Theo343 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 1 hour ago, Erik09 said: Nåja. Basert på det (lille) vi ser av informasjon rundt ikke-OC ASUS kort, så er det ikke helt usannsynelig at dette er kort de fleste av oss ikke vil få før neste år. Og mtp. at det har vært 2 leveranser av OC-kortene de siste 7-10 dagene, så ville jeg ikke sagt at det er helt nytteløst å i det minste være inne på tanken. Non-OC kort er veldig usikkert når man får ja, det kan ta lang tid. Men OC kortene baserer jeg på de som gjorde bestillinger tidlig i september og fortsatt ikke har noen sikker leveringsdato i løpet av november. Men at det kan endre seg håper jeg. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Theo343 skrev (7 minutter siden): Non-OC kort er veldig usikkert når man får ja, det kan ta lang tid. Men OC kortene baserer jeg på de som gjorde bestillinger tidlig i september og fortsatt ikke har noen sikker leveringsdato i løpet av november. Men at det kan endre seg håper jeg. Jeg bestilte kl15 3080 TUF OC hos Komplett. Sto 01.11 helt til det overaskende dukket opp i går. Lenke til kommentar
tbfk Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 9 minutes ago, Pc Lynet said: Jeg bestilte kl15 3080 TUF OC hos Komplett. Sto 01.11 helt til det overaskende dukket opp i går. Virker som det er noe himla kluss i komplett sine systemer. Var nettop i kontakt med dem angående det at det virker som noen får kortene sine før selv hvis de bestillte senere. Ble fortalt at jeg skulle sende dem en mail. Når jeg prøvde å få et mer konkret svar stengte de chatten. 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 tbfk skrev (4 minutter siden): Virker som det er noe himla kluss i komplett sine systemer. Var nettop i kontakt med dem angående det at det virker som noen får kortene sine før selv hvis de bestillte senere. Ble fortalt at jeg skulle sende dem en mail. Når jeg prøvde å få et mer konkret svar stengte de chatten. Ordrenummeret ditt? Lenke til kommentar
tbfk Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Just now, Pc Lynet said: Ordrenummeret ditt? 3790xxxx Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 tbfk skrev (Akkurat nå): 3790xxxx 378997xxx her Så du får du nok neste gangen med neste sending om en uke forhåpentligvis. Lenke til kommentar
tbfk Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Just now, Pc Lynet said: 378997xxx her Så du får du nok neste gangen med neste sending om en uke forhåpentligvis. Var en her med 3791xxxx som fikk bekreftet dato igår Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) tbfk skrev (15 minutter siden): Virker som det er noe himla kluss i komplett sine systemer. Var nettop i kontakt med dem angående det at det virker som noen får kortene sine før selv hvis de bestillte senere. Ble fortalt at jeg skulle sende dem en mail. Når jeg prøvde å få et mer konkret svar stengte de chatten. Anbefaler å sende de mail, være høflig og saklig, og vise til andre som har fått samme kort som man har bestilt, men som bestilte etter deg. Endret 28. oktober 2020 av MrMarbles 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 8 minutes ago, MrMarbles said: Anbefaler å sende de mail, være høflig og saklig, og vise til andre som har fått samme kort som man har bestilt, men som bestilte etter deg. Er det noen som har fått endret noe ved å gjøre dette da? Da er det i såfall en del som bestilte før kl. 15 som vil komme til å ta kontakt. Lenke til kommentar
chris777 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Erik09 skrev (12 timer siden): Helg enig. Vurderer å sende en mail i morgen for å høre om de har gjort seg noen vurderinger rundt det, men har en følelse på at vi alle kan tenke oss svaret. Høres veldig merkelig ut å prioritere kun OC først. Har selv et non-OC kort langt fremme i køen som jeg forsatt har troa på i år. Nå er jo Cyberpunk utsatt i 21 dager til, så nå kan jeg vente å se hva som skjer før jeg leter etter et alternativ. Lenke til kommentar
Finalcell Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Theo343 skrev (1 minutt siden): Er det noen som har fått endret noe ved å gjøre dette da? Da er det i såfall en del som bestilte før kl. 15 som vil komme til å ta kontakt. Etter alle mine forsøk har jeg kun fått svada tilbake. 'Følg med på mine sider', 'Vi kan ikke forandre ordren din' etc etc' 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 tbfk skrev (11 minutter siden): Var en her med 3791xxxx som fikk bekreftet dato igår Når fikk du ordrebrekreftelse mailen? Jeg fikk først kl 1537 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 chris777 skrev (3 minutter siden): Høres veldig merkelig ut å prioritere kun OC først. Har selv et non-OC kort langt fremme i køen som jeg forsatt har troa på i år. Nå er jo Cyberpunk utsatt i 21 dager til, så nå kan jeg vente å se hva som skjer før jeg leter etter et alternativ. Det Asus har sagt, er at nvidia får mange godt binna chips nå, altså chipper som vil være best for OC-utgaver. Ergo kommer det nå flere OC-modeller enn non-OC modeller. 1 1 Lenke til kommentar
freakoftheweek Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Fra Proshop-Michael fra hardwareonline.dk. Kan være interessant for de som følger med på oversikten fra proshop. Stor variasjon på hvor lang tid det tar før kortene som er "underveis" er på lager. #1119 - Jeg mener jeg har beskrevet det tidligere, men det er sådan, at de forskellige producenter bekræfter deres varer lidt forskelligt: ASUS - de bekræfter vores indkøb før de bliver produceret. Dvs. de kan bekræfte vores indkøb 2-3 uger før de lander. MSI - de bekræfter vores indkøb når de bliver sendt. Dvs. leveringstiden på MSI er noget kortere, typisk alt fra 2-3 dage og op til 10 dage max fra de er afsendt fra Kina. Gigabyte - de bekræfter vores indkøb når de bliver sendt fra Holland. Det tager typisk 1-3 dage fra de er bekræftede til os til vi rent faktisk modtager dem. Mht. præcis levering på 3090 STRIX OC lige nu, så er der samlet set 78 bekræftet, men ikke afsendt fra ASUS endnu. De første 42 stk stod til at blive sendt i sidste uge, men er fortsat ikke overgivet til en transportør, så jeg har ikke en præcis date på hvornår begge forsendelser endeligt lander. -- 1 4 Lenke til kommentar
chris777 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 MrMarbles skrev (1 minutt siden): Det Asus har sagt, er at nvidia får mange godt binna chips nå, altså chipper som vil være best for OC-utgaver. Ergo kommer det nå flere OC-modeller enn non-OC modeller. Ja det tror jeg på, at det kommer flere enn non-OC men for oss som er helt fremme i køen bør det vel være et lite håp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Da skjer det ting her. 🤩 Fikk bekreftet det blir sendt i dag. Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Syntes RTX 30xx serien begynner å bli overpriset, 3070 til 3080 priser nesten jo... Men etterspørselen drar vell opp prisen nå. 4 Lenke til kommentar
chris777 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Paccoo skrev (2 minutter siden): Syntes RTX 30xx serien begynner å bli overpriset, 3070 til 3080 priser nesten jo... Men etterspørselen drar vell opp prisen nå. Ja tenkte dette kanskje kom til å skje, men det hjalp ikke så mye å være tidlig ute når man velger feil type kort. Frister ikke så veldig å avbestille å kjøpe et annet kort til høyre pris så får vel bare vente å se. 1 Lenke til kommentar
Finalcell Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 chris777 skrev (1 minutt siden): Ja tenkte dette kanskje kom til å skje, men det hjalp ikke så mye å være tidlig ute når man velger feil type kort. Frister ikke så veldig å avbestille å kjøpe et annet kort til høyre pris så får vel bare vente å se. Så langt er det ikke veldig stor mulighet for å bestille noe annet, da det de ikke en gang er oppe for salg. Lenke til kommentar
chris777 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Finalcell skrev (3 minutter siden): Så langt er det ikke veldig stor mulighet for å bestille noe annet, da det de ikke en gang er oppe for salg. Nei det er sant, men det dukker opp av og til. Var et Palit 3090 kort de hadde på lager på komplett i går som jeg vurderte litt, men 13k ekstra istedenfor Tuf 3080 non-OC (7k etter rabatt) blir litt for drøyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå