Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (3 minutter siden):

Covid vaksinen er som en diger gulrot for folk som jakter tilbake til normalen, og eslene følger etter. For noen måneder siden snakket Matt Hancock og andre om at vi kanskje kunne se normalen til sommeren 2021. Nå snakket han om høsten...

Kom da lille esel....kom da, bare litt lenger :wee:

I england, som Matt uttaler seg om, så driver de å åpner opp mer og mer fremover. Ikke snart, men nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
4 minutes ago, aklla said:

Ja selvfølgelig kontakter de ett lite marihuana firma og oppfordrer de til å støtte, er jo formidabelt 255 personer som har likt den der, så det må jo ha ett enormt nedslagsfelt..

De kontakter alle. Tok og googlet litt på hva de nå tilbyr for vaksinekort fremvist i USA: Diverse varer, gavekort, penger, fritid osv:   https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2021/03/23/here-are-a-few-of-the-freebies-for-getting-the-covid-vaccine-.html                                 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 minutt siden):

De kontakter alle. Tok og googlet litt på hva de nå tilbyr for vaksinekort fremvist i USA: Diverse varer, gavekort, penger, fritid osv:   https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2021/03/23/here-are-a-few-of-the-freebies-for-getting-the-covid-vaccine-.html                                 

Jeg har ikke blitt kontaktet, har du?

Men ja, de har sikkert kontaktet alle verdens firmaer og presset de til å gi gaver...

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (4 timer siden):

Tråden innleder jo overordnet med et spørsmål om den enkelte tror at pandemien er en iscenesatt bløff.

Da har jeg hengt meg opp i 'til dere som tror'. Når det gjelder konspirasjoner er jeg mer på linje med Noam Chomsky. I sine berømte studier av etterkrigstidens politikk beskriver (og dokumenterer omhyggelig) noe man bare kan kalle en ufattelig ondskap, maktovergrep og utbytting i regi av 'verdens største demokrati'. Mange gode mennesker har blitt delaktige, og hvordan skapes konsensus for det? Svaret på det er ikke enkelt.

Ellers, hvis noen tror på en konspirasjon her så bør de heller bruke energien på å forberede seg på de mulige konsekvensene av nedstengning for den globale produksjonen av mat og annet. Ut fra hva jeg hører så er det en del som tenker i de baner nå. Selv er jeg i ferd med å skaffe meg jordfreser osv. for å få mer ut av grønnsakhagen på hytta.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, amber said:

Ellers, hvis noen tror på en konspirasjon her så bør de heller bruke energien på å forberede seg på de mulige konsekvensene av nedstengning for den globale produksjonen av mat og annet. Ut fra hva jeg hører så er det en del som tenker i de baner nå. Selv er jeg i ferd med å skaffe meg jordfreser osv. for å få mer ut av grønnsakhagen på hytta.

Ja Corbett og mange andre prøver mer å fokusere på løsninger og tilpassninger om dagen, for det som kommer det kommer. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, aklla said:

Jeg har ikke blitt kontaktet, har du?

Men ja, de har sikkert kontaktet alle verdens firmaer og presset de til å gi gaver...

I USA. Må du kverulere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, amber said:

Da har jeg hengt meg opp i 'til dere som tror'. Når det gjelder konspirasjoner er jeg mer på linje med Noam Chomsky. I sine berømte studier av etterkrigstidens politikk beskriver (og dokumenterer omhyggelig) noe man bare kan kalle en ufattelig ondskap, maktovergrep og utbytting i regi av 'verdens største demokrati'. Mange gode mennesker har blitt delaktige, og hvordan skapes konsensus for det? Svaret på det er ikke enkelt.

Matmangel er også noe de planlegger, det er noe av grunnen for nedstengningen. Veldig smart å fokusere på lokal produksjon nå. Poteter kan redde mange altså, virkelig, jeg tuller ikke.

Det er så frustrerende å se ondskapen bak det, og så se hvor få som faktisk skjønner HVORFOR de gjør det. Sukk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
27 minutes ago, aklla said:

Dette har du selvfølgelig gode og troverdige kilder på?

På hva da, at du kverulerer eller at det er (helse)myndighetene som får disse selskapene til å tilby penger og div. for fremvist vaksinekort? Begge deler er åpenbart, trenger jeg kilder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Når jeg søker litt ser jeg at verden over blir folk tilbydt penger og andre goder for fremvist vaksinekort, fra myndighetene og div. selskaper. Se, dette er et eksempel på en global plan. Dette er ikke hvert enkelt land som fant ut av seg selv at dette var en god idé, de har blitt instruert om hva de skal gjøre av noen OVER dem.

«Discounts, tax breaks and bonuses: How governments and employers are incentivizing coronavirus vaccination»

«Some politicians in Britain, Hong Kong and elsewhere have floated the idea of direct payments to anyone who vaccinates. Other places have already begun to offer an array of material enticements.»

https://www.washingtonpost.com/world/2021/02/05/coronavirus-vaccine-incentives-discounts-bonuses/

Uff dette er nedslående lesning. De kommer vel til å skru opp strømprisene her til lands til vinteren igjen, og så tilby utbetalinger til de vaksinerte. Det blir ikke undertegnede, så undertegnede får klare seg med det hun har. For en artig tid å leve i (syte, syte).

Lenke til kommentar
amber skrev (2 timer siden):

Chomsky har jeg absolutt sansen for. Men jeg er nå ganske overbevist om at han ville mislikt å bli tatt til inntekt for en teori om en global konspirasjon. Det verdensbilde han beskriver er jo nettopp kjennetegnet ved at det er ulike maktstrukturer, ikke ett sentralt nettverk som styrer alt. 

Hapi70 skrev (16 minutter siden):

Når jeg søker litt ser jeg at verden over blir folk tilbydt penger og andre goder for fremvist vaksinekort, fra myndighetene og div. selskaper. Se, dette er et eksempel på en global plan. Dette er ikke hvert enkelt land som fant ut av seg selv at dette var en god idé, de har blitt instruert om hva de skal gjøre av noen OVER dem.

«Discounts, tax breaks and bonuses: How governments and employers are incentivizing coronavirus vaccination»

«Some politicians in Britain, Hong Kong and elsewhere have floated the idea of direct payments to anyone who vaccinates. Other places have already begun to offer an array of material enticements.»

https://www.washingtonpost.com/world/2021/02/05/coronavirus-vaccine-incentives-discounts-bonuses/

Uff dette er nedslående lesning. De kommer vel til å skru opp strømprisene her til lands til vinteren igjen, og så tilby utbetalinger til de vaksinerte. Det blir ikke undertegnede, så undertegnede får klare seg med det hun har. For en artig tid å leve i (syte, syte).

Selektiv lesing av din egen kilde. Du finner der masse eksempler på at incentiver er blitt stoppet av de ulike landenes lovverk. Er ikke det litt rart hvis man har en utspekulert plan for det her? Det virker jo ganske dårlig planlagt, nesten så man skulle tro at verden ble tatt på sengen av denne pandemien...

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Det virker jo ganske dårlig planlagt, nesten så man skulle tro at verden ble tatt på sengen av denne pandemien...

Orden ut av kaos, eller Ordo ab Chao på latin er et av mottoene til frimurerene. Kaos på et globalt plan muliggjør orden på et globalt plan - deres orden. Gjennom teknikken : Problem - Reaction - Solution får dem dette til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
37 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Selektiv lesing av din egen kilde. Du finner der masse eksempler på at incentiver er blitt stoppet av de ulike landenes lovverk. Er ikke det litt rart hvis man har en utspekulert plan for det her? Det virker jo ganske dårlig planlagt, nesten så man skulle tro at verden ble tatt på sengen av denne pandemien...

Om jeg og en gjeng skal rane en bank, og det blir stoppet, er det bevis på at vi ikke hadde en plan?

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Betroz said:

Orden ut av kaos, eller Ordo ab Chao på latin er et av mottoene til frimurerene. Kaos på et globalt plan muliggjør orden på et globalt plan - deres orden. Gjennom teknikken : Problem - Reaction - Solution får dem dette til.

Vad är det egentligen denna gruppen har fått till de senaste 50 åren?

Jag har ingen aning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (25 minutter siden):

Om jeg og en gjeng skal rane en bank, og det blir stoppet, er det bevis på at vi ikke hadde en plan?

Om du eier banken, politiet, vaktene, bygget det er plassert i samt kontrollerer samtlige gater, lys og bilister, så ja..
Og selvfølgelig at du kan og har instruert alle i akkurat hva du skal gjøre, både ansatte i banken og andre involverte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, aklla said:

Om du eier banken, politiet, vaktene, bygget det er plassert i samt kontrollerer samtlige gater, lys og bilister, så ja..
Og selvfølgelig at du kan og har instruert alle i akkurat hva du skal gjøre, både ansatte i banken og andre involverte.

Jeg har aldri sagt at det er slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (3 timer siden):

Det verdensbilde han beskriver er jo nettopp kjennetegnet ved at det er ulike maktstrukturer, ikke ett sentralt nettverk som styrer alt. 

Det er liten tvil om at ett nettverk har vært dominerende siden 1945: maktstrukturen som etter Bretton Woods konferansen 1944 hadde kontrollen over den globale verdensvalutaen og etter krigen fratok britene deres kontroll over Midtøstens energiområder. Dvs USAs bankelite, først og fremst Rockefeller Corp/bankene som kontrollerer Federal Reserve. Etter USSRs fall proklamerte USA åpent sin unipolare dominans (som Russland/Kina ikke lenger godtar).

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, aklla said:

Du tar kverulering til et helt nytt nivå :wee:
Eller skal vi bare kalle det for trolling?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Hvis du er ansatt i banken, men ikke en gang prøver å skru av overvåkningskameraene før du går i gang, så vitner det om at du ikke hadde særlig til plan nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...