hotstepper Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Hei Jeg har ca 15.000 bilder på min iPhone. Vil i utgangspunktet ikke ha disse på macen i tillegg, har derfor ikke PÅ icloud bildedeling eller deling av min bildestrøm fra iPhonen til macen. MEN jeg er jo selvsagt livredd for å f eks miste telefonen og at alt skal gå tapt. Jeg har derfor på automatisk sikkerhetskopi av hele telefonen via funksjonen icloud-sikkerhetskopi. Her står det at data som bildebibliotek etc blir automatisk sikkerhetskopiert. Altså dersom telefonen blir ødelagt eller stjålet kan jeg gjenopprette en "tilsvarende" når jeg skaffer ny tlf. Noen som kan gi meg en trygghet og med sikkerhet si at alt av bilder vil ligge inni denne sikkerhetskopi-filen jeg tar hver gang jeg er koblet til wifi?;) Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 hotstepper skrev (1 time siden): Hei Jeg har ca 15.000 bilder på min iPhone. Vil i utgangspunktet ikke ha disse på macen i tillegg, har derfor ikke PÅ icloud bildedeling eller deling av min bildestrøm fra iPhonen til macen. MEN jeg er jo selvsagt livredd for å f eks miste telefonen og at alt skal gå tapt. Jeg har derfor på automatisk sikkerhetskopi av hele telefonen via funksjonen icloud-sikkerhetskopi. Her står det at data som bildebibliotek etc blir automatisk sikkerhetskopiert. Altså dersom telefonen blir ødelagt eller stjålet kan jeg gjenopprette en "tilsvarende" når jeg skaffer ny tlf. Noen som kan gi meg en trygghet og med sikkerhet si at alt av bilder vil ligge inni denne sikkerhetskopi-filen jeg tar hver gang jeg er koblet til wifi?;) Om du logger deg på icloud.com ligger bildene der? I så fall er de sikkerhetskopiert. Icloud virker bare så det er litt uvant om en kommer fra Android backup løsning. Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 Nei, bilder kommer ikke opp når jeg logger på icloud.com, fordi jeg ikke har huket av at bilder skal sikkerhetskopieres til icloud (slik at jeg kan se dem der eller hvor som helst) MEN jeg tar backup av alt i form av en sikkerhetskopi, som kun kan lastes inn i en iphone. spørsmålet er om bilder ligger inne i denne. det er det jeg vil Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Her kan du se hva som blir sikkerhetskopiert Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 hotstepper skrev (3 timer siden): Nei, bilder kommer ikke opp når jeg logger på icloud.com, fordi jeg ikke har huket av at bilder skal sikkerhetskopieres til icloud (slik at jeg kan se dem der eller hvor som helst) MEN jeg tar backup av alt i form av en sikkerhetskopi, som kun kan lastes inn i en iphone. spørsmålet er om bilder ligger inne i denne. det er det jeg vil Om bildene ikke ligger der er dem heller ikke sikkerhetskopiert. Skal se sånn ut inne på Innstillinger: 1 Lenke til kommentar
hotstepper Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 ^fmj skrev (5 timer siden): Her kan du se hva som blir sikkerhetskopiert Takk, her står bilder ja Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 En av de mange geniale tingene med iPhone er jo iCloud. Der er alle bilder og innstillinger osv. Når jeg bytter iPhone så er det bare å logge seg på med sin Apple id og alt blir lastet ned til den nye tlf. Bank id og sånne viktige ting må du manuelt inn og fikse. Eller hvis den blir stjålet eller du mister den slik at den blir ødelagt. Noe som ofte hender for folk. Du kan også bruke Google Photos som ekstra backup til bilder. Telenor har også min Sky. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå