Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest 31a75...8fd
aklla skrev (1 time siden):

Det var agenda 2021 for en del år siden, for sånn 4 år siden ble det agenda 2030 i stedet..
Før det var det vel 2012?

Agenda 2021

Sitat

Agenda 2021 ønsker gjennom å fokusere på bærekraft og samfunnsansvar, å bevisstgjøre speidere og rovere på hvilken påvirkningskraft de har og hva de kan utrette. Vi ønsker å ta ansvar for miljøet gjennom en miljøvennlig leir med et lavt klimaavtrykk.

Ved å gi speidere og rovere ansvar vil vi skape reflekterte og ansvarsbevisste ungdommer. Som tar ansvar for seg selv, for andre og for miljøet

Vi vil være med på å skape et varig engasjement – Fordi vi bryr oss.

🤣

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (5 timer siden):

Det neste som blir prøvd for å få ned smittetallene, blir nok portforbud. De kommer til å si at smittevern reglene som har vært brukt til nå er ikke effektive nok, så stortinget vil da igjen ta opp det med portforbud. Kanskje ikke nå før sommeren, men ved neste influensa sesong - eller "Bølge 4 av Covid".

Muligheten for portforbud har man allerede utredet, og ledet til forslaget om endring av smittevernloven som ble skrinlagt. Forlaget havarerte med andre ord i møte med demokratiet. Går du inne på Regjeringens nettsider, kan du lese alle svarene som kom inn i høringsrunden rundt forslaget. Så her har altså styresmaktene i et land - som du mener at er et skinndemokrati styrt av hemmelige krefter - kjørt en demokratisk prosess og skrinlagt forslaget. Hvordan passer det inn i forklaringsmodellen din?

Videre er det ganske mange akademiske fagmiljøer - som er blitt trukket frem som under kontroll av de samme hemmelige kreftene - som har stilt seg ytterst kritiske til lovforslaget i høringsrunden. Disse innspillene kan du lese under samme link, men noen av de som kan nevnes er FHI(!), Akademikerne, Legeforeningen, Psykologforeningen, Universitetet i Oslo...osv. Hvordan passer dette inn i forklaringsmodellen din?

• Liker 4
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Så her har altså styresmaktene i et land - som du mener at er et skinndemokrati styrt av hemmelige krefter - kjørt en demokratisk prosess og skrinlagt forslaget.

Den kommentaren din forutsetter at jeg har påstått at alle innen staten og fagmiljøer er "styrt av hemmelige krefter", noe jeg ikke har gjort. Enkelte individer er under kontroll ja, men det meste er gjort ved å manipulere informasjon, økonomiske bestikkelser og mer.

Det at flere var skeptiske til forslaget om portforbud nå betyr ikke at det ikke kommer til å bli brukt en dag. Det at forslaget ble nedstemt er jo bare et positivt tegn på at ikke alle tror Covid er et dommedags virus.

Har du ikke enda fått med deg at jeg snakker om PLANENE til eliten..?! Jeg har aldri sagt at dem er 100% i mål og at ALLE er kontrollert av dem :roll:

Men det så bare sååå moro å tviste ordene til andre ikkesant? Eller kverulere og henge seg opp i semantikk.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (49 minutter siden):

Den kommentaren din forutsetter at jeg har påstått at alle innen staten og fagmiljøer er "styrt av hemmelige krefter", noe jeg ikke har gjort. Enkelte individer er under kontroll ja, men det meste er gjort ved å manipulere informasjon, økonomiske bestikkelser og mer.

Det at flere var skeptiske til forslaget om portforbud nå betyr ikke at det ikke kommer til å bli brukt en dag. Det at forslaget ble nedstemt er jo bare et positivt tegn på at ikke alle tror Covid er et dommedags virus.

Har du ikke enda fått med deg at jeg snakker om PLANENE til eliten..?! Jeg har aldri sagt at dem er 100% i mål og at ALLE er kontrollert av dem :roll:

Men det så bare sååå moro å tviste ordene til andre ikkesant? Eller kverulere og henge seg opp i semantikk.

Poenget mitt er, at du fremmer en modell som du hevder å ha belegg for gjennom noe. Så har det gjentatte ganger blitt etterspurt hva dette noe er, uten at det egentlig er kommet så mye tilbake, men det vi vel har fått etablert er at det handler om (for å bruke AntonMarkmus sin formulering) "drypp" av informasjon som tilsier at det offisielle narrativet ikke stemmer.

At man finner holdepunkt for at det ikke alltid stemmer hva som er det offisielle narrativet - det ene ytterpunktet - har jeg null problem med å være enig i.

Men ditt ståsted representerer det motsatte ytterpunktet - vi blir forsøkt forledet inn i et fascistisk samfunn styrt av en sentral hemmelig gruppe. Og der er det da vitterlig en hel masse som tilsier at også dette er ikke stemmer, feks. det jeg viste til i innlegget over. Men i stedet for å da legge deg et sted på midten mellom ytterpunktene, så tviholder du på modellen din, og det forundrer meg da at du ikke ser at det blir like naivt som påstanden om at man kan stole 100% på det offisielle narrativet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/03/24/global-lockdown.aspx?ui=d698c1b78c4e5099df6ed404d618c64ebd27c950e60495032a56e3bd763f50c7&sd=20200430&cid_source=dnl&cid_medium=email&cid_content=art2HL&cid=20210324&mid=DM829427&rid=1114642364

Analysis Shows Lockdowns Increased Public Health Damage

In 2019, before the pandemic, the World Health Organization published a document on nonpharmaceutical public health measures to mitigate the impact of epidemic and pandemic influenza, another potentially deadly respiratory illness. They clearly state, “there is a very low overall quality of evidence that workplace measures and closures reduce influenza transmission.”9

In the past months, scientists have learned more about the SARS-CoV-2 virus and many teams have analyzed the impact that lockdowns may or may not have had on the spread of the virus and the economy in several countries.

A paper published by the University of Bristol, U.K., in June 2020, found that the distribution of infections was on the decline, even before the U.K. had instituted lockdowns.10 The paper does not take into account the expected “second-wave" in the fall, but it is apparent from their analysis that infection rates were on the decline during the summer months well before fall.

A second paper,11 also published by U.K. scientists, found that closing schools and prohibiting mass gatherings may have helped to lower the incidence. However, stay-at-home orders and mask-wearing in public “was not associated with any independent additional impact.”

In New Zealand, communities were under a level 4 lockdown, which cost the country at least $10 billion.12 Using empirical data and comparing the numbers against areas in the U.S. that were practicing only social distancing at the time, one analysis found that lockdowns did not reduce the number of deaths and the ineffectiveness triggered large economic losses with little benefit for New Zealand.

In an analysis13 of nonpharmaceutical interventions, including business closures and mandatory stay-at-home orders in 10 countries, researchers found “no clear, significant beneficial effect” in countries using more restrictive policies as compared to those with less restrictive policies.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
11 hours ago, Betroz said:

Det neste som blir prøvd for å få ned smittetallene, blir nok portforbud. De kommer til å si at smittevern reglene som har vært brukt til nå er ikke effektive nok, så stortinget vil da igjen ta opp det med portforbud. Kanskje ikke nå før sommeren, men ved neste influensa sesong - eller "Bølge 4 av Covid".

Så kommer dem til å si at grunnen til at pandemien ikke er over, eller at det tok så lang tid før den var over, at de skyldige er : vaksine nektere og konspirasjonsteoretikere. De vil også skylde på høyrekstreme folk og Trump supportere. Så vil dem kjøre en propaganda runde i media for å overbevise folket om dette. Etter det så vil fascismen VIRKELIG sette inn.

Eller : Folket pusher tilbake og stopper dette. Vårt valg :)

Bingo.

Lenke til kommentar

Først 3 uker til å "flate ut kurven" i tidlig 2020. Så pratet man om at vaksinen var reddningen. Deretter snakket dem om at vaksinen ikke stopper smitte, men reduserer alvorligheten av symptomene bare...og nå :

Vi må testes for alltid

- Vi er nødt til å teste personer med tegn på covid-19-sykdom for alltid, sier Osterholm i en utspørring om coronasituasjonen hos nettstedet Axios, skriver CNN.

- Viruset forsvinner ikke rundt om i verden. Husk at det er milliarder mennesker i lavinntektsland, noen i mellominntektsland, som aldri vil få tilgang til en coronavaksine. I disse landene vil vi også se virusvarianter spre seg, sier han.

Osterholm legger til at testing også vil være nyttig for å kartlegge effektiviteten av vaksiner og se hvor det er behov for såkalte «boosterdoser» – det samme som påfyllingsvaksiner.

Det kan nemlig hende at de som allerede er vaksinert etter en stund vil trenge en slik dose.

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-ma-testes-for-alltid/73570777

Teste, teste, teste og teste til du drømmer om vattpinner om natta! Nå sier dem at den brasilianske virus varianten er enda verre enn den engelske, og vi vet hva det betyr : MER testing! Flere vaksiner! Og kanskje mer lockdown!

Så kommer kanskje en ny variant, og MER av det samme!

Så når kommer verdenen tilbake til normalen sa dere? Time to smell the bullshit folks!

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krever at Facebook og Twitter fjerner anti-vaksineinnlegg

I et brev fremkommer anslag om at 59 millioner personer følger brukere som fremmer anti-vaksinebudskap på Facebook, Instagram, Twitter og YouTube.

Påtalemyndigheten i tolv amerikanske delstater krever at Facebook og Twitter gjør mer for å stanse spredning av falske opplysninger om koronavaksiner.

I et brev sendt til Facebook-sjef Mark Zuckerberg og Twitter-sjef Jack Dorsey, krever lederne for de tolv delstatens påtalemyndigheter at de sosiale mediene fjerner brukerkontoer som tilhører fremstående vaksinemotstandere.

– Personene og gruppene som sprer løgner og villeder amerikanere om koronavaksinenes sikkerhet, truer våre samfunns helse, bremser fremgangen i å beskytte våre innbyggere mot viruset, og undergraver den økonomiske gjenreisingen i våre delstater, står det i brevet.

Brevet er signert av New Yorks øverste juridiske leder Letitia James og gjengir tall innhentet av Center for Countering Digital Hate, der det fremkommer anslag om at 59 millioner personer følger brukere som fremmer anti-vaksinebudskap på Facebook, Instagram, Twitter og YouTube.

https://www.kom24.no/korona-sosiale-medier-vaksine/krever-at-facebook-og-twitter-fjerner-anti-vaksineinnlegg/330879

Dette er sensur, enkelt og greit. Etterhvert vil de utvide dette og sensurere ALLE som sier noe imot den offisielle forklaringen på alt.

Hvilket land har gjort dette en stund....hmm la meg tenke : Jo Kina! Som jeg har sagt før, Kina modellen kommer til oss her i vesten snart, og da på flere måter enn dette.

Lenke til kommentar

Finland kan tvinge folk til å bli hjemme

Finlands regjering legger fram et forslag som innebærer en kraftig begrensning av bevegelsesfriheten til 1,3 millioner finner.

Hvis forslaget går gjennom, vil finnene i hovedstadsområdet og Åbo ikke få lov til å forlate hjemmet sitt – med noen unntak. Det vil også være påbud om å bruke munnbind.

Hensikten er å begrense folks unødvendige sosiale kontakter og hindre spredning av koronaviruset, sier statsminister Sanna Marin til kringkasteren Yle.

Regjeringspartiene har diskutert saken i flere dager, og onsdag ble det lagt fram et lovforslag. Hvis den nye loven blir vedtatt, må den fornyes hver tredje uke. Den skal ikke kunne gjelde lenger enn til 14. mai.

Det er registrert 9.183 smittetilfeller i Finland de siste to ukene, ifølge landets helsemyndigheter.

https://www.framtidinord.no/ntb/utenriks/2021/03/25/Finland-kan-tvinge-folk-til-å-bli-hjemme-23710465.ece

Sette befolkningen i husarrest er dette. Smelling the bullshit yet folks?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (32 minutter siden):

Først 3 uker til å "flate ut kurven" i tidlig 2020. Så pratet man om at vaksinen var reddningen. Deretter snakket dem om at vaksinen ikke stopper smitte, men reduserer alvorligheten av symptomene bare...og nå :

Teste, teste, teste og teste til du drømmer om vattpinner om natta! Nå sier dem at den brasilianske virus varianten er enda verre enn den engelske, og vi vet hva det betyr : MER testing! Flere vaksiner! Og kanskje mer lockdown!

Så kommer kanskje en ny variant, og MER av det samme!

Så når kommer verdenen tilbake til normalen sa dere? Time to smell the bullshit folks!

I Norge er det blitt gjennomført 4,4 millioner tester ila. ett år med tiltak. Det er ikke en gang 1 test pr. innbygger i snitt. Men dette er nok til å få folk til "å drømme om vattpinner om natta" altså...

Kilden din påpeker nødvendigheten av å fortsette med testing for å kunne overvåke virusmutasjoner fremover, primært for å kunne evaluere vaksinenes effekt og avdekke ev. behov for "boostere". Øvrige tiltak nevnes ikke, men allikevel drar du skråsikkert konklusjonen om at dette bare skal fortsette og at vi blir forledet.

Betroz skrev (10 minutter siden):

Dette er sensur, enkelt og greit. Etterhvert vil de utvide dette og sensurere ALLE som sier noe imot den offisielle forklaringen på alt.

Hvilket land har gjort dette en stund....hmm la meg tenke : Jo Kina! Som jeg har sagt før, Kina modellen kommer til oss her i vesten snart, og da på flere måter enn dette.

Balansegangen mellom ytringsfrihet og regulering av feilinformasjon som skader samfunnet er vanskelig ja. Jeg er enig med deg i at man bør regulere dette minst mulig. Men at Kina-modellen er på vei, er igjen spekulativt og det er også en masse "drypp" som tilsier at påstanden er direkte feil (ref. at dette skal gjennom rettsapparatet feks.)

Betroz skrev (6 minutter siden):

Sette befolkningen i husarrest er dette. Smelling the bullshit yet folks?

Igjen er det et forslag - det er en demokratisk prosess.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (14 minutter siden):

Jeg forventer ikke at du skal se det åpenbare Hugo.

Jeg forventer ikke av meg selv at jeg skal ta noe for god fisk uten at jeg får en ordentlig redegjørelse for hvorfor det stemmer. Så langt har du kun presentert en redegjørelse i form av en link til en video med en fyr som mest av alt rantet om hvorfor det er vanskelig å få folk til å tro på teoriene hans.

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Betroz said:

De "tester vannet" for å se hvor langt de kan gå. Er frykten stor nok, så får de den støtten de trenger.

Tenker du at alle/de fleste mennesker er onde eller har onde hensikter? Eller gjelder det kun alle/de fleste med makt? Eventuelt at makt korrupterer de som får det?

Hvorfor tror du, spesielt i Norge, at de som sitter med makta har onde hensikter?

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (17 timer siden):

Vel, dess mer vi diskuterer her, dess færre ser det ut til at er under kontroll...

Helgardering. Når noe passer dårlig med konspirasjonsteorien så er det bare å tilpasse teorien litt. Hvor mange som blir styrt virker å variere basert på dagsformen, men det skal ikke være tvil om at det er en elite som styrer alt! Eller prøver å styre alt, litt vanskelig å holde styr på nøyaktig hva de styrer. Men de styrer mye, det ser vi klare bevis på! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...