Theo343 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 1 minute ago, Crawler123 said: Mulig det er noe lavt ja, hva tror du da? 5900XT er evt. cherry-binned til 5900X, altså CPU. Den blir nok ikke så dyr. Endret 28. oktober 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 saftsus skrev (4 minutter siden): Tror ikke du vet hva deep learning super sampling er jeg. Er jo "bare" en oppskalering av et bilde i en lavere oppløsning til et bilde i høyere oppløsning, gjort av en maskin hos nvidia. Hva antialiasing har med det å gjøre må du forklare meg Før du blir frekk, så les deg opp: https://www.tweaktown.com/news/73883/nvidias-next-gen-ampere-dlss-3-0-could-work-on-any-game-that-uses-taa/index.html Ingenting av det jeg skrev var feil, men ser jo du blir upvoted for det om 😛 Fakta står visst ikke alltid like sterkt på forumet her 😛 3 Lenke til kommentar
nems Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Just now, Emile the rat said: Før du blir frekk, så les deg opp: https://www.tweaktown.com/news/73883/nvidias-next-gen-ampere-dlss-3-0-could-work-on-any-game-that-uses-taa/index.html Ingenting av det jeg skrev var feil, men ser jo du blir upvoted for det om 😛 Fakta står visst ikke alltid like sterkt på forumet her 😛 Det er jo bare å se på hvor mye folk elsker å poste rykter om nvidia-modeller så ser man at folk her driter i fakta.. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 3 minutes ago, Emile the rat said: Før du blir frekk, så les deg opp: https://www.tweaktown.com/news/73883/nvidias-next-gen-ampere-dlss-3-0-could-work-on-any-game-that-uses-taa/index.html Ingenting av det jeg skrev var feil, men ser jo du blir upvoted for det om 😛 Fakta står visst ikke alltid like sterkt på forumet her 😛 Dine fakta kommer fra Moore's law is dead.... Du vet hvordan dlss funker? Flott, da vet du at hvis dlss 3.0 kan bli en ting uten implementering fra nvidia, men ved å bruke taa (som da utvikler må implementere) så kan amd gjøre akkurat det samme 😛 Det er snakk om super sampling av bilder her 1 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 nems skrev (8 minutter siden): Det er jo bare å se på hvor mye folk elsker å poste rykter om nvidia-modeller så ser man at folk her driter i fakta.. Sant. 3080 ti og 3080 super er tydeligvis nærmest bekreftet i følge enkelte her saftsus skrev (1 minutt siden): Dine fakta kommer fra Moore's law is dead.... Du vet hvordan dlss funker? Flott, da vet du at hvis dlss 3.0 kan bli en ting uten implementering fra nvidia, men ved å bruke taa (som da utvikler må implementere) så kan amd gjøre akkurat det samme 😛 Det er snakk om super sampling av bilder her Hvor har AMD cores til dette, og hvor har AMD trent opp deep learning til dette. Istede for å beskylde andre for å ikke vite hva de snakker om, eller bli ufin, kanskje du heller kan diskutere saklig fremfor å latterliggjøre dlss 2.0, som sålangt er en suksess. Uavhengig av hva du subjektivt måtte mene. Svarer deg ikke ytterligere. Fortsetter du med slik nedlatende retorikk går du rett på ignore listen min. Har bedre å gjøre enn å ta imot drittslenging. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 saftsus skrev (16 minutter siden): Tror ikke du vet hva deep learning super sampling er jeg. Er jo "bare" en oppskalering av et bilde i en lavere oppløsning til et bilde i høyere oppløsning, gjort av en maskin hos nvidia. Hva antialiasing har med det å gjøre må du forklare meg Det er antialiasing inne i bildet med DLSS jo. Det DLSS faktisk gjør er å kombinere data fra flere bilder inn i et høyere oppløst bilde. Samme som mobilkamera gjør. Lenke til kommentar
unicorndeath Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Damn, Nvidia bør stepper opp gamet sitt nå, på tide å få ut de 3080 kortene før folk bestiller AMD kort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Tipper en del gamere fikk senket skuldrene litt etter i kveld 1 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Må si jeg er glad jeg ikke gikk for 3090 nå. Hadde faktisk ikke regnet med at AMD kortene skulle yte så bra. Mulig jeg avbestiller 3080 kortet 1 1 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Enig, men blir fortsatt mangel på grafikkkort ut året. 😶 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg saftsus Skrevet 28. oktober 2020 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2020 2 minutes ago, Emile the rat said: Hvor har AMD cores til dette, og hvor har AMD trent opp deep learning til dette. Istede for å beskylde andre for å ikke vite hva de snakker om, eller bli ufin, kanskje du heller kan diskutere saklig fremfor å latterliggjøre dlss 2.0, som sålangt er en suksess. Uavhengig av hva du subjektivt måtte mene. Svarer deg ikke ytterligere. Fortsetter du med slik nedlatende retorikk går du rett på ignore listen min. Har bedre å gjøre enn å ta imot drittslenging. amd har ikke tensor cores, de har compute units, de befinner seg i gpuen. Jeg tror ikke amd vil basere seg på at utvikler må sende inn bilder til en supercomputer slik dlss funker pr dags dato. Når har jeg ikke vært saklig? Det er jo du som aldri kommer med noe saklig. Du kan starte med å finne ut når jeg har latterliggjort dlss 2.0, å når du ikke finner det så kan du kanskje tenke at det er du som hele tiden har snakket ned amd med fakta du ikke har. Jeg har i motsetning til deg ikke snakket negativt om hverken nvidia eller amd. Jeg er åpen for både nvidia og amd, og det er min subjektive mening. Er det nedlatende for deg at jeg sa at "du tydeligvis ikke vet hva dlss er" så beklager jeg, men du kan jo fint motbevise meg isteden for å bli sur å true med å ignorere meg, noe du bare må gjøre btw. Vis meg gjerne den nedlatende retorikken og drittslenginga jeg har gjort mot deg slik at jeg kan sensurere meg etter deg, da du tydeligvis ikke tåler en diskusjon. 10 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Dette er ikke noe nytt. Samme sytingen i AMD tråden. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Det ser ut til at AMD fremdeles er svak på encode. For meg er det den viktigste funksjonen. De har hatt 6+ år på å fikse dette. Streamere og innholdsskapere er også kunder. 2 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 AMD sine GPUer ser strålende ut for gaming. Bare synd så mange programmer krever CUDA for å yte maks, for oss (og lommeboka vår) som må ha 3090 for å få mer RAM og mer 'mmpf'. 😛 AMD kan være aktuelt om jeg skal ha en dedikert gaming maskin. 2 Lenke til kommentar
starflame Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 11 minutes ago, BadCat said: Det ser ut til at AMD fremdeles er svak på encode. For meg er det den viktigste funksjonen. De har hatt 6+ år på å fikse dette. Streamere og innholdsskapere er også kunder. Noe skuffet over ingen nvenc competitor chip der ja. Fantastiske specs for å gå imot Nvidia på, men nvenc er ganske viktig. En dag blir det nok en AV1 encoder chip også. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Jeg hadde vurdert 6900XT hvis encode var på plass. Slik det er nå blir det NVIDIA for meg da encode er viktigere enn ytelse og pris. Det kan være det har skjedd noe og at man blir positivt overrasket, men da hadde det nok blitt nevnt allerede. Selv da vil det ta flere år å få støtte i programvare. Ting tar tid Endret 28. oktober 2020 av BadCat 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 RDNA2 støtter vel AV1 hardware encode? https://www.techpowerup.com/273243/amd-rdna2-graphics-architecture-features-av1-decode-hardware-acceleration 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 2 hours ago, gammalerik said: Dæsken, den 6900xt'en var ikke dum fniser av de som kjøpte 3090 til å bare 3Dmarke Hehe, nei skal folde på mitt. Fikk det på døra 19:00. Skal inn i 5960x maskinen. hehe. 2 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 11 minutes ago, -=HellBound=- said: RDNA2 støtter vel AV1 hardware encode? https://www.techpowerup.com/273243/amd-rdna2-graphics-architecture-features-av1-decode-hardware-acceleration AV1 decode, ikke encode 1 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 1 minute ago, Deimos_Anomaly said: AV1 decode, ikke encode Ja, men den har det -> https://videocardz.com/newz/amd-navi-2x-gpus-rdna2-to-support-av1-decoding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå