Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, amber said:

I USA ser det nå ut som tallene er de samme for alle stater enten de har lockdown eller avsluttet alle begrensninger.

Jeg mener Covid tiltakene ikke virker så godt som myndighetene tror. Spør du meg gjør de mer skade på samfunnet. Men siden flertallet av folk er overbevist at dem funker, så hva kan vi gjør med det... 

Endret av Betroz
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

"Tiltakene", som egentlig er inngrep, gjør ENORM skade på samfunnet. Bedrifter legger ned nå som aldri kommer til å komme tilbake igjen. Det som er planen er at alle skal ende opp på borgerlønn, og så blir den holdt tilbake om man ikke vaksinerer seg.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 timer siden):

"Tiltakene", som egentlig er inngrep, gjør ENORM skade på samfunnet. Bedrifter legger ned nå som aldri kommer til å komme tilbake igjen.

Har du noen bedre alternativer da?

(NB. Dette er ikke et ja/nei-spørsmål, men et spørsmål om du kan sette opp og sammenligne to konsekvensanalyser)

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Simen1 said:

Har du noen bedre alternativer da?

Nå er det ikke alle som er enig med deg at det går et dommedags virus i verden, og at tiltakene og vaksinen er Guds gave til menneskeheten heller.

Hadde det ikke vært for Covid dekningen til media og info møter fra regjeringen, så hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd at det gikk en farlig sykdom rundt om i samfunnet. Det eneste jeg hadde tenkt da var at influensaen rammer visse folk hardere enn før, men det er det.

Så : Åpne opp samfunnet igjen, men skjerm de eldre og sårbare som trenger det. La resten av oss leve som normalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Hapi70 said:

"Tiltakene", som egentlig er inngrep, gjør ENORM skade på samfunnet. Bedrifter legger ned nå som aldri kommer til å komme tilbake igjen. Det som er planen er at alle skal ende opp på borgerlønn, og så blir den holdt tilbake om man ikke vaksinerer seg.

De er ute etter å ødelegge middelklassen slik at det kun er de rike og fattige igjen. Noe alla "The Hunger Games" filmene. Jeg vet ikke om målet er at alle skal over på borgerlønn, men en del av oss. Kommer kanskje an på hvor effektiv kunstig intelligens (A.I.) blir til å ta over menneskers jobber. Eliten trenger uansett at folk eller maskiner jobber for dem. Men de trenger ikke 8 milliarder av oss...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Så : Åpne opp samfunnet igjen, men skjerm de eldre og sårbare som trenger det. La resten av oss leve som normalt.

.. og når det har vist seg å gi fatale følger? At den setningen ikke henger på greip, så er "forklaringen" at Bill Gates har sendt ut døddskvadroner for å likvidere folk som ikke godtar å få injisert sporingspbrikker?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Som nevnt tidligere, jeg tror ikke på alle de dommedags tallene om Covid som kommer ut.

Du er skeptisk til fakta, men svelger alternative fakta rått. Fikk du med deg at Italia slet med å kapasiteten når det gjalt begravelser i fjor på denne tiden?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det neste som blir prøvd for å få ned smittetallene, blir nok portforbud. De kommer til å si at smittevern reglene som har vært brukt til nå er ikke effektive nok, så stortinget vil da igjen ta opp det med portforbud. Kanskje ikke nå før sommeren, men ved neste influensa sesong - eller "Bølge 4 av Covid".

Så kommer dem til å si at grunnen til at pandemien ikke er over, eller at det tok så lang tid før den var over, at de skyldige er : vaksine nektere og konspirasjonsteoretikere. De vil også skylde på høyrekstreme folk og Trump supportere. Så vil dem kjøre en propaganda runde i media for å overbevise folket om dette. Etter det så vil fascismen VIRKELIG sette inn.

Eller : Folket pusher tilbake og stopper dette. Vårt valg :)

Lenke til kommentar

Det overrasker meg hvor mange som er imot disse tiltakene uten at dere ser konsekvensen av det dere ønsker (ref denne tråden og facebook poster det er linket til).
Eller som tror at hele greia bare er noe oppblåst oppspinn. I alle dager!

Er dere blinde for hva som skjedde i de landene som valgte en mer åpen strategi - altså død, mutasjoner og et helsevesen som ikke lenger fungerer? Eller gir dere rett og slett faen i andre mennesker så lenge dere kan fritt gå å gjøre som dere selv vil?

Faen eller, vi lever sammen på en jordklode alle sammen samlet. I en normalsituasjon så skal du ha så mye frihet som det praktisk er mulig, uten at det går ut over dine medmennesker. Men vi er ikke i en normalsituasjon, vi er midt i en pandemi med et virus som muterer og endrer seg på grunn av at en del mennesker ikke tar det seriøst. Skal du ha en normal frihet, så er prisen vi må betale at noen dør eller får varig mén. 

Din trang til å dra på pub, arrangere fest, eller hva det nå enn er, er da for faen ikke verdt prisen av noen andres liv.

Den åpne strategien fører til høye dødsfall, som er dokumentert langt høyere enn vanlig influensa. Den fører med seg mutasjoner som gjør vaksiner mindre effektivt. Relativt sett er dere i et stort mindretall, men dere er fortsatt mange som er helt blinde over konsekvensene av å ikke stenge ned samfunnet slik vi gjør. 
Det er ingen som ønsker å stenge ned samfunnet, og det vil ha konsekvenser i lang tid fremover. Men det er trossalt bedre en et nedbrutt helsevesen, tapte menneskeliv som kunne vært unngått og muterte virus vi aldri blir kvitt.

Skam dere. 

Endret av MyLittlePony
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Betroz said:

Hadde det ikke vært for Covid dekningen til media og info møter fra regjeringen, så hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd at det gikk en farlig sykdom rundt om i samfunnet. Det eneste jeg hadde tenkt da var at influensaen rammer visse folk hardere enn før, men det er det.

Blir spennende å se fasiten om et års tid. Da skal vi i følge deg har følgende:

* Borgerlønn til mange
* AI tatt over de fleste jobber
* Ta livet av millioner/milliarder av mennesker "eliten" ikke trenger
* Et samfunn ala Hunger Games
* Portforbud til høsten ved bølge nr 4

• Liker 3
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Benbjo said:

Blir spennende å se fasiten om et års tid. Da skal vi i følge deg har følgende:

At alt det er på plass om ett år har jeg ikke sagt nei. Eliten sin plan er innen år 2030.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
41 minutes ago, MyLittlePony said:

Din trang til å dra på pub, arrangere fest, eller hva det nå enn er, er da for faen ikke verdt prisen av noen andres liv.

Ehhh nei det er IKKE derfor vi mener det vi mener. Da har du misforstått veldig. Eller bare fått meningen din fra media.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 minutter siden):

Nei. Både UN Agenda 2030 og Great Reset snakker om år 2030.

Det var agenda 2021 for en del år siden, for sånn 4 år siden ble det agenda 2030 i stedet..
Før det var det vel 2012?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://townhall.com/columnists/jeffcrouere/2021/02/21/the-end-is-near-for-covid-hysteria-n2585069   "According to Dr. Marty Makary, a health policy expert and surgeon at Johns Hopkins University, the United States is nearing herd immunity, which refers to a situation in a community when enough people are immune to a disease to prevent its spread to others who are not protected. This immunity can be achieved through vaccines and natural infection. "  Ganske like tall i US stater nå gir vel håp om at dette stemmer, artikkel fra februar.

Endret av amber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...