Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
15 hours ago, Hapi70 said:

Det er noe jeg vil spørre om her, og dette HAR med temaet til tråden å gjøre, selv om forbindelsen ikke virker åpenbar med en gang.

1. Hvor mye blod trenger man i laboratoriet for diverse tester? Nå mener jeg rutinetester som legene tar hvis du er syk. Som stoffskiftetester, næringsinnhold, blodprosent, gentesting osv.

2. Hvor mye tar de hos legen?

Siden ingen svarte får jeg svare selv:

1. De trenger kun små dråper for å teste blod.

2. De tar gjerne hele ampuller på 10 ml pr test, så det kan bli veldig mye blod i forhold til hva de trenger.

Her er et eksempel fra en dame med POTS. Hun er altså syk, og hun tar jevnlig blodprøver. Dette er lett en halv liter: https://wheredidigetthislemon.blogspot.com/2011/02/blood-draw-adventures.html

Så kommer spørsmålet: Hvorfor gjør de dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 31a75...8fd
Hapi70 skrev (14 minutter siden):

Ærlig talt, så vi alle skal slippe å kaste bort tid og energi på dette. Har du noen form for erfaring eller utdanning innenfor laboratorievirksomhet som gjør at du kan sette deg inn i disse prinsippene? Det trenger ikke å være mer enn et kurs i grunnleggende kjemi. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Gjest 31a75...8fd skrev (8 minutter siden):

Forresten, jeg kan prøve å forklare. Trenger ikke å være så vrang heller 🙂

Noen ganger tar man litt flere blodprøver enn nødvendig, det kan skyldes at legen av en grunn bestiller for mye. Ofte handler det om sikkerhet, det kan skje uhell på laboratoriet og prøver kan slå rart ut. Det kan være både tilfeldige og systematiske feil, hvor det har skjedd feil under prosesseringen av prøvene og det blir rare resultater. Det kan også være problemer med utstyr, som igjen slår ut på resultatene. Da må de prøvene tas på nytt, og det er uheldig å måtte ringe pasienten og be dem ta prøver på nytt. Det tar mye ressurser fra alle involverte. Noen ganger fryses prøvene ned i en ekstra uke, dersom det blir behov for å gjøre flere tester eller ta dem på nytt.

Alle ampullene er forskjellige, det vil si at de forberedes på ulike måter med tanke på hvilke tester som skal tas. Det er derfor det er forskjellig farge på korkene, og forskjellig form på tubene på bildet i linken din. Glukose og kolesterol måles for eksempel etter forskjellige metodikker, og det samme gjelder andre typer prøver. Det brukes også forskjellig utstyr til forskjellige tester, noe som vil si at tubene må forberedes på ulike måter slik at de kan kalibreres riktig til testapparatene. Testapparatene kan også stille krav til utformingen på ampullene. Det er også forskjell om man skal måle noe i blodplasmaet, blodet eller en kombinasjon av disse. Da må også prøvene prepareres på forskjellige måter. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (52 minutter siden):

Siden ingen svarte får jeg svare selv:

1. De trenger kun små dråper for å teste blod.

2. De tar gjerne hele ampuller på 10 ml pr test, så det kan bli veldig mye blod i forhold til hva de trenger.

Her er et eksempel fra en dame med POTS. Hun er altså syk, og hun tar jevnlig blodprøver. Dette er lett en halv liter: https://wheredidigetthislemon.blogspot.com/2011/02/blood-draw-adventures.html

Det er ca 2dl, hver test tar ca 8,5ml. Evt opp mot 2,5dl. Ikke kjempemye.
Hva de trenger blod til varierer jo, også i mengde, de kan ta flere tester pr ampull, man må rett og slett undersøke hver enkelt test for å finne svaret på nøyaktig hvor mye blod de trenger.

Men de tar samme mengde blod i hvert glass for at det gjerne skal sentrifugeres i en maskin og da trengs det ca like mye vekt og dermed like mye blod i hvert glass. Om ikke vil sentrifugen gå ujevnt, jeg antar dette kan påvirke resultatet.

120290261-blood-centrifuge-machine-with-

Alt hva man snakker om når man tar blodprøver hos legen :)

Men jeg antar at i stedet for å regne ut nøyaktig hvor mange ml man trenger pr test og pr undersøkelse og så etterpå finregne på mengden pr tube så finregne mengden for sentrifugen for å få vekt til å gå opp, så tar de heller samme mengde  i alle tuber av samme type.
Jeg antar noen tester trenger samme mengde, mens andre kan ha andre mengder, men det enkleste for alle er jo at alle tuber uansett fylles likt. Det er også undertrykk i tubene slik at de trekker så mye blod de skal, dette er i ikke noe som kan finjusteres etter behov av sykepleieren.
Blod, med mindre man har blodmangel, er det ikke noe fare å ta for mye av, kroppen lager nytt :)

De tar ca det dobbelte av det de tok av henne under en vanlig bloddonasjon.

Ser heller ikke relevansen ift. tråden.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes ingen rasjonell grunn til at man tar MYE mer blod enn det man bruker. Man kan bruke under halvparten så store glass f.ex., det finnes ingen prøver der man bruker hele 10 ml i en test. Og uansett bruker man kun dråper, aldri hele glass. Syke mennesker skal heller ikke tappes for så mye som en halv liter, det er galskap. Noen som er syk skal ikke sjangle ut av legekontoret etterpå. Heller ikke noen som er gravid.

Å ta for mye blod for ofte blir man bare dårligere av. Og dess dårligere noen er, dess mer blod tar de. Tenk hvor mye blod dette blir i året fra alle legekontorene. Og alt kastes, hvorfor?

Men man vet jo heller ikke hva som skjer med blodet. Kanskje det kastes, kanskje det selges, kanskje det brukes til testing som ikke har noe med pasienten å gjøre. Det er nemlig nå laboratoriets blod, og de kan gjøre hva de vil med det.

Dette med blodet er bare én av de tingene som ikke henger på greip i systemet. 

«However, not all blood or tissue removed from us is thrown out. Some of the bio-material is saved, then stored, donated, bought or sold, and used for research.»

https://www.verywellhealth.com/blood-organ-tissue-specimens-2614835

Relevansen til tråden et at dette er en praksis som er potensielt risikabel for pasienten som er syk, og det har ingen mening. Med mindre det faktisk har en mening, at noen ønsker at folk skal bli dårligere, og blodet går til hemmelige eksperimenter der f.ex. man utvikler virus, f.ex. koronavirus? 

Og så har vi det at folk kommer til å bli så syke av disse vaksinene nå. Vi ser bare begynnelsen i nyhetene og i bivirkningsgruppene på Facebook. De kommer til å ramle inn på legekontorene med alle slags uforklarlige symptomer fremover, og det kommer til å bli tatt prøver som aldri før. Noe som kommer til å gjøre syke folk enda sykere selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Hapi70 skrev (16 minutter siden):

Dette er ikke relevant for tråden. Dette er heller ikke Quora, så du får lage en egen tråd et annet sted. 

Du burde oppsøke hjelp, jeg mener ikke dette på noen vond måte. Dette er langt utenfor det som er normalt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
16 minutes ago, aklla said:

Men hvordan er blodprøver direkte knyttet til covid, som denne tråden handler om?
Ønsker du diskutere blodprøver og evt temaer knyttet til det så ta det gjerne i en egen tråd.

Det jeg forsøker å si er at det er en gruppe mennesker bak det vi kjenner som medisin, som bare vil at vi skal bli sykere. Det å ta mange ganger så mye blod enn det som trengs, fra svært syke mennesker er bare en måte å gjøre det på. Systemet er pill råttentt, vaksiner er en del av det, spredning av virus er en del av det, medisiner med massive bivirkninger er en del av det. Alt er satt opp slik at vi skal bli sykere, det er det jeg forsøker å si.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 minutter siden):

Det jeg forsøker å si er at det er en gruppe mennesker bak det vi kjenner som medisin, som bare vil at vi skal bli sykere. Det å ta mange ganger så mye blod enn det som trengs, fra svært syke mennesker er bare en måte å gjøre det på. Systemet er pill råttentt, vaksiner er en del av det, spredning av virus er en del av det, medisiner med massive bivirkninger er en del av det. Alt er satt opp slik at vi skal bli sykere, det er det jeg forsøker å si.

Hjelpe meg....

....tror ikke det har noen hensikt å diskutere det her. Blir som å diskutere med religiøse som er overbeviste i sin tro. Vitenskap er løgn og Bibelen er sann. Vitenskap er egentlig bare en konspirasjon mot Bibelen og troen og for å villede de troende. Nemlig.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (24 minutter siden):

Oi. Bruken av blodigler i middelalderen er hardt kritisert, men tviler på at de tok like mye blod som dette. 

Det er store likheter mellom middelalderens "leger" og vår tids konspirasjonsteoretikere. Begge foreskrev tvilsomme "medisiner" som kur mot sykdommer for eksempel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Angående studierna på ovaksinerade vs vaksinerade barn. 

Den jag läste jämförde hur ofta barn kom till legen med diverse symtomer och fick en diagnos. 

Man kan ju lure på hur stor del av av effekten de hittade som berodde på att anti-vaks föräldrarna ikke tog med barnen till legen. 

Nu ser vi hur folk med stor sannolikhet dör av korona utan att de smittede ens går till legen och jag tvivlar på att Hapi70 går till legen så ofta med tanke på övertygelsen om att de försöker drepe patienterna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (30 minutter siden):

Nu ser vi hur folk med stor sannolikhet dör av korona utan att de smittede ens går till legen och jag tvivlar på att Hapi70 går till legen så ofta med tanke på övertygelsen om att de försöker drepe patienterna.

Vi så jo det samme tragiske utfallet med to coronadøde på Hadeland som ikke gikk til lege antagelig fordi de var overbevist om at helsevesenet ville ta livet av dem. Konspirasjonsfantasier tar liv og er ikke så moromt egentlig. Det er dypt tragisk og farlig at folk tror på slike teorier.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Det har du jo gjentatt ganske mange ganger nå, uten at vi er noe nærmere at du har klart å sannsynliggjøre eller underbygge dette her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det virker som helsevesenet ikke tror det kan være mørketall (unnskyld til de eventuelle innvandrere som eventuelt føler seg støtt av ordet mørketall). 

Vil protestere på vegne av de avdøde personer som i levende live var sterke motstandere av testing, og så blir de testet som avdøde. Dette er manglende respekt for deres standpunkt. 

https://pics.me.me/when-he-steals-your-heart-32506061.png

Lenke til kommentar
Budeia skrev (8 minutter siden):

(unnskyld til de eventuelle innvandrere som eventuelt føler seg støtt av ordet mørketall). 

Det finnes mørkhudete som er født og oppvokst i Norge også veit du. Ikkje kun innvandrere.

Budeia skrev (8 minutter siden):

Vil protestere på vegne av de avdøde personer som i levende live var sterke motstandere av testing, og så blir de testet som avdøde. Dette er manglende respekt for deres standpunkt. 

Sjøl om det er dei etterlatte som har spurt om obduksjon?

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (20 minutter siden):

Man tester jo også i respekt for de gjennlevende han har vært i kontakt med, en slik test kan redde liv..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (57 minutter siden):

Siden personligheten forsvinner når en person dør så mener jeg avdøde ikke har så mye den skulle ha sagt lengre, protestere mot eller respektere synspunkter og sånt. Når folk dør så er det de etterlatte som trenger respekt og forståelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...