Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (11 timer siden):

Falske positive svar vil redusere behovet for å jukse. Det er vel innrømmet i seriøse artikler at det er mange falske positive svar.

Kva behov for å jukse? Ellers er jo det korrekt at falske positive svar finnes. Vi veit jo om det, akkurat fordi det er inneforstått, er transparent og blir plukket opp.

Budeia skrev (11 timer siden):

Honning og ingefær kan være virksomme, problemet er at magen fordøyer disse tingene før de egentlig når ut i kroppen. Det er derfor bedre å ta dem som tabletter eller injeksjoner. 

Tar du hvitløk for halsen, er jo det en kurant ting siden halsen er det første som hvitløken møter på. Leste om ei dame som brukte hvitløk på tærne, og utviklet brannsår av det. Kanskje bedre å smøre honning på tærne for antibiotisk virkning. Kan også stikke hull i huden med en nål, før det smøres på. Er usikker på hvor stor virkning det har å stikke et lite hull i huden. Kanskje har det ingen ekstra virkning, eller det vil virke litt mer i retning av en injeksjon. 

Du kan neppe være seriøs. Anbefaler på det sterkeste å ikkje drive med injeksjoner av honning eller ingefær.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (39 minutter siden):

Nei.

Du har helt rett, du sier ikke at all forskning som du ikke liker konklusjonen på, er fake. Men hvis jeg forstår deg rett, så sier du at all, eller i hvert fall svært mye forskning rundt covid-19 er fake. 

Og da gjenstår spørsmålet, hvorfor mener du at denne forskningen er fake, og hvordan underbygger du påstanden? Så vidt jeg kan se, har du ikke særlig mer argumenter her, enn at forskningen ikke stemmer med ditt verdensbilde - som er farlig nært det fredrik2 skriver, at du sier den er fake fordi du ikke liker konklusjonen - ikke for all forskning, men på covid-19-forskning.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Men hvis jeg forstår deg rett, så sier du at all, eller i hvert fall svært mye forskning rundt covid-19 er fake. 

Ja, jeg snakker om Covid-19. Det er doktorer som har kontaktet CDC i amerika og vaksine produsentene for å spørre om de har hele SARS-Cov2 viruset, men det har dem ikke. Den genetiske sekvensen for viruset er en data modell, og ikke basert på SARS-Cov2 som ikke finnes. Så hvordan de kan lage vaksiner for et virus som bare finnes i en data modell, kan vi lure på. Det de finner i PCR testene er ikke SARS-Cov2.

Kilder : Dr Andrew Kaufman og Dr Tom Cowan.
Det er flere enn dem som har gjort dette, men jeg husker ikke navnene i farta.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg snakker om Covid-19. Det er doktorer som har kontaktet CDC i amerika og vaksine produsentene for å spørre om de har hele SARS-Cov2 viruset, men det har dem ikke. Den genetiske sekvensen for viruset er en data modell, og ikke basert på SARS-Cov2 som ikke finnes. Så hvordan de kan lage vaksiner for et virus som bare finnes i en data modell, kan vi lure på. Det de finner i PCR testene er ikke SARS-Cov2.

Nøkkelen ligger i virus-genene

For å lage den syntetiske mRNA-delen må man først ha selve DNA-et som man skal lage arbeidskopien fra, og et enzym som både kan lese DNA-koden og deretter lage arbeidskopien.

– Dette høres avansert ut, men er en av de helt sentrale prosessene i alt liv, sier forskeren.

Så snart gen-sammensetningen til et nytt virus er kartlagt, kan vi kode de viktige delene av viruset inn i et syntetisk mRNA – som vi så tilfører kroppen i en vaksine. I dette tilfellet bruker vi det mot Covid-19.

• Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Betroz said:

Men de trenger jo ikke selve viruset for å lage vaksinene... Derav datamodell 

Lenke til kommentar

Vad är det egentligen som gör att folk är skeptiska till väldigt mycket forskning (som bara råkar gå imot deras världsbild) samtidigt som de helt okritiskt tror på annan forskning (som råkar överenstämma med deras världsbild).

I parantes sier jag väl orsaken men det är ju noe man ser hele tiden bland "skeptiker" och jag tycker det är intressant. 

Så här har vi en väldigt massa forskare som forskar på korona viruset, lagar vaksiner och medisiner etc men eftersom det finns ett fåtal leger som påstår att viruset ikke ens finns så ska man självklart bara tro på det de sier för de är ju leger. 

Blir så rart når man ibland inte har noe som helst problem att ignorera vad eksperter påstår men sen tror helt blint på vad ett fåtal andra eksperter sier.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (25 minutter siden):

Men har du hørt eller lest om noe som har lekket ut fra testlbaoratoriene om at PCR-resultater forfalskes; for selv om de "gjør som de får beskjed om" som du sier så er jo de som er utdannet i dette like skeptisk som resten av befolkningen og vil i aløler høyeste grad reagere om de får beskjed om å kjøre færre sykluser i perioder og større i andre peioder og ikke minst; reagere når de får beskjed om å kjære ekstra mange sykluser på tester av personer fra stigmatiserte minoritetsgrupper for at det skal se ut som om det er ekstra mye smitte i disse miljøene? I Norge har vi for eksmpel etterhvert fått flere med pakistansk bakgrunn som studerer og utdanner seg til medisin og biologi; garantert flere av disse som jobber i testlaboratoriene. Tror du ikke disse ville slått alarm på vegne av sitt miljø om noe slikt ble avdekket? Jeg mener; seriøst??

Det lekkes om alt mulig i våre dager; og med tanke på hvor mange hundretusener som er innvolveri i dette verden over, er det helt usannsynlig at slikt kan holdes vantett hemmelig uten at det kommer så mye som et pip. Det var langt færre som jobbet i NSA for å ta en sammenligning.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Betroz said:

Hvordan har det seg at du kan bestille noen virus til egen forskning fra CDC isåfall?

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/grows-virus-cell-culture.html

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Har du vurdert tanken på at CDC lyver for å holde på narrativet?

Jeg spør deg igjen; hvorfor er det ikke et knyst om noen varslere fra laboratoriumene om bevisst manipulering av PCR-tester. Hvor er laboratorienes Snowden? De som jobber på labben kan umulig være så dum at de ikke lukter ugler i mosen om de blir fortalt å kjøre flere sykluser på bestemte personer og i bestemte tidsperioder.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Morromann said:

Men har du hørt eller lest om noe som har lekket ut fra testlbaoratoriene om at PCR-resultater forfalskes...

Som jeg har sagt før, PCR testen kan ikke bevise smittsomme virus. Når det gjelder antall sykluser på testen, så mener jeg at dem følger det de over dem i systemet sier ja, som igjen hører på WHO.

2 hours ago, Morromann said:

I Norge har vi for eksmpel etterhvert fått flere med pakistansk bakgrunn som studerer og utdanner seg til medisin og biologi; garantert flere av disse som jobber i testlaboratoriene. Tror du ikke disse ville slått alarm på vegne av sitt miljø om noe slikt ble avdekket?

Selvfølgelig, men det forutsetter at disse vet hva dem driver med hele tiden. Mange er redde for å miste jobben osv. Media ville ha sensurert dem hvis dem la frem beviser som viser at resultater fra PCR testen ikke er til å stole på. Jeg har ikke navn på en konkret Pakistansk varsler som jobber i et laboratorium nei.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Betroz said:

Om noe hadde indikert at narrativet deres var basert på løgn, eller var løgn så hadde folk vurdert det deretter. Slik det er nå er det kun narrativet ditt som hevder at CDC farer med løgn. Narrativet ditt har ingen underbygging basert på fakta. Null & niks av troverdighet. Narrativet ditt er *kun* basert på ville påstander du har funnet på internett i diverse konspigrupper, fra tilfeldige personer.

Endret av graavik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Sorry, men det der holder ikke. Det er du som fremmer en påstand om at det offisielle narrativet er en løgn - da er det også din jobb å underbygge dette, hvis ikke står du igjen med en ubegrunnet påstand som kan avfeies uten videre om og men. Når du så i tillegg blir møtt med informasjon som tilsier at din påstand ikke stemmer, må du som et minimum kunne dokumentere hvorfor denne informasjonen er feil, mer enn å antyde uten videre begrunnelse at den er falsk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
graavik skrev (1 time siden):

Narrativet ditt er *kun* basert på ville påstander du har funnet på internett i diverse konspigrupper, fra tilfeldige personer.

Jeg støtter på ingen måte det Betroz skriver her, men han har riktignok trukket frem enkelte kilder som kommer fra hva som fremstår som fagpersoner, bla. disse doktorene Kaufmann og Cowan. Men det man så må se på, er jo hvorvidt påstandene som kommer frem i fra disse stemmer og har noen troverdighet i møtet med hva andre fagpersoner sier. Når disse legene fremmer påstander om at SARS-Cov2 ikke er påvist, burde de kunne klare å presentere noen redegjørelser for hvorfor de mener at det de store instituttene presenterer er feil. Allikevel kommer man til slutt dit, at vi snakker om informasjon som man som lekmann ikke kan ta stilling til, feks. hvorvidt metodikken med å bruke Vero-celler er presis eller ikke. Og da ender man gjerne med et sirkelargument i den ene eller andre retningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Jeg støtter på ingen måte det Betroz skriver her, men han har riktignok trukket frem enkelte kilder som kommer fra hva som fremstår som fagpersoner, bla. disse doktorene Kaufmann og Cowan. Men det man så må se på, er jo hvorvidt påstandene som kommer frem i fra disse stemmer og har noen troverdighet i møtet med hva andre fagpersoner sier. Når disse legene fremmer påstander om at SARS-Cov2 ikke er påvist, burde de kunne klare å presentere noen redegjørelser for hvorfor de mener at det de store instituttene presenterer er feil. Allikevel kommer man til slutt dit, at vi snakker om informasjon som man som lekmann ikke kan ta stilling til, feks. hvorvidt metodikken med å bruke Vero-celler er presis eller ikke. Og da ender man gjerne med et sirkelargument i den ene eller andre retningen.

Og der er jo der man til slutt ender opp med å tro. Man må tro på enten den ene eller andre siden. Derfor så kan jo konspirasjonsfolket like greit ha rett som at den andre siden har rett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...