Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, BadCat said:

Multicom bruker ei veldig flott løsning for faktura hvor man betaler med kort i ettertid. Man kan få utsettelse osv også. Absolutt blant de beste i klassen.

Ok? Hvordan er de på kundeservice og evt. reklamasjon?

Lenke til kommentar

De er i alle fall ok når det gjelder å sende ut oppdateringer og status på ordre. Reklamasjon har jeg sluttet med. Det er ikke verdt bryet da det koster meg mer å pakke ned enn å kjøpe nytt. Jeg hadde en lei reklamasjon for noen år siden hos Komplett. Det irriterer meg fremdeles flere år senere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Multicom holder jeg meg dessverre unna etter en uheldig episode for 2 år siden når jeg måtte kontakte de da mitt 1080ti røyk og skulle ta det på reklamasjon. Long story short: Ble kreditert med bruksfradrag uten å ha bedt om dette (fikk 3000,- om jeg husker rett, altså under verdien av et RTX 2060 på den tiden).
Var uheldig å kom alltid til samme person på kundeservice som besvarte mine henvendelser på telefon, e-post og blokkerte så jeg ikke kom videre. Fikk tak i info til dagligleder og hadde samtale med H&R-avd og først da ordnet ting seg når jeg måtte legge frem et 3 siders skriv med norsk kjøpslov. Så aldri igjen. Skal sies at de ordnet opp til slutt, men jeg mistet omtrent alt håret på hodet i prosessen.

EDIT: Vurder det selv, min henvendelse og problem hadde jo sine røtter i at en person på kundeservice ødela hele prosessen, så skal vel ikke dømme hele firmaet for det. Men personlig ønsker jeg unngå dem etter en slik episode. 

Endret av Garvis
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 minutter siden):

Ok? Hvordan er de på kundeservice og evt. reklamasjon?

De er som regel vanskelig på det meste, kjøpte for noen år siden Klipsch RP-260F høyttalerpar for ca 4000,- det kom kun en høyttaler hjem i posten og de påstod jeg hadde kjøpt kun 1 men på kvittering stod det høytalerpar, så etter mye om og men fikk jeg tilsendt en til 🙂 ett par kostet egentlig 12 K😂

Lenke til kommentar

Netonnet har så langt ikke trukket meg for noe før varene er sendt. Har vanligvis kun kjøpt varer som er på lager, men venter nå på skjermkort bestilt for 3 uker siden. Betalt med kredittkort.
 

Angående betaling og når pengene skal reserveres eller trekkes:

Sitat

 

Selger vil kunne reservere beløpet på kjøpers konto frem til varen er sendt. Ved en reservasjon av beløpet hos kjøper, vil pengene ikke være disponible, men forbli i kjøpers besittelse.

Dersom beløpet trekkes før varen sendes, vil beta- lingen være å anse som en forskuddsbetaling. Selgeren må ha et særskilt behov for å kreve slik betaling, f.eks. ved tilvirkningskjøp. Likviditetsbehov anses ikke som særlig grunnlag for forskudds- betaling. Når selgeren krever forskuddsbetaling, må kjøperen opplyses klart om dette i bestillings- prosessen.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-standard-salgsbetingelser-forbrukerkjop-varer-internett#chapter-6

 

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, KjellV said:

Netonnet har så langt ikke trukket meg for noe før varene er sendt.

Hos meg reserverte de beløpet og trakk kontoen to dager senere da jeg la inn forhåndsbestilling på RTX 3060 som igjen ble kansellert fordi de mente at de hadde gjort en feil med å legge det ut for salg. Det tok 7 dager før pengene stod på kontoen igjen, og da var transaksjonen markert som en innbetaling.

Da jeg la inn en ordre på RTX 3070 så ble beløpet først reservert og noen dager senere trukket fra kontoen. Jeg ba de om å kansellere ordren siden kortet ikke ble å komme inn på lager på en stund. Det tok da 9 dager før pengene stod inne på kontoen igjen.

De reserverer beløpet som alle andre nettbutikker, men de trekker beløpet likeså når reservasjonen opphører.

Lenke til kommentar
Garvis skrev (24 minutter siden):

Multicom holder jeg meg dessverre unna etter en uheldig episode for 2 år siden når jeg måtte kontakte de da mitt 1080ti røyk og skulle ta det på reklamasjon. Long story short: Ble kreditert med bruksfradrag uten å ha bedt om dette (fikk 3000,- om jeg husker rett, altså under verdien av et RTX 2060 på den tiden).
Var uheldig å kom alltid til samme person på kundeservice som besvarte mine henvendelser på telefon, e-post og blokkerte så jeg ikke kom videre. Fikk tak i info til dagligleder og hadde samtale med H&R-avd og først da ordnet ting seg når jeg måtte legge frem et 3 siders skriv med norsk kjøpslov. Så aldri igjen. Skal sies at de ordnet opp til slutt, men jeg mistet omtrent alt håret på hodet i prosessen.

EDIT: Vurder det selv, min henvendelse og problem hadde jo sine røtter i at en person på kundeservice ødela hele prosessen, så skal vel ikke dømme hele firmaet for det. Men personlig ønsker jeg unngå dem etter en slik episode. 

Jeg bestile 4 kort med ubekreftet leveringsdato på postoppkrav. Multicom ringte meg og spurte om jeg har tenkt å betale, jeg sa ja. Så sendte de mail og spurte om det samme, jeg sa ja. Til slutt kansellerte de ordrene mine. Da gikk et strix kort for 10500, og suprim x for 10k. Gjett om jeg tapte masse penger...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (9 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Elkjøp er omtrent de eneste som har levert det jeg har bestilt iaf

De har solgt fler en de har fått inn, derav mange i kø for allerede solgte kort. Info dirkte fra Elkjøp kundeservice.

Er flere nettbutikker som foreks dustin som har fjernet en hau av kort de ikke kan garantere for at de får inn.

Endret av Sinusn
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Ja, det er hvistnok PostNord sin feil, men tjovel. Jeg ba de kansellere kjøpet da jeg ikke har tålmodighet til PostNord rot for tiden.

PostNord har bommet mye på dette her omkring siste året. Før var det 100% leveranse fra den gjengen, aldri noe surr. Men jeg er ikke så veldig imponert lengre. 


Skal riktignok sies at en kjapp telefon eller chat med PostNord med noen spissede velvalgte ord og utrykk ordner saken kjapt 😛

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Sitat

Kjære kunde,

Vi kontakter deg angående din bestilling som inneholder Geforce RTX 3090 Hall Of Fame art. nr. 1016867. Produktet som du har bestilt finnes ikke på vårt lager for øyeblikket og derfor har vi ikke kunne sendt ordren til deg i tide. Dessverre har vi heller ikke en bekreftet leveringsdato for øyeblikket.

Vi kommer tilbake til deg innen 5 virkedager per mail med oppdatering angående din ordre.

Netonnet skuffer. Den var forventet dato: 27.02.2021

Jeg har i det minste fått tilbake pengene på konto.

Bisart nok står den som Levert inne på ordresidene til Netonnet.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
kaldviking skrev (16 minutter siden):

Hos meg reserverte de beløpet og trakk kontoen to dager senere da jeg la inn forhåndsbestilling på RTX 3060 som igjen ble kansellert fordi de mente at de hadde gjort en feil med å legge det ut for salg. Det tok 7 dager før pengene stod på kontoen igjen, og da var transaksjonen markert som en innbetaling.

Da jeg la inn en ordre på RTX 3070 så ble beløpet først reservert og noen dager senere trukket fra kontoen. Jeg ba de om å kansellere ordren siden kortet ikke ble å komme inn på lager på en stund. Det tok da 9 dager før pengene stod inne på kontoen igjen.

De reserverer beløpet som alle andre nettbutikker, men de trekker beløpet likeså når reservasjonen opphører.

Veldig rart. Mine bestillinger på 3070 er tilsvarende som dine og jeg forhåndsbestilte samme 3060 uten at det ble trukket penger. Brukte du kredittkort?

 

bmwm skrev (11 minutter siden):

Jeg bestile 4 kort med ubekreftet leveringsdato på postoppkrav. Multicom ringte meg og spurte om jeg har tenkt å betale, jeg sa ja. Så sendte de mail og spurte om det samme, jeg sa ja. Til slutt kansellerte de ordrene mine. Da gikk et strix kort for 10500, og suprim x for 10k. Gjett om jeg tapte masse penger...

Følger du opp saken? Jeg synes det er viktig at alle her inne følger opp mot nettbutikkene, de må følge lovverket og vi må ikke la de slippe unna når de ikke opererer som de skal. Lar vi de slippe unna kommer de ikke til å forbedre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, KjellV said:

[...]

Brukte du kredittkort?

Betalte med Vipps. Jeg har brukt Vipps hos Komplett også. Når reservasjonen opphører der, så er pengene frigjort etter et par dager hvis varen fortsatt ikke er sendt. Dersom varen er på lager så trekkes beløpet etter reservasjonen opphører.

 

Nå er jo Netonnet primært et svensk foretak, uten at det bør ha noe å si.

Lenke til kommentar
kaldviking skrev (4 minutter siden):

Betalte med Vipps. Jeg har brukt Vipps hos Komplett også. Når reservasjonen opphører der, så er pengene frigjort etter et par dager hvis varen fortsatt ikke er sendt. Dersom varen er på lager så trekkes beløpet etter reservasjonen opphører.

 

Nå er jo Netonnet primært et svensk foretak, uten at det bør ha noe å si.

Jeg har ikke benyttet denne løsningen via Vipps. Er det debet- eller kredittkort via Vipps? Det skal ikke ha noe å si, er mest bare nysgjerrig.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...