Grunderinne Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Hei Hei Nåværende utstyr: Jeg har en 2-3 år gammel bærbar pc Dell Latitude 5580 16.9 tommer med gode spesifikasjoner. USB-hub for tilkobling av printer, ekstern trådløs mus og tastatur. Behov: Arbeid hjemmefra uten fast kontorplass. Jeg ønsker å gå vekk fra å bruke skjermen på laptopen, fordi jeg ønsker å bruke en større (minst 18-19 tommer) berøringskjerm som jeg helst også kan bruke til generell nettsurfing på fritid (gjerne på fanget i sofakroken). Skjermen må ha lyd/integrerte høyttalere. Den bør helst kunne endre vinkel enkelt (og gjerne kunne legges helt flat), men på den annen side kunne stå relativt stabilt. Den bør ikke flimre/slite ut øynene. Den bør ha innebygget batteri som varer minst 3 timer. Hva gjelder skjermen så har jeg sett på f.eks Dell P2418HT men ser jo at man tydeligvis får langt bedre spesifikasjoner på tilsvarende mindre skjermer, se f.eks touch-skjerm av merket Uperfect . Har lest at full HD medfører uklar tekst ved skjermstørrelse 24 tommer. Men finnes 4k skjerm med de krav jeg har? Jeg er også litt opptatt av designet da den kommer til å stå fremme i stua, denne skjermen fra LG er helt ok hva gjelder designet. Men denne Espresso Display er selvfølgelig lekrere -men desverre for liten. Videre virker det uklart for meg om de egentlig har begynt levering. Og hvordan kan jeg enklest gjøre skjermen ledningsfri? Jeg antar jeg bør kjøpe en trådløs hdmi sender og mottaker for trådløs tilkobling mellom selve skjermen og min pc. Samt at skjermen helst har minst 3 usb-porter slik at jeg kan koble til tastatur og mus (ledning eller trådløst) samt eventuell dings som minnepinne el ved behov. Jeg ønsker altså følgende: Jeg skrur på min bærbare pc (som i praksis blir stasjonær med mindre jeg forlater hjemmet) og jeg setter meg til å jobbe der hvor den bærbare skjermen med tastatur og mus befinner seg. Om ønskelig, tar jeg med meg skjermen, musen og tastaturet og jobber videre annet sted i hjemmet. Det hadde vært flott om jeg også kunne brukt den samme trådløse dockingen/sender/mottaker til å få pc-skjermen til å vises på tv'n (4-5 år gammel Samsung smart tv (windows), samt om jeg også kunne bruke den for å også vise ipad-skjermen på tv men det er vel utopisk? Til orientering så hakker min internett-forbindelse noe, så jeg bør helst ikke bruke wifi for å overføring mellom pc og skjerm (og evt til tv). Prisen er underordnet da jeg har ventet lenge på å kjøpe noe og jeg ønsker nå noe som fungerer godt. Jeg er næringsdrivende som får utstyret fradragsført. Nina -som forøvrig er webjurist/driver kjeden Webjuristene -gode råd kan belønnes med gratis svar på kort juridisk spørsmål Endret 29. september 2020 av Grunderinne Husket flere behov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå