Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Det morsomste med å lese noen av kommentarene her inne er at det er en ting som ikke nevnes.

Vi har alle fått diverse vaksiner fra vi var barn, som har beskyttet oss mot diverse sykdommer.

Barnevaksinasjonsprogrammet. Langt ord og kanskje vanskelig for noen…

Det ser ikke ut til å plage vaksinemotstandere…..

Min bestemor og bestefar døde av tuberkulose, polio var en kjent sykdom før i verden. 
Borte nå i det meste av den vestlige verden, på grunn av vaksiner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Kjell Olaf Winther said:

Vi har alle fått diverse vaksiner fra vi var barn, som har beskyttet oss mot diverse sykdommer.

De vaksinene var ikke mRNA vaksiner, og de var testet lenger før vi fikk dem. Og ingen folk var manisk redde for å håndhilse på andre som ikke var vaksinert den gangen slik mange er nå....

Ikke tro på alt du hører om "anti-vaxxers".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 hours ago, nomore said:

Film legges ut som viser fulle sykehus og pasienter som dør i gangene.

Konspirasjonsgjengen: "Skuespill!", "Falskt!", "Umulig sjekke!" og "Noen ukjente jeg leste på nettet påstår at det var rigget!"

Også konspirasjonsgjengen....

"Se denne filmen som viser magnet som henger på armen! Det er en film! DET MÅ STEMME!"

Så du tror dette er skuespillere som har laget en IG konto der de spiller at en kvinne ble syk etter vaksinen, og at sykepleiere får gjenstander til å henge på armen hennes?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 hours ago, Kjell Olaf Winther said:

Det morsomste med å lese noen av kommentarene her inne er at det er en ting som ikke nevnes.

Min bestemor og bestefar døde av tuberkulose, polio var en kjent sykdom før i verden. 
Borte nå i det meste av den vestlige verden, på grunn av vaksiner.

Det plager veldig mange skal jeg si deg, særlig dem hvis barn er vaksineskadet. Finsk-Svenske Linda Karlstrøm, som holder svært gode foredrag om vaksiner og bivirkninger, opplevde at barnet hennes fikk tuberkulose av tuberkulosevaksinen. Og mange foreldre mener deres barn ble autistiske etter vaksine. Jeg har selv en venninne som er 100% konvensjonell i forhold til medisin, og som jeg har hatt mange diskusjoner med, som sier sønnen hennes ble autistisk etter vaksine.

Lenke til kommentar

Anekdoter, anekdoter, anekdoter. Dette er egentlig ikke en diskusjon. Ingen kilder, ingen dokumentasjon, ingen empiri. "Jeg har hørt, jeg har lest, noen skrev dette på Facebook, bibelsitater, fjollete tullevideoer om magneter på Bitchute....

Man bør ikke bli sint om man ikke lykkes å overbevise noen med slikt.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
10 hours ago, a_aa said:

Tenkte jeg kunne se på et par tema som jeg ser på  som "konspienes best cases":

Ingen full godkjenning av vaksiner: Samtlige vaksiner som er "godkjent", er faktisk ikke godkjent etter standard regler. De har fått betegnelsen "Betinget godkjent", som gjelder for ett år av gangen inntil videre, i påvente av mer data. Fasene som normalt skal gjennomføres og analyseres sekvensielt, gjøres parallelt og betinget godkjenning gis lenge før fasene er ferdigstilt. (Link)
Sånn er det. Udiskutabelt. Man kutter årevis ift normal vaksineutvikling. Men man må også vite at vaksineutviklingene ikke startet på scratch (jfr good old SARS CoV) og at bivirkningsovervåkningen er svært god, i hvert fall i Norge.

Statlig styringskåthet begrunnet med kriser: Dette er noe som kan dokumenteres har skjedd ørten ganger tidligere i historien (jfr N. Klein m fl). Men skjer det nå? Vel, hvis det skjer i Norge har vi, Folket (som styrer Staten i vår rolle som Storting) sørget for å tidsbegrense enhver lov (og derved forskrift) med særskilt myndighet som Regjeringen må styre etter. Jeg gidder ikke linke lovdata.no.  Det betyr at alle "ekstrafullmakter" inndras ila siste halvår 2021. Da er vi tilbake til normalen.

Du tuller nå? Lovendringer med svært korte høringsfristen dukker stadig opp. Mener du at vaksinepass er normalen? https://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Horing/horing/?h=10004428

Eller at lockdown er normalen? For de kommer til å stenge ned igjen til høsten. Ingenting kommer til å bli normalt igjen.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Morromann said:

Hvor har du det fra? Noe noen har skrevet på Facebook eller?

Vel jeg sa i fjor sommer at de ville stenge ned høsten/vinteren (den som var) igjen, og det stemte. Jeg baserte det på at planen til eliten ikke var ferdig med Covid enda. Målet med å vaksinere "alle" var ikke nådd, samt planene for økonomien. Jeg nevnte også det at Bill Gates har sagt at sommeren 2022 er tidligst for når normalen kommer tilbake. Vel den nye normalen anyways.

Når det er sagt, så skjønner jeg faktisk at dette er ikke noe du eller andre bare kan tro på sånn uten videre. Det at dere spør etter beviser for disse påstandene er faktisk et sunnhetstegn! Jeg hadde bare ønsket at dere var like kritiske til det offisielle kilder sier om ting... For vi bør være kritiske til ALLE kilder, ALLE.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Vel jeg sa i fjor sommer at de ville stenge ned høsten/vinteren (den som var) igjen, og det stemte. Jeg baserte det på at planen til eliten ikke var ferdig med Covid enda. Målet med å vaksinere "alle" var ikke nådd, samt planene for økonomien. Jeg nevnte også det at Bill Gates har sagt at sommeren 2022 er tidligst for når normalen kommer tilbake. Vel den nye normalen anyways.

Bill Gates er jo i deep sh*t om dagen så han tror jeg de er ferdig med å bruke som en "autoritet" på covid-19.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Morromann said:

Bill Gates er jo i deep sh*t om dagen så han tror jeg de er ferdig med å bruke som en "autoritet" på covid-19.

Han er/var en frontmann for eliten, og de ofres når dem kommer i situasjoner som setter planene i fare eller får for mye negativ PR. Akkurat som vennen hans Jeffrey Epstein...

Lenke til kommentar

Har dere 1 time å avse, så kan jeg sterkt anbefale David Icke sin siste video om Covid. Han snakker først om det "nye" narrativet som spilles ut i disse tider om at Covid kom ut fra laboratoriumet i Wuhan Kina. Han forklarer også påstanden om at det ikke finnes det noe virus ved å si at det er metoden de bruker for å teste for virus som er problemet (mer enn bare om PCR). Jeg støtter det Icke fremlegger i denne videoen :

https://www.bitchute.com/video/BQpGIYJazbqF/

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Du tuller nå? Lovendringer med svært korte høringsfristen dukker stadig opp.

Nei, jeg tuller ikke nå :) At det er korte høringsfrister for eksterne aktører, tyder på at det haster å få behandlet forslaget til lovendring -  men forslagene følger uansett vanlig prosedyre med komitébehandling og fremlegging for debatt og avstemning i Stortinget. Og i konstitusjonell sammenheng er Stortinget Folket, altså vi. Det er altså ingen mørk skjult elite som eventuelt vedtar endringer, det er Folkets representanter etter åpen diskusjon.

Mener du at vaksinepass er normalen?

Ja, jeg har hatt et gult vaksinesertifikat i flere år. Du kan også kjøpe deg et på feks Amazon, det har jo vært på markedet i mange tiår. Noen land krever dokumentasjon på visse vaksiner før de slipper deg inn, og da har sertifikatet vært ansett som god nok dokumentasjon. Dessverre kan du også lett forfalske det, du trenger bare en kulepenn og et stempel som ser halvveis troverdig ut.

Et nytt vaksinesertifikat som er mindre lett å forfalske brukt på landegrenser er etter mitt syn innenfor det jeg vil kalle "normalen". Det vil imidlertid være noe nytt å tillate/kreve at et slikt sertifikat blir brukt innenfor landegrensene for feks tilgang til bygninger eller arrangementer. Normalen vil da være at Stortinget diskuterer grundig hvordan de ønsker at dette skal være før de vedtar noe. Og nettopp det stoler jeg på at de gjør - og dersom noen partirepresentanter utmerker seg med særlig innsiktsfulle eller teite utsagn, vil jeg huske det ved høstens valg.

Eller at lockdown er normalen?

"Lockdown" er ikke normalen, nei - unntatt i situasjoner med epidemi av smittsom sykdom. Hjemmelen til å innføre feks "Møteforbud, stenging av virksomhet, begrensning i kommunikasjon, isolering og smittesanering" har ligget i Smittevernloven lenge før Covid-19 ankom. Det har i mange hundre år vært anerkjent at begrensninger i personlig frihet må aksepteres - som et unntak fra normalen - for å kunne stoppe/sinke smittsomme sykdommer til felleskapets beste.

For de kommer til å stenge ned igjen til høsten.

Spådom uten begrunnelse? Det kan jeg også gi ;) Men jeg venter heller og er forberedt på å ta det som kommer.

Ingenting kommer til å bli normalt igjen.

Ingenting kommer til å bli akkurat som det var før. Det har det aldri gjort. Det er det som er utvikling, i motsetning til stillstand.

Men en del midlertidige lovendringer blir satt ut av kraft, i alle fall. Første skal vel skje 1 juli, tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Har dere 1 time å avse, så kan jeg sterkt anbefale David Icke sin siste video om Covid. Han snakker først om det "nye" narrativet som spilles ut i disse tider om at Covid kom ut fra laboratoriumet i Wuhan Kina. Han forklarer også påstanden om at det ikke finnes det noe virus ved å si at det er metoden de bruker for å teste for virus som er problemet (mer enn bare om PCR). Jeg støtter det Icke fremlegger i denne videoen :

Huff, nei. Beklager, men for å være helt ærlig så gidder jeg rett og slett ikke å kaste bort en time med å høre på en mann som ikke har et fnugg av utdannelse innen feltet han preiker om.

Jeg er helt åpen for å skifte mening, men en smart mann sa engang at ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser, og påstanden i denne tråden går ut på at *kremt* en elite av rike psykopater som i hemmelighet styrer verden bruker en falsk pandemi for å drepe oss/gjøre oss alle til slaver.... I mitt hode kvalifiserer det i høyeste grad som en ekstraordinær påstand, og da mener jeg det er helt på sin plass å sortere ut kilder som hevder at øglemennesker fra andre planeter har tatt over verden. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

Det er poster som dette som gjør at du mister all troverdighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke

"Icke believes the universe to consist of "vibrational" energy and infinite dimensions sharing the same space. He claims an inter-dimensional race of reptilian beings, the Archons or Anunnaki, have hijacked the Earth and a genetically modified human–Archon hybrid race of shape-shifting reptilians – the Babylonian Brotherhood, Illuminati or "elite" – manipulate events to keep humans in fear, so that the Archons can feed off the resulting "negative energy". He claims many public figures belong to the Babylonian Brotherhood and propel humanity towards a global fascist state or New World Order, a post-truth era ending freedom of speech. He sees the only way to defeat such "Archontic" influence is for people to wake up to the truth and fill their hearts with love."

Siden denne fyren ble brukt som en kilde så lurer jeg på om det som står om ham her også støttes av de som er vaksinemotstandere?

Edit; Ja, jeg vet det er en Wikipedia link og at de er en del av denne eliten. Jeg orker ikke tråle gjennom alle greiene mannen har sagt og laget for å finne mer bevis, men etter en kjapp titt og et søk på siden hans så ser det ut til at det stemmer. Oppfordrer selvfølgelig folk til å sjekke selv da jeg kan være en av eliten og alt jeg poster av bevis vil da være irrelevant og løgn.

Endret av Melonskall
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Den konklusjonen kom du til uten å høre på argumentene og informasjonen til David Icke i den videoen?

Jeg kjenner godt til Icke, har sett mange videoer, var ikke i rett modus for å se den du linket akkurat nå. Han er totalt blottet for troverdighet, en sjarlatan.

Lenke til kommentar

Når (under)tittelen på filmen er "There is no virus" og han snakker om "Covid hoax" etter et minutt, så gidder jeg bare ikke. Det blir for useriøst å påstå at viruset ikke engang finnes. 

Man kan gjerne kritisere myndighetene for tiltakene som har blitt gjort, det er ikke nødvendigvis noen "fasit" på hva man burde, skulle, kunne gjort, men å benekte at viruset i det hele tatt finnes, det blir bare dumt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Ja for all del ikke tenk selv. Mye enklere å lese hva andre folk mener om David Icke :wee:
Se heller videoen jeg lå ut - så kom med dine meninger.

Du skal ha ros for i hvert fall å komme med kilder, men jeg vil heller ikke bruke tid på denne. 

Ikke fordi jeg ikke ønsker å tenke selv, men når Icke tror på og argumenterer for så mye som er åpenbart vitenskapsfornektende tull, har han null troverdighet forøvrig også. 

Det betyr ikke nødvendigvis at det han hevder om covid og vaksiner er feil, men at uansett hva han sier så ser jeg ikke noen grunn til å tro på det. 

Jeg ser gjerne på dokumentasjon som utfordrer mitt syn, men jeg må ha en grunn til å tro at kilden er opptatt av sannhet, noe Icke har bevist tydelig at han på andre områder ikke er. 

Så jeg står over denne av samme grunn som at jeg ikke vil bruke kjente flatjorderes videoer til å lære om astronomi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...