Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Theo343 said:

Jepp men greia der er enkel. Eks. Proshop sier at alle garantisaker skal tas via opprinnelig kjøper så det betyr at den som solgte kortet må ha korrespondansen. 

Det har de ingen som helst rett til å forlange.

EDIT: Når det gjelder reklamasjon. Garanti vet jeg ikke.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Aetius said:

Det har de ingen som helst rett til å forlange.

Mulig jeg husker litt "upresist" der. Så avvent den. Det jeg husker 100% sikkert var at man måtte stå uten kort den tiden det tok å få testet kortet (defunc chipset vifte) og hvis den tilfeldigvis virket når de testet den ville jeg bli fakturert for testen samt frakt og få det sendt tilbake. Noe som er vanskelig når viften bare av og til feiler (og da bråker som et uvær)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Proshop stod hardt på det :) Når jeg fikk feil på X570 chipsett vifta på hovedkortet forlangte de at original kjøper opprettet garantisaken. Selv om jeg sendte med orginal kvittering i henvendelsen.

Garanti eller reklamasjon?

Lenke til kommentar
Tordenskrall skrev (1 time siden):

Er det noen som i det hele tatt har motatt TUF 3080 (Non OC) fra komplett?

Jeg føler jeg var ganske tidlig ut og la inn bestilling 14:56 (bekreftet i Vipps). Fikk ordrebrekftelse på mail 15:06. 

Har stått ganske bom stille på 12 oktober en stund nå. Vil gjerne høre fra andre TUF Non-OC bestillere :)

353150402_Screenshot2020-10-01120626.thumb.jpg.34c1bfba5ecec36f78068b21a09ecb06.jpg

bilde.thumb.png.b751521430eae4c3dd8a195928a67b80.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Slett, jeg husket feil sak :)

Uansett, se siste avsnitt her, f.eks: http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1186/1223/1224

Quote

I FTU sak 2006/090 hadde forbrukeren fått telefonen i gave fra moren, altså var han ikke forbruker direkte overfor selger. Kravet på reklamasjon ble imidlertid ansett for å være transportert til forbrukeren basert på subrogasjonsprinsipper. Det ble lagt vekt på at det i rettspraksis ikke stilles strenge krav til hva som regnes som transport og at selgeren ikke skulle sitte igjen med en ugrunnet berikelse(tilfeldig fordel ved at reklamasjonsrett var avskåret). Forbrukeren fikk medhold i hevingskrav.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Aetius said:

Uansett, se siste avsnitt her, f.eks: http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1186/1223/1224

 

Super. Jeg utsatte nemlig hele saken pga. flere forhold (også fordi jeg ikke kunne stå uten maskin akkurat da). Men kommer til å ta saken senere for jeg får jo ikke solgt hovedkortet om viften av og til skurer og bråker som et uvær. (Blitt mer stabil nå men før sluret den alltid). Men ta et forbehold om at jeg husker de andre detaljene feil nå ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER

Skjermkort, PCI-Express 4.0, 10GB GDDR6X, Ampere

Reservert (på lager), 1 stk.

Varenr: 1168418 / Prodnr: GV-N3080AORUS M-10GD

 

:) Der var jeg rask, det var 6 stk nå tomt :P M

Har dette kortet kun MLCC eller ? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...