Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

clink skrev (3 minutter siden):

Tror du må spesifisere bedre hva du spør om, så jeg slipper å gjette.

Filmen sier at kildene er linkene de har lagt ut. Når man ettergår linkene ser man at det ikke kan stemme, for grafene i filmen viser en lenger tidsperiode enn datamaterialet i linkene. 

Hva tenker du om det?

Filmen oppgir "Helsestatistikk" som kilde. 

Hva tenker du om det?

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er mer.

Filmen viser en graf der vi ser at vaksine mot tuberkulose ble introdusert i USA i 1953. Men dette er bare tull. Den første vaksinen mot tuberkulose, BCG-vaksinen, ble først laget og brukt i Frankrike i 1921, og var altså i bruk helt siden da, også i USA. Men i USA hadde vaksinasjon mot tuberkulose aldri særlig utbredelse. De hadde aldri noe massevaksinasjonsprogram mot tuberkulose, så denne grafen er ganske meningsløs i en vaksine-kontekst.

I 1953 introduserte USA derimot et overvåkingsprogram for tuberkulose, med skikkelig registrering av smittede, syke og døde, og det er kanskje det ViktigViten har tatt årstallet fra. Men ingen ny vaksine eller vaksineprogram ble introdusert i USA dette året.

@clink

Noen kommentarer til det? 

Det jeg tenker er at filmskaperne enten ikke forstår kildene de prøver å støtte seg på, eller at at de bevisst villeder for å bygge opp under ideen sin om at vaksine er unødvendig. 

Når man feiler så til de grader med faktaene så er det hvertfall liten vits i å bruke tid på filmen. Og hvertfall ikke ta det for god fisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, :utakt said:

Filmen sier at kildene er linkene de har lagt ut. Når man ettergår linkene ser man at det ikke kan stemme, for grafene i filmen viser en lenger tidsperiode enn datamaterialet i linkene. 

Hva tenker du om det?

Filmen oppgir "Helsestatistikk" som kilde. 

Hva tenker du om det?

Om du mener Covidfilmen, og ikke noen av de andre filmene på samme side, så ble de kontaktet av Faktisk som ga en veldig kort frist, kun noen timer, noe som ikke var mulig å overholde. Likevel gikk Faktisk ut med konklusjoner til tross for at de ikke hadde fått svar fra Viktigviten. Men Viktigviten laget tilsvar og hadde fra før omfattende referanseliste.

Du må nesten være mer spesifikk på hva som er problemet, ikke bare "kildene" og "grafene". Vanskelig å tenke noe om noe som opplyses så diffust fra deg.  Selv laget de tross alt ei referanseliste på over 50 punkter for denne "korte" filmen.

Lenke til kommentar
clink skrev (Akkurat nå):

Har du selv sett filmen, eller plukker du fra Tjomlids "verk"?
Er du Tjomlid forresten?  Bare et impulsivt spørsmål...

Det er virkelig vanskelig å innrømme at "ok, den filmen inneholdt visst en del faktafeil", er det ikke? 🤡

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, :utakt said:

Det er virkelig vanskelig å innrømme at "ok, den filmen inneholdt visst en del faktafeil", er det ikke? 🤡

Hadde de gjort en dårlig jobb ville det neppe vært vanskelig å innrømme, men de har gjort veldig god innsats med faktaopplysninger, referanser og tilsvar. Om det virkelig stemmer at noe er feil, så har du i alle fall ikke påvist mer enn pirk blant de 50 punktene.
Hva skulle motivet forresten være for en grasrot-gruppe å lage "narrativer" mot helsemyndigheter og andre myndigheter, samt farmasi-profitt og kupping av folkets rettigheter?   Hva skulle virkelig være motivet?  Jeg ønsker å forstå det.

https://viktigviten.no/covidfilmen-2020/tilsvar-til-faktisk-no/

Endret av clink
Lenke til kommentar

Du tar opp en film om vaksiner i denne tråden. Jeg viser til helt legitim kritikk av det som kommer frem i den. Det er masse feil i den. Du kaller det "pirk" når det i realiteten er løgn. Jeg har bare sitert litt fra Tjomlid. Du kan lese resten selv i blogginnlegget jeg linket tidligere. 

Da velger du elegant å hoppe over til covidfilmen og si at den er godt dokumentert. Newsflash, den er ikke det. 

Skjerp deg @clink

• Liker 4
Lenke til kommentar
9 minutes ago, :utakt said:

Du tar opp en film om vaksiner i denne tråden. Jeg viser til helt legitim kritikk av det som kommer frem i den. Det er masse feil i den. Du kaller det "pirk" når det i realiteten er løgn. Jeg har bare sitert litt fra Tjomlid. Du kan lese resten selv i blogginnlegget jeg linket tidligere. 

Da velger du elegant å hoppe over til covidfilmen og si at den er godt dokumentert. Newsflash, den er ikke det. 

Skjerp deg @clink

Ikke vri deg unna at du er elendig til å spesifisere hva du snakker om.
Jeg linket først til Covidfilmen, så til filmen med vaksinekurvene. Hvordan kan jeg vite hvilken av dem du forsøker å kritisere?
Ja, det er lett å snakke forbi hverandre, misforstå, men jeg forsøkte å få tak i hva du mente, men det kommer stadig nye lignende diffuse påpekninger som man må gjette for å se.   Tjommis blogg åpner jeg aldri. Ferdig med den statstyrrani-elskeren.

Lenke til kommentar
clink skrev (21 minutter siden):

Hva skulle motivet forresten være for en grasrot-gruppe å lage "narrativer" mot helsemyndigheter og andre myndigheter, samt farmasi-profitt og kupping av folkets rettigheter?   Hva skulle virkelig være motivet?  Jeg ønsker å forstå det.

Den er veldig enkel å svare på. Penger. Man kan generere ekstreme mengder penger ved å lure folk.

Edit; Glemte at folk er en aning tråkke så får lime inn denne her da https://snl.no/bedrageri

Endret av Melonskall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Melonskall said:

Den er veldig enkel å svare på. Penger. Man kan generere ekstreme mengder penger ved å lure folk.

Edit; Glemte at folk er en aning tråkke så får lime inn denne her da https://snl.no/bedrageri

Så hvordan tjener disse grasrot-folka penger utover til en kaffe og et wienerbrød?
Hvorfor velge et minefelt som arbeidsbord, med de store kreftene mot seg?
Og hvorfor har det ingen betydning at profittindustrien (farmasi, vaksiner, medisinske tjenester...) overgår disse smågutta med faktor på tusenvis eller millioner....?

Lenke til kommentar

Fordi det er enkelt. Jeg kan også lage konspirasjonsvideoer og tjene penger på donasjoner og reklameinntekter, er ikke akkurat hokus pokus. Og når man alikevel sitter i en mørk kjeller og skriver på ymse forum så er ikke terskelen høy.

Edit: Og angående "minefelt" og "store krefter mot seg"... Folka de jobber mot kunne ikke brydd seg mindre om idioter som slenger ut vås når størsteparten av befolkningen ser det for hva det er alikevel. Når det er sagt så er det folk som har kommet i fengsel for å spre usannheter og skape unødvendig frykt.

Endret av Melonskall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
clink skrev (33 minutter siden):

Ikke vri deg unna at du er elendig til å spesifisere hva du snakker om.
Jeg linket først til Covidfilmen, så til filmen med vaksinekurvene. Hvordan kan jeg vite hvilken av dem du forsøker å kritisere?
Ja, det er lett å snakke forbi hverandre, misforstå, men jeg forsøkte å få tak i hva du mente, men det kommer stadig nye lignende diffuse påpekninger som man må gjette for å se.   Tjommis blogg åpner jeg aldri. Ferdig med den statstyrrani-elskeren.

Så nå ble dette min feil. Men uansett var poenget at (vaksine)filmen kommer med feil og villedende opplysninger. Du fikk konkrete eksempler, og nå har vi også oppklart misforståelsen med hvilken film det gjelder, så det burde ikke være så vanskelig for deg å reflektere litt over det. 

Er det greit for deg at filmskaperne kommer med feil opplysninger og presenterer det som fakta? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, clink said:

Mesling-tilfeller vs mesling-dødsfall.....!
Dødsfall var nær null fra før, som det sies, og vaksinen ser ut til å være helt unødvendig.

Ja pytt pytt, om man bare overlever så er vel resten ikke så farlig. :wallbash:
Denne mannen har levd hele livet sitt inne i en såkalt "jernlunge" fordi det ikke fantes polio-vaksiner når han var liten. Mye bedre å leve slik enn å bli vaksinert ja.

https://www.theguardian.com/society/2020/may/26/last-iron-lung-paul-alexander-polio-coronavirus

ironlung.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, Morromann said:

Men de uvaksinerte blir jo de "overlevende" ifølge din egen logikk og din egen ideologi. Du har jo insistert på at vaksinene er laget for å utrydde oss og at det er "folkemord" så ut i fra din egen logikk vil da anti-vaxxere og konspirasjonsteoretikere snart være de eneste menneskene som er igjen i verden; ja og så eliten da. Ser du ikke selv hvor selvmotsigende logikken er?

Ikke det at jeg tror du kommer til å svare meg. Du fører jo stort sett monolog og svarer ikke på selv enkle spørsmål.

Jeg kan ikke sitte her hele dagen og svare på en uendelighet av spørsmål når det uansett ikke blir hørt på hva jeg sier. Vaksinene sprer virus. De som er vaksinerte sprer disse virusene til andre. Over 90% av befolkningen i alle land er vaksinerte, så de fleste har fått virusene direkte. Disse virusene og bakteriene forårsaker MS, ME, kreft, leddgikt, fibromyalgi, ulcerøs kolitt, chrohns, IBS, trigeminal nevralgi, blærebetennelse, ørebetennelse, ehler danlos syndrom, migrene, hashimotos, etc. etc. etc. etc. Hele befolkningen har jo en kronisk lidelse snart, eller kroniske symptomer, og alt kommer fra patogenene de har spredt.

Jeg har heller aldri sagt at vaksinene skal utrydde oss. Det kunne være fint om du ikke brukte disse stråmennene hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Som jeg har sagt hele tiden, de overdriver antall innlagte med corona:

"Sygehuskapaciteten har været mindre presset end hidtil antaget, viser et notat fra Sundhedsstyrelsen.

Det skriver Berlingske.

Notatet viser, at myndighederne har overvurderet antallet af indlagte på grund af coronavirus med op til 25 procent. Det reelle antal indlagte i forhold til maksgrænsen er markant lavere end hidtil antaget, skriver avisen.

Testet for corona

Det skyldes, at alle patienter, der har været indlagt på danske sygehuse, rutinemæssigt er blevet testet for coronavirus.

Patienter, der har været indlagt efter en trafikulykke, eller fordi de skulle føde, har derfor talt med i statistikkerne, hvis de blev testet positive for coronavirus.

Dermed er patienter, der ingen symptomer havde og derfor ikke krævede behandling, blevet regnet med i opgørelsen over indlagte med coronavirus.

De har således heller ikke været indlagt på de afsnit, der var forbeholdt coronapatienter. Og de har derfor heller ikke optaget senge og presset kapaciteten."
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/notat-saar-tvivl-om-antallet-af-corona-indlagte/8484623?fbclid=IwAR0hhsM87Ooj2_NBGpH1zorKnJ51iral3Qi-pPtYtbZUQenuqGUcUfB8Uhs

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Morromann said:

Han trakk jo frem Johannes Åpenbaring i et annet innlegg så ja, det nok snakk om religiøs overbevisning her.

Han? Hva mer skal du gå ut fra om meg? Har du laget deg en hel liten historie oppi hodet om hvem jeg er og hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (28 minutter siden):

Jeg kan ikke sitte her hele dagen og svare på en uendelighet av spørsmål når det uansett ikke blir hørt på hva jeg sier. Vaksinene sprer virus. De som er vaksinerte sprer disse virusene til andre. Over 90% av befolkningen i alle land er vaksinerte, så de fleste har fått virusene direkte. Disse virusene og bakteriene forårsaker MS, ME, kreft, leddgikt, fibromyalgi, ulcerøs kolitt, chrohns, IBS, trigeminal nevralgi, blærebetennelse, ørebetennelse, ehler danlos syndrom, migrene, hashimotos, etc. etc. etc. etc. Hele befolkningen har jo en kronisk lidelse snart, eller kroniske symptomer, og alt kommer fra patogenene de har spredt.

Jeg har heller aldri sagt at vaksinene skal utrydde oss. Det kunne være fint om du ikke brukte disse stråmennene hele tiden.

Har du noen link til påstandene om at vaksinene sprer virus? Ikke Facebook-poster, takk. Link til seriøse vitenskapelige publikasjoner er det eneste jeg godtar. Du har skrevet gang på gang at vaksinene er ment for å drepe folk og påstått at folk dør i hopetall. Du har brukt ord som folkemord om det også. Dine ord.

De fleste har fått viruset tilbake? Har de det i f.eks Israel som har kommet lengst i vaksineringen i hele verden?

Hvorfor er det en uendelighet av spørsmål å svare på om DU KJENNER NOEN SOM HAR TATT VAKSINEN? Jeg har spurt flere ganger og du har aldri svart.

Men for å ta det på ditt nivå da; du sier vaksineringen skal gjøre dere som nekter til annenrangs borgere. Påstår du. Vel, er det ikke da en trøst at dere vil ta over likevel? Vi andre kommer jo bare til å få ME, MS, kreft, chrons, alt mulig eller rett og slett bare få blodpropper og aggresive covid-tilfeller. Vi vil stryke med mange av oss. Ifølge deg. Og da blir det jo mer plass til dere andre som har sett lyset da. Mens dere andre får ha fin helse og slippe å dø og bli alvorlig syke slik vi hjernevaskede sauer og zombier skal.

Ikke akkurat så atraktivt å være et "herrefolk" som kun går rundt og er kronisk syke og må regne med å falle om og dø når som helst mens "de undertrykte" går rundt friske og fine med verdens beste helse.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...