Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
7 hours ago, Betroz said:

Dette digitale systemet skal utvides som jeg har nevnt på før. Målet er å ha ALL viktig informasjon om oss på ett sted (digitalt), så ikke bare helse status. Det vil ta enda litt mer tid, men til slutt må du ha et slikt sertifikat for å handle også, for å logge deg på internett og mye mer.

Jeg er ingen religiøs person selv, men dette systemet ER det de kristne kaller for "Dyrets Merke" eller "The Mark of the Beast" som det står om i Bibelen.

Jepp, det er dyrets merke. Tipper man også må ha chippen for å kjøre gjennom bomstasjoner etter hvert, og at de kommer til å stenge regioner med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Men du burde også anerkjenne at grunnen til at dine påstander ikke aksepteres, er at du ikke sannsynliggjør eksistensen av denne intensjonen. For det er intensjonen du bruker som grunnlag for å spå den videre utviklingen - det er den hele din forklaringsmodell bygger på - men det er og blir en ubegrunnet påstand.

At det finnes psykopater i verden som har intensjoner om å forme verden etter deres galskap, trenger du meg til å sannsynliggjøre og forklare det? Trenger jeg virkelig å BEVISE menneskelig natur for deg? Hvilken planet lever du på da...

1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Slik ser en ekte konspirasjon ut: https://klassekampen.no/utgave/2021-04-13/venstresidens-russiske-villfarelse Merk fraværet av mircochipper, hjernehacking, folkemord vha medisiner og global plan.

:roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Betroz said:

At det finnes psykopater i verden som har intensjoner om å forme verden etter deres galskap, trenger du meg til å sannsynliggjøre og forklare det? Trenger jeg virkelig å BEVISE menneskelig natur for deg? Hvilken planet lever du på da...

Ok... Så detta bevisar alltså att de också har makt, möjlighet att göra det och gör det?

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (8 minutter siden):

Ok... Så detta bevisar alltså att de också har makt, möjlighet att göra det och gör det?

Etter å ha tenkt litt over det, er det en perfekt måte å skape et varig diktatur på, å si til folk at de lever i et demokrati. 

Her er et surt oppstøt om konspirasjonsteorier, låven på Gran og Charter-Svein. 

https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/LnRAR1/i-en-laave-paa-hadeland

Sitat

Sannhetsjegerne

Det er jødene, det er muslimene, det er Bill Gates eller Arbeiderpartiet. Noen har snakket sammen, i lukkede rom. Noen har en plan. «Alle» vet at det er noe muffens. Endelig er det noen som tør å stille spørsmål, hvordan skulle det vel gått om ingen stilte spørsmål? Bli en sannhetsjeger, du også! Sannheten er bare noen klikk unna, på YouTube-kanalen til en fyr i en annen kjellerstue.

Han foretrekker at folk ikke stiller disse spørsmålene .

Lenke til kommentar
Betroz skrev (59 minutter siden):

Nei, det var ikke det jeg sa. Din påstand er at intensjonen bak utviklingen vi ser, er at psykopater former verden etter deres galskap. Det er dette du må sannsynliggjøre; at dette er intensjonen bak utviklingen vi ser. Å tillegge meg et ståsted om at psykopater ikke eksisterer, er en stråmann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

@Hapi70At du trekker inn argumenter hentet fra religion i dette, vitner jo klart om hvor du legger lista for bevisførsel. Diskusjonen går ikke lenger fra å være som å diskutere med religiøse - det er faktisk en diskusjon med religiøse.

Det var litt av en konklusjon å trekke. Bibelen er en samling med skrifter, ikke en religion. Nå endte disse fremtidsvisjonene fra en mann som het Johannes tilfeldigvis opp blant disse skriftene, mange andre gjorde ikke det, og noen er blitt tatt ut igjen også.

Det beviser ikke at det er noen konspirasjon, men det er da interessant, er det ikke, om man til slutt må ha chip for å handle? Akkurat hva det sier vet jeg ikke, men det er helt klart for meg at det er dette det snakkes om.

Når jeg tenker meg om er det jo ondskap som står bak ifølge visjonene, og det er det jeg mener også, at ren ondskap står bak dette,  at hverken vaksinepasset, vaksinene, viruset/ene, eller chippen er en god ting, og det er pur ondskap som står bak alt sammen.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (40 minutter siden):

Det var litt av en konklusjon å trekke. Bibelen er en samling med skrifter, ikke en religion. Nå endte disse fremtidsvisjonene fra en mann som het Johannes tilfeldigvis opp blant disse skriftene, mange andre gjorde ikke det, og noen er blitt tatt ut igjen også.

Det beviser ikke at det er noen konspirasjon, men det er da interessant, er det ikke, om man til slutt må ha chip for å handle? Akkurat hva det sier vet jeg ikke, men det er helt klart for meg at det er dette det snakkes om.

Når jeg tenker meg om er det jo ondskap som står bak ifølge visjonene, og det er det jeg mener også, at ren ondskap står bak dette,  at hverken vaksinepasset, vaksinene, viruset/ene, eller chippen er en god ting, og det er pur ondskap som står bak alt sammen.

Det er ca like interessant som alle de andre som tidligere opp gjennom historien har hevdet at endetiden var nær på bakgrunn av at de har tolket hendelser i sin tid til å være i tråd med spådommene i den boken. Du er nemlig langt fra den første...

Innvendingene fra forrige gang du dro inn denne teksten i diskusjonen står fortsatt:

Hugo_Hardnuts skrev (På 30.3.2021 den 12.19):

Johannes åpenbaring ja. Totalt 18 vers, hvor man finner ett som kan vris til å stemme med ens påstand. Litt som horoskop; hvis du ramser opp en masse vage spådommer eller karakteristikker, er sannsynligheten ganske stor for at noe kan tolkes til å stemme overens med virkeligheten. Men det krever jo en ekstrem evne til å se bort fra det som ikke stemmer, bla. en snakkende, syvhodet leopard med horn og et lam med stemmen til en drage.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (21 timer siden):

Du tar feil fordi du ikke tror det dreier seg om noen konspirasjon.

Det vi ser konturene av nå er vel et  kontrollregime basert på kommunikasjons og nettverksteknologien vi er blitt så glade i.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (På 14.4.2021 den 9.05):

I land som India, der det er ekstremt krevende å få vaksinert alle, kan det fort gå 1-2 år lengre.

India har denne situasjonen sammenlignet med UK, bilde under. Hvorfor? Klinisk behandling av covid, bl.a. 'kits' med Ivermectin og doxycycline.

EyxP2DhWgAEH5pW.jpeg

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (På 13.4.2021 den 15.31):

Du tenker at snittalderen i India er mye lavere enn i "vesten" ikke har noe å si? 

Så det er en sykdom for de gamle? Trodde ikke det var akseptert her. I så fall skulle vel vern av de sårbare holde.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, amber said:

Så det er en sykdom for de gamle? Trodde ikke det var akseptert her. I så fall skulle vel vern av de sårbare holde.

Nei, men dødeligheten øker drastisk med alder. Derfor vil et land som India ha lavere IFR enn Norge f.eks

• Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, amber said:

India har denne situasjonen sammenlignet med UK, bilde under. Hvorfor? Klinisk behandling av covid, bl.a. 'kits' med Ivermectin og doxycycline.

Man kan anta de i all hovedsak har dårlig statistikk, og også noen geografiske fordeler, da spesielt mye sol, høye temperaturer og høy luftfuktighet.

Det er også et moment at jo større befolkning man ser på, jo færre ekstremverdier vil man se. Ser man f.eks på en person, og den personen dør, så er man på en million på den statistikken. Mens ser man på verdens befolkning, så har statistikken aldri vært over 2,5.

Men nå er India inne i en betydelig bølge, som trolig vil føre til høyere dødstall enn de har sett hittil. De har ca 200.000 nye (bekreftede) smittede per dag, så man kan forvente omkring 2000 døde per dag om et par uker. Det tilsvarer et nivå omkring 2 på statistikken. 

Ivermectin og Doxycycline har ingen effekt på koronavirus, utover placeboeffekten. Dette er henholdsvis medisin mot parasitter og antibiotika.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 4/14/2021 at 8:57 AM, Espen Hugaas Andersen said:

Det er naturlig å avvikle ordningen med vaksinepass med en gang alle har fått tilbud om vaksine.

Historisk sett har det vist seg at når man først har gitt styresmakter fullmakter til å utøve utvidet kontroll over sivilbefolkningen, blir det vanskelig å få rettighetene sine tilbake igjen. Absolutt makt korrumperer absolutt.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (22 timer siden):

At du ikke ser det enda er utrolig, chipen er jo allerede under utvikling. Eller det vil si, jeg tror den har fantes lenge.

Du trenger ikkje å tro. Chip har eksistert veldig lenge. Har til og med ein på katten. Har GPS på den og. Ikkje via chip, men via halsbandet. Nyttig liten sak.

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (2 minutter siden):

Historisk sett har det vist seg at når man først har gitt styresmakter fullmakter til å utøve utvidet kontroll over sivilbefolkningen, blir det vanskelig å få rettighetene sine tilbake igjen. Absolutt makt korrumperer absolutt.

Kva rettigheiter er det snakk om? 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Ivermectin og Doxycycline har ingen effekt på koronavirus, utover placeboeffekten. Dette er henholdsvis medisin mot parasitter og antibiotika.

Du vet kanskje at problemet ved virusinfeksjon ofte ikke er selve viruset? Og korrekt, de forskjellige preparatene som er i bruk har ikke effekt på viruset men symptomer i forbindelse med sykdomsforløp (som kan arte seg forskjellig i forskjellige pasientgrupper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...