Sportsidiot Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Hei min Sony Experia Z5 på 4,5 år begynner å bli litt sliten kan man si og jeg har tenkt å begynne å se meg om etter ny mobil. Det må være en smarttelefon men siden jeg nå og har skaffet meg nettbrett så trenger jeg ikke en veldig dyr modell så jeg lurte på tipps til litt rimlige men god smarttelefoner. Den skal være ny, det skal ikke være en Iphone eller en fra Huawei. Jeg vil ha kamera på mobilen men det kan være enkelt. Bruker det uansett kun til tryneboka. Da jeg har skikkelig kamera til å ta bilder som fremkalles. Bruk vil være enkel surfing, streaming av lydbøker og radio. Samt bruk av google maps. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 @Sportsidiot Sjekk ut den rimeligste fra Sony. Tror den heter L4 eller noe sånt. Liten GB også minne, men sikkert grei til din bruk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Sportsidiot skrev (1 time siden): Hei min Sony Experia Z5 på 4,5 år begynner å bli litt sliten kan man si og jeg har tenkt å begynne å se meg om etter ny mobil. Det må være en smarttelefon men siden jeg nå og har skaffet meg nettbrett så trenger jeg ikke en veldig dyr modell så jeg lurte på tipps til litt rimlige men god smarttelefoner. Den skal være ny, det skal ikke være en Iphone eller en fra Huawei. Jeg vil ha kamera på mobilen men det kan være enkelt. Bruker det uansett kun til tryneboka. Da jeg har skikkelig kamera til å ta bilder som fremkalles. Bruk vil være enkel surfing, streaming av lydbøker og radio. Samt bruk av google maps. Kjøp en som støtter 4G-tale med operatøren du bruker. Om du bruker høytaleren til musikk og lydbøker bør du ha en med ok lyd. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 Nidar2 skrev (1 time siden): Kjøp en som støtter 4G-tale med operatøren du bruker. Om du bruker høytaleren til musikk og lydbøker bør du ha en med ok lyd. Takk for tips. Har du noen konkrete tips på merker? Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 tsetsefluen skrev (1 time siden): @Sportsidiot Sjekk ut den rimeligste fra Sony. Tror den heter L4 eller noe sånt. Liten GB også minne, men sikkert grei til din bruk. Takk for tips skal sjekke den ut. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Hvilken prisklasse anser du som rimelig? Det er et lite hopp i hva du får i det du går litt over 2000 kroner, sammenlignet med modellene som selges til under 2000 kroner. Motorola har to greie alternativer i prisklassen mellom 1800 til 2300 kroner. Motor G8 Power er en mobil som skal gi mye for pengene som i bra kamera (for prisen), grei og stor skjerm, veldig god batteritid, stereo høyttalere om du vil lytte til musikk eller podcasts uten hodetelefoner til rundt 2300 kroner. Du kan lese en test av den på engelsk her. Om du kan leve med en svakere prosessor, mono høyttalere og litt dårligere kamera men fortsatt veldig god batteritid så har du Motorola G8 Power Lite. Begge har spesifikasjoner som bør holde i flere år til din bruk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) Sportsidiot skrev (9 timer siden): Takk for tips. Har du noen konkrete tips på merker? Se mot Nokia og Motorola. Samsung har godt utvalg, men den siste telefonen jeg kjøpte av dem til nær kr. 5000 hadde skranglete lyd i den øverste høyttaleren man bruker når man snakker med folk. Nokia er kjent for å ha dårlig lyd i bunnhøytaleren (om du hører radio og lydbok). Forøvrig vil et tips være å handle på nett da får man automatisk 14 dagers angrerett. Endret 28. september 2020 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Nidar2 skrev (1 time siden): Se mot Nokia og Motorola. Samsung har godt utvalg, men den siste telefonen jeg kjøpte av dem til nær kr. 5000 hadde skranglete lyd i den øverste høyttaleren man bruker når man snakker med folk. Nokia er kjent for å ha dårlig lyd i bunnhøytaleren (om du hører radio og lydbok). Forøvrig vil et tips være å handle på nett da får man automatisk 14 dagers angrerett. Takk, når jeg hører på lydbøker eller radio. Så bruker jeg å høre via en ekstern enhet. Enten Bluetooth høyttaler eller med høretelefoner. Er da den høytaleren på telefonen mindre viktig? Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Nidar2 skrev (1 time siden): Se mot Nokia og Motorola. Samsung har godt utvalg, men den siste telefonen jeg kjøpte av dem til nær kr. 5000 hadde skranglete lyd i den øverste høyttaleren man bruker når man snakker med folk. Nokia er kjent for å ha dårlig lyd i bunnhøytaleren (om du hører radio og lydbok). Forøvrig vil et tips være å handle på nett da får man automatisk 14 dagers angrerett. Hedonism skrev (10 timer siden): Hvilken prisklasse anser du som rimelig? Det er et lite hopp i hva du får i det du går litt over 2000 kroner, sammenlignet med modellene som selges til under 2000 kroner. Motorola har to greie alternativer i prisklassen mellom 1800 til 2300 kroner. Motor G8 Power er en mobil som skal gi mye for pengene som i bra kamera (for prisen), grei og stor skjerm, veldig god batteritid, stereo høyttalere om du vil lytte til musikk eller podcasts uten hodetelefoner til rundt 2300 kroner. Du kan lese en test av den på engelsk her. Om du kan leve med en svakere prosessor, mono høyttalere og litt dårligere kamera men fortsatt veldig god batteritid så har du Motorola G8 Power Lite. Begge har spesifikasjoner som bør holde i flere år til din bruk. Takker, ser for meg pris mellom 2 og 3 tusen sånn ca. Uten at jeg er helt låst på det. Men har ikke tenkt å gå over 4K for å si det slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Sportsidiot skrev (13 minutter siden): Takk, når jeg hører på lydbøker eller radio. Så bruker jeg å høre via en ekstern enhet. Enten Bluetooth høyttaler eller med høretelefoner. Er da den høytaleren på telefonen mindre viktig? Nei, da er den ikke særlig viktig. Hvilken operatør og hvor mye data bruker du? Det kan være enkelte kupp ute blant operatørene om man vil binde seg for et år. Fort vekk halv pris på telefonen. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Nidar2 skrev (3 minutter siden): Nei, da er den ikke særlig viktig. Hvilken operatør og hvor mye data bruker du? Det kan være enkelte kupp ute blant operatørene om man vil binde seg for et år. Fort vekk halv pris på telefonen. Har Telia, med tvillingsim siden jeg har nettbrettet på samme abonent. Har 10 gb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Sportsidiot skrev (4 minutter siden): Har Telia, med tvillingsim siden jeg har nettbrettet på samme abonent. Har 10 gb. Fant ikke så mye bra hos Telia, men om du bytter til ICE får du en Nokia 5.3 med abonnement på 8GB/12GB til en svært god pris (kr 690 med 12 GB til kr. 350) . Du får også fri data om du legger på kr. 100 på abonnementet. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Nidar2 skrev (1 time siden): Fant ikke så mye bra hos Telia, men om du bytter til ICE får du en Nokia 5.3 med abonnement på 8GB/12GB til en svært god pris (kr 690 med 12 GB til kr. 350) . Du får også fri data om du legger på kr. 100 på abonnementet. ICE er for meg utelukket og det av samme grunn som blant annet Telenor og OneCall. Jeg reiser en del på ferie til Sveits, noe jeg har tent å fortsette med når pandemien har roet seg. Og da er ICE, Onecall, Telenor m.flere utelukket. Da disse ikke inkluderer Sveits i EU/EØS pakken. Telia derimot inkluderer Sveits. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Om du vil spare noen kroner på abonnementet så har Chilimobil 10 GB til 299 kr mnd som inkluderer bruk i Sveits. Data/tvillingsim koster 39 kr mnd, 99 kr i etablering. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Xiaomi har jo redmi note serien ( usikker om 4g-tale støttes) Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 bbios skrev (11 timer siden): Xiaomi har jo redmi note serien ( usikker om 4g-tale støttes) Takk for tips, men er litt engstelig for ukjente merker Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 (endret) Sportsidiot skrev (1 time siden): Takk for tips, men er litt engstelig for ukjente merker Du er engstelig for ukjente merker men vil ikke ha Apple som er et av de tryggeste merkene? Makes no sense. Endret 29. september 2020 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 brukernavn331 skrev (1 time siden): Du er engstelig for ukjente merker men vil ikke ha Apple som er et av de tryggeste merkene? Makes no sense. Ser den, men det er mer personlig at jeg ikke ønsker å bruke appleprodukter uansett. Men er jo nok av velkjente og gode merker når det gjelder mobiltelefoner. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 3 hours ago, Sportsidiot said: Takk for tips, men er litt engstelig for ukjente merker Xiaomi er ikke lenger et ukjent merke innen mobiler. De har vært på det norske markedet en stund. Se for eksempel her hvor mange tester det er blitt gjort av Xiaomi-produkter, noen med utmerkede resultater. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Hvis du ikke MÅ ha noe som er helt nytt, kan du se på outlet hos elkjop.no og power.no. Her selges utstillingsmodeller, returvarer etc for ned mot halv pris. Hvis du er tålmodig, kan du få en av fjorårets toppmodeller for øvre del av ditt budsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå