Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

15 minutes ago, Benbjo said:

Folk har da tatt årlig influensavaksine i årevis. Hvilken mekanisme i vaksinene mener du skal skade kroppen på lang sikt? 

De vanlige vaksinene folk har tatt før er ikke mRNA vaksiner.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (1 time siden):

Det kan heller ikke du vite med sikkerhet.

Kan eg ikkje vite at vaksiner fungerer? Har du høyrt om kopper, meslinger og polio i Norge? Ikkje det nei? Det er fordi vaksiner fungerer, og har utryddet sjukdommene her til lands.. Kopper på verdensbasis, og meslinger og polio er på god vei...

Det er ikkje rakettforskning dette her. Vaksiner er deaktivert protein, mikrober av viruset som kroppen lager eit naturlig immun forsvar mot, uten sjukdomsforløpet. Når kroppen er immunisert, vil ein ikkje få samme reaksjon, sjukdom fra viruset i etterkant. (Sånn eg forstår det, tatt røft ut fra nåke eg har lest for lenge siden)

Kvifor skulle ikkje det fungere, når vi veit med "100%" sikkerheit at dette fungerer?

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
amber skrev (2 minutter siden):

mRNA vaksine er visstnok ikke en vaksine som vi forstår det men en annen teknologi.

Nøkkelen ligger i virus-genene

For å lage den syntetiske mRNA-delen må man først ha selve DNA-et som man skal lage arbeidskopien fra, og et enzym som både kan lese DNA-koden og deretter lage arbeidskopien.

– Dette høres avansert ut, men er en av de helt sentrale prosessene i alt liv, sier forskeren.

Så snart gen-sammensetningen til et nytt virus er kartlagt, kan vi kode de viktige delene av viruset inn i et syntetisk mRNA – som vi så tilfører kroppen i en vaksine. I dette tilfellet bruker vi det mot Covid-19.

Kroppen bruker så denne mRNA-bruksanvisningen til å lage et nytt protein, som er tilstrekkelig likt utvalgte deler av viruset. Immunforsvaret reagerer på disse nye proteinene, men utvikler sin beskyttende respons uten fare for infeksjon. Dermed er kroppen klar for å bekjempe viruset når det kommer.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Problemet kan visstnok være at man kommer nær tilstander som kalles autoimmun sykdom..

uansett: Det er merkelig at så mange lukker øyne og ører for alt snakk om alternative strategier enn myndighetenes eneste strategi som er en usikker vaksine. (som f.eks Ivermectin) Hvorfor snakker ingen om dette? Alternativer er da medikamentene nevnt i artikkelen jeg postet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Jeg lar naturen bestemme i dette tilfellet (Covid). Kroppen min enten fixer det selv, eller så dør jeg. Det finnes verre ting... Jeg skal ikke la meg sprøyte inn med denne syntetiske mRNA delen iallefall. 

Å? ;) da kjøper du jo ideen om at kun vaksine kan hjelpe?

Lenke til kommentar
27 minutes ago, amber said:

Sier hvem :) ?

Forskarna och legene som har gjort en massa studier.

Antar att du inte tror på något officiellt men alla borde väl ha fått med sig att det har varit en massa studier om effekterna av diverse medisiner mot covid-19. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
amber skrev (12 timer siden):

Remsidivir (ebolamedisin) har blitt blant annet testet ut i Norge, men har vist seg å ha liten eller ingen effekt.  Det har også vært snakk om kunstige antistoffer, slik som Trump fikk når han hadde viruset. Her har det blitt funnet noen positive effekter, men dette blir fremdeles testet av det europeiske legemiddelbyrået. 

Når det gjelder malairamedisin (hydroksyklorokin), så ble dette stoppet i Brasil grunnet større dødsfall i testgruppen enn de som ikke fikk legemiddelet. Det ble dog ikke testet i kombinasjon med sink, som noen mener skal ha en annerledes effekt. Det franske studiet var dårlig satt opp, og jeg mener selv det burde forsøkes igjen med en dobbeltblindtest. Da ville vi med sikkerhet vist om effektene var bra eller dårlige, og på den måten fått bekreftet/avkreftet om denne kombinasjonen fungerer.

Det samme burde bli gjort med en del andre hyppig nevnte medisiner samt masker, for å kunne skape større tillit i befolkningen ved at det ikke virker som om legeindustrien prøver å skjule noe.

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Israel følger agendaen. Det er hit alle skal. Dette har vi 'konspirasjonsteoretikere' visst hele tiden.

«Mens vi andre venter på vaksiner, er Israel kommet over i neste fase av håndteringen. Alle som er vaksinert eller friskmeldt for koronaviruset, kan få «Green Pass», et slags vaksinekort. Det gir tilgang på for eksempel restauranter, svømmebasseng, strender og gir kort og greit folk stort sett friheten tilbake.»

https://www.nettavisen.no/okonomi/koronasuksess-i-israel-na-begynner-problemene/s/12-95-3424109733?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1617395578

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Hapi70 said:

Israel følger agendaen. Det er hit alle skal. Dette har vi 'konspirasjonsteoretikere' visst hele tiden.

«Mens vi andre venter på vaksiner, er Israel kommet over i neste fase av håndteringen. Alle som er vaksinert eller friskmeldt for koronaviruset, kan få «Green Pass», et slags vaksinekort. Det gir tilgang på for eksempel restauranter, svømmebasseng, strender og gir kort og greit folk stort sett friheten tilbake.»

https://www.nettavisen.no/okonomi/koronasuksess-i-israel-na-begynner-problemene/s/12-95-3424109733?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1617395578

Vi får se. Høie har vel sagt at dette ikke er aktuelt i Norge. 

Jeg er i alle fall sterkt i mot en slik løsning da det i beste fall bare ha noe for seg i noen få måneder. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Og se her nå, her kommer chipen. Det tar ikke lang tid nå før 'ny revolusjonerende teknologi' kan kode om en vaksine mens den fortsatt er i kroppen - i form av en chip. Så får de chippet deg også, som om du var noens kjæledyr, eller kanskje forsøksdyr:

«- Det tar sannsynligvis ikke mer enn 6-8 uker å kode om en mRNA-vaksine hos produsenten, slik at den blir effektiv mot nye muterte virus.»

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hapi70 said:

Og se her nå, her kommer chipen. Det tar ikke lang tid nå før 'ny revolusjonerende teknologi' kan kode om en vaksine mens den fortsatt er i kroppen - i form av en chip. Så får de chippet deg også, som om du var noens kjæledyr, eller kanskje forsøksdyr:

«- Det tar sannsynligvis ikke mer enn 6-8 uker å kode om en mRNA-vaksine hos produsenten, slik at den blir effektiv mot nye muterte virus.»

Kilde til påstanden din? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...