Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, AndersT2 said:

Ser ut som noen har vært uheldig og sluppet prisene for 3080 ti i New Zealand og Australia for tidlig: https://www.tomshardware.com/news/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-overseas-market-obnoxious-prices

Så ut som de var borte igjen i NZ butikken. Sjekket Gigabyte Gaming OC mot 3080 prisen dems, og differansen omgjort til norske kroner er 5100,-. Siste pris i prisguiden for 3080 Gaming OC var 12500,- som da tilsier ca 18000,- for de kortene og oppover. Så de som har skaffet seg 3090 til slipp prisene vil le godt vil jeg tro.

Elektronikk i NZ er dyrt. Såpass dyrt at frem til for ett par-tre uker siden, så kunne man fint gå på butikken og kjøpe 30** GPU der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, shinsengumi said:
15 hours ago, Nizzen said:

Strix er bedre på alt. Bare billige komponenter på suprim x :p

jepp, bortsett fra lyd. Suprim er deilig og stille. Men det var før jeg bestemte meg for å vannkjøle 😂 

Strix 3090 OC kommer nå i kveld, så kan være det plutselig ligger en bestilling på vannkjøling i løpet av natten 😛

 

Hvor stor sannsynlighet er det for at Komplett får flere 3090 før 1.juni, tror dere?

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 minutt siden):

Men ikkje masse TILGJENGELIG for bestilling. Kjekt å nevne dette i denne tråden, så slipper folk å bli "baitet" ;)

Plutselig blir noen tilgjengelig, så greit å vite 😛 

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, KriZZ said:

Plutselig blir noen tilgjengelig, så greit å vite 😛 

 

Derav spørsmålet mitt, som gjerne kan omskrives til «hvor sannsynlig er det at de slipper flere 3090 for bestilling før 1.juni?» (=

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Noen som har flere bestillinger inne hos Proshop? Har en 3080 bestilling fra tidligere så bestilte jeg et 3060 idag. Men de sier jeg må slette et av de. Jeg får ikke ha 2 kort i bestilling. Spilte ingen rolle at det var ulike kort....

Lenke til kommentar
jocke skrev (Akkurat nå):

Derav spørsmålet mitt, som gjerne kan omskrives til «hvor sannsynlig er det at de slipper flere 3090 for bestilling før 1.juni?» (=

Nesten garantert at de slipper noen innen 1 juni

 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Rikardv1 said:

Noen som har flere bestillinger inne hos Proshop? Har en 3080 bestilling fra tidligere så bestilte jeg et 3060 idag. Men de sier jeg må slette et av de. Jeg får ikke ha 2 kort i bestilling. Spilte ingen rolle at det var ulike kort....

Får begynne å bestille med navn til andre i husstanden, eller med navn+adresse til kamerater, o.l. :D

Lenke til kommentar

Hadde en mail dialog med NetOnNet forleden. Prøvde å få dem til å forstå at ved å innfri en gammel ordre med et annet lignende produkt (samme eller bedre) kunne hjelpe dem til å kutte tapet de vil sitte igjen med, når de da må tilslutt sende meg det jeg bestilte i desember 20. Kortet koster nå 4K mer enn da jeg kjøpet det.

Men neida, de var heller interessert i å ha mange back-orders åpen, som de til slutt må oppfylle med tap. Nice to know...

Eller har nettbutikkene "fast" pris mot sine leverandører? At det kortet som ble solgt til MSR på lanseringa dato, vil koste butikken det samme, om kortet er produsert i oktober 2021 og da sendt kunde?

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Rikardv1 said:

Noen som har flere bestillinger inne hos Proshop? Har en 3080 bestilling fra tidligere så bestilte jeg et 3060 idag. Men de sier jeg må slette et av de. Jeg får ikke ha 2 kort i bestilling. Spilte ingen rolle at det var ulike kort....

What? Jeg har hatt flere bestillinger og de har aldri bedt meg slette noe 😕 
Kanskje det er noe nytt? 

Lenke til kommentar
Gyrofalc0n skrev (5 minutter siden):

Eller har nettbutikkene "fast" pris mot sine leverandører? At det kortet som ble solgt til MSR på lanseringa dato, vil koste butikken det samme, om kortet er produsert i oktober 2021 og da sendt kunde?

Selvfølgelig ellers hadde butikkene blitt ruinert. De får den prisen som gjelder på bestillings tidspunktet.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Kennet_H said:

Sendingsinformasjon  på min 3080 kom i går, fra komplett. Sendt med postnord. 

Men har fortsatt ikke skjed noe. Er det vanlig? Hadde håpet å få det i morgen, men ser ikke sånn ut nå. 

Min som ble sendt i dag hadde leveringsdato 1. desember, så jeg måtte spandere en telefon til porterbuddy for endring. Noe lignende kan jo ha skjedd her. (Spørsmålet "Var levering bestilt i september i fjor??" var om ikke annet underholdende).

Lenke til kommentar
3 minutes ago, BadCat said:

Jeg begynner å bli mett på kort med 8 nm nå. 5 og 3 nm kan ikke komme fort nok.

Det er nok på tide å bestille picometer kortene slik at de kan leveres i tid.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (29 minutter siden):

Selvfølgelig ellers hadde butikkene blitt ruinert. De får den prisen som gjelder på bestillings tidspunktet.

Men hvem dekker da tapet? Det blir jo ikke billigere å lage deler til kortene, når for eksempel Asus må kjøpe fra 3dje part.

Er dette en av grunnene til at prisene øker? Slik at "nye" kjøpere må betale for at butikker og forhandlere har tillatt en sinnssyk back-order størrelse?

Lenke til kommentar
Gyrofalc0n skrev (2 minutter siden):

Men hvem dekker da tapet? Det blir jo ikke billigere å lage deler til kortene, når for eksempel Asus må kjøpe fra 3dje part.

Er dette en av grunnene til at prisene øker? Slik at "nye" kjøpere må betale for at butikker og forhandlere har tillatt en sinnssyk back-order størrelse?

Prisene er avtalt på forhånd. Prisene går naturligvis opp når etterspørselen stiger. 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (6 minutter siden):

Prisene er avtalt på forhånd. Prisene går naturligvis opp når etterspørselen stiger. 

Så du mener at nettbutikker i lille Norge, har "helt etter avtale" solgt 1000-vis av kort til folk, som vil ta måneder (år?) å få produsert og levert til kundene? Noen små prosenter i pris forskjell kan jeg forstå at de har tatt høyde for kan skje. Men her snakker vi om at 3080 kort er snart nærmere 40% pris økning fra når de ble lansert.

Leverandørene må vel snart kreve at ordre blir kansellert mot kunder, for å bidra til å rydde i back-order?

NetOnNet var veldig hissig på om jeg ikke skulle bare kansellere ordrene, "for å spare meg selv bryet med å vente"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...