Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
52 minutes ago, :utakt said:

Hvis du legger ut noe på Facebook og det blir markert med "faktasjekket - feilinformasjon", bruker du noe tid på å lese faktasjekken og se argumentene deres? @Hapi70

Det gjør jeg faktisk ofte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (3 timer siden):

Forsøk på å dekke over alvorlighetsgraden av hjertebetennelse?

I denne norske artikkelen sies det at dette er milde tilfeller, som går over. 

https://www.nrk.no/norge/over-100-tilfelle-av-hjartebetennelse-etter-koronavaksine-1.15603252

Men i reportasjene i begynnelsen her, sier de at de vet ikke hvem som vil komme seg igjen og hvem som ikke vil det. (Rita Redberg, cardiologist, sier dette). 

https://www.bitchute.com/video/YpyBTIsTW4Tq/

Velg hva du vil tro på.. 

100 tilfeller av hjertebetennelse, av 5,6 millioner vaksinedoser mot 804 dødsfall av 140 000 smittet.

Risikovurderingen her burde være relativt simpel..

• Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, aklla said:

100 tilfeller av hjertebetennelse, av 5,6 millioner vaksinedoser mot 804 dødsfall av 140 000 smittet.

Tja, blir feil å bruke 5.6 millioner som nevner. 

Tilstanden skjer primært etter dose 2 og primært hos unge menn. Da blir regnestykket et helt annet. 

Lenke til kommentar

De er slett ikke positive heller. Det fremstår som en ganske nøktern beskrivelse av et hendelsesforløp.

Så er det noe uklart ut fra artikkelen om det er slik at man i USA kan sies opp fordi man ikke lar seg vaksinere, eller om man kun kan sies opp fordi man møter opp fysisk på jobb uten å være vaksinert; I dette tilfellet er det snakk om sistnevnte. Og da er jo spørsmålet hvilken tilrettelegging - om noen - som gjøres for at ansatte kan jobbe uten å møte opp fysisk, eller om man i det hele tatt mottar lønn hvis man blir nektet å møte på jobb i slike tilfeller.

Men hvordan passer det inn i narrativet ditt, at statskanalen på samme tidspunkt også rapporterer om at 7% av koronasmittede er fullvaksinerte, og over 100 tilfeller av hjertebetennelse etter vaksineringen i Norge?

https://www.nrk.no/norge/dei-siste-to-vekene-var-7-prosent-av-dei-koronasmitta-fullvaksinerte_-_-som-venta_-seier-nakstad-1.15602495

https://www.nrk.no/norge/over-100-tilfelle-av-hjartebetennelse-etter-koronavaksine-1.15603252

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar
aklla skrev (7 timer siden):

Benbjo skrev (3 timer siden):

Tja, blir feil å bruke 5.6 millioner som nevner. 

Tilstanden skjer primært etter dose 2 og primært hos unge menn. Da blir regnestykket et helt annet. 

man kan tynne ut tallene/sammenligningen enda mer.

- av de 804 dødsfallene, er 750 over 60 år (de øvrige under, er personer med underliggende sykdommer)

Css6HZQ.png

dernest må man som forrige man påpekte, sammenligne antall doser satt i den aktuelle alderen/kjønn som oftest rammes. Og ikke minst, ta med i regnestykket både hvor lav sjansen for å bli smittet generelt er, og den enda lavere sjansen for å alvorlig syk av Covid-19 er for de aktuelle unge.

Da fremstår 100 tilfeller ganske mye. Altså i sammenligning med at yngre friske personer statistisk ikke rammes hardt av Covid-19

Endret av Mr.M
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

Altså i sammenligning med at yngre friske personer statistisk ikke rammes hardt av Covid-19

Konsekvenser av en vaksine er kroniske, kanskje i motsetning til "long covid". Unge menn ser det nok som livsviktig å kunne ta seg ut fysisk, og kunne ha et liv uten problemer med impotens. 

https://brandnewtube.com/watch/white-coat-summit-the-covid-vaccination-needs-to-stop_Y34aqymhor1y4x9.html

Lenke til kommentar
Budeia skrev (11 minutter siden):

Konsekvenser av en vaksine er kroniske, kanskje i motsetning til "long covid". Unge menn ser det nok som livsviktig å kunne ta seg ut fysisk, og kunne ha et liv uten problemer med impotens. 

https://brandnewtube.com/watch/white-coat-summit-the-covid-vaccination-needs-to-stop_Y34aqymhor1y4x9.html

Du har ikke heller noen skriftlige kilder på det du skriver her da? Videoen din innleder jo med en påstand (spike-proteinet er farlig) som er blitt tilbakevist tidligere. Det hadde vært veldig fint å vite hva den faktiske forskningen sier, og ikke hva noen på en video sier at den sier.

Og du vet at det finnes midlertidige bivirkninger, akkurat som at symptomer etter en infeksjon også kan være midlertidige? Feks. er jo det at de aller fleste er forbigående ømme i armen etter en injeksjon, et bevis på at påstanden "konsekvenser av vaksiner er kroniske" er feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (22 timer siden):

Forskjellen er igjen at deres side ikke kan underbygges fordi det meste er direkte usant, mens "vår" side baserer oss på fakta fra virkeligheten. Vi evner å skifte syn om nye faktuelle opplysninger kommer på bordet mens dere har stukket hode så langt ned i kaninhølet at dere sitter bom fast uansett. Ergo er deres side den programmerte religiøse sekten. Dere kan stå der og påstå at vi er blinde til dere blir blå i trynet, men det er så enkelt som at dere må begynne å bevise at det dere sier er sant.

Hvis du har lyst til å bli oppfattet som noe annet enn en blindsau så er det en ide å ikke kopiere alle sine meninger fra media.

• Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, GondolHansen said:

Hvis du har lyst til å bli oppfattet som noe annet enn en blindsau så er det en ide å ikke kopiere alle sine meninger fra media.

Bedre å kopiere meningene sine fra kvakksalvere på bitchute og synsere på facebook tenker du?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er noe väldigt rart med att konspifolket kallar andra för sauer.

Hvis vi tar de som är här så är ingen av dem forskare, ingen av dem lägger fram noe som kan liknas med argument, ingen av dem verkar ha ett väldigt brett utbud av kilder, ingen av dem verkar ha speciellt mycket kunskap om ämnena. 

Det de däremot visar om och om igen är en fantastisk förmåga att tro på allt som visas i form av videor hvis det er noe de vil tro på. Se man blir magnetiskt av vaksinen! Se blodet ser rart ut efter vaksinen!  

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, fredrik2 said:

Er noe väldigt rart med att konspifolket kallar andra för sauer.

Hvis vi tar de som är här så är ingen av dem forskare, ingen av dem lägger fram noe som kan liknas med argument, ingen av dem verkar ha ett väldigt brett utbud av kilder, ingen av dem verkar ha speciellt mycket kunskap om ämnena. 

Det de däremot visar om och om igen är en fantastisk förmåga att tro på allt som visas i form av videor hvis det er noe de vil tro på. Se man blir magnetiskt av vaksinen! Se blodet ser rart ut efter vaksinen!  

Sant. Akkurat som de beskylder oss for dunning kruger. Ironien er uutholdelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 hours ago, :utakt said:

Så bra. 👍 Hender det at du skifter mening etter å ha lest det? 

Hva mener du, skifter mening om hvorvidt dette er en plandemi startet av gale mennesker som slipper ut laboratorieskapte virus for så å gi oss skadelige vaksiner for å ta livet av oss og gjøre oss sykere? Nei det gjør jeg ikke. Men jeg er interessert i informasjon om det jeg evt. leser eller deler, da det er enormt mye tull som blir delt fra begge sider der ute.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 minutter siden):

Hva mener du, skifter mening om hvorvidt dette er en plandemi startet av gale mennesker som slipper ut laboratorieskapte virus for så å gi oss skadelige vaksiner for å ta livet av oss og gjøre oss sykere? Nei det gjør jeg ikke. Men jeg er interessert i informasjon om det jeg evt. leser eller deler, da det er enormt mye tull som blir delt fra begge sider der ute.

Jeg mener, hvis du deler noe som noen andre (her: Facebook) sier er feil, og legger ved en artikkel som underbygger hvorfor det er feil. Hender det at du da blir overbevist om at det du delte faktisk var feil? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Det de däremot visar om och om igen är en fantastisk förmåga att tro på allt som visas i form av videor hvis det er noe de vil tro på.

Til sammenligning var vel det verste som ble sagt om svineinfluensavaksinen, at den ga metallsmak i munnen, kunne føre til narkolepsi, mulig autisme eller spontanabort.

Hvorfor skal en slå sånn på stortromma når det gjelder koronavaksinene? La oss si det er en mulighet for å tjene litt penger på en youtube-kanal (ikke mye penger). Men mulighetene for å få en stor Bitchute-kanal er ganske mikroskopiske. Vi har vaksiner som pushes ekstremt hardt, med lokking og tvang. Vi har sensur av Facebook og Youtube. Og en del andre som forsøker å nå fram med påstander om at det er et biovåpen, et masseødeleggelsesvåpen. Er ikke hele denne situasjonen ekstraordinær? 

Lenke til kommentar
GondolHansen skrev (2 timer siden):

Media gjengir vitenskapelig konsensus. Ofte fra eksperter i dei aktuelle medisinske felt. Det er ikkje media som har meininger her. Sjøl kor mykje du har lyst å angripe "MSM bad", og eventuelt prøve å sidestille dei med "memes på Facebook".

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, :utakt said:

Jeg mener, hvis du deler noe som noen andre (her: Facebook) sier er feil, og legger ved en artikkel som underbygger hvorfor det er feil. Hender det at du da blir overbevist om at det du delte faktisk var feil? 

Det har hendt at jeg har tatt bort ting jeg har delt ja, uavhengig av faktasjekkere. Om jeg åpner en faktasjekk er det en av de tingene jeg gjør for å finne ut mer om artikkelen, og det gjør jeg gjerne før jeg evt. deler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 8/8/2021 at 5:13 PM, Skrekkugle said:

Ja her har det jo kommet fakta på bordet som har slått fast at disse tingene er farlige og man har endret syn. Sleng faktaene på bordet istedenfor påstander så kommer dere kanskje noen vei.

Hehe, dette er litt vanskelig når det bare er det som er offentlig godkjent som godtas som fakta. Man slet nok like mye med å underbygge at DDT var en smule usunt før vitenskapen snudde angående det. Samme med å overbevise noen om at amalgam i tennene var skadelig. Fortsatt er det tannleger i Norge som mener dette er ok.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (10 minutter siden):

Det har hendt at jeg har tatt bort ting jeg har delt ja, uavhengig av faktasjekkere. Om jeg åpner en faktasjekk er det en av de tingene jeg gjør for å finne ut mer om artikkelen, og det gjør jeg gjerne før jeg evt. deler.

Så bra! 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...