Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

54 minutes ago, Skrekkugle said:

Får nesten håpe på at denne fyren hang med folk som skal på tinnfoliedemo i morgen og at det deles ut plenty med klemmer så folk får smake litt på det. Håper selvfølgelig det går for seg uten ytterligere dødsfall, men unner disse virkelighetsfornekterne et par måneder med tap av smak og luktesans så skjønner de kanskje greia (neppe).

Jeg bryr meg ikke  en døyt om slike folk blir smittet, men det jeg bryr meg om er at de da vil utgjøre en fare for resten av samfunnet og for folk som ikke tilhører deres koko-verden. For hver person som blir smittet øker også faren for at viruset kan mutere til noe som vaksinen ikke er effektivt mot, eller som er enda mer smittsomt, og så har man hele kjøret gående igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (4 minutter siden):

Ser at mediene har plukket det opp i større grad nå, og går ut med navn. Avdøde er Hans Kristian Gaarder, kjent som redaktør for "Nyhetsspeilet".

https://www.nettavisen.no/nyheter/en-av-norges-fremste-konspirasjonsteoretikere-testet-positivt-for-korona-etter-sin-dod-mange-skal-ha-deltatt-pa-hans-siste-arrangement-pa-hadeland/s/12-95-3424112046

Det har vel vært kjent i over et halvt døgn allerede?

Lenke til kommentar

Dere har beskyldt meg og mine "meningsfeller" for å ikke være villig eller åpen for å endre standpunkt, men dere er skyldige i det samme selv. Dere er like sterke i deres "overbevisninger" selv og den tilliten dere har til godtatte kilder.

Lenke til kommentar
Gjest 085ca...f44
Betroz skrev (12 minutter siden):

Dere har beskyldt meg og mine "meningsfeller" for å ikke være villig eller åpen for å endre standpunkt, men dere er skyldige i det samme selv. Dere er like sterke i deres "overbevisninger" selv og den tilliten dere har til godtatte kilder.

At folk beskylder deg for å være en gjøk eller noe annet når du fornekter en trussel mot folkehelsa, samfunnet og livene til folk må du nesten bare akseptere når du sprer så alternative holdninger på internett, som i verste fall kan bidra til alvorlig sykdom, tiltak som går utover folk eller død.

Anonymous poster hash: 085ca...f44

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 085ca...f44 said:

At folk beskylder deg for å være en gjøk eller noe annet når du fornekter en trussel mot folkehelsa, samfunnet og livene til folk må du nesten bare akseptere når du sprer så alternative holdninger på internett, som i verste fall kan bidra til alvorlig sykdom, tiltak som går utover folk eller død.

Anonymous poster hash: 085ca...f44

Forutsatt at ditt standpunkt er rett....

Lenke til kommentar

Jeg nekter ikke for at mennesker blir syke og dør. Min påstand er at det ikke er et nytt virus som er årsaken. Jeg påstår også at de trikser med tallene og dødsårsakene, at dem skriver Covid-19 der det ikke var det.

Edit : Samt at PCR testen er håpløs å bruke for å bevise noe virus smitte.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Betroz said:

Jeg nekter ikke for at mennesker blir syke og dør. Min påstand er at det ikke er et nytt virus som er årsaken. Jeg påstår også at de trikser med tallene og dødsårsakene, at dem skriver Covid-19 der det ikke var det.

Edit : Samt at PCR testen er håpløs å bruke for å bevise noe virus smitte.

1. Beviselig feil

2. Dette krever bevis

3. Beviselig feil

• Liker 6
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Hvorfor spiller det egentlig noen rolle om det skulle være et nytt virus eller ikke?

Hvis det viser seg at Covid bare er en mer smittsom mutasjon av vanlig influensa, med ca 0.3% sjangse for å dø for de under 70 år, så er det viktig jo! Kanskje noen av smittevern tiltakene er bra, men IKKE nedstengning av samfunnet og IKKE det å presse HELE Jordens befolkning til å ta disse eksperimentelle "vaksinene"!

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

Hvis det viser seg at Covid bare er en mer smittsom mutasjon av vanlig influensa, med ca 0.3% sjangse for å dø for de under 70 år, så er det viktig jo! Kanskje noen av smittevern tiltakene er bra, men IKKE nedstengning av samfunnet og IKKE det å presse HELE Jordens befolkning til å ta disse eksperimentelle "vaksinene"!

Om det skulle ha blitt forårsaket av et influensavirus så ville det i så fall være et ganske stygt influenasvirus. Uten smittetiltak ville situasjonen raskt bli som i f.eks Brasil, der folk dør utenfor dørene til sykehusene fordi de ikke klarer presse inn flere folk i gangene av sykehuset.

Åpenbart ville nedstengningen av samfunnet fortsatt være helt riktig, og vaksinering være essensielt.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg ser få antydninger til hysteri. Jeg ser en relativt balansert avveining mellom smitte og å ha minst mulig tiltak. Så klart, det er ikke alltid slik at tiltakene er helt riktig for situasjonen et gitt sted, men sånn blir det når tiltakene avgjøres av politikere på forskjellige nivåer.

Men når det gjelder spørsmålet om Covid-19 forårsakes av et influensavirus - jeg hadde personlig blitt overlykkelig om det var snakk om et influensavirus. Influensa er kanskje det viruset som det er gjort mest forskning på, og som man kjenner svært godt. Da hadde vi ikke måttet vente i et år på vaksine, bare noen måneder. Og vaksinene for influensa kjenner man svært godt bivirkningene til. Når det ikke er influensa må man i stedet ta mer eksperimentelle vaksiner som kan ha ukjente bivirkninger.

Men desverre var det ikke et influensavirus. Det var et koronavirus.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Forutsatt at ditt standpunkt er rett....

Har du gjort nåke spesifikt annet enn å sitte på nettet for å finne ut om riktig standpunkt? Har du familie, venner du kan snakke med, som har opplevd viruset?

Tenker om heile verdenen har laget eit teaterstykke, som dverger månelandingen, ville du vært svært ivrig til å reise rundt og dokumentert dette. 

(Eg anbefaler deg ikkje å reise, då det er ein pandemi, og Helsedirektoratet har strenge regler på reise)

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (21 minutter siden):

Rasjonell frykt kan være en god ting, men det jeg ser med Covid er hysteri.

Langt fra hysteri. I min kommune har det vært veldig lite smitte. Var eit utbrudd relatert til arbeidsinnvandring litt tilbake i tid. Folk var rasjonelle, og behandlet dette utbruddet med ro og nødvendige tiltak. Idag har vi ikkje smitte.

Din tankegang derimot, har ført til oppblomstringer i tettbygde strøk. Folk driter i tiltakene, og folk dør.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes ingen Covid-19. 

Ikke på noe tidspunkt har viruset vært isolert. 

Folk som dør under dette falske viruset går inn i Covid-19 statistikken. 

Hadde dette vært et farlig smittsomt virus, ville hverken vaksine eller noe annet ha hjulpet, og vi ville vært døde nå. 

Dette er verdens største bedrageri. 

Bare tenk: du bruker munnbind ute, da er Covid-19 der. Så skal du spise og drikke og må ta av munnbindet. Har da plutselig Covid-19 forsvunnet? 

60 årsdagen til Erna: mye folk. 

Bernt Høie vil ikke ta vaksinen dersom den ikke er sikker. 

Regjeringen vet at Covid-19 ikke eksisterer! 

Lenke til kommentar
Serina skrev (3 minutter siden):

Det finnes ingen Covid-19. 

Ikke på noe tidspunkt har viruset vært isolert. 

Folk som dør under dette falske viruset går inn i Covid-19 statistikken. 

Hadde dette vært et farlig smittsomt virus, ville hverken vaksine eller noe annet ha hjulpet, og vi ville vært døde nå. 

Dette er verdens største bedrageri. 

Bare tenk: du bruker munnbind ute, da er Covid-19 der. Så skal du spise og drikke og må ta av munnbindet. Har da plutselig Covid-19 forsvunnet? 

60 årsdagen til Erna: mye folk. 

Bernt Høie vil ikke ta vaksinen dersom den ikke er sikker. 

Regjeringen vet at Covid-19 ikke eksisterer! 

Du verden....

8ffcce58e3a83e1f8a576d427066239c.jpg

Er du sikker på at ikke Erna og Bent Høie er øglemennesker fra det ytre rom også LOLROFLMFAO......

• Liker 6
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Morromann said:

Er du sikker på at ikke Erna og Bent Høie er øglemennesker fra det ytre rom også LOLROFLMFAO......

Du vet, slike kommentarer forteller mer om deg enn hun du svarte.

Endret av Betroz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...