Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intressant hur huden följer med nålen ut trots att nålen alltså ikke var i armen. 

Så om jag förstår rätt så ska man alltså stoppa in sprutan i armen, helt släppa spruten når man skiftar grepp så den hänger lös och absolut ikke bruke vänster handen för att hålla spruten?

Man kan sikkert sätta en vaksine med bara en hånd men jag tycker det som görs i videon ser väldigt naturligt och bra ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
ilalo skrev (30 minutter siden):

Skjønner, jeg bare postet video som sagt
så får folk ta det som de selv vil 

mener folk det ikke er noe rart der så respekterer man det så klart :) 

Jeg synes det er rarere at man henger seg opp i slike ting som den videoen for å prøve å få frem at noe ikke stemmer. Som @ok67er inne på, så ville det jo være merkelig hvis man på den ene siden er så utspekulert at man klarer å lure hele verden, men samtidig er så dum at man ikke klarer å fake en vaksinasjon foran åpent kamera.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Her er en artikkel som debunker kilden din: https://sciencebasedmedicine.org/wrong-about-polio-a-review-of-suzanne-humphries-md-and-roman-bystrianyks-dissolving-illusions-part-1-the-long-version/

Jeg kunne også godt tenke meg å se de kildene dine på at uvaksinerte er friskere enn vaksinerte.

Grafene er så ekte som du får dem. Om du bestrider det må du nesten komme med andre grafer. Det at du nekter å forholde deg til de grafene er bare ren fornektelse. Vaksiner reduserte aldri dødelighet.

Det finnes flere undersøkelser som viser at uvaksinerte er friskere enn vaksinerte. Jeg har postet dem før og kan poste dem igjen. Jeg inkluderer flere etter som jeg finner dem: 

https://nationalvanguard.org/2020/12/ten-year-study-unvaccinated-children-far-healthier-than-their-vaccinated-peers/

https://www.prnewswire.com/news-releases/new-research-study-of-vaccinated-and-unvaccinated-children-in-three-us-medical-practices-301068630.html

https://drjockers.com/vaccinated-versus-unvaccinated-review-of-a-2017-study/

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ift. grafen med dødelighet. Ja, legevitenskapen går fremover og vi redder stadig flere. Men er vi virkelig der at "så lenge man ikke dør er alt OK"? Ser vi helt bort fra at en del av de som ble smittet av f.eks. meslinger fikk hjernehinnebetennelse og hjerneskade? 

Om vi ser på antall tilfeller av f.eks. meslinger ...

Vaksine-2.gif.69aa6931938e11e546f4d4c4014164ef.gif

Antall tilfeller stupte. Med det også stupte også innleggelser for alvorlig forløp, senskader og de få dødsfallene som fortsatt skjedde i nyere tid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Grafene er så ekte som du får dem. Om du bestrider det må du nesten komme med andre grafer. Det at du nekter å forholde deg til de grafene er bare ren fornektelse. Vaksiner reduserte aldri dødelighet.

Det finnes flere undersøkelser som viser at uvaksinerte er friskere enn vaksinerte. Jeg har postet dem før og kan poste dem igjen. Jeg inkluderer flere etter som jeg finner dem: 

https://nationalvanguard.org/2020/12/ten-year-study-unvaccinated-children-far-healthier-than-their-vaccinated-peers/

https://www.prnewswire.com/news-releases/new-research-study-of-vaccinated-and-unvaccinated-children-in-three-us-medical-practices-301068630.html

https://drjockers.com/vaccinated-versus-unvaccinated-review-of-a-2017-study/

Jeg postet en link tidligere til en artikkel som går igjennom boken som grafen din er hentet fra.

OK, jeg hadde ikke fått med meg når du postet de tidligere.

Nå er ikke det du linker til selve studiene, men går du inn og leser disse, ser du at artiklene dine kommer med en del suspekte påstander. Studiene er for det første tydelige på at de er for små til å være noe annet enn preliminære undersøkelser ("further studies is needed...etc"). Og for det andre er de tydelige på at det er noen åpenbare feilkilder, herunder betydelige demografiske forskjeller. Avslutningsvis ser man at sykdomsfrekvensen i gruppene de har undersøkt avviker vesentlig fra de generelle tallene i USA i utgangspunktet, noe som også tyder på en feilkilde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En kjent figur i alternativmiljøet er død, det ble påvist covid-19 i kroppen. Om vedkommende døde "av" eller "med" skal jeg ikke begi meg utpå. Men hvertfall så hadde personen et privat arrangement nylig, og kommunen prøver å drive smittesporing. Ikke så lett når du har med anti-covid, anti-vaksine, anti-alt folk å gjøre... 

https://www.ringblad.no/jevnaker?p=lc-1455206-9100-ringerikesblad

170848764_4048104721919798_1752425498916877832_n.thumb.png.192c463c0e9452e902b62fada3879fcb.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Avslutningsvis ser man at sykdomsfrekvensen i gruppene de har undersøkt avviker vesentlig fra de generelle tallene i USA i utgangspunktet, noe som også tyder på en feilkilde.

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Hva mener du med det?

At mye tyder på at utvalget i studiene ikke er representative. Utfordringen med denne typen forsking er at man prøver å finne ut hva som gjelder for store grupper mennesker basert på hva man finner hos et fåtall individer som man undersøker (utvalget). Men hvordan kan du vite at det du ser gjelder for hele befolkningen? Ved å gå inn å se på i hvilken grad utvalget ditt samsvarer med resten av befolkningen. Få ulikheter, tilsier større sannsynlighet for at utvalget er representativt. Men her fant man altså at frekvensen i ulike sykdommer i hele utvalget - ikke kun de uvaksinerte - avvek vesentlig fra normalen i befolkningen. Det tyder på at det er noen andre variabler man ikke har kontroll på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (10 timer siden):

En kjent figur i alternativmiljøet er død, det ble påvist covid-19 i kroppen. Om vedkommende døde "av" eller "med" skal jeg ikke begi meg utpå. Men hvertfall så hadde personen et privat arrangement nylig, og kommunen prøver å drive smittesporing. Ikke så lett når du har med anti-covid, anti-vaksine, anti-alt folk å gjøre... 

https://www.ringblad.no/jevnaker?p=lc-1455206-9100-ringerikesblad

170848764_4048104721919798_1752425498916877832_n.thumb.png.192c463c0e9452e902b62fada3879fcb.png

Det er jo uansett alltid trist når noen går vekk alt for tidlig og altfor unødig av viruset.

Jeg antar at de i konspirasjonsmiljøet har sine vanvittige teorier om hvorfor vedkommende er død da, slik er det alltid. "Han hadde ikke corona, de med makta lyver osv; for corona finnes ikke" etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Morromann said:

Jeg antar at de i konspirasjonsmiljøet har sine vanvittige teorier om hvorfor vedkommende er død da, slik er det alltid. "Han hadde ikke corona, de med makta lyver osv; for corona finnes ikke" etc.

Jeg vet at dere i Covid sekta tenker sånn :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Får nesten håpe på at denne fyren hang med folk som skal på tinnfoliedemo i morgen og at det deles ut plenty med klemmer så folk får smake litt på det. Håper selvfølgelig det går for seg uten ytterligere dødsfall, men unner disse virkelighetsfornekterne et par måneder med tap av smak og luktesans så skjønner de kanskje greia (neppe).

Edit: Et par øl for mye. Beklager denne. Ser at kommentaren kan bidra til polarisering!

Endret av Skrekkugle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Skrekkugle said:

Får nesten håpe på at denne fyren hang med folk som skal på tinnfoliedemo i morgen og at det deles ut plenty med klemmer så folk får smake litt på det. Håper selvfølgelig det går for seg uten ytterligere dødsfall, men unner disse virkelighetsfornekterne et par måneder med tap av smak og luktesans så skjønner de kanskje greia (neppe).

Akkurat som jeg har null sympati hvis dere som skal ta vaksinen får alvorlige bivirkninger av den. Like teit tankegang begge veier! Polarisering/splittelse av samfunnet, og jeg vet hvem det gangner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (59 minutter siden):

Gjett om. Forklaringene spriker i alle retninger, noen mener at 5G strålingen i området burde undersøkes grundig, andre er inne på tanken om at han visste for mye og nå antakelig er drept ... 🙄

Men som sagt, jeg har ikke sett det har stått noe sted at han døde AV covid. For alt jeg vet kan han ha hatt et mildt forløp og tilfeldigvis fått hjerneblødning. 

Trasig uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (30 minutter siden):

Betroz skrev (8 minutter siden):

Akkurat som jeg har null sympati hvis dere som skal ta vaksinen får alvorlige bivirkninger av den. Like teit tankegang begge veier! Polarisering/splittelse av samfunnet...

Akkurat her er jeg for en gang skyld enig med Betroz. Dette bidrar ikke til annet en polarisering. Og er det noe vi ikke trenger mer av - uavhengig av ståsted - så er det nettopp det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
:utakt skrev (19 minutter siden):

Gjett om. Forklaringene spriker i alle retninger, noen mener at 5G strålingen i området burde undersøkes grundig, andre er inne på tanken om at han visste for mye og nå antakelig er drept ... 🙄

Men som sagt, jeg har ikke sett det har stått noe sted at han døde AV covid. For alt jeg vet kan han ha hatt et mildt forløp og tilfeldigvis fått hjerneblødning. 

Trasig uansett. 

Var inne på Nyhetsspeilet(som jeg IKKE kommer til å linke til)og jepp, de er i full fornektelse. Han døde selvfølgelig ikke av corona, kun løgn fra eliten. Så at de som henger på dette alt-virkelighets-nettstedet endrer oppfatning, nei det er nok å håpe på for mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (44 minutter siden):

Det er helt sikkert; 100% at folk fra dette miljøet skal på demonstrasjonen på lørdag. Flere av dem er nok pålagt karantene nå men kjenner jeg slike rett driter de selvfølgelig i slikt; karantene er jo diktatur må vite. Så Karen Jaquesson og resten av konspi-Norge møter opp foran Stortinget i morgen som vanlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ser at mediene har plukket det opp i større grad nå, og går ut med navn. Avdøde er Hans Kristian Gaarder, kjent som redaktør for "Nyhetsspeilet".

https://www.nettavisen.no/nyheter/en-av-norges-fremste-konspirasjonsteoretikere-testet-positivt-for-korona-etter-sin-dod-mange-skal-ha-deltatt-pa-hans-siste-arrangement-pa-hadeland/s/12-95-3424112046

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...