Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Aetius said:

Var vel de som lagret kundene sine passord i klartekst også, og så ikke problemet med det. de ble regelress sur og pissy da jeg som en konsekvens ba dem om å slette min kundekonto. Siden det har jeg brukt pengene mine et annet sted.

Proshop jeg jeg imidlertid aldri hatt trøbbel med.

Proshop sendte også passord i klartekst. De gjorde dette over en periode på flere ÅR. De tok ikke affære selv etter at jeg varslet dem om dette flere ganger. Jeg var i kontakt med IT-avdelingen deres, som kom med noen tullete argumenter for hvorfor de sendte passord i klartekst (men de innrømmet samtidig at deres løsning ikke var "optimal").

Til slutt varslet jeg Datatilsynet, og da endret de praksis etter kort tid. Dette var altså i 2017, før GDPR. Trenger vel ikke nevne at jeg sluttet å handle hos dem, og har ikke sett behov for å komme tilbake.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hmmm.... Leser at Gainward 3080 Phantom GS både er varmt og støyer. Var visst litt ivrig da jeg hev inn bestillingen min i dag tidlig hos komplett.

Lurer på å kansellere ordren siden det står forventet lager 6. januar. Men jeg brukte 10%en min.... Får man denne tilbake om man kansellerer?

 

 

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Vo0do0 skrev (Akkurat nå):

Hmmm.... Leser at Gainward 3080 Phantom GS er både er varmt og støyer. Var visst litt ivrig da jeg hev inn bestillingen min i dag tidlig hos komplett.

Lurer på å kansellere ordren siden det står forventet lager 6. januar. Men jeg brukte 10%en min.... Får man denne tilbake om man kansellerer?

 

 

Får tilbake 10% kupongen ca 1 min etter man kansellerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen grunn til å bytte palit 3080 mot et aorus extreme 3080? har ingen planer om overklokking osv :) Har en komplett pc som har et 3080 palit, er det noe problemer med å selge dette om jeg tar det ut og bytter mot extreme? Tenker da på kvittering osv

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke brukt de mye selv i senere tid, men de makter å skaffe varer og til en fornuftig pris. Jeg skal på posten og hente en leveranse fra Dustin etterpå 3890 kr tok de for en mikrofon Komplett vil ha 4990 kr for.

Jeg betviler ikke at support der er vanskelig for det var et helvete å få slettet noen ordrelinjer noen år tilbake. 

Styrte mye frem og tilbake med å endre ordrelinjer på en større ordre jeg la inn på BF. Null problem med det via telefon i alle fall

Teodor1979 skrev (4 timer siden):

Noen her inne har muligens fått i seg dårlig gløgg, og kommenterer som en sur gammel premenstruell kjerring i dag 😉

Det er vel nettopp her inne man skal kunne holde på slik??! Korrigerende kommentarer som din hører vel mer hjemme i en eller annen happy-go-lucky tråd😉? Synes at når alle har fått kortene sin bør det kåres den sureste, mest frustrerte grineposten i tråden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, L1pslide said:

Hva står det under ordrestatus på mine sider hos deg? :)

Står "Mottatt". Stod det samme etter jeg fikk rasket med meg en 5900X for et par uker siden, så jeg blir overrasket om jeg ikke får kort🙂

Endret av enl
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Mandarb said:

Finnes det noen grunn til å bytte palit 3080 mot et aorus extreme 3080? har ingen planer om overklokking osv :) Har en komplett pc som har et 3080 palit, er det noe problemer med å selge dette om jeg tar det ut og bytter mot extreme? Tenker da på kvittering osv

Er du fornøyd med kortet ville jeg ikke byttet.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Lolcat2016 said:

Proshop sendte også passord i klartekst. De gjorde dette over en periode på flere ÅR. De tok ikke affære selv etter at jeg varslet dem om dette flere ganger. Jeg var i kontakt med IT-avdelingen deres, som kom med noen tullete argumenter for hvorfor de sendte passord i klartekst (men de innrømmet samtidig at deres løsning ikke var "optimal").

Til slutt varslet jeg Datatilsynet, og da endret de praksis etter kort tid. Dette var altså i 2017, før GDPR. Trenger vel ikke nevne at jeg sluttet å handle hos dem, og har ikke sett behov for å komme tilbake.

Jeg skrev ikke sendte, men LAGRET. Gudene vet hva de gjorde med kredittkortinfo etc.

Men klart, det er langtfra bra å sende passord i klartekst heller. Jeg var ute for en dykkesjappe som gjør det for senest halvannet år siden. Og det som irriterer vettet av meg nå for tiden er sånne sjapper som MaxGaming (jeg bestiller, de oppretter kundekonto jeg ikke bar bedt om, og sier jeg mister reklamasjonsretten om de sletter kundekontoen) og Bakeren og Kokken (oppretter på samme måte en kundekonto som jeg ikke har bedt om, og nekter å slette den uten å få mitt personnummer og kopi av legitimasjon - som de aldri trengte for å opprette denne kontoen in the first place).

Det er hæren fløtte meg mange useriøse aktører der ute.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Aetius said:

Jeg skrev ikke sendte, men LAGRET. Gudene vet hva de gjorde med kredittkortinfo etc.

Jeg er klar over at du skrev lagret :) Og ja, de sendte passord via mail ved opprettelse av konto (en skulle også tro at passordene ble lagret i klartekst siden de ble sendt i klartekst, men de hevdet at passordene ble kryptert ETTER at mailen ble sendt når man opprettet konto hos dem).

Quote

Det er hæren fløtte meg mange useriøse aktører der ute. ... Bakeren og Kokken (oppretter på samme måte en kundekonto som jeg ikke har bedt om, og nekter å slette den uten å få mitt personnummer og kopi av legitimasjon - som de aldri trengte for å opprette denne kontoen in the first place).

De har nok ikke hørt om GDPR. Du skal ha mulighet til å be dem om å slette opplysninger som de lagrer om deg. Ref. art. 17, GDPR ("Right to be forgotten"). Jeg havnet i en sak (varte i 9 måneder) med et større internasjonalt selskap som nektet å fjerne person- og kundeopplysninger om meg. Da jeg tok direkte kontakt med toppsjefen i selskapet og påpekte at dette var potensielt straffbart, tok det bare noen dager for dem å fjerne disse opplysningene.

EDIT: Ønsker ikke å spore av tråden. Send meg gjerne en PM dersom det er noe annet.

Endret av Lolcat2016
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Lolcat2016 said:

De har nok ikke hørt om GDPR.

Det var akkurat GDPR de oppga som grunn til at de ikke ville slette brukerkontoen.

For å ikke spore HELT av: Jeg har 3080 master og ser med sultent blikk mot 3080 Xtreme - eller kanskje 3090 Xtreme. Og hvis 3080 Ti skulle dukke opp? I følge ryktene er 3080 Ti et enda dårligere kjøp enn 3090 hvis man allerede har 3080, så jeg håper jeg klarer å motstå fristelsen.

Og i baklommen ligger lommeboken min og skjelver av skrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

If proshop has this message(see picture) on the product page, should i expect them to actually deliver it near that date? or they are going to postpone the delivery like how komplett did for the last 4 months?

image.png.41e8c256e57e65f95c8f59a833116751.png

 

Endret av Tudor20
Lenke til kommentar
11 hours ago, Quickcraft said:

er vel ingen som har en cold war code til overs? Kjipt at det ikke følger med hos elkjøp.

Vil bare nevne at de har "free play" fram til Jul, så du kan prøve før du evt kjøper. Ellers leser jeg på reddit at med defaultinstillinger så fungerer det crap selv med 3090. Fikk orden på det, selv med min 3060 ti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...