Gå til innhold

Er det lønnsomt å kjøpe pc nå?

Anbefalte innlegg

Er det lurt å kjøpe pc nå egentlig? De nye prosessorene kommer og alt mulig, da er jeg redd for at maskiner blir veldig fort gamle. Jeg tenker på spesielt spill, jeg bruker en pcen til spilling. Og vil da ha en pc som kan takle de nye spillene greit.

Skal bygge en barbone, og jeg hadde tenkt å putte in en xp 3000+, 1024 3200 Geil Gold ram, ati 9700pro, WD 120GBJ. Vil denne bli veldig fort gammel eller kommer den til å duge et år og kanskje lengere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at det ikke er noe vits og tenke på hvor fort ting blir gamle i det hele tatt... Kjøpte PC'n i sig i fjor, og så vidt jeg vet, sitter jeg her og skriver nå. Alt du kjøper, selv om det er det nyeste overprisa stæsje, så er det gammalt om 1 uke alikevel. Kjøp hvis du trenger det/har lyst på... Men for all del, ikke vær redd for og kjøpe pga nye ting kommer... Det er bare og hoppe inn først som sist...

Lenke til kommentar

Det er nok like dumt å kjøpe ny PC nå som en annen gang. At en ny generasjon prosessorer inntar markedet er en like stor fordel som bakdel. Prisene synker på eksisterende produkter. PC'en du har i tankene er sannsynligvis mer enn brukbar om et års tid, litt avhengig av hvilke krav du har til ytelse da.

Lenke til kommentar

Men som du ser, hvis du ikke kjøper A64 får du ca. samme maskinen som DarkScorpion, bare litt raskere. Med A64 kan du kjøpe ny prosessor om ett år, og så har du topp ytelse inne CPU. Kjøper du socket A så kan du ikke oppgradere mye. Jeg syns at det er klart best å kjøpe når sockelen er ny, siden du da kun trenger ny CPU når du oppgraderer om ca. 1 år.

Lenke til kommentar
Men som du ser, hvis du ikke kjøper A64 får du ca. samme maskinen som DarkScorpion, bare litt raskere. Med A64 kan du kjøpe ny prosessor om ett år, og så har du topp ytelse inne CPU. Kjøper du socket A så kan du ikke oppgradere mye. Jeg syns at det er klart best å kjøpe når sockelen er ny, siden du da kun trenger ny CPU når du oppgraderer om ca. 1 år.

Hvis jeg har forstått det riktig er sokkel 754 kun en midlertidig sokkel. Tror den blir erstattet av sokkel 939 i løpet av 2. kvartal.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å vente hvis du har en Pc som du er ok fornøyd med og får spilt de spill du vil spille.

Med ditt oppsett vil jeg tro du kan spille alle spill i minst 3 år fremover.Noen her på forumet spiller NFS med GF2 kort.

Jeg synes ikke at spill i dårligere oppløsning har så mye å si for min spilleglede.

Men å spille med en 19tommer skjerm fremfor 17tommer har mye mer å si.

Siden det er et skifte fra 32-64bits med også nye operativsystem kan det være lurt å vente etter min mening.

Lenke til kommentar
Men som du ser, hvis du ikke kjøper A64 får du ca. samme maskinen som DarkScorpion, bare litt raskere. Med A64 kan du kjøpe ny prosessor om ett år, og så har du topp ytelse inne CPU. Kjøper du socket A så kan du ikke oppgradere mye. Jeg syns at det er klart best å kjøpe når sockelen er ny, siden du da kun trenger ny CPU når du oppgraderer om ca. 1  år.

Så du mener at jeg skal gå for hva da som ligger på samme pris niva? Er det virkelig slik at alt vil forandre seg på 1-2-3? At det er helt umulig med en 32-bits prosessor? Alt går ikke over til 64 over natten?

Endret av TeSp
Lenke til kommentar
Så du mener at jeg skal gå for hva da som ligger på samme pris niva? Er det virkelig slik at alt vil forandre seg på 1-2-3? At det er helt umulig med en 32-bits prosessor? Alt går ikke over til 64 over natten?

Han mener at oppgraderingsmulighetene er større hvis du kjøper Athlon 64. Om et år vil det sannsynligvis ikke være så mange aktuelle Socket A prosessorer igjen.

32-bits prosessorer har hvertfall 2 år igjen før de skiftes. Kan ikke tenke meg annet.

Lenke til kommentar
Er det lurt å kjøpe pc nå egentlig? De nye prosessorene kommer og alt mulig, da er jeg redd for at maskiner blir veldig fort gamle. Jeg tenker på spesielt spill, jeg bruker en pcen til spilling. Og vil da ha en pc som kan takle de nye spillene greit.

Skal bygge en barbone, og jeg hadde tenkt å putte in en xp 3000+, 1024 3200 Geil Gold ram, ati 9700pro, WD 120GBJ. Vil denne bli veldig fort gammel eller kommer den til å duge et år og kanskje lengere?

Jeg har desverre ikke lest innleggene i denne tråden, men skitt.... :wow:

Jeg har noen venner som har ventet på PC komponentene i mange år. De vente og de venter. Det kommer jo noe nytt om noen uker sier de.... Ja ennå har de ikke kjøpt seg ny PC.

Skal man vente på det siste som kommer da blir det aldri PC i huset.

Kjøp nå og forny PC'en med jevnlig mellomrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...