Theo343 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) 3 minutes ago, MariusJS said: Neppe mye mer, tror folk bare bryr seg om at det står 3080 på boksen De som byr mer for Strixx er de som vet hva som skiller Strixx og "andre". Endret 13. februar 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 8 minutes ago, Theo343 said: De som byr mer for Strixx er de som vet hva som skiller Strixx og "andre". Så hva skiller strix fra de 'andre' ? i dine øyne... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) 20-30 grader lavere temperatur på minnet på 3080 Strix vs TUF Gaming. I tillegg er det priceless med LED-sstrip på Strix. Kjøleren er mer effektiv også. Hvis noen velger TUF over Strix tenker jeg en som løper maraton og som bryter av 2 km før mål. Eventuelt en som kjøper bil uten å betale for "ekstrautstyret". Bil uten ekstrautstyret er ikke fullverdig, den er ribbet for å se mer attraktiv ut i markedet når prisen kommer ned noen lapper. Først får man en bil som mangler mange nyttige/praktiske funksjoner og senere når man skal selge bilen så mangler det funksjoner som kjøpere vil ha. Hvis du først skal ut med en del tusen kan man like gjerne komme helt i mål når differansen i pris er så liten. Det blir noe annet hvis det skal inn på et serverrom for da blir det kjipeste av alt så lenge det har gode nok spesifikasjoner. Endret 13. februar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 7 minutes ago, idleman_2 said: Så hva skiller strix fra de 'andre' ? i dine øyne... Det har vært skrevet ned en del ganger i forumet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Ingen velger nr 3 over nr 1 hvis de har råd til nr 1. Men TUF er absolutt ikke blant den lavere røkla. 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) Har en bestilling inne på et 3080, betalte med kredittkort, og har allerede fått regningen. Betyr dette at kortet er på vei? Problemet er at ordren står fremdeles som "bestilt, ikke sendt", og på sidene deres står det "forventet på lager 30.04.2021". Må innrømme at jeg blir ganske sur hvis de trekker pengene 2,5 måneder før varen er forventet på lager. Kan de virkelig gjøre dette? Endret 13. februar 2021 av Splitter Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Så hvis en har planer om å montere vannblokk på skjermkortet... har det noe å si hvilke kort en velger da, bare en sørger for at skjermkortet har 3 x 8 pins power kontakt ? Tolker det dithen at eneste forskjell mellom tuf og strix er kjøleløsning ? Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 idleman_2 skrev (Akkurat nå): Så hvis en har planer om å montere vannblokk på skjermkortet... har det noe å si hvilke kort en velger da, bare en sørger for at skjermkortet har 3 x 8 pins power kontakt ? Tolker det dithen at eneste forskjell mellom tuf og strix er kjøleløsning ? Prøv her Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Ja, bedre VRM og høyere power limit hvis du velger riktig. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) BadCat skrev (18 minutter siden): Ja, bedre VRM og høyere power limit hvis du velger riktig. For de som spiller normalt har forskjeller mellom kort mindre å si. Vi som sitter her inne er spesielt interesserte 🤓👍 Endret 13. februar 2021 av Kryptodebunker Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 23 minutes ago, idleman_2 said: Tolker det dithen at eneste forskjell mellom tuf og strix er kjøleløsning ? samt 2x8pin vs 3x8pin. Tbh så er strix et bedre kort (har hatt 3090 tuf oc og har 3090 strix oc nå) Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 3 minutes ago, Mumriken said: samt 2x8pin vs 3x8pin. Tbh så er strix et bedre kort (har hatt 3090 tuf oc og har 3090 strix oc nå) Hadde tenkt å bestille asus 3090 EK versjonen.. men ble rask skrinlagt da denne bare hadde 2 x 8 pin power.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) MariusJS skrev (3 timer siden): Fyr opp furmark da Det eneste jeg fyrer opp her er spill og 3dmark. Og til det er 3090 FE helt konge. Endret 13. februar 2021 av Simkin Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Simkin skrev (Akkurat nå): Det eneste jeg fyrer opp her er spill og 3dmark. 3dmark er laget av futuremark 👍 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) Kryptodebunker skrev (1 minutt siden): 3dmark er laget av futuremark 👍 Det er mulig, men jeg skal ikke installere eller kjøre slikt søppel Endret 13. februar 2021 av Simkin Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Simkin skrev (1 minutt siden): Det er mulig, men jeg skal ikke installere eller kjøre slikt søppel Du sier jo selv at du bruker 3dmark? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 1 minute ago, Simkin said: Det er mulig, men jeg skal ikke installere eller kjøre slikt søppel Interessant at du hyller kortet, men nekter å belaste det på noen som helst måte som viser de negative sidene ved det 4 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) MariusJS skrev (45 minutter siden): Interessant at du hyller kortet, men nekter å belaste det på noen som helst måte som viser de negative sidene ved det Hvorfor skal jeg måtte kjøre furmark når det fungerer helt fint i spill og 3dmark? Endret 13. februar 2021 av Simkin Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 6 minutes ago, Simkin said: Hvorfor skal jeg måtte kjøre furmark når det fungerer helt fint i spill og 3dmark? Flere som har meldt om varmt minne i spill også (må spille spill som faktisk drar litt GPU kraft og spille litt lengre enn 5 minutter da) Poenget er jo at du har påstått det ikke er noe problem, men så nekter du å bevise det Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 (endret) MariusJS skrev (4 minutter siden): Flere som har meldt om varmt minne i spill også (må spille spill som faktisk drar litt GPU kraft og spille litt lengre enn 5 minutter da) Poenget er jo at du har påstått det ikke er noe problem, men så nekter du å bevise det JEG har ikke hatt noe problemer med kortet, om folk har problemer med varmt minne i mining så er det en bekymring jeg ikke har. Jeg har ikke noe behov for å sitte å ekstremteste kortet i furmark, jeg tester OC i 3dmark. Endret 13. februar 2021 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå