Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg tror du har valgt feil hd? Du skal vel ha en HD med s-ata? Siden det er s-ata kontroller på hk'et ditt?1 gig med minne? Jeg hadde i utgangspunktet valgt en Seagate S-ATA disk, men jeg fikk nyss om at det var litt stress å installere i tillegg til at ytelseforskjellen ikke er så stor som noen skal ha det til. Med tanke på at jeg har 1 GB ram i laptoppen og har blitt vant med det, går jeg ikke tilbake til 512. Jeg merket et hav av forskjell når jeg oppgraderte. Kommer også til å kjøre en del tunge applikasjoner og vil derfor ha muligheten til å ha mange åpne på likt. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er jo ikke mye stress ville jeg tro...det er jo bare snakk om å sette inn en diskett i begynnelsen av installasjonen av XP.. Om du trenger 1Gb ram, så hadde jeg det er hipp som happ om du velger Twinmos/Corsair. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er jo ikke mye stress ville jeg tro...det er jo bare snakk om å sette inn en diskett i begynnelsen av installasjonen av XP.. Diskett med hva da? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 drivere til s-ata kontrolleren? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Forstod jeg det riktig så har du 2,6 fra før ? hvis dette er riktig, så ville jeg sagt at du ikke kommer til å merke særlig mye ved å oppgradere CPU... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Forstod jeg det riktig så har du 2,6 fra før ? hvis dette er riktig, så ville jeg sagt at du ikke kommer til å merke særlig mye ved å oppgradere CPU... Har en maskin med P4 2.53 (533 mhz) som jeg synes har blitt fryktelig treg. Denne maskinen skal ikke oppgraderes eller strippes for komponenter så jeg kjøper en ny prosessor til Shuttle'en min. Synes den bærbare jeg har med 1.5 Centrino duger bedre enn P4 maskinen. Uansett kommer jeg sikkert til å klokke opp til 3 el. 3.2 og da vil jeg forhåpentligvis kjenne at maskinen sparker litt fra seg. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Skal mest sannsynlig ikke klokke. Har lyst på kjappeste av disse i forhold til pris. Om det er liten differanse eller ikke osv. Trodde høy fsb hastighet var en fordel hvis man ikke skal klokke? Gjør som meg Kjøp en 2,8 800FSB og OC den til 3,2. Kjører 110% stabilt i Sandra test (burn in). Du skriver helst ikke OC ? Hvorfor ikke ? Husk, du ødelegger ingenting hvis du bruker sunn fornuft Og du sparer en 15-1700,- i tillegg Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Skal du klokke, kjøp 2.8 800mhz buss.Ikke klokke, kjøp 3.2 533mhz buss Hadde kjøpt 3.2 uansett jeg da. For klokke den også jo alle disse er jo fine cpu'er men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en amd. AMD cpu'er gir vanligvis mer igjen for pengene enn det intel cpu'er gjør! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 jo alle disse er jo fine cpu'er men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en amd. AMD cpu'er gir vanligvis mer igjen for pengene enn det intel cpu'er gjør! Det gjør de helt sikkert, men jeg vil ikke rendre rå dv-film og 3d objekter i snegle fart. Ønsker ikke å blodklokke en AMD 2500+. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 wh1t3inc. Om du ikke har det travelt med å få kjøpt deg en nye cpu, kunne du ha ventet litt til prescott kommer. Er ikke sikker på når den kommer, heller ikke om prisen er brukbare. Er en del rykter om at den kommer nå den 8 januar, men det tar eg med en klype salt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) wh1t3inc.Om du ikke har det travelt med å få kjøpt deg en nye cpu, kunne du ha ventet litt til prescott kommer. Er ikke sikker på når den kommer, heller ikke om prisen er brukbare. Er en del rykter om at den kommer nå den 8 januar, men det tar eg med en klype salt. Det haster! Uansett tror jeg denne maskinen vil yte bra nok. Hvis jeg ønsket en über maskin hadde jeg ikke kjøpt Shuttle. Har sendt mail til komplett angående MO stepping, så får vi se hva de svarer. Edit: Med tanke på at det er samme socket, kan jeg ikke gå for en Prescott? Endret 4. januar 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Fikk mail tilbake av komplett: Vi har ingen oversikt over steppingene på CPUene som vi har. Alle Intel CPUenevi selger selges ogå i Boxed versjon da dette gir bedre garantier på CPUen til kundene våres. Uansett, det jeg egentlig lurer på; er det mulig å stappe en Prescott inn i en Shuttle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå