Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke sitte her hele dagen og svare på en uendelighet av spørsmål når det uansett ikke blir hørt på hva jeg sier. Vaksinene sprer virus. De som er vaksinerte sprer disse virusene til andre.

Vi hører og ser tydelig hva du sier. Men vi tror ikke på slike fantastiske påstander som helt mangler en logisk årsaksforklaring og helt mangler bevis.

Så jo, vi hører deg tydelig, og ser tydelig at du kommer med totalt ubegrunnede tullefantasier.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden):

Vi hører og ser tydelig hva du sier. Men vi tror ikke på slike fantastiske påstander som helt mangler en logisk årsaksforklaring og helt mangler bevis.

Så jo, vi hører deg tydelig, og ser tydelig at du kommer med totalt ubegrunnede tullefantasier.

Har man bedt opp noen til dans så må man ikke bli opprørt om noen takker ja til å bli med. It takes two to tango.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for det at hele verden blir lurt og du er en av de få som har sett sannheten? Føler du deg som et bedre menneske enn andre?

Hvis du har rett så presenterer du ikke saken veldig bra og du gjør faktisk vondt verre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Melonskall skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for det at hele verden blir lurt og du er en av de få som har sett sannheten? Føler du deg som et bedre menneske enn andre?

Hvis du har rett så presenterer du ikke saken veldig bra og du gjør faktisk vondt verre.

Jeg har sett "alternative teorier" blitt presentert på langt bedre vis enn det jeg har sett her. Ikke det at jeg har blitt overbevist, men løse påstander slengt ut og "jeg har lest på Facebook" vil ikke overbevise selv de mest ukritiske. Det skal litt mer til.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (46 minutter siden):

Vaksinene sprer virus. De som er vaksinerte sprer disse virusene til andre. Over 90% av befolkningen i alle land er vaksinerte, så de fleste har fått virusene direkte. Disse virusene og bakteriene forårsaker MS, ME, kreft, leddgikt, fibromyalgi, ulcerøs kolitt, chrohns, IBS, trigeminal nevralgi, blærebetennelse, ørebetennelse, ehler danlos syndrom, migrene, hashimotos, etc. etc. etc. etc. Hele befolkningen har jo en kronisk lidelse snart, eller kroniske symptomer, og alt kommer fra patogenene de har spredt.

En hel del av sykdommene du ramser opp skyldes ikke virusinfeksjon i det hele tatt. 

Eller hvilket virus mener du forårsaker migrene? Hvilket virus forårsaker leddgikt?

Du får nobelprisen i medisin om du kan dokumentere det der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (13 minutter siden):

En hel del av sykdommene du ramser opp skyldes ikke virusinfeksjon i det hele tatt. 

Eller hvilket virus mener du forårsaker migrene? Hvilket virus forårsaker leddgikt?

Du får nobelprisen i medisin om du kan dokumentere det der. 

Jeg har bestemt meg for å være mer forsiktig i hvordan jeg uttaler meg her på forumet og viser så respektabel tone overfor de jeg er uenige med og repsektere at våre menigner kan være forskjellie, men likevel,....jeg mener likevel. Virus som gir migrene og leddgikt? I seg selv er det ikke galt om man slenger ut en påstand; man må gjerne også slenge ut en påstand om at jorda er flat som en pannekake eller at vi styres av sataniske øgler fra verdensrommet. Men da må man også dokumentere det! Kilder! Fakta!  Empiri! Ikke sitte å rope "våkn opp; dette er folkemord" og nevne noe man har lest på Facebook for det overbeviser ingen.

Lenke til kommentar
On 5/26/2021 at 4:37 PM, Hapi70 said:

Her har det kommet et armbånd som kan fungere som et ledd i retning microchippen. Dette er planlagt, men dere skjønner det fortsatt ikke? 

https://www.wect.com/2021/05/19/doctor-creates-wristband-that-proves-youve-received-covid-vaccine/

Dette har jo blitt tatt opp før...
Uansett hva som skjer i verden så er det jo private selskap som finner opp noe som de satser på de skal tjene penger på. Evt. oppretter nye selskap som prøver å dra nytte av enorm etterspørsel av noe (Vollvik og munnbind anyone?).

13 hours ago, Hapi70 said:
Men til høsten blir det enda verre enn i fjor, og jeg spår portforbud.
Hvis jeg får rett, er det bare flaks da?

Vet du skriver

1 hour ago, Hapi70 said:

Jeg kan ikke sitte her hele dagen og svare på en uendelighet av spørsmål når det uansett ikke blir hørt på hva jeg sier.

Men du har enda ikke spesifisert når "høsten" er.
Ettersom du føler seg såpass sikkert i spådommen din, kom med en litt mer spesifik cut-off dato, så kan man gå tilbake til dette når den datoen nås, også kan man se.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Som jeg har sagt hele tiden, de overdriver antall innlagte med corona:

"Sygehuskapaciteten har været mindre presset end hidtil antaget, viser et notat fra Sundhedsstyrelsen.

Det skriver Berlingske.

Notatet viser, at myndighederne har overvurderet antallet af indlagte på grund af coronavirus med op til 25 procent. Det reelle antal indlagte i forhold til maksgrænsen er markant lavere end hidtil antaget, skriver avisen.

Testet for corona

Det skyldes, at alle patienter, der har været indlagt på danske sygehuse, rutinemæssigt er blevet testet for coronavirus.

Patienter, der har været indlagt efter en trafikulykke, eller fordi de skulle føde, har derfor talt med i statistikkerne, hvis de blev testet positive for coronavirus.

Dermed er patienter, der ingen symptomer havde og derfor ikke krævede behandling, blevet regnet med i opgørelsen over indlagte med coronavirus.

De har således heller ikke været indlagt på de afsnit, der var forbeholdt coronapatienter. Og de har derfor heller ikke optaget senge og presset kapaciteten."
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/notat-saar-tvivl-om-antallet-af-corona-indlagte/8484623?fbclid=IwAR0hhsM87Ooj2_NBGpH1zorKnJ51iral3Qi-pPtYtbZUQenuqGUcUfB8Uhs

Kommer flere spørsmål ut fra dette: Hvordan rapporteres innlagte med covid i Norge kontra Danmark? Hvis kapasiteten i helsevesenet ikke har vært presset, hvorfor forklarer man da rapportene fra div. sykehus rundt om i verden som beskriver overbelastning? I norsk sammenheng: Hvorfor har norske sykehus i Oslo-regionen måtte sende pasienter til andre sykehus pga. sprengt intensivkapasitet? Vil ikke også en innlagt smittet pas. uten symptomer kreve betydelige smittevernstiltak som innebærer en økt belastning for sykehuset. Vedkommende må jo nødvendigvis isoleres, og de ansatte som skal behandle vedkommende vil bruke mye tid på smittevernsrutiner. De som har prøvd å kle på og av seg smittevernsutstyr etter korrekt prosedyre, vet at det ikke er noe som er gjort i en handvending.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke sitte her hele dagen og svare på en uendelighet av spørsmål når det uansett ikke blir hørt på hva jeg sier. Vaksinene sprer virus. De som er vaksinerte sprer disse virusene til andre. Over 90% av befolkningen i alle land er vaksinerte, så de fleste har fått virusene direkte. Disse virusene og bakteriene forårsaker MS, ME, kreft, leddgikt, fibromyalgi, ulcerøs kolitt, chrohns, IBS, trigeminal nevralgi, blærebetennelse, ørebetennelse, ehler danlos syndrom, migrene, hashimotos, etc. etc. etc. etc. Hele befolkningen har jo en kronisk lidelse snart, eller kroniske symptomer, og alt kommer fra patogenene de har spredt.

Jeg har heller aldri sagt at vaksinene skal utrydde oss. Det kunne være fint om du ikke brukte disse stråmennene hele tiden.

Men du har jo tydeligvis tid til å gjenta de samme påstandene gang etter gang etter gang...

Og svaret på det du skriver her, er det sedvanlig: En hver påstand som kan fremmes uten bevis, kan også avvises uten bevis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (5 minutter siden):

Men du har jo tydeligvis tid til å gjenta de samme påstandene gang etter gang etter gang...

Og svaret på det du skriver her, er det sedvanlig: En hver påstand som kan fremmes uten bevis, kan også avvises uten bevis.

Jeg har blitt kidnappet av romvesener. Er det så viktig å bevise det når jeg vet at vi er i fare og at de vil ta over verden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Morromann said:

Har du noen link til påstandene om at vaksinene sprer virus? Ikke Facebook-poster, takk. Link til seriøse vitenskapelige publikasjoner er det eneste jeg godtar. Du har skrevet gang på gang at vaksinene er ment for å drepe folk og påstått at folk dør i hopetall. Du har brukt ord som folkemord om det også. Dine ord.

De fleste har fått viruset tilbake? Har de det i f.eks Israel som har kommet lengst i vaksineringen i hele verden?

Hvorfor er det en uendelighet av spørsmål å svare på om DU KJENNER NOEN SOM HAR TATT VAKSINEN? Jeg har spurt flere ganger og du har aldri svart.

Men for å ta det på ditt nivå da; du sier vaksineringen skal gjøre dere som nekter til annenrangs borgere. Påstår du. Vel, er det ikke da en trøst at dere vil ta over likevel? Vi andre kommer jo bare til å få ME, MS, kreft, chrons, alt mulig eller rett og slett bare få blodpropper og aggresive covid-tilfeller. Vi vil stryke med mange av oss. Ifølge deg. Og da blir det jo mer plass til dere andre som har sett lyset da. Mens dere andre får ha fin helse og slippe å dø og bli alvorlig syke slik vi hjernevaskede sauer og zombier skal.

Ikke akkurat så atraktivt å være et "herrefolk" som kun går rundt og er kronisk syke og må regne med å falle om og dø når som helst mens "de undertrykte" går rundt friske og fine med verdens beste helse.

Du skjønner jo fortsatt ikke hva jeg skriver. Jeg skal ta det veldig enkelt:

Vitenskapelige publikasjoner på at den medisinske vitenskapen har en mørk del som gjør oss syke finnes ikke, naturlig nok.
Om man ikke regner inn det at vitenskapen ikke har oversikt over alle virus som kan finnes i vaksiner, at et kreftvirus ble spredt med poliovaksinen, og at vi har all mulig dokumentasjon på at det finnes alle mulige bivirkninger av vaksiner og andre medisiner. Bivirkninger er nye sykdommer. Man kan altså bli syk av vaksiner og andre medikamenter. Og mørketallene er enorme. Det har jeg vist før.
Jeg kan ikke dokumentere noe mer om den saken med de kildene du vil ha.

ALLE har disse virusene som vaksinene har spredt i flere tiår. Alle har dem. Jeg har dem, du har dem, alle har noen av dem. Alle får også hva det nå er som de sprer med covid-vaksinene, fordi vi sprer dette til hverandre. Alle har virusene fordi vi sprer dem til hverandre, skjønner? Men med vaksinene kommer de altså inn i kroppen på en mye mer direkte måte.
Sammen med vaksinene får man også giftstoffer sprøytet rett inn i kroppen, dette sprer vi ikke like lett.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 minutter siden):

Du skjønner jo fortsatt ikke hva jeg skriver. Jeg skal ta det veldig enkelt:

Vitenskapelige publikasjoner på at den medisinske vitenskapen har en mørk del som gjør oss syke finnes ikke, naturlig nok.
Om man ikke regner inn det at vitenskapen ikke har oversikt over alle virus som kan finnes i vaksiner, at et kreftvirus ble spredt med poliovaksinen, og at vi har all mulig dokumentasjon på at det finnes alle mulige bivirkninger av vaksiner og andre medisiner. Bivirkninger er nye sykdommer. Man kan altså bli syk av vaksiner og andre medikamenter. Og mørketallene er enorme. Det har jeg vist før.
Jeg kan ikke dokumentere noe mer om den saken med de kildene du vil ha.

ALLE har disse virusene som vaksinene har spredt i flere tiår. Alle har dem. Jeg har dem, du har dem, alle har noen av dem. Alle får også hva det nå er som de sprer med covid-vaksinene, fordi vi sprer dette til hverandre. Alle har virusene fordi vi sprer dem til hverandre, skjønner? Men med vaksinene kommer de altså inn i kroppen på en mye mer direkte måte.
Sammen med vaksinene får man også giftstoffer sprøytet rett inn i kroppen, dette sprer vi ikke like lett.

Men ser du ikke det ironiske i at du viser til forskning som har avdekket feil og bivirkninger ved vaksiner tidligere, i samme åndedrag som du fremmer påstanden om at dette holdes skjult? Det er jo tidenes selvmotsigelse.

Og innlegget ditt er fortsatt bare en haug med udokumenterte påstander, og da er - fortsatt - svaret at sannhetsgestalten i det du skriver er den samme som for Russel's Teapot sin eksistens.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
36 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Men ser du ikke det ironiske i at du viser til forskning som har avdekket feil og bivirkninger ved vaksiner tidligere, i samme åndedrag som du fremmer påstanden om at dette holdes skjult? Det er jo tidenes selvmotsigelse.

Og innlegget ditt er fortsatt bare en haug med udokumenterte påstander, og da er - fortsatt - svaret at sannhetsgestalten i det du skriver er den samme som for Russel's Teapot sin eksistens.

Noe kommer til overflaten, noe har ikke kommet til overflaten. Om alt var kommet til overflaten ville ikke denne tråden fantes.

Jeg kan ikke vise noe mer enn det jeg har gjort. Om du ikke setter tingene sammen og ser at noe er feil, så kan ikke jeg gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (14 minutter siden):

Noe kommer til overflaten, noe har ikke kommet til overflaten. Om alt var kommet til overflaten ville ikke denne tråden fantes.

Jeg kan ikke vise noe mer enn det jeg har gjort. Om du ikke setter tingene sammen og ser at noe er feil, så kan ikke jeg gjøre noe med det.

Jeg har aldri påstått at det ikke er ting som er feil. Det jeg har protestert på, er at graden av feil er så omfattende som det du og dine meningsfeller hevder. Det er en vesensforskjell å hevde at legemiddelprodusentene forsøker å få solgt mest mulig av produktene sine og tidvis kommer på kant med lovlighet og forsvarlighet i den prosessen (hvilket er bevist), og det å hevde at legemiddelindustrien bevisst gjør folk syke og som ledd i denne prosessen har klart å lure eller true med seg brorparten av alle verdens leger og medisinske forskingsmiljøer. Det er verken noe du kan bevise, eller noe du klarer å etablere et troverdig narrativ rundt. Når du da i tillegg utviser en ukritisk tilgang til dokumentasjon ved å stadig vise til anekdoter og uverifiserbare kilder, bibeltekster og selvoppnevnte medier og profeter, blir det for min del enkelt å konkludere med at sannsynligheten for noen objektivitet i det du skriver er forsvinnende lav.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så den egentlige Morromann er blitt kidnappet av romvesener, og romvesnene er de som skriver her? Jajamennsann. 

Om en kjenner noen som har blitt vaksinert, eller om de bare sier de har blitt vaksinert, det er vanskelig å bedømme. 

Lenke til kommentar

Burde ikke være vanskelig med mindre en går ut fra at alle har en agenda og bare lyver.

Hvis det blir "verre til høsten" med portforbud som noen mener, er det utelukkende på grunn av idioter som fortsatt nekter å holde anbefalt trygg avstand og kutte ut festing og selskaper, samt nekter å la seg vaksinere og dermed sprer viruset videre.

De som er så langt inni konspirasjonsfantasiene at de er overbevist om at staten lyver til oss, får bare holde på fantasiene sine.
"Great reset" meg et visst sted.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 timer siden):

Så den egentlige Morromann er blitt kidnappet av romvesener, og romvesnene er de som skriver her? Jajamennsann. 

Det høres sånn ca like sannsynlig ut som at jorden er flat eller at det er en elite som i skjul orkestrerer hele pandemien i den hensikt å chippe oss alle.

Sitat

Om en kjenner noen som har blitt vaksinert, eller om de bare sier de har blitt vaksinert, det er vanskelig å bedømme.

Jaha, så mine familiemedlemmer som er blitt vaksinert - herunder min mor - har altså løyet om dette? De er med andre ord med på denne konspirasjonen? Og det samme gjelder flere av kollegaene mine, både de som har fått vaksinen og de som administrerer dem? Høres ut som om tilnærmet alle er med i denne eliten...

• Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Budeia said:

Hørt om humor...

6 hours ago, Budeia said:

Hvor langt er et tau? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...