goofer Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 8 hours ago, Stoddart said: Oooog det er meg igjen! haha Hvordan er statusen på den komplett-PC nå? Min ble sendt i dag, og skal være her i allerede i morgen! Som egentlig er litt upraktisk da jeg har ett par deadliner i løpet av denne uka og starten på neste, og jeg er usikker på om jeg skal "gamble" på at jeg får den nye maskinen opp og gå med alt jeg trenger i tide... Eller om jeg skal bare la den stå i esken sin en ukes tid til 😛 Hei du! Jeg har fått den for noen dager siden Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 (endret) vinterstum skrev (19 minutter siden): Hvis man tror på en sterk utvikling for eth så bør man jo legge pengene i eth? Det vil ta 6+ måneder å mine frem tilsvarende mengde eth som mange av skjermkortene går for på Finn nå. I fjor ga det mening og var en slags sikring å kjøpe skjermkort istedet for eth, da mange var usikre på utviklingen og kortene var "fornuftig" priset. Med dagens priser på skjermkort og den teknologiske utviklingen i ethereum prosjektet (1559, eth2, blocksize increase, difficulty økning) så har casen for mining aldri sett svakere ut. Det er fornuftig det bmwm skriver. Er noen som kommer til å stå igjen med gpu katta i sekken hvis dette fortsetter. Et lite ekstrapoeng for de som mener at gpu vil holde seg på dette prisnivået er at hashraten til ethereum alene er på 560 TH/s, hvis vi som forenkling at kun 60% av dette er GPU og alt av GPU er 3060 Ti som Hasher på 58 MH/s så snakker vi om nesten 6 millioner skjermkort som skal tilbake på markedet og finne lykkelige gamere. Dette er ikke all verden, men å tro at dette ikke vil påvirke prisnivået er naivt. Etter EIP 1559 vil det faktisk ta 500+ dager å tjene inn 3070 til butikkpris (10 000). Endret 27. april 2021 av bmwm Lenke til kommentar
isa Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 (endret) 21 minutes ago, vinterstum said: Hvis man tror på en sterk utvikling for eth så bør man jo legge pengene i eth? Det vil ta 6+ måneder å mine frem tilsvarende mengde eth som mange av skjermkortene går for på Finn nå. I fjor ga det mening og var en slags sikring å kjøpe skjermkort istedet for eth, da mange var usikre på utviklingen og kortene var "fornuftig" priset. Med dagens priser på skjermkort og den teknologiske utviklingen i ethereum prosjektet (1559, eth2, blocksize increase, difficulty økning) så har casen for mining aldri sett svakere ut. Det er fornuftig det bmwm skriver. Er noen som kommer til å stå igjen med gpu katta i sekken hvis dette fortsetter. Et lite ekstrapoeng for de som mener at gpu vil holde seg på dette prisnivået er at hashraten til ethereum alene er på 560 TH/s, hvis vi som forenkling at kun 60% av dette er GPU og alt av GPU er 3060 Ti som Hasher på 58 MH/s så snakker vi om nesten 6 millioner skjermkort som skal tilbake på markedet og finne lykkelige gamere. Dette er ikke all verden, men å tro at dette ikke vil påvirke prisnivået er naivt. Her er litt statistikk over hvilke kort som brukes for å mine på hive os, https://hiveos.farm/statistics/ Endret 27. april 2021 av isa Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 1 hour ago, goofer said: Hei du! Jeg har fått den for noen dager siden Herlig! Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 bmwm skrev (57 minutter siden): Etter EIP 1559 vil det faktisk ta 500+ dager å tjene inn 3070 til butikkpris (10 000). Noe som betyr at du ikke kan tjene inn igjen prisen grunnet pos er innført innen de 500 dagene Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Han skriver at det er mindre lønnsomt allerede, noe som er feil. Kursen har steget mer enn vanskeligheten. Hva er det du mener skal gå galt hvis man allerede er i pluss. Det verste som kan skje er at man bare går litt i pluss. Spoiler Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Ephrus skrev (48 minutter siden): Noe som betyr at du ikke kan tjene inn igjen prisen grunnet pos er innført innen de 500 dagene Riktig. BadCat skrev (2 minutter siden): Han skriver at det er mindre lønnsomt allerede, noe som er feil. Kursen har steget mer enn vanskeligheten. Hva er det du mener skal gå galt hvis man allerede er i pluss. Det verste som kan skje er at man bare går litt i pluss. Vis skjult innhold Hvordan er det feil? Jeg tjener langt mindre i dag enn det jeg tjente for noen uker siden, enda kursen har steget. Etter 1559 kommer jeg til å tjene ca halvparten av det jeg tjener i dag dersom kursen faktisk holder seg så høyt oppe som i dag. Lenke til kommentar
smthellan Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Ser ut som netonnet er lei av folk som klagar. Den nye løsinga deira er kun å ignorere deg... Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Noen som får til å legge 3070 Aorus Master i handlevogna hos Elkjøp? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Finner ikke noen kort i 30 serie Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 3 minutes ago, MrMarbles said: Noen som får til å legge 3070 Aorus Master i handlevogna hos Elkjøp? Yup Lenke til kommentar
Olsen Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 2 minutes ago, MrMarbles said: Noen som får til å legge 3070 Aorus Master i handlevogna hos Elkjøp? Nå? er vel ikke noe aorus master hos elkjøp nå? link? Lenke til kommentar
Kalmarnir Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Skrev till NoN och frågade om Aorus 3070 jag beställde 8/3. Det skickas idag eller imorgon sa dem! Lenke til kommentar
nocure Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 MrMarbles skrev (1 minutt siden): Noen som får til å legge 3070 Aorus Master i handlevogna hos Elkjøp? Nei.. Kommer ikke opp når du prøver å gå inn via søkefeltet heller. Har du direktelink? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Olsen skrev (Akkurat nå): Nå? er vel ikke noe aorus master hos elkjøp nå? link? Den forsvant like etterpå. Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Just now, Olsen said: Nå? er vel ikke noe aorus master hos elkjøp nå? link? Det er borte nå, jeg varslet på discord Lenke til kommentar
Rikardv1 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 MrMarbles skrev (4 minutter siden): Noen som får til å legge 3070 Aorus Master i handlevogna hos Elkjøp? Hadde de mange? Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Just now, Rikardv1 said: Hadde de mange? Bekreftet 18/5, antall uvisst Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Ser bare "sporet" etter det: "Ditt søkeresultat etter søkeordet "RTX 3070" ga 5 treff.Treff etter filtrering: 1" (Filtrerte bort PC'er) Men får ikke opp noe. Som vanlig henger søket og filtreringen til Elkjøp etter reell lagerstatus.... Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Er flere som spør om link til discorden så jeg legger den ut her hvis noen vil joine: https://discord.gg/PTKSM3Zt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå