Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, :utakt said:

Hva skal du gjøre når eliten har fått gjennom den nye verdensordenen? Innfinner du deg med tingenes tilstand? Væpnet revolusjon? Selvmord? 

Det beste er å ikke samarbeide. La oss håpe at vi kan stoppe det. Det kan skje ting som de ikke har forutsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Betroz said:

Det beste er å ikke samarbeide. La oss håpe at vi kan stoppe det. Det kan skje ting som de ikke har forutsett.

Hur kan du veta hvis det sker? Nu verkar det ju som precis allt som skjer och kan skje visar på denna konspirationen för dig medan vi andra redan tycker att konspirationen redan verkar ha väldigt stora problem.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (På 5.4.2021 den 18.13):

Han hevder at viruset har en dødelighet på rundt 1/1000. Det er beviselig feil. I så fall har vi hatt 6-700.000 smittede i Norge. Som er beviselig feil. 

Evt.: om 0,1% dødelighet er riktig så har 27 millioner tsjekkere vært smittet... I et land med 10 millioner innbyggere. :)

Teorien om 0,1% dødelighet kunne brukes i starten av pandemien. Å bruke den nå, med langt mer data, er ganske pinlig. 

Endret av knipsolini
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (3 timer siden):

Konspirasjonsfolket begynner å få mye rett:

* Innføring av vaksinasjonspass for å gjøre ting i samfunnet
* Flytter på målstengene hele tiden. Nå er det snakk om senvåren 2022 før det gjenåpnes helt. 
* Varsler ny bølge til høsten etter at alle er vaksinert

Med så mange spådommer, er man vel nødt til å treffe noen ganger. Litt som horoskop...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (5 timer siden):

Konspirasjonsfolket begynner å få mye rett:

* Innføring av vaksinasjonspass for å gjøre ting i samfunnet
* Flytter på målstengene hele tiden. Nå er det snakk om senvåren 2022 før det gjenåpnes helt. 
* Varsler ny bølge til høsten etter at alle er vaksinert

Nei dei er ikkje i nærheiten av å begynne å få rett. Det at samfunnet letter på tiltakene for dei som er vaksinerte, har ikkje vært nødvendig å spå. Folk har vært inn og ut av karantene siden tidlig 2020, og det at folk som har fått vaksine kan slippe dette, er heilt forutsigbart. Samt at "pass" eller "ein lapp fra legen" om ein vil, er ein kurant måte å vise til sin vaksinasjon.

Det at vi ikkje heilt veit kortid samfunnet blir fullt gjenåpnet, er heller ingen profeti. Det er ein selvfølge, ut ifra kor uforutsigbart dette viruset er, og kor uforutsigbart samfunnet er og blir etter ein så stor pandemi. Dette gjelder selvfølgelig også ein ny bølge til høsten.

Der konspirasjonsteoretikerne tar på seg tinfolie hatten, eller spinner sine ville fantasier, er at dei tillegger all denne "fantastiske spådommen", som egentlig har vært heilt forutsigbart, som ein ondskapsfull plan, igangsett av staten, globalister, for å implantere "chip" i huden, og manipulere mennesker. Dette henger ikkje på greip.

Det er heilt logiske og rasjonelle grunner for at vaksinasjonspass gis ut til vaksinerte under ein pandemi. Og det er heilt logisk og rasjonelt at "målstengene" i henhold til full gjenåpning flyttes i takt med smittetallene.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Haha artig å se utviklingen i denne tråden. Nå når 'konspirasjonsteoretikerne' får rett så var det jo ikke noe problem å se at dette kom til å skje i det hele tatt! Mens før var det noe som aldri kom til å skje, i alle fall ikke i Norge! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 minutes ago, aklla said:

Er det veldig mange som har påstått at vaksinasjonspass i en mellomfase har vært uaktuelt eller utenkelig?

I en mellomfase? Det blir ikke noen mellomfase nei, det blir permanent om de får det som de vil. 

Lenke til kommentar

@Hapi70Tja, all den gang premisset dere setter et at tiltak = bevis for en konspirasjon, så "får dere rett". Men så er ikke jeg enig i det premisset. Problemet deres er at argumentasjonsrekkene dere setter opp og kildegrunnlaget kan forklare "alt", noe som også betyr at det ikke kan forklare noenting. Eksempelvis med din påstand om at vaksiner forårsaker kroniske sykdom, fordi du viser til en korrelerende økning i dette til økt vaksinering. Ut fra samme argumentasjon og bevisgrunnlag kan jeg bevise at vaksiner faktisk gir høyere IQ. Men ville du akseptert dette? Jeg gjetter på at svaret er nei.

@akllaVel, det var en diskusjon hvor konspi-siden her hevdet at det var planen, hvor svaret var at det foreløpig ikke var noe som tydet på at det var noe vi ville se her til lands ut fra hva FHI og regjeringen så langt hadde sagt. Så får den enkelte bedømme om dette er et bevis for at Bill Gates er ute etter å gjøre oss alle til roboter eller ta livet av oss.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 4/7/2021 at 5:11 PM, Hugo_Hardnuts said:

@akllaVel, det var en diskusjon hvor konspi-siden her hevdet at det var planen, hvor svaret var at det foreløpig ikke var noe som tydet på at det var noe vi ville se her til lands ut fra hva FHI og regjeringen så langt hadde sagt.

Det er planen og det er derfor det skjer. Jeg visste det kom til å skje uansett hva disse løgnerne sier. For nordmenn er et lydig folk og de ryggradsløse lederne våre gjør som de blir fortalt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er ett langt skritt fra vaksinasjonspass i en overgangsfase og at bill gates skal drepe alle nesten på jorden..

Vaksinasjonsbevis har vi jo hatt i ganske lenge, enkelte land krever jo visse vaksiner før man får komme inn, så det er jo ikke akkurat ett nytt konsept. Men tipper vaksinasjonspass for covid er en glemt sak om ett års tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Allerede for flere år siden var flere partier for tvangsvaksinasjon - mot meslinger! Dette har vært en økende trend, bare fordi det ligger en agenda bak det. Meslinger er ingen trussel mot folkehelsa, dødsfallene var gått bratt nedover og var nesten null da de begynte å vaksinere mot det. Det finnes null behov for noe tvangsvaksinering selv om man skulle tro på vaksinasjon, men dette ville altså blant annet AP ha, fordi det er planen.

Så covid er ikke den siste vaksinen som blir obligatorisk heller, de andre kommer etter, fordi det er planlagt allerede.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 minutes ago, aklla said:

Det er ett langt skritt fra vaksinasjonspass i en overgangsfase og at bill gates skal drepe alle nesten på jorden..

Vaksinasjonsbevis har vi jo hatt i ganske lenge, enkelte land krever jo visse vaksiner før man får komme inn, så det er jo ikke akkurat ett nytt konsept. Men tipper vaksinasjonspass for covid er en glemt sak om ett års tid.

Jeg ØNSKER at du har rett. Men dette er nok bare begynnelsen dessverre.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (34 minutter siden):

Haha artig å se utviklingen i denne tråden. Nå når 'konspirasjonsteoretikerne' får rett så var det jo ikke noe problem å se at dette kom til å skje i det hele tatt! Mens før var det noe som aldri kom til å skje, i alle fall ikke i Norge! :)

Du tilsynelatende henviser til mitt innlegg. Kva som ikkje kom til å skje i norge, og svar meg personlig om du har nåken innvendinger. Då forventer eg at du viser til kor eg har skrevet at x aldri kommer til å skje i Norge...

Venter ikkje akkurat i spenning her...

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 minutter siden):

Meslinger er ingen trussel mot folkehelsa, dødsfallene var gått bratt nedover og var nesten null da de begynte å vaksinere mot det

Sitat

De siste 15 årene før vaksine mot meslinger ble tatt i bruk i Norge, ble det årlig meldt om 20 000-30 000 tilfeller av sykdommen, 20-30 tilfeller av alvorlig hjernehinnebetennelse (encefalitt) og 5-10 dødsfall.

Mellom 20 og 40 prosent av de som får encefalitt får varig hjerneskade. 

https://www.helsenorge.no/sykdom/infeksjon-og-betennelse/meslinger/

Siden det er barn som blir rammet er terskelen lavere for å reagere. Vaksine mot meslinger er en god ting. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 minutt siden):

Jeg ØNSKER at du har rett. Men dette er nok bare begynnelsen dessverre.

Om ikke så hører vi nok nye spådommer ved neste hendelse av betyding :)

verdens undergang og reset har blitt spådd kontinuerlig siden 60-tallet og enda ikke slått til..

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (17 minutter siden):

Det er planen og det er derfor det skjer. Jeg visste det kom til å skje uansett hva disse løgnerne sier. For nordmenn er et lydig folk og de ryggradsløse leddene våre gjør som de blir fortalt.

Da er vi igjen tilbake dit at det å gjenta en påstand ikke gjør den mer riktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da har EMA konkluderte med at blodpropp skal oppgis som sjelden bivirkning for Astrazeneca-vaksinen. Tallene så langt er 222 tilfeller etter at 34millioner personer er blitt vaksinert med denne. Det tilsvarer ett tilfelle pr. 153.000. Jeg vet @Hapi70ikke tror på de offisielle tallene, men man skal ta ganske hardt i før det er snakk om noen stor risiko for dødsfall knyttet til denne vaksinen.

https://www.nrk.no/urix/ema_-blodpropp-bor-listes-som-_veldig-sjelden_-bivirkning-av-astrazeneca-vaksinen-1.15446787

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Du tilsynelatende henviser til mitt innlegg. Kva som ikkje kom til å skje i norge, og svar meg personlig om du har nåken innvendinger. Då forventer eg at du viser til kor eg har skrevet at x aldri kommer til å skje i Norge...

Venter ikkje akkurat i spenning her...

Den feilen de av oss som argumenterer mot konspirasjonsteoretikerne her har begått - meg selv inkludert - er at man har blitt med på premisset om at vi skal motbevise deres påstand. Det at myndighetene innfører tiltak midt i en pandemi, er ikke noe bevis for en konspirasjon - det er en naturlig respons, selv i de tilfellene der responsen skulle vise seg å være kritikkverdig. Det er de som hevder eksistensen av en konspirasjon bak dette som må sannsynliggjøre eksistensen av denne, ikke vi som må motbevise det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...