Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Og når vi snakker om farlig, så leste jeg akkurat dette i covidvax-bivirkningsgruppen. Dette er virkelig hjerteskjærende hva som skjer nå: 

«*Update* She passed away at 3pm today. Our hearts are truly broken. Thank you all for the love and prayers.

I posted a few days ago about my 70yr old mother in law. She got her 2nd Moderna shot two weeks ago and was in the  hospital for 9 days after. She has been home for 3 days and as of early this morning, She is now back in the hospital with multiple blood clots. They had to do emergency CPR and intubate her. They don’t think she’s going to make it. They are doing emergency surgery now to try and remove clot from her mesenteric artery. But she is already so weak. We need a miracle. This is a person who was normal and healthy up until getting the vax on March 4.  We are heartbroken and still in shock that all this has happened.»

https://www.facebook.com/groups/138639311364238/?ref=share

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
5 minutes ago, aklla said:

Men kan noncebo gjøre at man dør av at kroppen ikke får nok oksygen?

Eller kan noncebo skape permanente skader på lunger og hjerte?

Vet godt hva noncebo er, gjør du?

Kanskje blodproppen noen får fra vaksinen bare kommer av noncebo også da..

Jøsses. Jeg sa at hverken nocebo eller placebo virker. Var det så vanskelig å forstå. Eller går du automatisk ut fra at jeg mener viruset ikke eksisterer? Det gjør jeg IKKE. Jeg mener det eksisterer, er verre enn en sesonginfluensa, og også at det trigger kroniske sykdommer. Det er ikke noe man vil ha.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (Akkurat nå):

Jøsses. Jeg sa at hverken nocebo eller placebo virker. Var det så vanskelig å forstå. Eller går du automatisk ut fra at jeg mener viruset ikke eksisterer? Det gjør jeg IKKE. Jeg mener det eksisterer, er verre enn en sesonginfluensa, og også at det trigger kroniske sykdommer. Det er ikke noe man vil ha.

Jeg kommenterte jo heller ikke deg, før du svarte meg..

Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Hapi70 skrev (1 time siden):

OK. Så lenge folk er i stand til å vurdere det ene opp mot det andre, så er det greit å ta til seg vitaminer og kostholdsråd innenfor gitte rammer. Alle vet jo at f. eks. diabetes er en sykdom som kan reguleres lettere ved riktig kosthold. Selv er jeg skeptisk til kolesterolsenkende medisiner, og tror mye kan løses ved riktig kosthold og trening. 

Det viktigste er at det ikke blir store konsekvenser fordi folk ikke drar til legen når det er reelle behov for det, ingen av oss ønsker at folk dør fordi de har vært feilinformert 🙂

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
5 hours ago, aklla said:

Noncebo funker nok bare til en viss grad, folk dør ikke av at de tror de er syke..

Vel, placeboeffekten er i hvert fall så fremtredende at man har sett seg nødt til å ta høyde for den når man forsker på effekten av legemidler. Man kan rett og slett "tenke seg frisk", ikke bare innbilt frisk, men regelrett, fysisk frisk som påvist ved almene, mekanistiske diagnostiseringsverktøy.

Da er det også nærliggende å tro at man på samme måte kan "tenke seg syk". Sannsynligvis er det ikke sånn at man kan tenke på seg et virus, men effektene av det viruset er det nærliggende å tro at man kan. Når folk blir bombardert 24 timer i døgnet om alle de forferdelig symptomene, og går og kjenner etter om de har noen "ettervirkninger" etter endt sykdomsforløp, er det ikke usannsynlig at en del "tenker seg" sykere enn det de egentlig er, og normalt ville vært i forbindelse med en sesongbasert luftveisinfeksjon.

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (Akkurat nå):

Vel, placeboeffekten er i hvert fall så fremtredende at man har sett oss nødt til å ta høyde for den når man forsker på effekten av legemidler. Man kan rett og slett "tenke seg frisk", ikke bare innbilt frisk, men regelrett, fysisk frisk som påvist ved almene, mekanistiske diagnostiseringsverktøy.

Det stemmer ja, men i all hovedsak på f.eks smertebehandling og mer subjektive plager.
Problemet med covid er at sykdommen er objektiv, den er testbar og verifiserbar.

Litt som å knekke armen, å tro at den er knekt kan være noncebo, men om det er slik at den ikke er knekt vil ikke viljen vise at den er knekt på ett røntgen..
Det er mye slikt med covid også, man kan føle seg syk, men man havner ikke på respirator, får arrvev i lungene, feber, tester positivt osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, aklla said:

Det er mye slikt med covid også, man kan føle seg syk, men man havner ikke på respirator, får arrvev i lungene, feber, tester positivt osv.

Nei, men man kan helt klart innbille seg at man "har aldri vært så syk før", eller at man "sliter fortsatt litt med pusten flere måneder etter", eller "har fortsatt ikke fått smaks- og luktesansen helt tilbake". Og så blir sånne historier en del av den kollektive bevissthet, en del av narrativen, noe man på forhånd forventer når man får påvist smitte eller tror man kanskje muligens har blitt smittet.

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (14 minutter siden):

Nei, men man kan helt klart innbille seg at man "har aldri vært så syk før", eller at man "sliter fortsatt litt med pusten flere måneder etter", eller "har fortsatt ikke fått smaks- og luktesansen helt tilbake". Og så blir sånne historier en del av den kollektive bevissthet, en del av narrativen, noe man på forhånd forventer når man får påvist smitte eller tror man kanskje muligens har blitt smittet.

ok, men det er jo ikke at man blir litt andpusten eller at man mister smaks- og luktesansen som er det skumle med viruset..

01dba4dd-0a67-45a7-a906-d4f386b5d797.jpg

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, aklla said:

ok, men det er jo ikke at man blir litt andpusten eller at man mister smaks- og luktesansen som er det skumle med viruset..

01dba4dd-0a67-45a7-a906-d4f386b5d797.jpg

Jeg vil påstå at hvis det er dette bildet du forbinder med Covid-19-smitte er det å anse som et eksempel på det jeg har skrevet en del om i dag i denne tråden. Narrativen i den kollektive bevissthet står ikke i stil til hva som er virkeligheten.

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (25 minutter siden):

Jeg vil påstå at hvis det er dette bildet du forbinder med Covid-19-smitte er det å anse som et eksempel på det jeg har skrevet en del om i dag i denne tråden. Narrativen i den kollektive bevissthet står ikke i stil til hva som er virkeligheten.

Det er ett worst case, eller værre ja.
Jeg forbinder ikke en eneste ting med en sykdom, men det er ikke fordi man kan bli litt snufsete at landet har stengt ned.

Jeg bruker også bilbelte selv om front mot front mot lastebil ikke er det jeg forbinder med bilkjøring. Selv om jeg vet at det er ett potensiellt utfall. Slik er det med Covid også, stort sett går det helt fint for nesten alle, enkelte få ganger går det til helvete.

Bruker du bilbelte? Gratulerer, du tror på narrativen i den kollektive bevistheten som ikke står i stil med hva som er virkeligheten, for de aller aller fleste i trafikken overlever..
Ca slik som med covid.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, AntonMarkmus said:

Nei det kan man ikke inbille seg, mange har fått utløst kronisk sykdom av covid. Noe som også kan skje etter influensa.

Men dette rettferdiggjør selvsagt ikke at verden er iferd med å bli totalitær og sinnsyk.

Lenke til kommentar
8 hours ago, aklla said:

Jeg bruker også bilbelte selv om front mot front mot lastebil ikke er det jeg forbinder med bilkjøring. Selv om jeg vet at det er ett potensiellt utfall. Slik er det med Covid også, stort sett går det helt fint for nesten alle, enkelte få ganger går det til helvete.

Regler for å bruke bilbelte ødelegger iallefall ikke økonomien, eller gjør at folk får dårligere helse som følge av stengte treningssentere og andre aktiviteter, blir mer ensomme og lider mer av psykiske problemer, tar selvmord og mer. Bilbeltet er også noe du har utenfor kroppen din, og ikke en kjemisk cocktail som de sprøyter inn i kroppen din.

De sier at vi er nå inne i bølge 3 av Covid. Spåkula mi sier meg at bølge 4 og 5 kommer også til høsten og vinteren. For alt jeg vet kan det bli mer etter det også, alt etter som hva de psykopatene finner på. La oss si at dette pågår iallefall frem til 2023 eller 2025.

Hvor mye av verdensøkonomien tror du er igjen da @aklla??? MEN onkel Klaus Schwab fra WEF har jo løsningen klar allerede! THE GREAT RESET! 

Men om alt rundt oss går i grus....så er vi iallefall reddet fra dette forferdelige viruset ikkesant.

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (9 timer siden):

Jeg tror folk flest er utmerket klar over at det bildet ikke viser det eneste utfallet av covid-19. Jeg nekter å tro at folk flest tenker sort-hvitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, aklla said:

Det er ett worst case, eller værre ja.
Jeg forbinder ikke en eneste ting med en sykdom, men det er ikke fordi man kan bli litt snufsete at landet har stengt ned.

Bruker du bilbelte? Gratulerer, du tror på narrativen i den kollektive bevistheten som ikke står i stil med hva som er virkeligheten, for de aller aller fleste i trafikken overlever..
Ca slik som med covid.

Siden når begynte vi som samfunn, som rettsstat, som demokrati og som nasjon å handle ut i fra "worst case scenario"? Siden når stengte vi ned hele samfunnet, suspenderte grunnleggende menneskerettigheter og kjørte økonomien i dass bare sånn i tilfelle worst case et eller annet?

Hvis dette hadde vært en virkelig pandemi, og ikke et resultat av enten massepsykose eller noe mer kalkulert, hadde vi da behøvd å motta beskjeder fra oven som f.eks: "Jammen det er ettervirkningene som er så skumle, ikke heng dere opp i den lave dødsraten."? Tror du at i en virkelig farlig pandemi måtte vi leite med lupe i tvilsomme data for å oppdage at det i det hele tatt foregår en pandemi?

Hvis ingen hadde satt i gang dette massehysteriet fra starten av, ville vi vært ferdig med "pandemien" for lengst, og avskrevet det hele som en litt ekstra hissig sesongbasert luftveisinfeksjon, pass på de eldre, gå videre med livet. Men nei, i stedet har vi en massepsykose gående som våre "overordnede" kontinuerlig mater.

"Ok, steng ned! Flink bisk, her er godbit. Løs opp!"

Det kalles klikketrening. Og det lukter rotten fisk av hele denne pandemien. Det ser faktisk ikke så mye ut som en "pandemi", som det det gjør "fascistisk overtagelse".

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (10 minutter siden):

Siden når begynte vi som samfunn, som rettsstat, som demokrati og som nasjon å handle ut i fra "worst case scenario"?

Siden det første samfunnet, og antagelig før det igjen..

Du gjør det selv også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, aklla said:

Siden det første samfunnet, og antagelig før det igjen..

Du gjør det selv også.

Semantikk, men ok. Du vet hvor jeg vil hen: Man avveier alltid kostnadene av tiltak opp mot sannsynligheten og alvorlighetsgraden av trusselen.

Endret av AntonMarkmus
Lenke til kommentar
34 minutes ago, AntonMarkmus said:

Det kalles klikketrening. Og det lukter rotten fisk av hele denne pandemien. Det ser faktisk ikke så mye ut som en "pandemi", som det det gjør "fascistisk overtagelse".

Det som ligger i bunn, som du sikkert vet, er FN sin Agenda 2030. Eller Great Reset som det nå kalles. En total reorganisering av menneskeheten og hvordan de vil at vi skal leve. Ned til våre gener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, :utakt said:

Hva tenker du om det som skjer i f.eks Brasil? 

Ser ganske standard ut:

Totalt antall tilfeller: 111,877,009

Totalt antall dødsfall: 290,525

Dødsrate: ca 2,4%

Logaritmisk skala på både antall smittede og døde har flatet fint ut for lenge siden.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/brazil/

P.S. Datamaterialet er sannsynligvis lite pålitelig når man f.eks. vet at store globale aktører som USA har subsidiert sykehus for Corona- tilfeller og dødsfall for å bøte på andre ting som nå ikke gjøres, og som sykehusene normalt får betalt for. Det er mye som skjer i kulissene som gjør at det meste av data på Covid-19 foreløpig er av lav pålitelighet, og ofte selvmotsigende på de merkeligste måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...