Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

6u4rdi4n skrev (11 timer siden):

 

QUiPS skrev (11 timer siden):

 

Har fulgt med en del på skjermkort på lager hos Komplett i dag og fikk med meg at Phoenix GS hadde 50+ på lager, men ikke fått med meg at Gaming X Trio var tilgjengelig. Er det jeg som helt har oversett det eller @QUiPS som har blingsa og limt inn feil link? Kunne tenkt meg sistnevnte, men jaja, slik går no dagan :)

 

Noen som vet om hvor man får tak i strømadaptere til en grei pris og passe rask leveringstid? Har bestilt noe fra teknikkdeler, men de har ikke dukket opp enda etter 2-3 uker. Er ute etter

2 molex eller 2 sata til 1 PCIe 6 pin
1 8 pin PCIe til 2 6 pin PCIe
1 8 pin PCIe til 2 8 pin PCIe

Er med på at sistnevnte kan være brannfarlig, men vil kun benyttes til å drive 3060 Ti med 2 x 8 pin tilkobling i en linux mining rig der effekten til skjermkortet er begrenset til 120W så skal nok gå fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KjellV skrev (1 minutt siden):

Har fulgt med en del på skjermkort på lager hos Komplett i dag og fikk med meg at Phoenix GS hadde 50+ på lager, men ikke fått med meg at Gaming X Trio var tilgjengelig. Er det jeg som helt har oversett det eller @QUiPS som har blingsa og limt inn feil link? Kunne tenkt meg sistnevnte, men jaja, slik går no dagan :)

Begge som er linket, var på lager når de ble linket, med nevnte antall 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, KjellV said:

Noen som vet om hvor man får tak i strømadaptere til en grei pris og passe rask leveringstid? Har bestilt noe fra teknikkdeler, men de har ikke dukket opp enda etter 2-3 uker. Er ute etter

2 molex eller 2 sata til 1 PCIe 6 pin
1 8 pin PCIe til 2 6 pin PCIe
1 8 pin PCIe til 2 8 pin PCIe

Er med på at sistnevnte kan være brannfarlig, men vil kun benyttes til å drive 3060 Ti med 2 x 8 pin tilkobling i en linux mining rig der effekten til skjermkortet er begrenset til 120W så skal nok gå fint.

Den mest brannfarlige der er nok sata til PCIe

Lenke til kommentar
19 minutes ago, KjellV said:

 

 

Har fulgt med en del på skjermkort på lager hos Komplett i dag og fikk med meg at Phoenix GS hadde 50+ på lager, men ikke fått med meg at Gaming X Trio var tilgjengelig. Er det jeg som helt har oversett det eller @QUiPS som har blingsa og limt inn feil link? Kunne tenkt meg sistnevnte, men jaja, slik går no dagan :)

 

Noen som vet om hvor man får tak i strømadaptere til en grei pris og passe rask leveringstid? Har bestilt noe fra teknikkdeler, men de har ikke dukket opp enda etter 2-3 uker. Er ute etter

2 molex eller 2 sata til 1 PCIe 6 pin
1 8 pin PCIe til 2 6 pin PCIe
1 8 pin PCIe til 2 8 pin PCIe

Er med på at sistnevnte kan være brannfarlig, men vil kun benyttes til å drive 3060 Ti med 2 x 8 pin tilkobling i en linux mining rig der effekten til skjermkortet er begrenset til 120W så skal nok gå fint.

Hva med å lage selv ?  kjøpe molex løse og pinner  samt wago...

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (47 minutter siden):

Den mest brannfarlige der er nok sata til PCIe

Ikke enig der så lenge det er 2 x SATA til 1 x 6 pin PCIe. 2 x 54W = 108W > 75W. Om det er enkel SATA er jeg enig, slikt gjør man bare ikke.

 

MariusJS skrev (43 minutter siden):

MSI kortene forsvant på under 1 timer, nesten nøyaktig 50 min

Gainward kortene var på lager til kl 14, altså ca 4 timer

Hvor mange kjøpte du av Trioen? :D

 

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
4 minutes ago, KjellV said:

Ikke enig der så lenge det er 2 x SATA til 1 x 6 pin PCIe. 2 x 54W = 108W > 75W. Om det er enkel SATA er jeg enig, slikt gjør man bare ikke.

Hvor mange kjøpte du av Trioen? :D

 

Slik jeg har skjønt så er hele SATA harnessen rated for 54W totalt, strøm vil også gå den enkleste veien, jeg ville ikke gamblet på det iaf

Kjøpte hverken Trio eller Gainward, syntes de var litt dyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (55 minutter siden):

Slik jeg har skjønt så er hele SATA harnessen rated for 54W totalt, strøm vil også gå den enkleste veien, jeg ville ikke gamblet på det iaf

Kjøpte hverken Trio eller Gainward, syntes de var litt dyre.

Det finner man ut av ved å se på merkinga på ledningene. SATA-harnessen her er 18 AWG og skal ha null problemer med 75W.

Edit: Molex har forresten samme type kabel på min strømforsyning, 18 AWG. Zalman ZM1200 80+ Gold.

Kryptodebunker skrev (58 minutter siden):

Maks 1 per kunde

Når varen er på lager er det nok bare til å kjøre på med flere ordre, varene sendes vanligvis såpass raskt at det går sannsynligvis igjennom.

Med dagens inntjening rundt 2000kr pr. måned etter strøm for 3060 Ti og 3070 er det ikke feil med 3070 til den prisen om alternativet er å sitte uten kort.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

La meg gjøre det klart: kjøp og salg er ikke lov på forumet. Et innlegg er fjernet som følger. 

Sitat

1. Innleggets Innhold
Punkt 5:
Kjøp og salg på forumet er forbudt, med mindre annet er angitt i kategorien. Det samme gjelder for annonser.

https://www.diskusjon.no/guidelines/

Kommentarer tas på PM. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (10 timer siden):

Tenk dere.. Du har bestilt 3090/5900x eller 5950x   ventet flere mnd og endelig er den på vei....

Og pakken forsvinner under transport/ankomst sted/pickup point/butikk    Kanskje butikk sjefen hadde lyst på akkurat dette og forsyner seg... Hvilke rettigheter har en som kunde at nettbutikk/butikk må skaffe ny vare, om en må venta mange/flere uker på at ny vare kommer ? 

Leste om et tilfelle der en kar hadde bestilt 3090  på amazon  og ble borte...  amazon ga kunden penger istedenfor ny vare...  Hadde ikke jeg akseptert..

Komplett gjør nå det samme. Hadde en defekt VisionOC i desember. Fikk ikke ny, selv om jeg spurte pent om det var mulig. Nope, pengene tilbake. Klart, jeg hadde uansett 3080 i PCen, så led jo ingen nød.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...