i hver pressemelding, så hjelper jo ikke akkurat på kredibiliteten på utsagn som høres ut som konspirasjonsteorier mot landet man er i økonomisk krig mot.

ser den.

men, dette burde jo media allikevel kunne "hevet seg over" og vært mer åpenhjertelig om lab-teoriene. (som tross alt ikke er tull)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Makan til seksualisert tankegang du har i forbindelse med barn. Hva får deg til å tro at Biden eller jenta på bildet hadde noen som helst seksuelle vibber? Hva er det egentlig du vil fram til? Et forbud mot at barn sitter på fanget til voksne? En slags videreføring av nakenhysteriet som USA har presset på verden gjennom TV og filmer i årtier, bare nå i ny versjon der selv situasjoner med klær på skal tolkes som seksuelt tonede? Denne amerikanske seksualiseringen er faen meg syk i hodet. Og det er selvsagt ikke første gang noe totalt useksuelt har blitt seksualisert og moralisert over av denne syke syke tankegangen.

The_Terror_of_War.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...