Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Mr.M skrev (13 timer siden):

det er faktisk ingen grunn til å stole blindt på legevitenskap og eksperter, jeg gjør det ikke selv heller. Det er begått mye feil, og det skjer fortsatt. Men greia er at slikt forekommer ikke fordi en eller annen "hemmelig" verdenselite sitter å bestemmer utviklingen. Det som derimot er forklaringen, er at alle disse menneskene involvert i forskning og industri, og myndigheter, gjerne har sammenfallende interesser. De kjenner hverandre ikke alle sammen, men inngår altså i en slags dynamikk som driver utviklingen til et visst hold.

Mange av dem møtes jo på pempefestene i Davos da; men jo, de har forskjellige interesser selvfølgelig, men ikke de samme hele tiden. Profittmotivasjonen er selvfølgelig stor, det er det ingen tvil om.

Men om det virkelig hadde eksistert en ond konspiratorisk plan om å forgifte hele verdens befolkning med DNA-endrende vaksiner og å ruinere hele verdens befolkning gjennom en fiktiv pandemi ville det vært flust av varslere allerede; også fra personer som er "inside" i Davos. Men alt jeg har hørt er påstander fra suspekte og diskrediterte forskere som fra før av har et dårlig rykte.

Personlig finner jeg hele denne "omsorgen" for verden fra rikingene i WEF falsk og veldig gjennomskuelig og at en tidligere norsk utenriksminister fronter dette på toppen finner jeg også veldig lite sympatisk for å si det mildt. Men det handler ikke bare om vaksiner, det handler også om falsk omsorg for miljøet og levekår for befolkningen i den tredje verden. Yeah right; fra korporasjoner som selv er involvert i slavelignende arbeidskraft og rasering av regnskog. Ingen tvil om at de melker pandemien for hva det er verdt også selv om pandemien er ekte selvfølgelig.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, Togreiseren said:

Hmm, interessante data. Litt rart at andre kilder ikke har plukket opp dette. 

Skremmende å lese enkelte av kommentarene til artikkelen. Der var det mye ymse. 

Det er også interessant å se på dødstallene i segmentet <50. Tilnærmet ingen forskjell på om man er vaksinert eller ikke. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
16 hours ago, Mr.M said:

det er faktisk ingen grunn til å stole blindt på legevitenskap og eksperter, jeg gjør det ikke selv heller. Det er begått mye feil, og det skjer fortsatt. Men greia er at slikt forekommer ikke fordi en eller annen "hemmelig" verdenselite sitter å bestemmer utviklingen. Det som derimot er forklaringen, er at alle disse menneskene involvert i forskning og industri, og myndigheter, gjerne har sammenfallende interesser. De kjenner hverandre ikke alle sammen, men inngår altså i en slags dynamikk som driver utviklingen til et visst hold.

Det samme er tilfelle på en rekke områder. Ta f.eks. mote og trender, for å illustrere. På 1970-tallet var omtrent alle hjem innredet i glorete tapeter, sofagruppen var gjerne stripete, i fargene brunt, grønt, og orange. Det gikk også igjen i gardiner. Ti-året senere ville ingen ha det, da kom det noe annet, osv. Så, hvem bestemmer at det skal være slik? En "hemmelig verdensregjering"?

Poenget mitt er man man godt kan være kritisk og skeptisk til utviklingen på mange områder, men da må man være det mot de involverte aktørene, og ikke dikte opp skjulte hemmelige sammensvergelser/elite som i det skjulte liksom styrer alt. Dette er jo en gjenganger på Conspiracy-sider. Noen ganger kan man faktisk lure på om det blir gjort med hensikt, dvs. tøve det til med tøys, rett og slett for å diskreditere det som i utgangspunktet er legitime bekymringer/kritikk om et eller 

Men hva tenker du om at alt nå skal sensureres og kontrolleres? Hva tenker du om at Ingen annen informasjon om va**iner enn den som er offentlig godkjent skal tillates? Om vitenskapen kjenner sin historie - og det må vi gå ut fra at de gjør - så var DDT så trygt at barn spiste det, vitenskapen var klar! Kritikk mot den offentlig godkjente vitenskapen må derfor ALLTID tillates, og det vet vitenskapen, pga alle de fatale tabbene som har skjedd oppigjennom. Men nå sensurerer altså fb, youtube, instagram og andre platformer informasjon, og sensuren har beveget seg til nettsider også. Det er klart at det er myndighetene som står bak dette. Så er de stokk dumme da, har de sinnsykt dårlig hukommelse, eller har de som står bak sensuren rett og slett dårlige hensikter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Morromann said:

Men om det virkelig hadde eksistert en ond konspiratorisk plan om å forgifte hele verdens befolkning med DNA-endrende vaksiner og å ruinere hele verdens befolkning gjennom en fiktiv pandemi ville det vært flust av varslere allerede; også fra personer som er "inside" i Davos. Men alt jeg har hørt er påstander fra suspekte og diskrediterte forskere som fra før av har et dårlig rykte.

Hehe, systemkritikere får veldig raskt et dårlig rykte ;)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hapi70 said:

Men hva tenker du om at alt nå skal sensureres og kontrolleres? Hva tenker du om at Ingen annen informasjon om va**iner enn den som er offentlig godkjent skal tillates? Om vitenskapen kjenner sin historie - og det må vi gå ut fra at de gjør - så var DDT så trygt at barn spiste det, vitenskapen var klar! Kritikk mot den offentlig godkjente vitenskapen må derfor ALLTID tillates, og det vet vitenskapen, pga alle de fatale tabbene som har skjedd oppigjennom. Men nå sensurerer altså fb, youtube, instagram og andre platformer informasjon, og sensuren har beveget seg til nettsider også. Det er klart at det er myndighetene som står bak dette. Så er de stokk dumme da, har de sinnsykt dårlig hukommelse, eller har de som står bak sensuren rett og slett dårlige hensikter?

Feilinformasjonen som spres på sosiale plattformer er ytterste konsekvens direkte farlig for folk og bør sensureres. Dere er ikke i posisjon til å kritisere da dere ikke har den faglige tyngden som kreves for å kritisere noe som helst på en objektiv måte.

Dette er private plattformer som står ansvarlige for informasjonen som deles på deres plattform. Hadde jeg drevet en slik plattform hadde jeg kasta ut antivaksere og virkelighetsfornektere over en langt lavere sko enn det de gjør på plattformene du nevner, helt uten oppfordring fra noen myndighet.

Dere tror dere sprer sannhet, men dere sprer bare møkk. Dere tror på tull og fryktpropaganda og ser dere selv som de våkne motstandskrigerne som skal få sannheten frem i lyset. Det er så delusional at jeg slipper opp for ord. Slutt.

Bare for å understreke: Dere tror på ting som ikke er sant og som ikke kan bevises. Dere har blitt lurt. Dere blir lurt hver eneste gang dere ukritisk svelger en påstand som ikke kan underbygges. Dere er ukritiske og lettlurte og må beskyttes mot påvirkning. Det er nettopp dette sensuren på disse plattformene forsøker. De beskytter folk som er like lettlurte som dere fra å bli lurt.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Skrekkugle said:

Feilinformasjonen som spres på sosiale plattformer er ytterste konsekvens direkte farlig for folk og bør sensureres. Dere er ikke i posisjon til å kritisere da dere ikke har den faglige tyngden som kreves for å kritisere noe som helst på en objektiv måte.

Dette er private plattformer som står ansvarlige for informasjonen som deles på deres plattform. Hadde jeg drevet en slik plattform hadde jeg kasta ut antivaksere og virkelighetsfornektere over en langt lavere sko enn det de gjør på plattformene du nevner, helt uten oppfordring fra noen myndighet.

Dere tror dere sprer sannhet, men dere sprer bare møkk. Dere tror på tull og fryktpropaganda og ser dere selv som de våkne motstandskrigerne som skal få sannheten frem i lyset. Det er så delusional at jeg slipper opp for ord. Slutt.

Bare for å understreke: Dere tror på ting som ikke er sant og som ikke kan bevises. Dere har blitt lurt. Dere blir lurt hver eneste gang dere ukritisk svelger en påstand som ikke kan underbygges. Dere er ukritiske og lettlurte og må beskyttes mot påvirkning. Det er nettopp dette sensuren på disse plattformene forsøker. De beskytter folk som er like lettlurte som dere fra å bli lurt.

Det er litt slippery slope. I praksis betyr det at disse platformene har makt til å bestemme hva som er sant 

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Skrekkugle said:

Feilinformasjonen som spres på sosiale plattformer er ytterste konsekvens direkte farlig for folk og bør sensureres.

For alt som kommer fra myndighetene og vanlig media er tuftet på objektiv vitenskap og sannhet ikkesant....

52 minutes ago, Skrekkugle said:

Dere er ikke i posisjon til å kritisere da dere ikke har den faglige tyngden som kreves for å kritisere noe som helst på en objektiv måte.

Ikke du heller da. Livet er ikke slik at det er kun de med doktorgrader fra et kjent universitet som kan uttale seg om et emne. Det er flere store tenkere og vitenskapsmenn (og kvinner) som droppet ut av skolen, men dem utdannet seg selv. Albert Einstein droppa vel ut da han var 15 år...

57 minutes ago, Skrekkugle said:

Det der ble nesten som å høre en person fra en dypt religiøs sekt som forsvarer sin egen programmering. Bare trist egentlig :no:

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Betroz said:

Ikke du heller da. Livet er ikke slik at det er kun de med doktorgrader fra et kjent universitet som kan uttale seg om et emne. Det er flere store tenkere og vitenskapsmenn (og kvinner) som droppet ut av skolen, men dem utdannet seg selv. Albert Einstein droppa vel ut da han var 15 år...

Meningene har likevel enorm forskjell i tyngde, hvis det uttales innenfor deres fagfelt.

Albert Einstein droppa ikke ut når han ble 15 år. Når familien hans flyttet til Pavia i en alder av 15 år, ble Einstein igjen i Munich for å fullføre skolegangen på Luitpold Gymnasium. I en alder av 17 år startet han på universitetet i Zurich. Han prøvde originalt å komme inn i en alder av 16 år, men klarte ikke testene bra nok, og fullførte heller den vanlige skolegangen i Sveits hos AKSA.

Han var med andre ord ikke en fyr som droppa ut av skolen, han elsket skolen.

Det hadde vært fint, selv om jeg ikke forventer det, at folk med konspirasjonstanker faktisk hadde faktasjekket sine egne funfacts og andre faktaer de vet, iblant. 

Endret av shockorshot
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, shockorshot said:

Det hadde vært fint, selv om jeg ikke forventer det, at folk med konspirasjonstanker faktisk hadde faktasjekket sine egne funfacts og andre faktaer de vet, iblant. 

Da husket jeg ikke alle detaljer rundt Einstein, men poenget mitt er valid fordet.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Betroz said:

For alt som kommer fra myndighetene og vanlig media er tuftet på objektiv vitenskap og sannhet ikkesant....

Det der ble nesten som å høre en person fra en dypt religiøs sekt som forsvarer sin egen programmering. Bare trist egentlig :no:

Forskjellen er igjen at deres side ikke kan underbygges fordi det meste er direkte usant, mens "vår" side baserer oss på fakta fra virkeligheten. Vi evner å skifte syn om nye faktuelle opplysninger kommer på bordet mens dere har stukket hode så langt ned i kaninhølet at dere sitter bom fast uansett. Ergo er deres side den programmerte religiøse sekten. Dere kan stå der og påstå at vi er blinde til dere blir blå i trynet, men det er så enkelt som at dere må begynne å bevise at det dere sier er sant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Skrekkugle said:

Forskjellen er igjen at deres side ikke kan underbygges fordi det meste er direkte usant, mens "vår" side baserer oss på fakta fra virkeligheten. Vi evner å skifte syn om nye faktuelle opplysninger kommer på bordet mens dere har stukket hode så langt ned i kaninhølet at dere sitter bom fast uansett. Ergo er deres side den programmerte religiøse sekten. Dere kan stå der og påstå at vi er blinde til dere blir blå i trynet, men det er så enkelt som at dere må begynne å bevise at det dere sier er sant.

Tro det eller ei, men jeg kan være delvis enig med deg hva angår vitenskapen om virus og smittsomme sykdommer. Der bør jeg kanskje være mer forsiktig med å uttale meg ja. Angående responsen fra myndighetene og de draconiske delene av smittevern reglene, så trenger jeg ikke være en virolog for å kunne uttale meg.

Du må gjerne mene at når pandemien er over, så vil ting gå tilbake til det normale. At den friheten vi har mistet kun er midlertidig. Vel her blir vi aldri enig. Det at jeg ikke har klart å legge frem gode nok beviser for at det ligger en plan bak, betyr ikke at de bevisene ikke finnes. Det blir da heller mer en svakhet fra min side å presentere det, enn existensen av det. Men du som de fleste her inne, antar litt mye. Det ligger i menneskets natur i anta ting som ikke stemmer om "motparten" i en diskusjon. Dette kommer fra ego, fra begge "sider".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Skrekkugle said:

Du mener den faglige tyngden man hadde når man godkjente DDT på maten? Eller asbest i bilbremser? Eller er det bly i bensinen du tenker på? Amalgam i tennene kansje?

Lenke til kommentar
Winnowill skrev (14 minutter siden):

Er det noe grunn til at "vaksine" ikke kan skrives her inne? Siden folk skriver "va**iner" og lignende? Er det noen som tracker forumene og reagerer på når folk skriver VAKSINE :ninja:

Det er vel en etterlevning fra Facebook. Jeg ser folk på Facebook skriver ting som "kåråna" og "waxxine". Tror det er for å unngå algoritmene eller noe, Facebook plukker opp nesten alle innlegg der ting er riktig stavet og legger ved en markør "klikk her for informasjon om koronaviruset". Eller flagger ting med faktasjekket / dette er feilinformasjon. Har man for mange av sistnevnte tror jeg det fører til en ufrivillig pause fra plattformen. 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 178cf...a70
1 hour ago, Betroz said:

Da husket jeg ikke alle detaljer rundt Einstein, men poenget mitt er valid fordet.

Nei, det var tvert imot et godt eksempel på hva som er feil i argumentasjonen din. Du husket ikke feil, du husket en myte som mange tror på fordi det gjør deres egen mangel på utdannelse til et mindre problem. Den passet med det du ønsket å tro, så du sjekket den ikke. I virkeligheten er det desto viktigere å tvinge seg til å sjekke når man får den følelsen.

Anonymous poster hash: 178cf...a70

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Hapi70 said:

Du mener den faglige tyngden man hadde når man godkjente DDT på maten? Eller asbest i bilbremser? Eller er det bly i bensinen du tenker på? Amalgam i tennene kansje?

Ja her har det jo kommet fakta på bordet som har slått fast at disse tingene er farlige og man har endret syn. Sleng faktaene på bordet istedenfor påstander så kommer dere kanskje noen vei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Betroz said:

Kan du nevne noen andre store kjente forskere innenfor realfag, naturvitenskap eller medisin som droppa ut av skolen?

Det er en stor grunn til at det ikke er mange av dem og det er at det du lærer på universitetet om fagene, er selve byggesteinene som er helt nødvendig for å forstå faget. Eller rettere sagt, forstå hva du ikke forstår om faget.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, :utakt said:

Det er vel en etterlevning fra Facebook. Jeg ser folk på Facebook skriver ting som "kåråna" og "waxxine". Tror det er for å unngå algoritmene eller noe, Facebook plukker opp nesten alle innlegg der ting er riktig stavet og legger ved en markør "klikk her for informasjon om koronaviruset". Eller flagger ting med faktasjekket / dette er feilinformasjon. Har man for mange av sistnevnte tror jeg det fører til en ufrivillig pause fra plattformen. 

Det gjør det definitivt. Både jeg og flere av mine fb-venner har opplevd det. Nå må man også poste linker i kommentarer istedenfor i hovedinnlegget for at ikke grupper skal bli stengt og man skal bli forhindret fra å poste.

Lenke til kommentar

Forsøk på å dekke over alvorlighetsgraden av hjertebetennelse?

I denne norske artikkelen sies det at dette er milde tilfeller, som går over. 

https://www.nrk.no/norge/over-100-tilfelle-av-hjartebetennelse-etter-koronavaksine-1.15603252

Men i reportasjene i begynnelsen her, sier de at de vet ikke hvem som vil komme seg igjen og hvem som ikke vil det. (Rita Redberg, cardiologist, sier dette). 

https://www.bitchute.com/video/YpyBTIsTW4Tq/

Velg hva du vil tro på.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...