Mr. Spaceworld Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 BadCat skrev (3 minutter siden): En ordre kan ikke være feil. Hvis noen forsøker å selge noe de ikke har er det svindel med mindre det kommer en kompensasjon. Jeg bestilte også på fredag, men hadde en mistanke om at det var noe galt. Les igjennom ordrebekreftelsen fra Elkjøp. Teknisk feil kan skje og de er ikke pliktig til å gi deg en smule 1 Lenke til kommentar
mERAZED Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Just now, Dragonlove said: Er du så godtroende at du tror du får kortene? Nei, men hvis jeg kan få krevd noe komp fra det, så er jeg happy. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Mr. Spaceworld skrev (Akkurat nå): Jeg bestilte også på fredag, men hadde en mistanke om at det var noe galt. Les igjennom ordrebekreftelsen fra Elkjøp. Teknisk feil kan skje og de er ikke pliktig til å gi deg en smule Tror det står i de generelle kjøpsvilkårene deres også, som alle burde lest før de kjøper noe der. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 mERAZED skrev (Akkurat nå): Nei, men hvis jeg kan få krevd noe komp fra det, så er jeg happy. Det får du ikke. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Hva som står i en ordrebekreftelse er likegyldig. Det er lover for handel. Man kan ikke bare henvise til at man fraskriver seg alt ansvar. 1 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Mr. Spaceworld skrev (1 minutt siden): Jeg bestilte også på fredag, men hadde en mistanke om at det var noe galt. Les igjennom ordrebekreftelsen fra Elkjøp. Teknisk feil kan skje og de er ikke pliktig til å gi deg en smule Hva de påstår i ordre bekreftelsen har egentlig ingen ting å si, fordi rn avtale er bindene Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 BadCat skrev (Akkurat nå): Hva som står i en ordrebekreftelse er likegyldig. Det er lover for handel. Man kan ikke bare henvise til at man fraskriver seg alt ansvar. Du får ha lykke til i retten med det argumentet da 1 1 Lenke til kommentar
mERAZED Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Just now, Dragonlove said: Det får du ikke. Skjønner, men da hadde jeg anbefalt deg å ta kontakt med de asap, om du har bestillt tidlig der og betalt kontant. De som har bestilt tidlig er langt nede i køen når det kommer til kanselleringen. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Mr. Spaceworld skrev (Akkurat nå): Du får ha lykke til i retten med det argumentet da Ehm forbrukerkjøpsloven.... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ephrus skrev (Akkurat nå): Ehm forbrukerkjøpsloven.... Les her du: https://www.elkjop.no/cms/Kundeservice-salgsbetingelser/vare-salgsbetingelser/ Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Rettighetene går over salgsbetingrlsene Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ephrus skrev (Akkurat nå): Rettighetene går over salgsbetingrlsene Sikker? de hadde vel ikke skrevet det der om det ikke gjaldt Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ephrus skrev (2 minutter siden): Ehm forbrukerkjøpsloven.... Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 (endret) Til forskjell fra kjøpsloven er forbrukerkjøpsloven tvingende, se § 3. Det vil si at partene ikke kan avtale noe som er mindre gunstig for forbrukeren enn det som følger av loven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Forbrukerkjøpsloven er de plikta til å følge. Endret 19. april 2021 av Ephrus 1 Lenke til kommentar
TheMagicToiletbrush Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ephrus skrev (2 minutter siden): Rettighetene går over salgsbetingrlsene Norske lover går over alt. De kan ha sine regler, men de kommer fremdeles bakerst i rekka. Men tror ikke du kommer langt mot elkjøp. Problemet til elkjøp er at flere har fått det skriftlig fra ansatte at de skal få kort. Er nok der twisten ligger. 2 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ephrus skrev (Akkurat nå): Til forskjell fra kjøpsloven er forbrukerkjøpsloven tvingende, se § 3. Det vil si at partene ikke kan avtale noe som er mindre gunstig for forbrukeren enn det som følger av loven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Jeg driter egentlig i det her. Forstår at dette var en feil og fortsetter videre. Du får ta saken videre da. Jeg ønsker deg lykke til med det. Kan jo hende er heldig og får et gavekort eller noe. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Ja dette skal taes videre, Elkjøp har jo tatt beslag i 20-30 000,- av pengene mine siden 25.02 og jeg har ikke fått noe vare ennda. I tilegg kommer dette her. 4 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Dragonlove skrev (Akkurat nå): Ja dette skal taes videre, Elkjøp har jo tatt beslag i 20-30 000,- av pengene mine siden 25.02 og jeg har ikke fått noe vare ennda. I tilegg kommer dette her. Derfor kjøper du med faktura 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Denne siste incidenten burde kunne være en fin sak for Tek? 3080 lå ute for salg i flere timer og hadde ingen begrensning på antall man kunne bestille, må jo være betydelige volumer bestilt vi snakker om. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2021 Del Skrevet 19. april 2021 Fin sak men man får bare et "PR" svar og alle som har ekstra tid på hånda må gjerne kjøre saken men personlig ville jeg ikke brukt en kalori på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå