Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
saftsus skrev (18 minutter siden):

Noen som vet eller har erfaring med hvor lang tid det tar med pakker sendt av play.no kjøpt via elkjøp?
Bestilte en Palit 3080 Gamerock der i går som er på vei

Kommer det fra Sverige tar det som regel ett døgn med postnord til de sentrale Østlandet.

Gratulerer med det kuleste 3080 kortet:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Pc Lynet said:

Kommer det fra Sverige tar det som regel ett døgn med postnord til de sentrale Østlandet.

Gratulerer med det kuleste 3080 kortet:

Takker, vet ikke om jeg personlig synes at det er fint men kabinettet har ikke vindu så driter i det 😛

• Liker 2
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (16 timer siden):

Det er antialiasing inne i bildet med DLSS jo.

Det DLSS faktisk gjør er å kombinere data fra flere bilder inn i et høyere oppløst bilde. Samme som mobilkamera gjør.

Nei,

DLSS bruker noe som heter GAN innenfor Deep Learning som predikerer hvilke pixler den skal tegne  i tillegg ved oppskalering. Det har ingenting med AA å gjøre. Du får automatisk utjevning av harde kanter med denne effekten.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ap1978 skrev (24 minutter siden):

Komplett:

ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix OC flyttet fra 7. november til 1. november.

1.Nov til 31.Okt her. En hel dag, men d betyr kanskje at de får kort igjen snart.

Endret av Idrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
siDDis skrev (26 minutter siden):

Nei,

DLSS bruker noe som heter GAN innenfor Deep Learning som predikerer hvilke pixler den skal tegne  i tillegg ved oppskalering. Det har ingenting med AA å gjøre. Du får automatisk utjevning av harde kanter med denne effekten.

Det er godt mulig den bruker den teknikken for noe av prosessen, men det er en form for oppsamling av data mellom hvert bilde i DLSS. Denne videoen illustrerer det (jeg har lenket til den relevante delen på 20 sekunder).

Lenke til kommentar

Har stått 1. nov på mitt TUF non-oc i 2 uker nå så jeg bestiller nok et 3070 så kanskje jeg har noe å leke meg med frem til 3080 kommer neste år 🙄
Om man går på en ferdigbygd komplett PC så står det at de har 35 stk 3070 TUF Dual på lager. Så kanskje Dual OC?

Endret av EpicNerd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Max883 skrev (4 minutter siden):

Er alle klare for å bestille rtx 3070 nå

Husk å kjøp fra Komplett bruk kjøp nå med ett klikk og velg ett av disse 14 kortene som er på lager:

https://www.komplett.no/search?q=3070&nlevel=10000§28003§10412&stockStatus=InStock

Også flere Palit 3080 kort på lager nå, kan ikke kjøpes enda men dukker kanskje nok opp snart:

https://www.komplett.no/search?q=3080&nlevel=10000§28003§10412&stockStatus=InStock

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...