Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (10 minutter siden):

Fordi chipper utvikles ikke, de kommer til å være de samme hele tiden og f.ex. ny teknologi med GPS-sporing er ikke mulig å få til 🙄

Nå snakker jeg om eksisterende teknologi og teknologi som er mulig å utvikle i relativt nær framtid.
Jeg antar du ikke tenker at covid-chip skal komme om 50 år..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
9 hours ago, Pallehysa said:

Og kvifor skulle media skjule ein slik vanvittig bivirkning av covid vaksinen? Alle mediehus, uavhengig av politisk tilhørigheit, skjuler denne fantastiske historien du fant på Facebook? Kvifor det, burde du spørre deg sjøl. Gjerne gjentatte ganger til du finner eit rasjonelt svar...

Svaret er at mennesker med mye mer penger enn de som "offentlig" har mest penger i verden, vil sende menn i svarte dresser hjem til deg for å true deg om du sier for mye negativt om vaksiner offentlig, særlig om du har eller har hatt en stilling innen medisin eller farmasi før du begynte å snakke om dette. Du kan miste jobben som journalist, du kan miste lisensen som lege, og du kan miste livet uansett. Hvorfor mistet Wakefield lisensen? Hvorfor er tidligere salgsrepresentant for Merck, Brandy Vaughan død, etter å ha blitt truet i lang tid forut for det?
I denne artikkelen finnes en video der hun forteller om uforklarlige innbrudd, og hun har skrevet på facebook flere ganger at hun frykter for livet sitt. Og nå er hun død. Men hun er vel ikke troverdig? Fordi hun går imot helsetyranniet? Hun er sikkert bare gal. Og dessuten er det sikkert bare helt tilfeldig, for SÅ onde mennesker kan ikke finnes på toppen.
Hennes død ble forøvrig vurdert å være av "naturlige årsaker", ingen flere detaljer enn det.
http://s3r.news/vaccine-whistleblower-brandy-vaughn-found-dead/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
19 minutes ago, Pallehysa said:

Uten å sjå videoen, så er dei sikkert veldig troverdige. Resten av det du skriver er ikkje verdt å kommentere.

Men kva er poenget ditt? At autisme er ein bivirkning av vaksine? Det finnes det ingen beviser for, sjøl om du finner mennesker som dessverre lever i ein virkeligheit som dei du linker her, der dei prøver å finne svar, og ser til vaksinen som svaret.

Ja det var jo som å snakke til en betongmur. De er troverdige, men du tror ikke på det før du har en "vitenskapelig studie" som sier det samme. Ok. Da er det ikke mennesker som er troverdige for deg, slik du sier. Det er farma, det er Bill Gates, det er Erna, det er media. Men IKKE privatpersoner, de "lever i en virkelighet" stakkars, og kan ikke tas alvorlig.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (4 minutter siden):

Ja det var jo som å snakke til en betongmur. De er troverdige, men du tror ikke på det før du har en "vitenskapelig studie" som sier det samme. Ok. Da er det ikke mennesker som er troverdige for deg, slik du sier. Det er farma, det er Bill Gates, det er Erna, det er media. Men IKKE privatpersoner, de "lever i en virkelighet" stakkars, og kan ikke tas alvorlig.

Jeg og Pallehysa er privatpersoner, hva gjør at vi ikke er troverdige for deg?
Er det kanskje utelukkende om de er enige med deg eller ikke som gjør at tilfeldige folk på nett er troverdige mens folk med tiårs erfaring ikke er det?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (4 timer siden):

De er troverdige, men du tror ikke på det før du har en "vitenskapelig studie" som sier det samme.

Fatter ikkje kvifor dette er vanskelig for deg. Krever ikkje du vitenskaplige studier før ein innen medisin skal dra konklusjoner? Meiner du heilt seriøst at anekdotisk bevis er nok?

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Pallehysa said:

Fatter ikkje kvifor dette er vanskelig for deg. Krever ikkje du vitenskaplige studier før ein innen medisin skal dra konklusjoner? Meiner du heilt seriøst at anekdotisk bevis er nok?

Vel, noen ganger er anekdoter alt man har.

"Dr Erik Christensen, Utah's chief Medical Examiner told KUTV proving vaccine injury as a cause of death is difficult and rare.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
"We Must Start Planning For a Permanent Pandemic:
With coronavirus mutations pitted against vaccinations in a global arms race, we may never go back to normal," writes end of March 2021 the german columnist Andreas Kluth for Bloomberg.
Concluding: "The good news is that we keep getting better at responding. In each lockdown, for example, we damage the economy less than in the previous one. And we may achieve scientific breakthroughs that will eventually make life better. Our Brave New World needn’t be dystopian. But it won’t look anything like the old world."

Jaså, vitenskapelige gjennombrudd, hva da? Vet han noe andre ikke vet?

Lenke til kommentar
10 hours ago, Pallehysa said:

Eg ser poenget ditt. Eg prøver å få deg til å sjå at det ikkje er eit godt poeng. Du presenterer eit scenario som ikkje er reelt. Eg ser ikkje for meg at folk liner opp på legekontoret, eller sjukehuset for å få operert inn chipp, fordi det skal være så vanskelig å gå med eit armband i 2-4 månader.

At det kan komme chip til eit annet bruk, er godt mulig. Kanskje til og med lurt.

Da skrev jeg ikke tydelig nok da. Jeg påstod ikke at folk kommer til å stå i kø for å få implantert chip fordi de ikke vil gå med et armbånd i noen måneder. (duh!!)

Som jeg har nevnt på flere ganger nå, først kommer det digitale vaksine passet i form av en app på mobilen. Appen har en QR kode som blir raskt scannet inn og viser om du er "grønn" eller ikke. For eldre uten smartmobil, så vil det kanskje finnes en papirløsning, men selv eldre har slike telefoner nå, så dette blir i så fall kortvarig (med papir pass). Denne appen vil i nær fremtid bli brukt til mer enn bare for å vise om du er fri for virus, eller det blir laget en helt ny app som inneholder ALL informasjon om deg (som myndighetene anser som viktig å vite). Slike apper på mobilen vil fortsette en stund. Microchip i kroppen kommer senere. Nøyaktig når vet jeg ikke, men mange sier ca år 2030, så ikke langt unna. Chippen vil i likhet med Covid vaksinen være "frivillig". Det vil bare bli praktisk umulig å fungere i samfunnet uten den...

Jeg får fortsatt den følelsen av at du ikke forstår hva jeg prøver å fortelle deg. Du skriver som om du har skylapper på, at du er veldig naiv og godtroende til systemet.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (10 timer siden):

Hvorfor mistet Wakefield lisensen?

En del yrkestitler, slik som lege, sykepleier, psykolog, o.l., krever autorisasjon/lisens. Man må altså dokumentere at man har tilstrekkelig kompetanse til å kunne utøve yrket. I dette ligger det også at man kan miste autorisasjonen/lisensen hvis man ikke utøver yrket i tråd med hva som anses som faglig forsvarlig, og ift. dette kommer evidensbasert praksis og vitenskapelig konsensus inn. Som jeg har skrevet tidligere, kan feks. ikke jeg som ansatt innen rusfeltet forvente å beholde jobben eller autorisasjonen min hvis jeg begynner å uttale at jeg mener at bruk av rusmidler er uproblematisk eller sunt. Det går i mot vitenskapelig konsensus og anses dermed som skadelig for pasientene mine. Jeg kan derimot fint mene at man burde legalisere alle rusmidler, selv om dette strider i mot norsk ruspolitikk.

Når Wakefield dermed - i kraft av å være lege - gjorde seg til talsperson for en bevegelse som hevder at vaksiner er skadelige, brøt han med hva som er evidensbasert praksis. I tillegg ble det jo avdekket graverende forhold knyttet til forskningen hans. Dette resulterte i at han mistet lisensen.

Sitat

Hvorfor er tidligere salgsrepresentant for Merck, Brandy Vaughan død, etter å ha blitt truet i lang tid forut for det?
I denne artikkelen finnes en video der hun forteller om uforklarlige innbrudd, og hun har skrevet på facebook flere ganger at hun frykter for livet sitt. Og nå er hun død. Men hun er vel ikke troverdig? Fordi hun går imot helsetyranniet? Hun er sikkert bare gal. Og dessuten er det sikkert bare helt tilfeldig, for SÅ onde mennesker kan ikke finnes på toppen.
Hennes død ble forøvrig vurdert å være av "naturlige årsaker", ingen flere detaljer enn det.
http://s3r.news/vaccine-whistleblower-brandy-vaughn-found-dead/

At opplysninger om den spesifikke dødsårsaken ikke frigis, er ikke så merkelig all den gang det da er snakk om helseopplysninger og dermed taushetsbelagt. Skal man kunne gå ut i media med mer spesifikk informasjon, må pårørende samtykke til det. De angivelige truslene - som vel var at hun mente noen hadde vært inne i boligen hennes - er det vanskelig å ta stilling til. Anmeldte hun noen gang dette?

Noe av det hun opplyste om, feks. at man skal være svært skeptisk til legemiddelprodusentenes egen forskning, er da høyst troverdig. Det bekreftes da regelmessig i uavhengige studier, og er årsaken til at man ser at en del legemidler trekkes fra markedet. Fiffig nok linker jo den nettsiden hennes til bla. studier fra Harvard, samtidig som man glatt overser at de samme forskningsmiljøene har gjennomført studier som bekrefter at vaksinenene - som nettsiden advarer mot - er sikre. Cherry-picking der altså, og det bidrar ikke til troverdigheten. Det gjør heller ikke argumenter om at vaksiner må være skylden for kronisk sykdom i USA, ettersom de bruker mer penger på helse og vaksinerer mer enn andre land. Hvis du har en hypotese, men hvor det både foreligger masse forskning som motsier denne og du i tillegg har en rekke andre mulige forklaringer på fenomenet du prøver å forstå, er det ikke videre troverdig hvis du opprettholder hypotesen din.

• Liker 4
Lenke til kommentar

De sier at de vurderer saken enda og jobber med det, men det kommer :

FHI positive til vaksinepass

Danmark har innført vaksinepass og i England skal tilskuere få se cupfinalen om de har dette beviset. FHI-direktør Camilla Stoltenberg sier de er positive til bruk i Norge.

Stoltenberg bemerker at utviklingen av vaksinesertifikater i stor grad skjer i EU, og at Norge må forholde seg til det EU kommer fram til.

– Man ser på muligheten for å kombinere enkle digitale løsninger for å se om folk er vaksinert, og eventuelt har testa seg, det åpner muligheten for å reise i Europa. Det kan også brukes nasjonalt, med et håp om å holde mest mulig åpent, sa Høie.

https://www.nrk.no/norge/fhi-positive-til-vaksinepass-1.15444717

Dette vil gjøre livet veldig vanskelig for de som enten nekter å ta vaksinen, eller ikke kan ta den av helsemessige årsaker. Dette vil bidra til å splitte folket. Målet er selvsagt å presse ALLE til å ta vaksinen. Ikke bare 2 doser i år, men på årlig basis. Altså ikke midlertidige regler.

FHI-direktør Camilla Stoltenberg mener at smittetallet bør ligge under 1 over lengre tid før man samfunnet kan åpnes opp igjen.

– Vi ser aldri på R-tallet alene, men R-tallet bør ligge under 1, og det beste er om det ligger et stykke under 1 og vi får det til å holde seg der over flere uker, og helst også måneder, før vi gjenåpner samfunnet, sier Stoltenberg til NRK.

Mandag sa assisterende helsedirektør Espen Nakstad til NTB at Norge må godt under 200 nye koronatilfeller per døgn før man kan vurdere å åpne opp samfunnet. Samme dag sa helsedirektør Bjørn Guldvog til VG at første trinn i gjenåpningen av samfunnet kan komme i gang i slutten av mai.

Så vi får smake på litt frihet i korte intervaller, men så er det påen igjen da. Yay...
Jeg lurer seriøst på hvor mye av verdensøkonomien, spessielt små bedrifter, som vil overleve dette over x-antall måneder og år. Men dem har jo løsningen klar : The Great Reset! Yay....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 timer siden):
With coronavirus mutations pitted against vaccinations in a global arms race, we may never go back to normal," writes end of March 2021 the german columnist Andreas Kluth for Bloomberg.
Concluding: "The good news is that we keep getting better at responding. In each lockdown, for example, we damage the economy less than in the previous one. And we may achieve scientific breakthroughs that will eventually make life better. Our Brave New World needn’t be dystopian. But it won’t look anything like the old world."

"May achieve", altså "kanskje oppnå". Tyder ikke på at han vet så mye konkret akkurat. Det er vel heller ikke spesielt dårlige odds knyttet til en generell spådom om at fremtiden vil bringe vitenskapelige nyvinninger.

@Betroz De vingler ja, naturlig nok fordi dette er et vanskelig spørsmål. Men vi er fortsatt der at man kan velge å se dette som en villet plan, eller som at styresmaktene prøver å navigere i ukjent farvann. Og sistnevnte er det altså langt mer troverdige argumenter for enn førstnevnte.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

De vingler ja, naturlig nok fordi dette er et vanskelig spørsmål. Men vi er fortsatt der at man kan velge å se dette som en villet plan, eller som at styresmaktene prøver å navigere i ukjent farvann. Og sistnevnte er det altså langt mer troverdige argumenter for enn førstnevnte.

Kanskje de sloss mot den lille samvittigheten de har igjen, for de vet hva planen er. Men her blir vi ikke enige :)

Lenke til kommentar

Det er egentlig kun ett potensielt scenario hvor vi kan bli enige, og det er hvis det du og dine meningsfeller påstår skal skje, faktisk inntreffer. Dessverre har du vel utelukket muligheten for det motsatte, at du vil endre på ditt ståsted hvis verden går tilbake til et normalt gjenge igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 timer siden):

Er det politikere som sier dette eller er det en skribent som lufter ut sine egne personlige meninger? Jeg har ikke hørt noen folkevalgte politikere; ihverfall ikke i Norge som har luftet slike tanker og det er det jeg forholder meg til. Folk som ønsker å leve i dystopier må få lov til å mene det så lenge de ikke påtvinger dette på andre. Ingen nekter dem å stenge seg inne i en kjeller resten av livet så de slipper å være i nærheten av andre mennesker og få farlige baselusker på seg. Finnes mange slike allerede og det var det før pandemien - de kalles hypokondere.

Men jeg lover deg; hvis Erna eller noen andre i hennes regjering begynner å snakke slik; ja DA blir jeg bekymret. Ikke før.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Tror ikke helt du forstod poenget med det jeg skrev. Om det er for sent eller ikke, er irrelevant. Poenget var at jeg kommer til å forandre mitt ståsted hvis jeg får informasjon som tilsier at dette ikke stemmer. Men det har jo du langt på vei avkreftet at du kommer til å gjøre.

Vel hvis jeg tar feil, så er det jo håp for menneskeheten enda da.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (15 minutter siden):

Er det politikere som sier dette eller er det en skribent som lufter ut sine egne personlige meninger? Jeg har ikke hørt noen folkevalgte politikere; ihverfall ikke i Norge som har luftet slike tanker og det er det jeg forholder meg til. Folk som ønsker å leve i dystopier må få lov til å mene det så lenge de ikke påtvinger dette på andre. Ingen nekter dem å stenge seg inne i en kjeller resten av livet så de slipper å være i nærheten av andre mennesker og få farlige baselusker på seg. Finnes mange slike allerede og det var det før pandemien - de kalles hypokondere.

Men jeg lover deg; hvis Erna eller noen andre i hennes regjering begynner å snakke slik; ja DA blir jeg bekymret. Ikke før.

Mtp. at han er columnist og det er skrevet i Bloomberg opinion, så er det hans personlige syn og mening ja som blir luftet ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Denne appen vil i nær fremtid bli brukt til mer enn bare for å vise om du er fri for virus, eller det blir laget en helt ny app som inneholder ALL informasjon om deg

Men kva skal folk med ein app som er ubrukelig om få månader? Tenker dei fleste avinstallerer den eg, og heller installerer andre apper som krever personopplysninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...