Theo343 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Just now, Pc Lynet said: Tipper det heller er at Komplett ikke får tak i kortet fra leverandør lenger. Eneste naturlige forklaringen ja. Hvilke kort bestilte dere som har fått kansellert ordren? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 8 minutes ago, The Norwegian said: Mistanke om botting kanskje? Ren spekulasjon fra min side. Vel, de gamle hendene her er langt fra robot iallefall Mener det var Tuf OC jeg bestilte. Endret 2. oktober 2020 av Crawler123 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 minute ago, Crawler123 said: Vel, de gamle hendene her er langt fra robot iallefall Hvilket kort bestilte du og når? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 minute ago, Theo343 said: Hvilket kort bestilte du og når? Mener det var tuf oc, ca kl 1500 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 2 minutes ago, Crawler123 said: Mener det var tuf oc, ca kl 1500 Da er det ikke kansellert pga. manglende tilgang hos leverandør. Er mange som har bestilt etter kl. 15 den 17. september uten å få det kansellert. Endret 2. oktober 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Crawler123 skrev (7 minutter siden): Vel, de gamle hendene her er langt fra robot iallefall Mener det var Tuf OC jeg bestilte. Samme kortet jeg bestilte, samme tid. Mitt ble sendt fra komplett i dag. Sykt rart. Tatt kontakt med support? 2 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg føler komplett la opp til at vi som ville ha, skulle være klare. Det meste gikk galt for min del. For sent til festen, den starta før kl 15. Valgte feil modell, burde valgt den vanlige utgaven som var 50+ av på lager. Komplett kansellerte ordren. Sikkert en innsidehandel som var avglemt. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 PaladinNO skrev (49 minutter siden): Jeg fikk svar fra Komplett nå: "Bestillingen er kansellert". Null ansvar eller beklagelse på det inntrufne. Ja samme erfaring her, komplett er useriøst, og kundeservicen skulle man tro var ungdommer med sommervikariat som knapt vet åssen en PC ser ut. 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 ap1978 skrev (49 minutter siden): What? What hva? Skal du først spørre om noe så vær spesifikk. Systemet til Komplett nektet meg å kansellere en ordre manuelt og frigjøre en rabattkode jeg kunne bruke til å bestille 3090 mens de var på lager. 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Fra ProShop.dk ang min henvendelse på MSI RTX 3080 Gaming TrioX som sto at var på lager fram til denne uka: #152 - Det er desværre det samme svar som mange andre herinde - jeg kan ikke give dig en placering i køen, da du har bestilt på lanceringsdagen hvor vores system jo gik ned som du sikkert også oplevede Som du kan se på de andre svar jeg har givet på MSI 3080 GAMING X TRIO, så har vi mange bestillinger inde og ikke modtaget ret mange fra MSI endnu Lenke til kommentar
nems Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 4 hours ago, vara said: Du sitter med risiko for RMA hvis du videreselger kort. Vet ikke hvor stor margin man burde ha for dette (med unntak av EVGA kort som har generøs RMA). 2 hours ago, vara said: For den som kjøper kortet ja. Dvs du som selger må overholde forbrukerkjøpsloven. Om du som videreselger har samme rettighet er jeg mer skeptisk til. Rent praktisk kan selger kjøre RMA videre under sitt navn og ikke si noe om videresalg men det er likevel en risiko. Mulig jeg misforstår hva du egentlig mener her, men siden du bruker forkortelsen RMA går jeg ut ifra at jeg ikke gjør det. Så lenge du får med original kvittering så har du uansett reklamasjonsrett ihht forburkerkjøpsloven, og sannsynligvis også garanti på produktet du kjøper brukt. (Jeg er smått usikker på om en produsent kan fraskrive seg garanti dersom varen selges videre). Jeg har selv erfaring med å reklamere på komponenter kjøpt bruk og dette har ikke vært noe problem (med original kvittering på pdf). 3 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 nems skrev (4 minutter siden): Mulig jeg misforstår hva du egentlig mener her, men siden du bruker forkortelsen RMA går jeg ut ifra at jeg ikke gjør det. Så lenge du får med original kvittering så har du uansett reklamasjonsrett ihht forburkerkjøpsloven, og sannsynligvis også garanti på produktet du kjøper brukt. (Jeg er smått usikker på om en produsent kan fraskrive seg garanti dersom varen selges videre). Jeg har selv erfaring med å reklamere på komponenter kjøpt bruk og dette har ikke vært noe problem (med original kvittering på pdf). Dette stemmer. Noen kan bli vanskelig på garantien og si at den kun gjelder den opprinnelige kjøper, men om man sier det magiske ordet "reklamasjon", så må de forholde seg til forbrukerkjøpsloven, og da kan man ikke dytte ansvaret over på opprinnelige kjøper. Jobber med dette selv i jobben min, og har hatt mange slike "encounters" i mitt private liv også. Det er bare å stå på sitt og kreve reklamasjon. Så lenge varen er solgt til Norge i utgangspunktet, så er det ikke noe problem. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) Garanti følger produkt, ikke kjøper. Endret 2. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Noen som har hørt noe nytt om EVGA FTW3 eller Gigabyte Aorus Extreme? Lenke til kommentar
vara Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 33 minutes ago, nems said: Mulig jeg misforstår hva du egentlig mener her, men siden du bruker forkortelsen RMA går jeg ut ifra at jeg ikke gjør det. Så lenge du får med original kvittering så har du uansett reklamasjonsrett ihht forburkerkjøpsloven, og sannsynligvis også garanti på produktet du kjøper brukt. (Jeg er smått usikker på om en produsent kan fraskrive seg garanti dersom varen selges videre). Jeg har selv erfaring med å reklamere på komponenter kjøpt bruk og dette har ikke vært noe problem (med original kvittering på pdf). Ah du har rett her. Var ikke klar over at forbruker kunne reklamere ovenfor tidligere salgsledd uavhengig av selger. 1 Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Theo343 skrev (53 minutter siden): Garanti følger produkt, ikke kjøper. Dette er helt klart rett. F.eks biler selges ofte etter 3 år (mye leasing) med klar og tydelig rest på garantien som for de fleste merker i dag er 5 år. Så en produsent/importør kan aldri frasi seg garantiansvaret. Men som med bilsalg kan det oppstå feil på produkt som produsent kan si skyldes unormal bruk som igjen har ført til unormal slitasje. For denne diskusjonens del måtte jo det være f.eks. endring på kjøler, lodding og evt overklokking som produsent kan påstå produktet aldri var konstruert for å tåle. Hvordan de skal kunne påvise f.eks overklokking aner jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 0l3M skrev (1 time siden): Noen som har hørt noe nytt om EVGA FTW3 eller Gigabyte Aorus Extreme? ProShop hadde ikke fått noen ETA whatsoever på Extreme ennå (mao. tar binningprosessen tid). Også EVGA. De hadde fått allokert så få kort at hele ordren bare ble kansellert Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 46 minutes ago, MrMarbles said: ProShop hadde ikke fått noen ETA whatsoever på Extreme ennå (mao. tar binningprosessen tid). Også EVGA. De hadde fått allokert så få kort at hele ordren bare ble kansellert Å? Hadde du inne bestilling på Extreme som ble kansellert? Jeg har en bestilling enda på Extreme og den er ikke fjernet Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 0l3M skrev (4 minutter siden): Å? Hadde du inne bestilling på Extreme som ble kansellert? Jeg har en bestilling enda på Extreme og den er ikke fjernet Nei. Jeg har bestilt MSI RTX 3080 Gaming TrioX som er litt i limbo. Aorus Extreme er ikke kansellert, de vet bare ikke når de får det inn. Har du en bestilling på det, så er du sikkert blant de første til å få det (dersom du bestilte tidlig). Mao. kortet er ikke klart fra Gigabyte sin side ennå. I hvert fall hva ProShop har fått signaler om. Lenke til kommentar
wd40glid Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 7 hours ago, Pc Lynet said: Det som virker logisk er at folk som har bestilt mer enn skjermkortet får ordrene sine sendt før de som kun har bestilt skjermkortet. Det koster penger og plass på lager å holde de andre varene reservert. Det kan kanskje være noe i dette. Mitt TUF som stod med 22 oktober ble plutselig sendt i går og jeg hadde en PCIe USB kontroller på samme ordre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå