Gjest 816ef...78b Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Hei. Jeg er på utkikk etter noen gode lette, pustende sko som jeg kan bruke til lagerarbeid. Jeg kommer til å bruke beina mye og er derfor viktig at de er gode og støtter godt opp. Trenger også tips til servicebukse/klær som jeg kan bruke til dette arbeidet. Jeg er en ganske varm person og svetter fort. Derfor er også riktig sokker nødvendig. Jeg har alltid brukt bomullsokker, men da bomull ikke transporterer bort fuktighet er ikke dette et ideelt valg. Håper noen kan svare meg på dette! Anonymous poster hash: 816ef...78b Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Btw: den servicebuksa, det er viktig at det er god stretch og helst litt høyt i livet. Glemte helt å skrive det i innlegget Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 arbeidsgiver skal holde deg med arbeidsklær, om du trenger noe spesielt er det griet og kontakte bedriften sin levrandør for og høre hva som ligger innen for rammen som bedriften betaler for. 1 Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Mato skrev (3 timer siden): arbeidsgiver skal holde deg med arbeidsklær, om du trenger noe spesielt er det griet og kontakte bedriften sin levrandør for og høre hva som ligger innen for rammen som bedriften betaler for. Hei og takk for svar. Jeg ble fortalt at vi måtte fikse arbeidstøy selv.. har fikset sko idag. Mangler bare bukse osv.. Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Mato skrev (3 timer siden): hva jobber du som ? Har ikke begynt enda. Skal ha opplæring snart som lagermedarbeider Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Vet ikke hva som står i arbeidsmiljøloven, men standard i Norge er at arbeidsgiver skaffer klær om det er krav om arbeidsklær Godt mulig det er krav om vernesko siden du skal jobbe med ting som kan falle på tær 2 Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Dubious skrev (12 timer siden): Vet ikke hva som står i arbeidsmiljøloven, men standard i Norge er at arbeidsgiver skaffer klær om det er krav om arbeidsklær Godt mulig det er krav om vernesko siden du skal jobbe med ting som kan falle på tær Ble bare fortalt at jeg måtte ha gode joggesko, og at jeg ikke måtte ha noe spesielt arbeidstøy. Men vil ikke ødelegge klæra mine. Bedre å ha egne jobbklær.. Siden vi ikke får det Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Hvis du skal kjøre truck er vernesko påbudt. Rart de ikke sa noe om det. Jeg er fornøyd med reebok-sko, må bestilles da, så det tar en uke før du får dem: https://www.reebok.com/no/work-n-cushion-4.0-shoes/FU7355.html Beste er nesten om du googler arbeidstøy og navnet på byen du bor i, så får du opp butikker som selger sånt. Så kan du google dem og sjekke hva de har. Det beste er å prøve før du kjøper. Synes det er rart de ikke betaler, men de gjør kanskje det om et år når du trenger nye klær, hvis du jobber der enda da. Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Taurean skrev (13 minutter siden): Hvis du skal kjøre truck er vernesko påbudt. Rart de ikke sa noe om det. Jeg er fornøyd med reebok-sko, må bestilles da, så det tar en uke før du får dem: https://www.reebok.com/no/work-n-cushion-4.0-shoes/FU7355.html Beste er nesten om du googler arbeidstøy og navnet på byen du bor i, så får du opp butikker som selger sånt. Så kan du google dem og sjekke hva de har. Det beste er å prøve før du kjøper. Synes det er rart de ikke betaler, men de gjør kanskje det om et år når du trenger nye klær, hvis du jobber der enda da. Har egentlig ikke fått vite så mye annet enn at jeg skal plukke varer og at jeg må se opp for truck som kommer kjørende. Reagerte også litt på det at de ikke nevnte noe om arbeidstøy.. har prøvd å søke etter arbeidsklær i kommunen jeg bor i men, får bare opp håndtverkstøy (snekker utstyr osv).. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Sånne butikker har gjerne generelt arbeidstøy også. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Dette skal arbeidsgiver ordne. Virker useriøst at de ikke gjør det. Hvis du jobber på lager skal vel vernesko være normalen/påkrevd. I tillegg skal også arbeidsgiver ordne bukse/uniform. Sokker tror jeg derimot du må fikse selv. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Mato skrev (23 timer siden): arbeidsgiver skal holde deg med arbeidsklær Nei, det er ikke noe regel på det. Noen tariffavtaler kan ha dette fremforhandlet, men det er ikke noen generell regel som sier at arbeidsgiver skal stå for klær. Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Nimrad skrev (4 timer siden): Nei, det er ikke noe regel på det. Noen tariffavtaler kan ha dette fremforhandlet, men det er ikke noen generell regel som sier at arbeidsgiver skal stå for klær. Tusen takk for svar. Vil bare ikke komme første dag på jobb uten noe form for «arbeids klær».. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Hva slags lager er det snakk om, byggevare? Byggevareforretninger fører diverse klær, Clas Ohlson, Biltema. Lenke til kommentar
Trengertips Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 ^fmj skrev (2 timer siden): Hva slags lager er det snakk om, byggevare? Byggevareforretninger fører diverse klær, Clas Ohlson, Biltema. For en nettbutikk, er ikke noe byggvare eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Angående sokker, så har bomullssokker alltid fungert for meg, men det er forskjellig kvalitet. De på dressmann har vært bra. To par om vinteren hvis du jobber ute. Og håpe på mye aktivitet ^^ Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Nimrad skrev (10 timer siden): Nei, det er ikke noe regel på det. Noen tariffavtaler kan ha dette fremforhandlet, men det er ikke noen generell regel som sier at arbeidsgiver skal stå for klær. så lende du trenger spesielle klær så skal arbeidsgiver holde disse. jeg tenker da på yrker som krever spesifikke arbeidsklær som som typisk som handverkere og sånt bruker. er klar over at yrker som ikke krever noe spesielt at klær så har man ikke krav på noe ekstra, men om du har en jobb som gjør at du trenger extra klær så er du fort innunder enten en tariff eller at det værneutstyr. 1 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Taurean skrev (2 timer siden): Angående sokker, så har bomullssokker alltid fungert for meg, men det er forskjellig kvalitet. De på dressmann har vært bra. To par om vinteren hvis du jobber ute. Og håpe på mye aktivitet ^^ sokker av ull er tingen, gjerne strikkalester om det er kaldt 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Hvis det er et lager med truckkjøring er jeg ganske sikker at det skal være påkrevd med vernsesko. Hele dette opplegget høres veldig useriøst ut. Både egne klær og sko bør de stille med. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå