NTB - digi Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Regjeringen gir opp Smittestopp-appen, prøver seg på ny løsning Lenke til kommentar
spots Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Kanskje bare implementere Google og Apple sine API'er i den eksisterende appen isteden for å kaste bort 40 millioner til.... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 spots skrev (14 minutter siden): Kanskje bare implementere Google og Apple sine API'er i den eksisterende appen isteden for å kaste bort 40 millioner til.... Å rydde opp i gammel morro er ofte like dyrt som å lage noe på nytt fra bunn av, er nok enklere å legge ut på anbud at man skal ha en ny App. Lenke til kommentar
pergh Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Kudos for å snu når man har ballet det til. Mvh Per Gunnar Hansø Lenke til kommentar
paaland Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Urk.... hvorfor må vi alltid finne opp hjulet på nytt? https://www.coronawarn.app/en/ Bør ikke ta 8 uker og ikke koste millioner av kroner. 2 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Har ikke noe å si hva de utvikler, skal aldri installere en sporingsapplikasjon fra en statlig myndighet. 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Bir vell Simula igjen som skal ta denne? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Tror det skal mye til for at jeg skulle installere den, med de privacy problemene den gamle hadde. Det viktigste er nok at hele stacken blir frigitt som åpen kildekode, men tenker meg at det ikke blir å skje. Lenke til kommentar
Karstein H Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Synd at Regjeringen ikke har fulgt opp Direktoratet for sivil beredskap sine anbefalinger mtp beredskap mot pandemi. Smittestopp app kunne vært laget for årevis siden, godt uttestet og med en personvernerklæring som holdt mål juridisk, slik at brukerne visste konsekvensene av samtykke. 1 Lenke til kommentar
oppat Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg har litt vanskelig å forstå hvorfor dette arbeidet ikke ble startet parallelt med den andre appen. Det var kjent at dette ville bli nødvendig etter et par dager. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Kjekt. Kommer til å koste 20-40 nye milioner, og blir strengt tatt like ubrukelig som version 1.0, er min gjett. Like ubrukelig som testing med mindre man har symptomer Og like ubrukelig som ansiktsmaske, med mindre man bruker kollektivtrafikk. Det som hjelper: Hold avstand, vask hendene, unngå gå i butikken o.l. samtidig med alle andre. En sånn smitteapp er fullstendig irrelevant for et godt liv. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Sandormen skrev (3 timer siden): Kjekt. Kommer til å koste 20-40 nye milioner, og blir strengt tatt like ubrukelig som version 1.0, er min gjett. Like ubrukelig som testing med mindre man har symptomer Og like ubrukelig som ansiktsmaske, med mindre man bruker kollektivtrafikk. Det som hjelper: Hold avstand, vask hendene, unngå gå i butikken o.l. samtidig med alle andre. En sånn smitteapp er fullstendig irrelevant for et godt liv. Tror du misforstår hva formålet med appen er. Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Civilix skrev (5 timer siden): Tror du misforstår hva formålet med appen er. Hva er formålet? 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Civilix skrev (20 timer siden): Tror du misforstår hva formålet med appen er. Så vidt jeg forstår er formålet å spore smittede, og advare andre at smittede er/har vært i nærheten. Men er man smittet skal man jo holde seg hjemme, inntil man er kvitt smitten. -Selvpålagt isolasjon for de aller, aller fleste. Hvis man er smittet og holder seg hjemme, hva mener DU så er formålet med appen? Appen har reelt ingen brukandes funksjon. Tror du om man er smittet og registrerer seg i appen kan reise land og strand fritt rundt, som om det var et ‘slipp for viruset’-frikort? Du må meget, meget gjerne fortelle meg hvorfor det her er en magisk app i jakten på virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå