Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Jeg har selv opplevd at en antisag sak som ikke er selvstående og stødig kan skape uhell man ikke har lyst til. 

På en tidligere rigg kom man borti det som PCen stod på og etter noen uker var det nok  til å skape en vibrasjon som gjorde at antisag dingsen glapp inn i vifta på kortet og kortet fikk i tillegg en ganske hard snap/whip effekt inn i PCIe sporet (fordi det stod i spenn)  det ble ingen happy ending for å si det slik.

Jeg ville heller brukt store firkanta duplo klosser enn en en tynn kulepenn kledd i aluminium som i tillegg er sterkt strømledende.

EDIT:
Denne saken hos meg stod også i spenn og jeg tenkte at "ingenting vil få den til å bevege seg" men over noen uker med mange små vibrasjoner spratt den til slutt ut av stillingen.

Det at den stod i spenn gjorde det hele bare også verre når den først løsnet av seg selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, unicorndeath said:

Står i spenn med plast

Men det med strømledende i din case er bare en av "hazards". Det verste og som skapte problemet i riggen jeg snakker om er:
1. kortet sto i spenn
2. Støttedingsen som holdt kortet i spenn var ikke "self sustaining" og vibrasjoner som bevegelser, hender og føtter etc. skapte en kjedereaksjon av ulykke både for skjermkortet og PCIe sporet.

Det er en grunn til at disse antisag brakettene man får kjøpt enten
1. skrus fast
2. har brede føtter så de er stødige om de skulle løsne

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vi forsøker bare å fortelle deg at dette er grunnen til at ikke alle bare spikker en pinne eller kapper av en blyant og bruker det som "antisag". Det er en årsak til det. Aluminiumsfolie tror jeg ingen her har tenkt på å stappe inni PCen sin før, så det vare ikke det jeg ville advare deg mot.

Komplett: Hva tok livet av den vifta? vi ser merker i viftebladene?
Unicorn: Nei si det.

Selvfølgelig helt greit å bruke selv en metallgaffel som antisag pinne. Så lenge man er kjent med risikoen man innfører.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...