Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 I desember 2019 bestilte jeg en tur/returreise fra OSL via CPH til LAX, og videre til annen by i USA. Reisen ble bestilt på nett, fra kiwi.com, og skulle gjennomføres i mai 2020. Av grunner vi alle kjenner til ble reisen kansellert, og jeg rettet krav om refusjon til kiwi.com tidlig i mai. Billetten kostet 5-6 tusen, og etter 4 måneder fikk jeg melding om at refusjonen jeg fikk var på ca 230 kr. Jeg er innforstått med at det å ikke bestille direkte fra flyselskapene kompliserer mulighetene for refusjon, men synes nok dette var litt lavt. Hva er andres erfaringer med refusjon av billetter som ikke er kjøpt direkte av flyselskaper? Jeg tror ikke dette er spesifikt for kiwi.com. Jeg oppfatter selskapet som seriøst, og har reist flere ganger med billetter kjøpt gjennom kiwi.com, uten problemer. Jeg bruker kiwi.com når jeg ikke får sammenhengende billetter for hele reisen på samme booking, da deres garanti sikrer at jeg får oppfølging ved forsinkelser: https://www.kiwi.com/no/pages/guarantee. Ellers kan det bli litt kjedelig når man har en booking fra for eksempel Denver til Los Angeles, og en annen fra LA til Oslo, og flyet fra Denver er så forsinket at man ikke rekker flyet videre. Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Du kan jo sjekke om disse kan hjelpe deg:https://flyhjelp.no/sider/hva-betyr-korona-for-din-reise#situation #5 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Var det du eller flyselskapet som kansellerte? Hvis det er sistnevnte kjører du bare reklamasjon via kortet du brukte hos banken din. Du har i praksis kjøpt en vare som ikke er blitt levert. Var det du som kansellerte har du ikke den muligheten. Endret 26. september 2020 av Nwader Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 (endret) On 9/26/2020 at 12:36 PM, Nwader said: Var det du eller flyselskapet som kansellerte? Hvis det er sistnevnte kjører du bare reklamasjon via kortet du brukte hos banken din. Du har i praksis kjøpt en vare som ikke er blitt levert. Var det du som kansellerte har du ikke den muligheten. Det var flyselskapene som kansellerte. Reiseforsikringen min dekket forskjellen mellom mitt utlegg og refusjonen, men jeg reagerte på refusjonens størrelse. Endret 27. september 2020 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. september 2022 Del Skrevet 10. september 2022 (endret) Slettet-fsaSP0zV skrev (På 26.9.2020 den 9.39): Billetten kostet 5-6 tusen, og etter 4 måneder fikk jeg melding om at refusjonen jeg fikk var på ca 230 kr. Update: Etter en uendelig rekke meldinger frem og tilbake med kundeservice hos kiwi.com de siste 2 årene fikk jeg denne uken melding om at jeg får en refusjon på ca 2400. Det ser ut til at jeg ikke får mer enn ca 2600 tilbake av de 5-6 tusen jeg opprinnelig betalte for reisen. Problem: Eneste valget for refusjon er til kredittkortet jeg opprinnelig betalte reisen med (i tillegg til en uaktuell overføring til kiwi.com-konto for å kjøpe nye billetter hos dem). Dette kredittkortet er avsluttet forlengst. Jeg informerte kiwi.com om dette for lenge siden, og de ba da om (og fikk) IBAN og SWIFT for min bankforbindelse for utbetaling av refusjon. På nettsidene deres er det ikke noe alternativ for refusjon dit, og da jeg klikket på refusjon fikk jeg en autogenerert bekreftelse på at beløpet ville bli overført til mitt kredittkort. Jeg har igjen kontaktet kundeservice hos kiwi.com, uten respons. The bottom line: Jeg bestiller nå alltid flybilletter direkte hos flyselskapene. Ofte litt dyrere, men mye enklere når man må gjøre endringer. Endret 10. september 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå