Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, fredrik2 said:

Ok, allt detta på grund av ett virus som ikke ens finns! 

Hvorfor folk blir sjuka och dör är fremdeles oklart. Har du kommit på noe svar på det ännu Betroz? 

Folk blir syke og dør som før. 5G har muligens noe å skylda. Ellers er tallene som rapporteres i media løgn.

Det er vel ca det som er forklaringen så vidt jeg skjønner 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

Schwab er en frontmann. Han vet det han blir fortalt av dem over ham i systemet. Det som er PLANLAGT, akkurat som Covid var. De "mulige" trusslene han har snakket om, som et globalt Cyber angrep, er blandt det som ligger i planene til eliten. The Great Reset planen, som er en rebranding av UN Agenda 21 og Agenda 2030 - som i sin tur er bare flotte ord på papiret for folket med hensikt av å maskere original planen : New World Order (NWO).

Betroz skrev (4 timer siden):

Jeg snakker om noe som blir litt mer omfattende, og som er planlagt med en hensikt. Hensikten er å ta kontroll over internett, fjerne det dem ikke vil ha der, og gjøre det slik at man må ha en ny digital ID for å bruke det, eller iallefall for kunne bruke de store nettstedene. Akkurat som Microsoft presser mer og mer at folk skal bruke Microsoft konto til å logge på Windows og resten av sitt økosystem. Det handler om mer kontroll enn dem allerede har.

Og ubegrunnede påstander blir fortsatt ikke noe mer sanne av at de fremmes flere ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Det at meg og deg har en veldig ulik virkelighetsoppfattning har vært tydelig fra dag 1 vi startet å diskutere dette.

Nei, jeg forholder meg til fakta, ting som kan bevises og kunnskap fra folk som faktisk har kunnskap om det de prater om, du vet, fakta og virkelighet. Altså en virkelighetsoppfatning. Du velger selv å ikke forholde deg til fakta, og ikke ha en virkelighetsoppfatning.

Betroz skrev (2 timer siden):

Det som forbauser meg litt Simen, er hvorfor gidder du da kaste bort tiden din i denne tråden!?

Fordi tråden ikke bare er et ekkokammer for konspirasjonsteoretikere. Tråden befinner seg ikke på monolog.no, men diskusjon.no. Det blir ikke mye diskusjon om i samme ekkokammer bare sitter og nikker til hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Og ubegrunnede påstander blir fortsatt ikke noe mer sanne av at de fremmes flere ganger.

Det at de vil fjerne det de ikke vil ha på internett er ikke en ubegrunnet påstand, de har jo allerede holdt på lenge på facebook, instagram og youtube. Og jeg postet akkurat en video fra Dr. Mercola der han forteller at han fjerner ALT sitt innhold fra sin egen nettside. Men det er sikkert bare fordi han fikk et rart innfall det da.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Hapi70 said:

Dr. Mercola der han forteller at han fjerner ALT sitt innhold fra sin egen nettside. Men det er sikkert bare fordi han fikk et rart innfall det da.

Han kanske förståt att alt han hade på sin sida var rent tull?

edit: Tror snarare han vill sälja sin book i stället for artiklar på sin hjemside så han tjänar lite mer pengar. Det han gör nu är sikkert ett bra media stunt. 

Endret av fredrik2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan de gjør det men han må ha blitt utsatt for temmelig sterkt press. Men jeg kan ikke skjønne hvilken lovhjemmel de har. Vet du noe mer?

Hvis du lurer på hvordan youtube fungerer, har de stort sett hatt et system der brukere har fått "strikes" på enkeltvideoer. Og prosessen med sletting gikk ofte ganske sakte. Nå har youtube blitt mer kritisert for "konspi-materiale", og det er flere tilfeller av kanaler som blir slettet på direkten. Det er sannsynligvis det denne legen har innsett, at han enten blir slettet eller må ha et dårligere tilbud der han selv sletter videoene etter 48 timer. Det er visse muligheter for å holde det gående med stadig nye kanaler som enkelte gjør, men da vil han miste mesteparten av abonnentene hver gang. 

I tillegg til boosterdose er det nå lagd en tablett mot korona, som skal tas to ganger om dagen. Hva hvis alle de som har tatt boosterdose blir tvunget til å ta disse tablettene, og en boosterdose hvert halvår? Folk skal tydeligvis stappes fulle av medisiner. Hvis du sier du er deprimert, kan du naturligvis bli tilbudt en annen pille for det.

https://brandnewtube.com/watch/twice-a-day-covid-pill-by-pfizer-coming-in-addition-to-a-3rd-pfizer-039-booster-039-shot_lhajtJoKn8QX4Bl.html

https://www.youtube.com/watch?v=l7_aoAHQCFc

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 timer siden):

Det at de vil fjerne det de ikke vil ha på internett er ikke en ubegrunnet påstand, de har jo allerede holdt på lenge på facebook, instagram og youtube. Og jeg postet akkurat en video fra Dr. Mercola der han forteller at han fjerner ALT sitt innhold fra sin egen nettside. Men det er sikkert bare fordi han fikk et rart innfall det da.

Nei, men det var vel ikke akkurat hovedbudskapet i innleggene jeg siterte. Dette blir akkurat som når du viser til smittevernstiltak som et bevis for en konspirasjon; eksistensen av smittevernstiltak beviser bare at det eksisterer smittevernstiltak. Årsaksforklaringen bak, må begrunnes på annet vis. Det samme gjelder da altså her. Ja, vi vet at det har skjedd en innstramming av hva slags informasjon som er tilgjengelig i en del kanaler på internett. Men det finnes flere andre årsaksforklaringer bak hvorfor enn at det handler om en global konspirasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Simen1 said:

Nei, jeg forholder meg til fakta, ting som kan bevises og kunnskap fra folk som faktisk har kunnskap om det de prater om, du vet, fakta og virkelighet. Altså en virkelighetsoppfatning. Du velger selv å ikke forholde deg til fakta, og ikke ha en virkelighetsoppfatning.

Fordi tråden ikke bare er et ekkokammer for konspirasjonsteoretikere. Tråden befinner seg ikke på monolog.no, men diskusjon.no. Det blir ikke mye diskusjon om i samme ekkokammer bare sitter og nikker til hverandre.

Selv om jeg skal kunne tro at viruset er ekte, og at det ikke finnes noen konspirasjon bakom det, så stemmer fortsatt ikke den reelle virkeligheten helt med det bildet vi får av situasjonen fra media og myndighetene med det folk flest opplever selv. Altså at viruset ikke er så farlig/dødelig som de vil ha oss til å tro, og dermed så er ikke alle smittevernreglene rettferdiggjort. Det hele blir bare en pandemi av smittetilfeller enn noe annet.

Skal man tro narrativet til myndighetene, så burde flesteparten av de uvaksinerte, de uten munnbind, uten sosial avstand, som har deltatt i alle de STORE demonstrasjonene i London (og andre steder verden rundt) blitt alvorlig syke av Covid. Men det har ikke skjedd. Isteden hører vi heller fra media nå at folk som er dobbelt vaksinerte kan få Delta varianten... Folk jeg har snakket med og hørt om som har hatt Covid, fortalte at det opplevdes som en vanlig influensa. Men selvsagt så blir alle dem som ble alvorlige syke og døde av sykdommen fokuset til folk, og dem antar at blir dem selv smittet så blir dem garantert grisesyke. Denne frykten driver også smittevernet til ekstreme nivå spør du meg. Frykten tar livet av demokratiet vårt, men det klarer ikke du å se.

Angående ekkokammer, så er i allefall de to andre hoved Covid trådene rene ekkokamre...men jeg ser poenget ditt likevel.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 timer siden):

Skal man tro narrativet til myndighetene, så burde flesteparten av de uvaksinerte, de uten munnbind, uten sosial avstand, som har deltatt i alle de STORE demonstrasjonene i London (og andre steder verden rundt) blitt alvorlig syke av Covid

Bor du i London? Slik at du kan høre om disse som er innlagt?

For hvis ikke, så er det jo ingenting som tilsier at du i Norge skulle høre om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Betroz said:

Nei, men jeg har kilder som deltok i alle demonstrasjonene.

Som altså har oversikt over alle som deltok i disse STORE demonstrasjonene dine, samt informasjon og kobling opp mot alle som evt. ble syke i etterkant som følge? Jaja...:D

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (26 minutter siden):

Jaja...:D

Logisk at hvis en del ble syke i de første demonstrasjonene, og noen fikk long covid etterpå, vil det for hver demonstrasjon minke på folk som orker å møte opp.. Spesielt hvis en påstår at det var få demonstranter i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar

Nu är det ingen utanför konspifolket som tror att nästan alla som var med på de där demonstrationerna borde blivit smittede. Så många har inte varit smittade ens i UK att dåligt smittevärn uppenbart medför smitte.

En annan ting å tänke på är att en äkta konspiteoretiker helt enkelt ikke kan bli smitted eller dö av covid-19 eftersom det i hans världs ikke eksisterar. Så de skulle sjävklart varken testa sig, gå till legen eller si att de har blivit smittede. Hvis noen skulle dö så skulle de påstå att det var på grund av noe annat. 

Er ju bara å se på han Gaarder, hans response till sjukdomen och konspifolkets reaktion på hans död.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 minutes ago, fredrik2 said:

En annan ting å tänke på är att en äkta konspiteoretiker helt enkelt ikke kan bli smitted eller dö av covid-19 eftersom det i hans världs ikke eksisterar.

Jeg er ikke ekte jeg da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Nei, men det var vel ikke akkurat hovedbudskapet i innleggene jeg siterte. Dette blir akkurat som når du viser til smittevernstiltak som et bevis for en konspirasjon; eksistensen av smittevernstiltak beviser bare at det eksisterer smittevernstiltak. Årsaksforklaringen bak, må begrunnes på annet vis. Det samme gjelder da altså her. Ja, vi vet at det har skjedd en innstramming av hva slags informasjon som er tilgjengelig i en del kanaler på internett. Men det finnes flere andre årsaksforklaringer bak hvorfor enn at det handler om en global konspirasjon.

Det skjer vel globalt? Alle 'tiltakene' samt kneblingen av informasjon, er altså globale. Det kan vi i alle fall fastslå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 minutes ago, fredrik2 said:

Kanske ikke. Du är väl än av få som tror att virus eksisterar. 

Tänkte väl mest på Icke disipler som Betroz. 

Men jeg er jo også en Icke disippel har jeg fått høre, fra deg.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Hapi70 said:

Men jeg er jo også en Icke disippel har jeg fått høre, fra deg.

Då skrev jag fel. Du er en medical medium disippel. 

Tvivlar på att du och Betraz har samma syn på något alls förutom att det föregår en gigantisk konspiration.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...