Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

46 minutes ago, Betroz said:

Jeg mente det mer i den rettningen av at jeg mener du har skylapper på, og ville ikke sett det åpenbare som skjedde den gangen heller, hadde du levd da, for liknende krefter prøver IGJEN å forme verdenenen i rettning fascisme. Jeg burde kanskje ha brukt et annet eksempel/sammenlikning. Beklager.

Litt merkelig å mene at noen har skylapper på fordi de ønsker å basere seg på fakta, og ikke bare på tilfeldig grupper de finner på internett, men men.. Og det var også på langt nær alle som var nazister eller lot seg overbevise av nazistenes propaganda og konspirasjonsteorier under krigen.
Men vi skal ikke mindre enn svært få år tilbake før vi fikk iskalde gufs tilbake fra den tiden, da donald trump endte opp som president I USA. Han benyttet seg mye av samme strategier og spilte på samme virkemidler: konspirasjonsteorier, løgn og propaganda. Og han lyktes å overbevise mange, men på langt nær alle. Løgnene hans ble avslørt gang på gang og det amerikanske folket fikk heldigvis sparket ham fra stillingen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (2 timer siden):

Jeg ville formulert det litt annerledes : Hitler brukte propaganda til å nå sine mål. Samme hvilken diktator vi snakker om, så brukte dem mange av de samme teknikkene for å overtale folk. F.eks å kontrollere hvilken informasjon folket har tilgang til er viktig når man skal drastisk endre samfunnet. Det at media og Silicon Valley selskaper i disse dager sensurerer internett for informasjon som motsier WHO og narrativet er i samme gata som da Hitler (og andre) brente bøker før. Det neste etter sensur av internett, blir å begrense hvem som har tilgang til det, eller hvilke deler av nettet.

Men du har ikke svart på det med PCR-testen. For at teorien din skal stemme om at de kjører så mange sykluser for å få "riktig" resultat må det bety at de driver testingen VET at det foregår noe lureri og at de med vilje kjører ekstra mange sykluser på f.eks muslimske innvandrere i Europa og på svarte og latin-amerikanere i USA. Og tror du ikke at i vår tid ville det dukket opp minst EN varsler for å avsløre at det gjør nettopp det. Og du kan bare tenke deg hvilke konsekvense som ville fulgt en slik avsløring med dagens fokus på rasisme. 

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Men du har ikke svart på det med PCR-testen. For at teorien din skal stemme om at de kjører så mange sykluser for å få "riktig" resultat må det bety at de driver testingen VET at det foregår noe lureri og at de med vilje kjører ekstra mange sykluser på f.eks muslimske innvandrere i Europa og på svarte og latin-amerikanere i USA.

Selv leger/experter følger "råd" fra de over dem i systemet, og dem hører på WHO igjen. Mange leger/doktorer bare følger det dem lærte på skolen og ikke alltid stiller spørsmål til ting de får beskjed om, eller er bare redde for å miste jobben sin.

5 minutes ago, Morromann said:

Og tror du ikke at i vår tid ville det dukket opp minst EN varsler for å avsløre at det gjør nettopp det.

Når media er så kontrollert, så må en slik varsler ty til internett, noe mange folk har gjort! Men på internett finnes det bare feilinformasjon og konspirasjonsteorier ikkesant....

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Betroz said:

Når media er så kontrollert, så må en slik varsler ty til internett, noe mange folk har gjort! Men på internett finnes det bare feilinformasjon og konspirasjonsteorier ikkesant....

Men at disse tilfeldig folkene på diverse internettgrupper, som har null (faglig) integritet, kan lyve eller ha psykiske problemer, det har aldri gått opp for deg? For deg er det altså *disse* folkene som er sannhetsvitner. Ikke et samlet fagmiljø over hele verden.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Selv leger/experter følger "råd" fra de over dem i systemet, og dem hører på WHO igjen. Mange leger/doktorer bare følger det dem lærte på skolen og ikke alltid stiller spørsmål til ting de får beskjed om, eller er bare redde for å miste jobben sin.

Så du mener altså i fullt alvor at de som analyserer disse testene ikke ville stille spørsmålstegn hvis de fikk instruksjoner om å gjøre noe som er åpenbar manipulasjon av testresultatene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Så du mener altså i fullt alvor at de som analyserer disse testene ikke ville stille spørsmålstegn hvis de fikk instruksjoner om å gjøre noe som er åpenbar manipulasjon av testresultatene?

De kommer iallefall ingen vei med det.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

De kommer iallefall ingen vei med det.

Du tror virkelig ikke i vår ekstremt rasismefokuserte tid at det ikke ville vakt oppsikt om en labansatt gikk ut og fotalte at de fikk ordre om å bevisst kjørte flere sykluser på Ali enn på Gunnar fordi man ville ha tester som viste at Gunnar var negativ og Ali var positiv; i vår tid hvor så godt som alle beskyldninger om rasisme blir trodd i media til det motsatte er bevist?

Du som sikkert kjenner bedre til hva som skrives i konspisider på nettet; har det i det hele tatt vært NOEN varslere fra laboratoriene som har gått ut med at de med vilje forfalsker testresultatene?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Benbjo skrev (7 timer siden):

Jeg holder meg til Occam's razor. Selv i land der det har vært lite testing har det oppstått mange dødsfall, slik at det vil over tid være mulig å se om noen har jukset med tall både den ene og den andre veien. 

Antallet sykluser er dessuten det samme i Norge, Australia, India og i EUs  (ECDC) anbefalinger samt flere andre land. Det samme gjelder informasjonen om når PCR begynner å bli unøyaktig, etter ca. 35 sykluser. Denne informasjonen er tilgjengelig i flere medisinske publikasjoner, i tillegg til at det ikke er bare antall sykluser man ser på ved testing. Du finner mer info her.  

Når så mange laboratorier og land jobber med dette, så vil det har kommet ut informasjon om det var juks involvert. De fleste som jobber i laboratoriene har også fått opplæring innen RT-PCR lenge før koronaviruset dukket opp, slik at noen ville ha merket det om det skjedde juksing. Du finner ellers mange gode svar og forklaringer rundt dette i innleggene ovenfor. 

NABL 132 (icmr.gov.in)

Discharge criteria for confirmed COVID-19 cases (europa.eu)

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar

Skulle vara väldigt väldigt många inblandade på conspirationen för att klara att lures med PCR testen för att få det mönstret som vi ser med smitteutbrudd, samband med folk som dör (på grund av 5G, for mye youtube, fotgjengeröverganger, etc?)

Men det är ju sånt som Colberts och Ickes livrädda disipler lätt bara hoppar över. Man kan ju inte låta mästarnas ord bli besudlade av otrivelig fakta och logik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Falske positive svar vil redusere behovet for å jukse. Det er vel innrømmet i seriøse artikler at det er mange falske positive svar.

Honning og ingefær kan være virksomme, problemet er at magen fordøyer disse tingene før de egentlig når ut i kroppen. Det er derfor bedre å ta dem som tabletter eller injeksjoner. 

Tar du hvitløk for halsen, er jo det en kurant ting siden halsen er det første som hvitløken møter på. Leste om ei dame som brukte hvitløk på tærne, og utviklet brannsår av det. Kanskje bedre å smøre honning på tærne for antibiotisk virkning. Kan også stikke hull i huden med en nål, før det smøres på. Er usikker på hvor stor virkning det har å stikke et lite hull i huden. Kanskje har det ingen ekstra virkning, eller det vil virke litt mer i retning av en injeksjon. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 31a75...8fd said:

Jeg holder meg til Occam's razor. Selv i land der det har vært lite testing har det oppstått mange dødsfall, slik at det vil over tid være mulig å se om noen har jukset med tall både den ene og den andre veien. 

Antallet sykluser er dessuten det samme i Norge, Australia, India og i EUs  (ECDC) anbefalinger samt flere andre land. Det samme gjelder informasjonen om når PCR begynner å bli unøyaktig, etter ca. 35 sykluser. Denne informasjonen er tilgjengelig i flere medisinske publikasjoner, i tillegg til at det ikke er bare antall sykluser man ser på ved testing. Du finner mer info her.  

Når så mange laboratorier og land jobber med dette, så vil det har kommet ut informasjon om det var juks involvert. De fleste som jobber i laboratoriene har også fått opplæring innen RT-PCR lenge før koronaviruset dukket opp, slik at noen ville ha merket det om det skjedde juksing. Du finner ellers mange gode svar og forklaringer rundt dette i innleggene ovenfor. 

NABL 132 (icmr.gov.in)

Discharge criteria for confirmed COVID-19 cases (europa.eu)

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Djevelens advokat igjen: Hvordan vet du at disse landene ikke forfalsker dødstallene? 

Du må huske på hvor mange som eventuelt er involvert i konspirasjonen. Alle leger gjør bare som de får beskjed om. Alt man lærer på skolen er fake. Forskning er fake. Det er det som er argumentene. En elite har skapt all kunnskap og forleder millioner av folk med oppkonstruert k6nnsksp. Kun en håndfull vet sannheten. Resten gjør som de får beskjed om. 

Det hele er jo umulig å motbevise 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (59 minutter siden):

Det hele er jo umulig å motbevise 

Så er det fine, at det ikke er slik at du kan presentere en påstand og hevde at denne er sann inntil den er motbevist. Det er faktisk du selv som må bevise at det er sant først. Og kan dine motdebattanter så tvil om bevisene, holder det for å si at påstanden ikke er sann. Ref. Russell's teapot.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Benbjo said:

Alle leger gjør bare som de får beskjed om

Nei, det skrev jeg ikke og mener jeg ikke. Dette skrev jeg :

9 hours ago, Benbjo said:

Alt man lærer på skolen er fake. Forskning er fake

Nei, det mener jeg heller ikke.

Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke kommentere fordi det blir for dumt. Du tar ting jeg skriver ut av kontekst, og/eller misforstår meg med vilje.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Betroz said:

Nei, det skrev jeg ikke og mener jeg ikke. Dette skrev jeg :

Nei, det mener jeg heller ikke.

Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke kommentere fordi det blir for dumt. Du tar ting jeg skriver ut av kontekst, og/eller misforstår meg med vilje.

Det du skriver og det jeg skriver er i praksis det samme. 

Her skriver du jo at leger gjør som du får beskjed om og bare gjør som de har lært på skolen. Dine påstander medfører da at det vi lærer på skolen er feilaktig. 

Din med-konspiratoriker Hapi har jo flere ganger sagt at forskning er fake. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Benbjo said:

Det du skriver og det jeg skriver er i praksis det samme. 

Nei.

Her skriver du jo at leger gjør som du får beskjed om og bare gjør som de har lært på skolen. Dine påstander medfører da at det vi lærer på skolen er feilaktig.

Det jeg snakker om er relatert til smittsomme virus teori dem lærer på skolen. Jeg har aldri sagt at ALT dem lærer på skolen er feil. Var jeg direkte nok for deg nå, eller må jeg stave ord for ord også?

Din med-konspiratoriker Hapi har jo flere ganger sagt at forskning er fake. 

Igjen, nei jeg har ikke påstått at ALL forskning er fake. Seriøst mann du bør tenke deg mer om.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...